Permalänk

En historia fråga

Hej alla Sweclockers

Jag har prov på måndag om WW1 mellankrigstiden, WW2 och Förintelsen. Men när det kom att svara på instuderingsfrågor till Förintelsen så fastnade jag helt. Jag hittar inte min Historia bok så jag har försökt söka svar på nätet men kom inte nån vart. Jag har två frågor jag hoppas på att få hjälp med här

Fråga 1

Hur genomfördes förintelsen under krigsåren, vilka steg tog man som ledde fram till den slutliga lösningen?

Fråga 2
Vilka teorier finns om hur förintelsen kunde ske?

Denna fråga svarade jag halvt på men vill bara vara mer säker.

Tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Jag tänker vara direkt ohjälpsam, indirekt hjälpsam:

Sluta använda ctrl-f och börja läsa fantomen.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Jag tänker vara direkt ohjälpsam, indirekt hjälpsam:

Sluta använda ctrl-f och börja läsa fantomen.

wuuuut??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fatomen123456:

Exakt. Det du efterfrågar är inte svårt att hitta, det har stått i de resultat du har fått fram genom googling förutsatt att du har googlat på ett någorlunda vettigt sätt. Gör om gör rätt: Googla samma sak och läs igenom hela wikipedia artikeln, upprepa.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Skrivet av Huzzbutt:

Exakt. Det du efterfrågar är inte svårt att hitta, det har stått i de resultat du har fått fram genom googling förutsatt att du har googlat på ett någorlunda vettigt sätt. Gör om gör rätt: Googla samma sak och läs igenom hela wikipedia artikeln, upprepa.

Jo det har jag gjort och jag har inte hittat så mycket, jag har själv någon tanke om svaret men behöver mer hjälp. Och tänkte fråga några här på Sweclockers. Sedan har jag två prov på samma dag som jag inte har pluggat med pga har varit på sjukhus de senaste två veckorna. Så all svar skulle vara till stor hjälp.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fatomen123456:

Jo det har jag gjort och jag har inte hittat så mycket, jag har själv någon tanke om svaret men behöver mer hjälp.

Skriv vad din egen tanke om svaret är så kan man diskutera kring det. Så som frågan står nu är det snarare "skriv ett svar åt mig", vilket inte är OK. Skriver du dock ditt eget svar så finns det något att diskutera kring, och det kommer även du lära dig mer på.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.