Permalänk

Internet värdelöst

Hej mitt internet är värdelöst men det fungerar perfekt för min bror (vi använder internetsladd), jag har testat att byta internetsladd men det var bara bra den första veckan. Det trådlösa internetet fungerar bra, det är inte fel på min dator för jag byte internet sladd med min bror och då fungerade det.
men på bredbandskollen.se står det att jag har bra internet, vilket jag inte har!! Jag använder Telia. märke: technicolor produkt namn: TG799vn v2
Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

provat att byta ut sladden? samt byta port på routern?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem

Vad är värdelöst internet och vad är inte det? Vad är det som inte fungerar?

Alltså, vad får du för hastighet (och vad får din bror för hastighet) och vad betalar ni för för hastighet?

Permalänk
Medlem

Låter mer som spyware än hårdvaruproblem. Alternativt drivrutiner.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av Agile:

Vad är värdelöst internet och vad är inte det? Vad är det som inte fungerar?

Alltså, vad får du för hastighet (och vad får din bror för hastighet) och vad betalar ni för för hastighet?

Vi betalar för 23 mb och min bror får 14 mb och jag 7-9 mb

Permalänk
Medlem

Det finns bara ett internet. Om du tycker ditt internet är sämre än din brors kan du väl be honom att ge dig några bra länkar till den bra sidan av internet?

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Testa att starta om routern först och sen återställa den.

Vet att ibland har internet fungerat bra för mig fast syrran kommer och frågar mig om det är fel på internet. Att starta om eller återställa dem har alltid hjälpt mig så testa!

Har samma router btw

Permalänk
Skrivet av morxy49:

Det finns bara ett internet. Om du tycker ditt internet är sämre än din brors kan du väl be honom att ge dig några bra länkar till den bra sidan av internet?

Permalänk
Medlem

Well, ni har ju en riktig skitrouter. Byt ut den mot något vettigt.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.