Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Skillnaden mellan oss är att jag inte litar på att så faktiskt är fallet, att de verkligen kan vara säkra på att risken är obefintlig. Det är den först när HIV kan botas.

Nu är det inte så mycket att man behöver "lita" på saker och ting. Vissa saker är fakta och vetenskapligt belagda.
Litar du på att jorden är rund?
Litar du på att HIV inte smittar luftburet?
Läs på kring forskningen och den medicinska vetenskapen på området så är det inga frågetecken.
Det finns folk som inte litar på att HIV inte smittar luftburet, borde det vara olagligt att ha HIV utan att informera alla man kommer i kontakt med om att man har det?

Skrivet av Klumpeduns:

Och vad händer om personen är lite slarvig med sina mediciner? Det är inte ovanligt ens vid allvarliga sjukdomar att människor är det.

Jag vet faktiskt inte hur det påverkas om man slarvar med sina mediciner.
Men om man har smittbar HIV så ska det självfallet vara olagligt och det tror jag Piratpartiet står för också. Så är det även idag.
Men nu handlade frågan om man hade en behandlad HIV och inte om man har en obehandlad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nu är det inte så mycket att man behöver "lita" på saker och ting. Vissa saker är fakta och vetenskapligt belagda.
Litar du på att jorden är rund?
Litar du på att HIV inte smittar luftburet?

Nu nyttjar du en rätt löjlig debatteknik. Det ger inget till diskussionen att du försöker förlöjliga mig genom att få det att låta som att jag står för saker jag inte står för.

Citat:

Läs på kring forskningen och den medicinska vetenskapen på området så är det inga frågetecken.
Det finns folk som inte litar på att HIV inte smittar luftburet, borde det vara olagligt att ha HIV utan att informera alla man kommer i kontakt med om att man har det?

För det mesta litar jag självklart på vetenskapliga fakta men ibland kan det bli fel och ibland kan saker kännas olustiga trots det. Skulle du själv ha sex med en behandlad HIV-smittad person utan att känna den minsta oro? Men visst är det troligen så att jag låter min egen moraliska kompass styra mig mer i den här frågan än dessa vetenskapliga studier som jag ej har läst eller hört talas om tidigare. Det känns som något man verkligen skall berätta, och jag har svårt att tycka att det är något större intrång i personens personliga integritet när personen i fråga skall utföra en såpass personlig handling med en annan människa. Sexpartnerns rätt att få veta tycker jag väger ganska tungt också.

Citat:

Jag vet faktiskt inte hur det påverkas om man slarvar med sina mediciner.
Men om man har smittbar HIV så ska det självfallet vara olagligt och det tror jag Piratpartiet står för också. Så är det även idag.
Men nu handlade frågan om man hade en behandlad HIV och inte om man har en obehandlad.

Det är möjligt, men det kan ingen av oss svara på då vi inte vet hur en eventuell lagändring skulle se ut.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Nu nyttjar du en rätt löjlig debatteknik. Det ger inget till diskussionen att du försöker förlöjliga mig genom att få det att låta som att jag står för saker jag inte står för.

Det var du som drog upp att vi skilde oss åt genom att jag litar på det och du inte.
Jag påtalar medicinsk och vetenskaplig fakta vilket jag tycker inte handlar så mycket om att "lita på" eller inte.
Det var alltså mitt sätt att kritisera ditt "jag litar inte på det" argument då det väger mindre än luft i mina ögon.

Skrivet av Klumpeduns:

För det mesta litar jag självklart på vetenskapliga fakta men ibland kan det bli fel och ibland kan saker kännas olustiga trots det. Skulle du själv ha sex med en behandlad HIV-smittad person utan att känna den minsta oro? Men visst är det troligen så att jag låter min egen moraliska kompass styra mig mer i den här frågan än dessa vetenskapliga studier som jag ej har läst eller hört talas om tidigare. Det känns som något man verkligen skall berätta, och jag har svårt att tycka att det är något större intrång i personens personliga integritet när personen i fråga skall utföra en såpass personlig handling med en annan människa. Sexpartnerns rätt att få veta tycker jag väger ganska tungt också.

