The Elder Scrolls Online

Permalänk
Medlem

Har pratat med banken och det var korrekt det är en reservation men det var lite svårt att se det på hemsidan, den ser precis ut som en vanlig betalning som är på G.

I vilket fall som helst tycker jag det är direkt oseriöst av Zenimax!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Jag o en vän köpte ESO i fredags, och vi har haft det hur trevligt som helst. Gillart spelet as mycket! Inte blivit mycket sömn. Har bara stött på andra spelare som gillar spelet lika mycket. Inga som skriker noob och beter sig som svin vad jag har sett. Ala WOW.. Gillar du ES, så köp för tusan. Så blir du fast!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Hur lång tid har de tagit er att få tillbaka pengarna "de reserverar" när man slår igång en subscription, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt. De tog 109 SEK av mig 13/4 (samma dag som jag satte upp kontot och registrerade ESO/Subscription) som jag fortfarande inte har fått tillbaka. Har skapat ett supportärende för att få tillbaka mina pengar.

Det tog en vecka för dem att släppa reservationen på mitt konto. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. tyckte det var ganska obehagligt att de kan göra så en hel månad innan de egentligen ska ta betalt.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk
Medlem

Jag köpte spelet i onsdags och måste säga att det är ett väldigt roligt och härligt spel. Visst, det finns buggar och konstiga beslut men i mitt fall kan jag leva med det.

I många MMOs så är det bara en lång och tråkig väg till maxlevel, i detta spelet så har man aldrig tråkigt. Världen och grafiken är väldigt fin, vädersystemet med solnedgångar etc. är något som gör att man ibland stannar upp och tittar på omgivningen. Det är inte ens tråkigt att transportera sig mellan olika quester (vilket normalt brukar skötas med autorun och surf på webben).

Storyn och berättandet är också något som är väldigt bra, jag följer aldrig storyn i MMO-spel men här är jag faktiskt ganska nyfiken och följer allt som sker. Kan däremot tänka mig att det blir segt att levla alts när man redan har sett allt och man måste vänta på NPCs som står och tjatar.

Ni som tvekar borde ge spelet en chans, jag tror inte ni blir besvikna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phod:

Det känns som om det är många WoW-spelare som klagar på spelet, medan Elder Scrolls-fans gillar det. Själv har jag fortfarande kul och har faktiskt bestämt mig för att ta en halvårsprenumeration. Det är inte mer buggar än något annat MMORPG strax efter release.

Skrivet av spda242:

Hmm, just nu skulle jag avvakta lite med tanke på Dupe-buggar, bots och guldförsäljare. Känns som om Zenimax har lite att ta tag i!

Hur lång tid har de tagit er att få tillbaka pengarna "de reserverar" när man slår igång en subscription, vilket i mina ögon är helt oacceptabelt. De tog 109 SEK av mig 13/4 (samma dag som jag satte upp kontot och registrerade ESO/Subscription) som jag fortfarande inte har fått tillbaka. Har skapat ett supportärende för att få tillbaka mina pengar.

Tackar för svar! Blir nog ett köp till nästa månad.
En fråga vad kostar dom här prenumerationerna då?

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Man får hoppas att de gör korrigeringar och buggfixar i pvp snart.

Jag har fokuserat mycket på pve hittills eftersom jag visste sen betan att är man låg lvl är det mindre roligt då högre lvls har fördel mot en trots att man får en boost.

Just nu skriver många att V10, veteran nivå 10, ger en sju jävla fördel mot nya spelare. Någon som har mer fakta om detta och kan belysa området? Jag tycker det låter tråkigt att inte ens spelares egna färdigheter är lika avgörande som det låter på eso forumet. Dvs, lycka till när du är ny..

Buggade varmpire som med lite förberedelse och rätt utrustning själva kan döda 40 pers. Detta genom att använda färdigheten mist som gör att de tar 75% mindre skada men samtidigt kan de inte bli helade. Tydligen fungerar inte begränsningen med att bli helad, så vampyrer drar av mist och sin ultimate och allt runt omkring dem dör. Ju fler det är nära desto farligare är de. Rätt mycket snack på forumet om denna bugg som folk utnyttjar och då givetvis förstör för andra + att de själva får mer xp osv. Helt stört att det har fått pågå och fortfarande inte är löst. Finns en del vids på youtube om detta.

Innan framförallt det senare problemet är löst ser jag det som totalt ointressant att köra pvp och fokuserar vidare på pve lvl och crafting.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av Obduro:

Inga som skriker noob och beter sig som svin vad jag har sett.
Skickades från m.sweclockers.com

Kan ju bero på det enkla faktum att alla är noobs... eller hur.

