Permalänk

Köpråd ny Android

Hej! Det är med sorg i hjärtat jag inser att min HTC Desire börjar bli lite väl gammal, ont om nya appar man kan installera och hela telefonen börjar bli lite... dement.

Har varit och klämt på lite lurar men behöver lite nykter kritik, nya Samsung S5 är säkert jättebra men den väcker inte riktigt intresset. Har lite samma problem med alla Samsunglurar, de känns som leksaker i gränssnittet. HTC M8 däremot föll mig direkt i smaken men jag kanske bara tittar på den genom mina "HTC-ögon"... Det jag gillar är det "rena" och "osminkade" i HTCs Sense.
Det jag letar efter är en stabilt byggd pjäs, jobbar med kroppsarbete så telefonen får ta lite stryk. Den skulle gärna få ha bra batteritid och en bra skärm (kvalité är mycket viktigare än antalet pixlar 1080 räcker gott för mig), kameran är inte speciellt viktig. Kan gärna lägga ut lite extra för att få något hållbart, därför bör den ha rätt vassa komponenter så den inte är daterad om ett halvår.

Permalänk
Medlem

Vore jag dig skulle jag fortsätta med HTC, dvs köra på M8. Sen är jag själv lite av ett HTC-freak så det kanske är fel person att fråga. Vi har samma åsikter angående Sense, både batteri och kamera kommer nog att räcka åt dig. Jag vet inte hur länge du orkar vänta, men det ryktas om en M8 Plus som bla ska ha bättre kamera, processor och vara vattentät. Jag har själv M7 och älskar den än.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Z2 har också rent och fint android, men kanske inte är lika stryktålig som HTCn.
Den ska däremot ha bättre batteritid samt är IP58-klassad.

IP58 är det tydligen, inte 67.
Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

Hej! Det är med sorg i hjärtat jag inser att min HTC Desire börjar bli lite väl gammal, ont om nya appar man kan installera och hela telefonen börjar bli lite... dement.

Har varit och klämt på lite lurar men behöver lite nykter kritik, nya Samsung S5 är säkert jättebra men den väcker inte riktigt intresset. Har lite samma problem med alla Samsunglurar, de känns som leksaker i gränssnittet. HTC M8 däremot föll mig direkt i smaken men jag kanske bara tittar på den genom mina "HTC-ögon"... Det jag gillar är det "rena" och "osminkade" i HTCs Sense.
Det jag letar efter är en stabilt byggd pjäs, jobbar med kroppsarbete så telefonen får ta lite stryk. Den skulle gärna få ha bra batteritid och en bra skärm (kvalité är mycket viktigare än antalet pixlar 1080 räcker gott för mig), kameran är inte speciellt viktig. Kan gärna lägga ut lite extra för att få något hållbart, därför bör den ha rätt vassa komponenter så den inte är daterad om ett halvår.

Kanske en LG G2 skulle passa dig? //Z3us

Permalänk
Medlem
Skrivet av Z3us_:

Köpte själv en LG G2 för en månad sen, och kunde inte vara nöjdare! LG's skin känns dock lite väl barnsligt, men batteritid och skärm är helt fantastiska! Jämför då med min tidigare telefon, en iPhone 5
Enda nackdelen, förutom det jag nämnde ovan, är helt klart kameran. Ibland blir bilderna helt fantastiska (oftast under strålande sol) men oftast blir de suddiga, brusiga och med en slutartid från helvetet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i5-4690K@3,5ghz
Grafikkort: Sapphire Radeon R9 290 4GB TRI-X OC
PSU: Silver Power SP-SS620M 620W
Moderkort: MSI Z97 Gaming 3 | Ram: 8gb Crucial DDR3 1333MHz
Chassi: Corsair Carbide 500R

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Z2 har också rent och fint android, men kanske inte är lika stryktålig som HTCn.
Den ska däremot ha bättre batteritid samt är IP-67-klassad.

IP67 är klart plus, men som du säger, frågan är hur pass den håller ihop under längre tid. Är viktigare med byggkvalité än vattentät för mig imo.

Skrivet av Z3us_:

Skrivet av olivern3:

Köpte själv en LG G2 för en månad sen, och kunde inte vara nöjdare! LG's skin känns dock lite väl barnsligt, men batteritid och skärm är helt fantastiska! Jämför då med min tidigare telefon, en iPhone 5
Enda nackdelen, förutom det jag nämnde ovan, är helt klart kameran. Ibland blir bilderna helt fantastiska (oftast under strålande sol) men oftast blir de suddiga, brusiga och med en slutartid från helvetet.

Skickades från m.sweclockers.com

G2 går bort direkt pga saknad minneskortsläsare, en mobil med så stor skärm ska man använda för att titta på film med. Som sagt så är kameran inte så viktig, vill jag ta fina bilder så använder jag systemkameran ist.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Den ska däremot ha bättre batteritid samt är IP-67-klassad.

IP58 klassad

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

IP58 klassad

Där ser man, det har du faktiskt rätt i, hade fått för mig att det var 67. Proven wrong

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Hej,
Jag köpte "HTC ONE M8" jätte Bra Smartfon, Mycke bättre som IPone 5 kan jag bara säjer.Också de Tests på youTube visa detta.
Mvh........Klaus

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Medlem

HTC M8 låter som det perfekta valet för dig.
Personligen har jag inte varit speciellt imponerad av HTCs tidigare telefoner, men deras M8 är ju en fullträff.
Dess enda nackdel, kameran, verkar inte väga tungt för dig, så du kan då njuta av den bästa högtalaren på en telefon någonsin, den lägsta touch-responsen på en telefon någonsin, en av de bästa skärmarna på marknaden, ett bekvämt chassi och bra batteritid & prestanda.

Andra telefoner på marknaden jag anser vara bra just nu är Nexus 5 och Oneplus One. Men Nexus 5 har ju medioker batteritid (säkert bättre än din nuvarande Desire dock) och är inte lika tålig som M8. Oneplus One är ju svårt att säga om den passar, men den kan vara värd en titt. Den är dock svår att få tag i just nu, så du kan tvingas vänta några månader innan du får tag i en.
http://oneplus.net/se/one