Om vi pratar moraliskt så håller jag med dig till 100%.
Men att det ska vara lagkrav att berätta någonting som inte har någon smittorisk tycker jag inte är okej.
Det är lagligt att vara otrogen och ljuga om i princip vad som helst för att ha sex med någon. Det kan vara hur moraliskt förkastligt som helst, men ska det verkligen vara olagligt? Jag kan inte se det.
Det är den skillnaden jag gör och så jag tänker.

Skrivet av Klumpeduns:

Det är möjligt, men det kan ingen av oss svara på då vi inte vet hur en eventuell lagändring skulle se ut.

Jag tror ingen är för att smittbar HIV inte ska ha rapporteringskrav eller vad man ska kalla det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Det var du som drog upp att vi skilde oss åt genom att jag litar på det och du inte.
Jag påtalar medicinsk och vetenskaplig fakta vilket jag tycker inte handlar så mycket om att "lita på" eller inte.
Det var alltså mitt sätt att kritisera ditt "jag litar inte på det" argument då det väger mindre än luft i mina ögon.

Jag får ta ditt ord för att den vetenskapliga fakta du hänvisar till stämmer. Jag skulle också ha använt ordet skeptisk, eftersom det var det jag först kände när du nämnde att smittrisken är obefintlig, inte att jag inte litar på.

Citat:

Om vi pratar moraliskt så håller jag med dig till 100%.
Men att det ska vara lagkrav att berätta någonting som inte har någon smittorisk tycker jag inte är okej.
Det är lagligt att vara otrogen och ljuga om i princip vad som helst för att ha sex med någon. Det kan vara hur moraliskt förkastligt som helst, men ska det verkligen vara olagligt? Jag kan inte se det.
Det är den skillnaden jag gör och så jag tänker.

Det är olagligt att utbyta alkohol mot sex vilket vi nog kan påstå sker ganska ofta, det är olagligt att stjäla. Våra lagar bygger ofta på vår moral. Var vi sedan ska dra gränsen för vad som ska vara en lag och inte är alltid en svår gränsdragning. Hur som haver så har jag inte sagt att lagen måste vara kvar, utan vi har bara en dialog angående vad som talar för och vad som talar mot. Och eftersom du är för ett avskaffande så måste jag ju därmed tala för den andra sidan (eftersom min första reaktion var att vara kluven efter att ha läst på PP's webbplats) annars blir det inte mycket till dialog. Och ett av resultaten är ju att jag, liksom du själv tidigare (din diskussion med RFSU), insåg att det är mycket styrt av känslor.

Du svarade inte på om du själv skulle ha sex med en hivsmittad person som tar medicin, men jag får väl anta att du skulle ha det eftersom du anser att det inte ska vara plikt på att berätta något och att du säger att vetenskaplig fakta säger att du inte kan bli smittad. Skulle du däremot säga nej så tycker jag att du hycklar.

Citat:

Jag tror ingen är för att smittbar HIV inte ska ha rapporteringskrav eller vad man ska kalla det.

Jag förmodar att det redan går att dra någon inför domstol för något sådant via någon annan lag, jag har för mig att HIV-mannen's brott kallades vållande till kroppsskada. Vilket i sig är tragiskt för de som eventuellt blev smittande, att ge någon en dödlig sjukdom (som visserligen går att hålla i schack ganska bra med bromsmediciner) borde ha ett grövre straff i mina ögon. De flesta skulle nog lida stort även psykologiskt av en sådan sak.

"Den som av oaktsamhet orsakar annan person sådan kroppsskada eller sjukdom som inte är ringa, döms för detta brott till böter eller fängelse i högst sex månader. Är brottet grovt, döms till fängelse i högst fyra år." - Nu har jag ingen fakta om just detta men jag misstänker utifrån tidigare erfarenheter att maxstraffet i princip aldrig utdöms.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag får ta ditt ord för att den vetenskapliga fakta du hänvisar till stämmer. Jag skulle också ha använt ordet skeptisk, eftersom det var det jag först kände när du nämnde att smittrisken är obefintlig, inte att jag inte litar på.