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Främling:

Kan ju bero på det enkla faktum att alla är noobs... eller hur.

Eller bero på att det finns en åldersgräns, kostar pengar och även om det är mycket likt många andra mmo's så har det en stil som avskräcker en del typ av spelare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Man får hoppas att de gör korrigeringar och buggfixar i pvp snart.

Jag har fokuserat mycket på pve hittills eftersom jag visste sen betan att är man låg lvl är det mindre roligt då högre lvls har fördel mot en trots att man får en boost.

Det är förvånandsvärt få buggar i PvP. Sen är det ju precis i sin ordning att de som lagt ner tid, energi och kunskap på att bygga upp sin karaktär (det är ju faktiskt ett RPG) ska vara starkare än de som inte har det.

Skrivet av IceDread:

Just nu skriver många att V10, veteran nivå 10, ger en sju jävla fördel mot nya spelare. Någon som har mer fakta om detta och kan belysa området? Jag tycker det låter tråkigt att inte ens spelares egna färdigheter är lika avgörande som det låter på eso forumet. Dvs, lycka till när du är ny..

Jo, men så ska det ju vara. Om någon har bättre svärd än den andra ska ju han slå hårdare. Spelarens färdigheter är absolut avgörande ändå. En stor vass kniv hjälper inte mycket om man inte vet vart den vassa sidan sitter. ESO är ett svårt spel och en som har kört i 200+ timmar för att bli VR10 kommer vara väsentligt mycket bättre än en som kört 40 timmar och sitter på level 30. Både i skicklighet och i utrustning etc. Det tar några hundra timmar att riktigt komma igång och läsa av alla abilities etc. En missad dodge/block/interupt och det är slut mot en bra spelare.

Skrivet av IceDread:

Buggade varmpire som med lite förberedelse och rätt utrustning själva kan döda 40 pers. Detta genom att använda färdigheten mist som gör att de tar 75% mindre skada men samtidigt kan de inte bli helade. Tydligen fungerar inte begränsningen med att bli helad, så vampyrer drar av mist och sin ultimate och allt runt omkring dem dör. Ju fler det är nära desto farligare är de. Rätt mycket snack på forumet om denna bugg som folk utnyttjar och då givetvis förstör för andra + att de själva får mer xp osv. Helt stört att det har fått pågå och fortfarande inte är löst. Finns en del vids på youtube om detta.

Mja, jo. Det är ju en hög med level 10 som håller på och kör fel abilities mot en som är VR10 + vampyr + emperor. Klart det inte går så bra. Hade någon VR10 klivit upp och satt en silver bullet och en DK banner i han så hade det ju tagit slut rätt fort. Vi har en vampyr emperor i gillet och han åker då regelrätt på spö när vi möter riktiga PVP-spelare, precis som det ska vara. En enda träff från en eld-baserad siege weapon så dör dem. Blir bara en liten pöl av glittrande emo-vampyr på marken.

Sen är det ju klart när man kör mot oorganiserade låglevlar som inte har någon erfarenhet så blir det ju rätt mycket spö och en hel hög med små alv-lik.

Här har vi vår vampyr både som emperor och som icke-emperor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Det är förvånandsvärt få buggar i PvP. Sen är det ju precis i sin ordning att de som lagt ner tid, energi och kunskap på att bygga upp sin karaktär (det är ju faktiskt ett RPG) ska vara starkare än de som inte har det.

Jo, men så ska det ju vara. Om någon har bättre svärd än den andra ska ju han slå hårdare. Spelarens färdigheter är absolut avgörande ändå. En stor vass kniv hjälper inte mycket om man inte vet vart den vassa sidan sitter. ESO är ett svårt spel och en som har kört i 200+ timmar för att bli VR10 kommer vara väsentligt mycket bättre än en som kört 40 timmar och sitter på level 30. Både i skicklighet och i utrustning etc. Det tar några hundra timmar att riktigt komma igång och läsa av alla abilities etc. En missad dodge/block/interupt och det är slut mot en bra spelare.

Kunskap och färdighet samt uppnådd max lvl bör ge fördel i form av just kunskap, dina egna färdigheter samt tillgång till fler skills i spelet. Allt annat är bara skit från wow där den som lägger ned mest tid har en fet fördel som bör ge vinst, dvs intelligens och spelares färdigheter spelar mindre roll och det är löjeväckande. Inom denna fråga har wot ett bättre upplägg för att göra en jämförelse.

