Vad sjutton Samsung, skärpning!

Permalänk
Avstängd

Vad sjutton Samsung, skärpning!

Bytte ut min gamla Samsung Phablet N7000 Note (Ur-note från 2011) mot en liten fickvänlig Samsung Young+ i maj (sparar Note phableten, utifall att...).
Gratulerar iphone anhängare, till hösten får ni prova på mobiler med stora skärmar (och om några år tröttna på dom) .

Hur som haver, den sista tiden har Young+ startknapp fungerat dåligt. Jag trodde det berodde på smuts kommit in i knappen eller slitage.
knappen har blivit stum och att låsa mobilen för "fickläge" har resulterat att mobilen stängts av.

Igår var jag på stan och hela släkten och umgånges kretsen, skulle prompt ringa mig, just då.
Resultat, efter avslutat samtal, trycka på på/av knappen för låsskärm och fickläge - mobilen stängs av... efter nästan varje samtal :/

När det skedde hemma ännu en gång, så skulle jag byta Young+ mot Ur-Noten, kom så långt att jag plockade bort batteriluckan, batteriet, SIM-kortet (Båda mobilerna hade ett varsitt 32GB mSDHC kl10 minneskort).
Till min förvåning fungerade Av/På (låsknappen) perfekt utan batterilucka!
Tog och skrapade bort lite plast (typ någon 10-dels millimeter) på batteriluckan mitt för Av/På-knappen. Hurra!! Nu funkar Young+ perfekt...

Young+ är en lågpris (ungdoms/barn) mobil, hur många är det egentligen som får smartphone ägandet fördärvat pga, av att dålig passform på batteriluckan som får Av/På (låsknappen) att kärva??
Skärpning Samsung...

Red: när jag tänkte efter behövdes mindre än en 1/10 mm skrapas av för att låsknappen skulle gå fri från batteriluckan.

Visa signatur