Ja, det känns läskigt och jag känner mig också skeptisk.
Men

Skrivet av Klumpeduns:

Och eftersom du är för ett avskaffande så måste jag ju därmed tala för den andra sidan (eftersom min första reaktion var att vara kluven efter att ha läst på PP's webbplats) annars blir det inte mycket till dialog. Och eftersom du är för ett avskaffande så måste jag ju därmed tala för den andra sidan (eftersom min första reaktion var att vara kluven efter att ha läst på PP's webbplats) annars blir det inte mycket till dialog.

Lagtolkningen har anpassats till nya medicinska rön: http://www.svt.se/nyheter/regionalt/sydnytt/hiv-man-frias-i-h...
Jag vet faktiskt inte exakt hur lagarna kring det hela ser ut i dagsläget.

Skrivet av Klumpeduns:

Och ett av resultaten är ju att jag, liksom du själv tidigare (din diskussion med RFSU), insåg att det är mycket styrt av känslor.

Ja, det är ju det.
Det är ett väldigt känsligt område.

Skrivet av Klumpeduns:

Du svarade inte på om du själv skulle ha sex med en hivsmittad person som tar medicin, men jag får väl anta att du skulle ha det eftersom du anser att det inte ska vara plikt på att berätta något och att du säger att vetenskaplig fakta säger att du inte kan bli smittad. Skulle du däremot säga nej så tycker jag att du hycklar.

Jag tycker det är ganska irrelevant vad jag själv skulle göra när det kommer till att stifta lagar.
Finns många saker kring hur jag förhåller mig till sex som skiljer sig ifrån så som jag vill att lagarna ska ut.

Men för att ändå svara på din fråga, det beror på många andra omständigheter. Men ja, eventuellt.

Skrivet av Klumpeduns:

Jag förmodar att det redan går att dra någon inför domstol för något sådant via någon annan lag, jag har för mig att HIV-mannen's brott kallades vållande till kroppsskada. Vilket i sig är tragiskt för de som eventuellt blev smittande, att ge någon en dödlig sjukdom (som visserligen går att hålla i schack ganska bra med bromsmediciner) borde ha ett grövre straff i mina ögon. De flesta skulle nog lida stort även psykologiskt av en sådan sak.

Överlag tycker jag samhället gör ett väldigt dåligt jobb med att hantera olika sexualbrott och övergrepp.
Både i att ge stöd till offer och att ställa förövare till svars.
Om man har obehandlad HIV eller AIDS och har oskyddat sex så tycker jag det är extremt vårdslöst och borde vara värre.

Men sen kan man inte bara se till psykologiskt lidande och det psykologiska lidandet är resultat av stigmatisering och felaktig information. Lagen måste vara mer objektiv än så, eller iaf sträva efter att vara.

För att sammanfatta, jag tycker det är väldigt fel och omoraliskt att vara HIV-smittad och ha sex med någon utan att ha en dialog kring det, även om smittorisken är obefintlig.
Men jag tycker inte det ska vara olagligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

För att sammanfatta, jag tycker det är väldigt fel och omoraliskt att vara HIV-smittad och ha sex med någon utan att ha en dialog kring det, även om smittorisken är obefintlig.
Men jag tycker inte det ska vara olagligt.

Personligen tycker jag det låter rimligt att HIV-smittade personer inte kan krävas säga att de är smittade ifall de äter bromsmediciner samt har skyddat sex. Är medicineringen dålig (dos eller specifik medicin) så skyddar kondomen, går kondomen sönder får man lita på medicineringen.

Då det faktiskt handlar om en sjukdom som man har hela livet ifall man smittas är det inte orimligt att ställa relativt höga krav på dessa personer även i lagen utan att för den delen kräva att de skriker ut "Jag är HIV-smittad!!!"

Ska vi gå tillbaka till faktiska EU-frågor kanske?

T.ex. Är det egentligen något parti i Sverige som inte vill minska/ändra EU-bidragen? Speciellt inom jordbruket.
För min del skulle alla partier som inte vill ändra det radikalt direkt gå bort och antar samma gäller de flesta i Sverige.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blubben:

Personligen tycker jag det låter rimligt att HIV-smittade personer inte kan krävas säga att de är smittade ifall de äter bromsmediciner samt har skyddat sex. Är medicineringen dålig (dos eller specifik medicin) så skyddar kondomen, går kondomen sönder får man lita på medicineringen.