Skrivet av Ernesto:

Mja, jo. Det är ju en hög med level 10 som håller på och kör fel abilities mot en som är VR10 + vampyr + emperor. Klart det inte går så bra. Hade någon VR10 klivit upp och satt en silver bullet och en DK banner i han så hade det ju tagit slut rätt fort. Vi har en vampyr emperor i gillet och han åker då regelrätt på spö när vi möter riktiga PVP-spelare, precis som det ska vara. En enda träff från en eld-baserad siege weapon så dör dem. Blir bara en liten pöl av glittrande emo-vampyr på marken.

Sen är det ju klart när man kör mot oorganiserade låglevlar som inte har någon erfarenhet så blir det ju rätt mycket spö och en hel hög med små alv-lik.

Det låter lovande

Skrivet av Ernesto:

Här har vi vår vampyr både som emperor och som icke-emperor.

https://www.youtube.com/watch?v=4U0rDm-a9Z8

Har taskig lina från jobbet just nu så får kolla länken när jag kommer hem. Antar att den visar exploiten som jag påpekade att många anser förstör pvp just nu?

Edit: Jag ser med andra ord spelare som vill ha ett övertag pga utrustning till skillnad från sina egna färdigheter som en person som behöver handikapp för att känna sig bra. Jag vet att det stämmer in på wow spelare, men jag tror få här vill se det. En ~0-4% skillnad på bra / dålig utrustning så det finns lite sådant att kämpa för tror jag skulle räcka för de flesta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag förstår att du ser det så, men nu är det här ett RPG och precis som i alla andra RPGn så är en stor del av spelet att man sakta bygger upp sin karaktärs styrka. Så har det varit ända sen 1974 när Gary Gygax och Dave Arneson skapade Dungeons & Dragons. World of Warcraft har väldigt lite med saken att göra.

Om du vill spela ett helt färdighetsbaserat spel är ju ett RPG av sin fundamentala natur, inte rätt spel för dig, någonsin.

Nej, filmen visar ingen exploit. Du kanske missade vad jag skrev, att det för spelare som inte är nybörjare och dåliga på spelet inte är några större problem att hantera en vampyr, även om det naturligtvis blir lite svårare när det är en Emperor vampyr.

Jag vill också påpeka att spenderad tid i någonting ofta går hand i hand med ökad skicklighet. Om en annan spelare har lagt flera hundra timmar på att spela ett spel kommer den spelaren naturligtvis vara bättre än den som lagt ett tiotal. Att man ens kan tro att man kan vara med och tävla efter att ha spelat en dag mot de som lagt ner veckor på att träna är ju rena dumheterna. Du måste ju köra massor för att bli bra, inte bara för att bygga upp din gubbe, utan det krävs ju det du säger dig leta efter, nämligen skicklighet också och det kan du omöjligen ha om du inte lagt några hundra timmar som absolut minimum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Jag förstår att du ser det så, men nu är det här ett RPG och precis som i alla andra RPGn så är en stor del av spelet att man sakta bygger upp sin karaktärs styrka. Så har det varit ända sen 1974 när Gary Gygax och Dave Arneson skapade Dungeons & Dragons. World of Warcraft har väldigt lite med saken att göra.

Om du vill spela ett helt färdighetsbaserat spel är ju ett RPG av sin fundamentala natur, inte rätt spel för dig, någonsin.

Nej, filmen visar ingen exploit. Du kanske missade vad jag skrev, att det för spelare som inte är nybörjare och dåliga på spelet inte är några större problem att hantera en vampyr, även om det naturligtvis blir lite svårare när det är en Emperor vampyr.

Jag vill också påpeka att spenderad tid i någonting ofta går hand i hand med ökad skicklighet. Om en annan spelare har lagt flera hundra timmar på att spela ett spel kommer den spelaren naturligtvis vara bättre än den som lagt ett tiotal. Att man ens kan tro att man kan vara med och tävla efter att ha spelat en dag mot de som lagt ner veckor på att träna är ju rena dumheterna. Du måste ju köra massor för att bli bra, inte bara för att bygga upp din gubbe, utan det krävs ju det du säger dig leta efter, nämligen skicklighet också och det kan du omöjligen ha om du inte lagt några hundra timmar som absolut minimum.

Hur hanterar du en vampyr som har kommit igång med sitt exploit? Undvik eftersom silverpilar inte lär funka?

Att du bygger upp din karaktär är jag med på, men varför vill du ha ett handikapp mot andra spelare?

