Permalänk

Nu har jag dammat av datorn och kollat kondensatorer som verkar se bra ut. Testade öka lite mer på nordbryggan (liknande blade80 inställningar) och ändrat spänningen till 1.49v. Testade OCCT testet men fick error efter 3min men när jag skulle köra linpack testet så tog det mindre än 2sek innan det avbröts. Höjde spänningen till 1.5v men absolut ingen skillnad.

Bestämde mig för att prova sänka till 3,5ghz på 1.49v, har nu kört linpack testet i över 10min utan problem. Får en känsla att den vägrar jobba i 3,6ghz nu!

Här är mina temps på tomgång och max (notera skillnaden mellan everest och occt, vet inte varför så stor )

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Avstängd

men är säkert kondingar som börjar ge sig lite eller börjar bli lite vissna då kan man få lite sånna saker MB värmen NB verkar inte vara nått problem men är annars lite vanligt att pastan kan bli lite torr efter ett antal år och kan bli strul så ibland blir dom varm plötsligt "antar 40c var under load då " men kolla så du inte har svullna kondingar på moderkortet ..kan vara i agget med men dina volt ser ganska ok ut där så är svårt att ge en bra exakt svar

sen även om kondingarna är vissna och om man inte orkar göra nått åt det brukar dom oftast gå ganska länge även om dom är ledsna som tjejens gammla dator den gick 2 år innan jag orkade löda kondingar på den och den hade fler läckande kondingar

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w