Vad jag förstod så var det aldrig på tal om att de ska behöva nyttja kondom eftersom smittrisken sägs vara obefintlig.

Det fick mig att fundera lite. Om en HIV-smittad man som äter mediciner gör en kvinna gravid, är risken även obefintlig att mannens barn inte blir HIV-smittat, jag vet inte exakt på vilket sätt bromsmediciner håller HIV i schack. Jag förmodar att HIV-viruset ligger latent, även i sädescellerna. Ska då kvinnan behöva börja ta bromsmediciner för fostrets skull? Och finns det risk att fostret smittar kvinnan?

Citat:

T.ex. Är det egentligen något parti i Sverige som inte vill minska/ändra EU-bidragen? Speciellt inom jordbruket.
För min del skulle alla partier som inte vill ändra det radikalt direkt gå bort och antar samma gäller de flesta i Sverige.

Jag tror att alla partier inte är så förtjusta i jordbruksstödet. Jag kan dock inte svara för V, de brukar ju generellt älska bidrag.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag tror att alla partier inte är så förtjusta i jordbruksstödet. Jag kan dock inte svara för V, de brukar ju generellt älska bidrag.

Förstår att du skämtar men ändå väldigt tröttsamt.
Vänsterpartiet vill "undantas från EU:s jordbrukspolitik, för att kunna utveckla det svenska jordbruket, och ha lägre medlemsavgift till EU." och är överlag väldigt kritiska till EUs jordbrukspolitik.

Skrivet av Blubben:

Som Klumpeduns säger så tror jag inget parti i Sverige är särskilt positiva till EUs jordbrukspolitik, men jag tror inget parti lägger särskilt mycket energi på att få till en radikal ändring av det. Lilla Sverige med 9 miljoner invånare har inte mycket att sätta emot Frankrike+Grekland+Ungern som väl är dom länder som tjänar mest på det.
Men så väl vänsterparitet, sossarna, centern och moderaterna är tydligt negativt inställda till EUs jordbrukspolitik även om dom är det på lite olika sätt.

Om jag minns rätt har dock Socialdemokraterna och Vänsterpartiet varit mer aktiva i att rösta emot medan Allianspartierna har röstat med sina högergrupper dom är med i.
Eller iaf att gruppen som Moderaterna är med i röstar igenom EUs nuvarande jordbrukspolitik medan den Socialdemokraterna är med i röstar emot.
På ett ungefär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Förstår att du skämtar men ändå väldigt tröttsamt.
Vänsterpartiet vill "undantas från EU:s jordbrukspolitik, för att kunna utveckla det svenska jordbruket, och ha lägre medlemsavgift till EU." och är överlag väldigt kritiska till EUs jordbrukspolitik.

En öm tå för att det finns en viss sanning i det?

Det är mycket bra att Sverige arbetar för att avveckla jordbruksstödet även om det lär vara omöjligt, främst pga Frankrike om jag inte missminner mig. Men det är inte förvånade att V inte vill ha att göra med EU i den frågan, de är ju generellt ganska nationalistiska när det kommer till frågor rörande EU. Här delar de väl roligt nog mestadels territorium med SD av alla riksdagspartier.

Jag kommer inte ihåg om V tog bort kravet om utträde i sitt partiprogram eller inte men det är en av få frågor där jag faktiskt delar/delade V's uppfattning. EU är en gigantisk ineffektiv koloss som inte tillför mycket men slukar skattepengar. Enbart flytten mellan Bryssel och Strasbourg går väl på miljardbelopp varje år om jag minns rätt? Googlade nu i efterhand då jag inte orkade det på mobilen. 2 miljarder kronor går enbart flyttkarusellen på, och ovanpå det kan vi lägga alla utsläpp som detta genererar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

En öm tå för att det finns en viss sanning i det?

Nej, för att det är en så extremt okunnig, intetsägande och destruktiv inställning som gör det svårt att prata om politiska frågor på ett konstruktivt sätt.