Sen håller jag inte med om att det är huvudpoängen att bli starkare. För mig är det att upptäcka ett lir och ha kul när jag gör det. Endgame skulle kännas tråkigt för mig om jag kör liret en längre tid och sen varje duell du kör 1vs1 när du är maxad och har ett stort handikapp på din sida, har ingen betydelse.

Du förefaller inte som en person som vill lägga ned tid för att därefter få ett handikapp och jag är förvånad över att det fortfarande flourer så starkt inom flera mmos.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hireling news!

I vart fall var detta nyheter för mig.

Citat:

Hello there Johan!,

This is Gamemaster Soldaster from The Elder Scrolls Online Team just following up with you about the ticket you placed. I wanted to personally thank you for your patience with not only me, but the ESO team as well. I've been doing some research into this matter and I believe I have found a solution as to why you have not been receiving your extra hireling mail.

Sorry about the confusion! Here is a better explanation of the hirelings delivery services:
Hirelings will only send you mail under 2 conditions:
The requisite cooldown period has ended (24 hours, 2 items 12 hours for level 3 skill).
You are logged into the game.
You cannot receive mail from your hirelings when offline, meaning that you can only build up one mail from them. For example, if you go away for 3 days you only get 1 mail upon your return, not the 3 (24hr cooldown).
If you have any other questions, comments or issues please do not hesitate to respond to this Email which I will get directly or Contact

Dvs, om du inte loggar in så får du inte heller några items. Så om du verkligen vill ha dina hireling items, se till att logga in varje dag.. ingen semester där inte! :s

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hur hanterar du en vampyr som har kommit igång med sitt exploit? Undvik eftersom silverpilar inte lär funka?

Att du bygger upp din karaktär är jag med på, men varför vill du ha ett handikapp mot andra spelare?

Sen håller jag inte med om att det är huvudpoängen att bli starkare. För mig är det att upptäcka ett lir och ha kul när jag gör det. Endgame skulle kännas tråkigt för mig om jag kör liret en längre tid och sen varje duell du kör 1vs1 när du är maxad och har ett stort handikapp på din sida, har ingen betydelse.

Du förefaller inte som en person som vill lägga ned tid för att därefter få ett handikapp och jag är förvånad över att det fortfarande flourer så starkt inom flera mmos.

De flesta MMOs är RPGs. Som sagt. Definitionen av RPGs sen 1974 har varit att man spelar en karaktär (ett alter-ego) som blir starkare med tiden. Det är den fundamentala basen som RPGs bygger på. Om du inte gillar det ska du ju inte spela RPGs alls?

Finns ju massor av spel som inte är byggda på en RPG bas, typ Counter Strike. Spela då dem istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

De flesta MMOs är RPGs. Som sagt. Definitionen av RPGs sen 1974 har varit att man spelar en karaktär (ett alter-ego) som blir starkare med tiden. Det är den fundamentala basen som RPGs bygger på. Om du inte gillar det ska du ju inte spela RPGs alls?

Finns ju massor av spel som inte är byggda på en RPG bas, typ Counter Strike. Spela då dem istället

rpg = role playing game
Dvs, det betyder inte att mest tid vinner, fine att det finns en tidsfaktor, men delen med handikapp är galet.
rpg's var för övrigt också alltid single player från början.

cs? det har man lirat sig trött på för lääääänge sedan. Du kan inte heller bygga en karaktär och sätta ihop olika färdigheter och builds... som du kanske vet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Eftersom jag är så uråldrig att jag var med på den tiden ber jag att få påpeka att alla gamla RPGer med karaktärsuppbyggnad handlade om PvE.
Nu pratar vi om PvP som är något helt annat, och har sina rötter i all strid och kamp på lek, från brottning till schack.

Gearbaserad PvP är en bisarr företeelse i spel och lek-världen. Det är som att en tennisspelare som hållit på i tio år får ha tennisskor och tennisracket, när han spelar mot en som har hållit på i tre år som bara får ha ett pingisracket och tvingas spela i träskor.

Gearbaserad PvP är BARA till för att från spelproducenternas sida uppmuntra dem som tycker sig ha tid att lägga sitt liv i spelmiljön, genom att säkerställa att de personerna kan känna sig starka på deras bekostnad som inte kan/vill spendera så mycket tid i spelet. Hela idén är någonstans mellan sorglig och patetisk. Som om det inte räckte med det tveksamma i att spendera massor av tid på att bli duktig på att jaga pixlar på en skärm, utan man måste dessutom för säkerhets skull knyta ihop skosnörena på dem som väljer att inte göra det.

För över gearbaserad PvP på fotboll, schack, innebandy, maratonlöpning .... det absurda är uppenbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Eller bero på att det finns en åldersgräns, kostar pengar och även om det är mycket likt många andra mmo's så har det en stil som avskräcker en del typ av spelare.

Håller helt med, mentaliteten och känslan på spelarna i TES: O är extremt skön just nu och jag trivs att skriva i Zone chat utan att det går övertyr med idioter samt att det är väldigt enkelt att hitta snälla spelare som hjälper till om det behövs på en world boss eller quest

Har jag något problem med quest eller andra funderingar på något jag inte löser och skriver i Zone chat så tar det inte många minuter innan någon skickar ett whisper och hjälper till De har jag inte vart med om på många MMORPG:er

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem

Tips att levla sin Veteran rank? Att questa ger ju inget xp..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Eftersom jag är så uråldrig att jag var med på den tiden ber jag att få påpeka att alla gamla RPGer med karaktärsuppbyggnad handlade om PvE.

1974 Dungeons & Dragons
.....
-- Online --
1985 MUD2
1992 Genesis (Fire pure PvP MUD)
1992 ArcticMUD
1995 Meridian 59
1997 Achaea
1997 Ultima Online
1998 Lineage
1999 Asherons Call
1999 EverQuest
2001 Dark Age of Camelot
2003 Lineage 2
...

Möjligen alla RPGer som du spelade. Alla jag körde online hade PvP på ett eller annat sätt. Även Dungeons & Dragons (tabletop) var det ju rätt vanligt att man högg ihjäl varandra för någon snott godis eller druckit ur ens läsk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

1974 Dungeons & Dragons
.....
-- Online --
1985 MUD2
1992 Genesis (Fire pure PvP MUD)
1992 ArcticMUD
1995 Meridian 59
1997 Achaea
1997 Ultima Online
1998 Lineage
1999 Asherons Call
1999 EverQuest
2001 Dark Age of Camelot
2003 Lineage 2
...

Möjligen alla RPGer som du spelade. Alla jag körde online hade PvP på ett eller annat sätt. Även Dungeons & Dragons (tabletop) var det ju rätt vanligt att man högg ihjäl varandra för någon snott godis eller druckit ur ens läsk.

Ser att du har missat några, bland annat Dune på tiden man körde amiga eller 386 och 486!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Dune var ju varken ett RPG eller ett multiplayer spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ernesto:

Dune var ju varken ett RPG eller ett multiplayer spel.

Det var det i och för sig inte, det var store based och man följde en utstakad väg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Dune_(video_game)

Å andra sidan tycker jag man slänger in förkortningen RPG väldigt frikostigt på många spel. Jag kan tycka att de fåtal konversationer och påverkan man kan ha i eso inte heller kvalificerar eso som ett rpg, jag ser eso endast som ett mmo. Inte för att det har någon betydelse, men utefter hur folk ser på olika spel så kan jag tycka att "role playing game" som många spel kallas inte förtjänar titeln utan de är mer story based / adventure + mmo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det är karaktärsbladet som beskriver din karaktär med olika förmågor, styrkor och svagheter som gör det till ett RPG. Alltså den delen av spelet som du inte gillar.

Permalänk
Medlem

qpad 5k musens vänstra knapp, vänsterpekfinngerknappen, paja mer eller mindre igår, jävligt soft att man han köpa en ny på lunchen..

Skrivet av Ernesto:

Det är karaktärsbladet som beskriver din karaktär med olika förmågor, styrkor och svagheter som gör det till ett RPG. Alltså den delen av spelet som du inte gillar.

Fel, den delen gillar jag. Bygga ihop en karaktär och experimentera. Du borde slå upp vad "role playing" betyder.

Berätta, hur fick du det till att jag inte gillar det? Vad har du för problem?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Till er vampyrälskare
Nosferatu - Bloodbound
http://open.spotify.com/track/2EPD0K11rZCgRYK7qyxPGq

Kan tillägga att jag oftast gillar deatmetal eller metal och att jag kommer vänta på er med silverpilar i liret

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av spda242:

Har fått svar av Zenimax som svamlar vidare om att inga pengar är dragna...

Väntar på att min bank ringer upp mig men just nu har Zenimax arbetat sig ner och har samma förtroende som Perfect World har, dvs ingenting. Det fanns bara ett korrekt svar på min fråga dvs. "Vi fixar!".