Skrivet av Klumpeduns:

Jag kommer inte ihåg om V tog bort kravet om utträde i sitt partiprogram eller inte men det är en av få frågor där jag faktiskt delar/delade V's uppfattning.

V har en politisk vision och en politisk väg för att gå ur EU på sikt fortfarande, men som krav för att ingå i en Socialdemokratisk regering eller något har dom inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Nej, för att det är en så extremt okunnig, intetsägande och destruktiv inställning som gör det svårt att prata om politiska frågor på ett konstruktivt sätt.
Eller så väljer man att inte göra en höna av en fjäder och tycker det kan vara ok att få vara lite lättsam ibland och inte enbart 100% seriös, därav smileyn på slutet för att tydligt visa att så var fallet. Jag blev mest förvånad över din starka reaktion.

V har en politisk vision och en politisk väg för att gå ur EU på sikt fortfarande, men som krav för att ingå i en Socialdemokratisk regering eller något har dom inte.

Det är ju det enda realistiska förhållningssätt som de kan ha för möjligheten att vi kommer att lämna EU inom vår livstid är nog nära obefintlig.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kilroy:

Sant. Det är ett meningslöst val som egentligen inte påverkar någonting.
Tror du gör bäst i att bojkotta det för att visa ditt missnöje med det.

Meningslöst vet jag inte, men det finns inga EU-frågor som direkt intresserar mig.

Möjligtvis om ett militärt Europasamarbete kommer upp så kanske jag röstar.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Meningslöst vet jag inte, men det finns inga EU-frågor som direkt intresserar mig.

Problemet är ju att EU politiken påverkar så himla mycket på hemmaplan, det är mycket dumt att tro att det inte påverkar oss nästan lika mycket som Riksdagsvalet.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem

Valdagen är på söndag, jag har själv redan förtidsröstat.
Tänkte bara påminna om det.

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

Jag tycker EU valet förtjänar en egen tråd och jag är lite nyfiken på hur ni tänker kring just EU-valet.

Jag tänker själv att Sverige är ett ganska litet land med litet inflytande i EU, därför är jag mer intresserad av vissa specifika EU-frågor när jag tänker på hur jag ska rösta där.

Jag lutar starkt åt att rösta på Piratpartiet igen. Den tekniska okunnighet bland EUs lagstiftare är ett stort problem och jag vet att Piratpartiet har gjort ett jättejobb med att utbilda folk och vara en av få motkrafter till företagens lobbyister bland frågor kring t.ex. mjukvarupatent och upphovsrätt.

Vad funderar ni att rösta på?

Jag röstar på Mikael Gustafsson från V efter att ha läst och gillat hans uttalanden.
I egenskap av att även vara finsk medborgare så röstade jag också på Peter Sunde.

Skrivet av Crippa90:

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Blir Piratpartiet för mig, skall rösta ikväll

Permalänk
Avstängd

Efter att ha sett Voteman ska jag garanterat rösta!

Frågan är bara på vem. Lutar åt mannen med ett mäktigt hår, eller Fjellner.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Skrivet av Crippa90:

Efter att ha sett Voteman ska jag garanterat rösta!

Frågan är bara på vem. Lutar åt mannen med ett mäktigt hår, eller Fjellner.

Om du är en sådan som gillar spel, och Starcraft 2 in particular, så kan du ju rösta på den som vann Starcraft turneringen.
http://www.nyteknik.se/nyheter/it_telekom/allmant/article3821...

Vänsterpartiets deltagare vann

Dold text

Annars kan du ju titta på det här och bestämma dig utifrån deras performance.

http://www.expressen.se/tv/nyheter/bar-och-politik/live-tv-ba...

Citat:

I kväll direktsänds Bar & Politik från Hiltons uteservering vid Slussen i Stockholm.
Ett specialprogram inför EU-valet med 19 gäster.
- Det häftigaste programmet vi gjort hittills, lovar programledaren Niklas Svensson.
Partiledare, ministrar och EU-kandidater är där - och du är också välkommen!