Det är så jävla idiotiskt av dem att bete sig så här, de har ingen anledning att "verifiera" att det finns pengar på mitt konto! Finns det inga pengar eller betalningen studsar efter 30 dagar så skicka ett mail och säg att "betalningen gick inte igenom verifiera dina kortuppgifter" och lås kontot.

Oseriöst företag! och NEJ jag går inte under av att ligga ute med 109 :-, detta har med på vilket sätt de väljer att hantera mitt kontokort/pengar på.

PS: Yes, jag är jävligt upprörd om det lyser igenom i texten!

Du har absolut all rätt i världen att vara upprörd.

Mitt spel har slutat fungerat. Eller snarare, jag kan inte få launchern att funka. "Supporten" skickade ett svar efter 5 dagar där de skrev att allt var löst. Eh, nej, det var det inte skrev jag tillbaka. 5 dagar senare får jag ett "har du startat om din router"-meddelande. Eftersom 3-4 mail fram och tillbaka så fick jag reda på att "frågan undersöks".

Needless to say så har jag sagt upp min subscription. Kanske återkommer när de skärpt sig. Kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Mitt spel har slutat fungerat. Eller snarare, jag kan inte få launchern att funka. "Supporten" skickade ett svar efter 5 dagar där de skrev att allt var löst. Eh, nej, det var det inte skrev jag tillbaka. 5 dagar senare får jag ett "har du startat om din router"-meddelande. Eftersom 3-4 mail fram och tillbaka så fick jag reda på att "frågan undersöks".

Needless to say så har jag sagt upp min subscription. Kanske återkommer när de skärpt sig. Kanske.

Hade samma problem. Löste det genom att köra launchern som administratör

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av EntropyQ3:

Nu pratar vi om PvP som är något helt annat, och har sina rötter i all strid och kamp på lek, från brottning till schack.

Gearbaserad PvP är en bisarr företeelse i spel och lek-världen. Det är som att en tennisspelare som hållit på i tio år får ha tennisskor och tennisracket, när han spelar mot en som har hållit på i tre år som bara får ha ett pingisracket och tvingas spela i träskor.

Gearbaserad PvP är BARA till för att från spelproducenternas sida uppmuntra dem som tycker sig ha tid att lägga sitt liv i spelmiljön, genom att säkerställa att de personerna kan känna sig starka på deras bekostnad som inte kan/vill spendera så mycket tid i spelet. Hela idén är någonstans mellan sorglig och patetisk. Som om det inte räckte med det tveksamma i att spendera massor av tid på att bli duktig på att jaga pixlar på en skärm, utan man måste dessutom för säkerhets skull knyta ihop skosnörena på dem som väljer att inte göra det.

För över gearbaserad PvP på fotboll, schack, innebandy, maratonlöpning .... det absurda är uppenbart.

Håller delvis med dig, men tycker inte man ska jämföra med andra livesporter, för där fungerar det inte alltid på samma sätt. Ta motorsport tex, där är utrustningen väldigt avgörande. Materiella ting som är specialanpassade för utövaren förekommer i alla sporter. Schack kanske det inte finns något att säga om, men i allt annat du radade upp förekommer utrustning som ändrar förutsättningar.

Tycker systemet fungerar. Bra spelare får bra gear, dom blir inte bra av gear. Sämre spelare måste träna för att bli bättre, vilket ger bättre gear ju mer spelaren lär sig och blir belönad under resans gång.
Tror inte jag skulle vilja ha det på något annat sätt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Skrivet av Nautilus011:

Hade samma problem. Löste det genom att köra launchern som administratör

Skit bakom styret som vanligt då

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Började lira igår. Varit lite småsugen ett tag, och kunde inte låta bli när jag hittade det för endast 249 riksdaler.

Hittills diggar jag verkligen ESO. Har kört en hel del MMO av olika slag tidigare, men aldrig riktigt fastnat för loren/storyn i dessa. För att inte tala om alla "spring dit, döda/plocka x antal monster/whatever, spring tillbaka"-quests som tidigare nämnts används rätt friskt på sina håll.. Questen i ESO känns faktiskt mer meningsfulla.

Nåväl, får väl se vad man tycker efter ett ytterligare antal timmars speltid bakom sig. Det har börjat bra i alla fall!
Om ni vill ha någon att lira med så lägg gärna till @Brocahontaz. Jag har tyvärr inte lyckats övertala någon polare att testa ESO än, och det vore kul att inte bara springa runt själv.

Visa signatur

www.soggarna.se - mest på skoj.