Personligen så skulle jag nog inte kunna personrösta på Fjellner.. Gillar inte Ipred lika mycket som han gör.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crippa90:

Lutar åt mannen med ett mäktigt hår

Är det Lars Adaktusson?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ytbehandlad:

Personligen så skulle jag nog inte kunna personrösta på Fjellner.. Gillar inte Ipred lika mycket som han gör.

Jag har även stora problem med hur han röstar kring aborträtt osv.
(utöver all ekonomisk politik osv då, men det känns för självklart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Hur ska detta fungera när Piratpartiet har 0 mandat efter detta val? Hon blir väl utsparkad efter valet? Tycker att det är bra att vi blir av med Piratpartiet då de är väldig omogna som parti och ska vara glada över att SD kom in trots mediernas antidemokratiska smutskastning och förtryck

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Hur ska detta fungera när Piratpartiet har 0 mandat efter detta val? Hon blir väl utsparkad efter valet? Tycker att det är bra att vi blir av med Piratpartiet då de är väldig omogna som parti och ska vara glada över att SD kom in trots mediernas antidemokratiska smutskastning och förtryck

Woop Wopp!
(Nån som kommer ihåg Kristina Winberg vs Paulsen?)

Trots den verklighetsfrånvända bestörtheten kring SD så håller jag med om några ord i ovanstående citat. Det vore skönt att bli av med PP. Det är inte för at ja tycker att dom är omogna en sådan värdering är lönlös eftersom den alltid strandar i vad som uppfyller ens egna Ideal eller ej. Nej det är för att jag värderar PP frågor många gånger läge än andra frågor. Sänkt Copyright tid vore sjysst och likaså billigare mediciner i Indien men vad det gäller den sista är jag fast förvissad om att när världen har lyckats sluta ett sådant avtal så kommer den Indiska marknadens ekonomiska muskler vara om inte fullgoda så åtminstone tillräckliga för att sköta det själva.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Det är för omständigt att rösta idag. När jag kan rösta på nätet så tänker jag börja

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Det är för omständigt att rösta idag. När jag kan rösta på nätet så tänker jag börja

Vad är det omständiga? Att behöva gå utanför dörren?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skuttokova:

Vad är det omständiga? Att behöva gå utanför dörren?

Ja. Det är drygt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ja. Det är drygt.

OT
Tänk på att det är mycket mer ansträngande att lata sig än att röra sig. Kroppen anpassar sig och man mår bra av fysisk aktivitet samt orkar mer. Det jobbiga är inte att röra på sig, det jobbiga är att inte göra det och det kan man även snabbt märka av genom att lyssna på vilka som gnäller

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Omständigt?
Här kan jag förtidsrösta precis bredvid affären.
Dessutom bor jag bra så det är 350 meter till lokalen där man förtidsröstar.

Skrivet av Knuckles:

Tycker att det är bra att vi blir av med Piratpartiet då de är väldig omogna som parti och ska vara glada över att SD kom in trots mediernas antidemokratiska smutskastning och förtryck

Vad är antidemokratiskt menar du?
Och du tycker SD är ett moget parti?

Deras EU-politiska talesperson och förstanamn till EU-parlementet är så här påläst och duktig:

Att du är glad över att dom antagligen kommer få 2 mandat är skrämmande. Jag är dessutom nyfiken på hur påläst och kunnig deras andranamn är om den personen dom skickar ut i media att representera partiet är det bästa dom har att erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilroy:

Omständigt?
Här kan jag förtidsrösta precis bredvid affären.
Dessutom bor jag bra så det är 350 meter till lokalen där man förtidsröstar.

Finns ingenstans att förtidsrösta i närheten. Då får jag åka tvärs över halva stan. Jag är inte tillräckligt intresserad för att lägga tid på det. På söndag är jag upptagen med annat. Dags att införa röstning på nätet tycker jag. Det skulle underlätta för många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klk:

OT
Tänk på att det är mycket mer ansträngande att lata sig än att röra sig. Kroppen anpassar sig och man mår bra av fysisk aktivitet samt orkar mer. Det jobbiga är inte att röra på sig, det jobbiga är att inte göra det och det kan man även snabbt märka av genom att lyssna på vilka som gnäller

Jag är inte direkt lat. Det är mer ointresse från min sida.