Permalänk
Medlem

Problem med USB portar

Tjena
Har nu köp mig ett nytt modekort,proceccor och nya ram-minnen(se nedan för spec).
Det som nu är problemet är att jag inte får USB-portarna att fungera som dom ska till viss del. Tangentbord och mus fungerar klockrent men när jag sätter i mitt headsett (Razer Megaladon 7:1) så får jag inte ut något ljud, men alla LED lampor på headsettet lyser. Även andra USB enheter som tex bankkortsläsare fungerar inte heller. Under "Enheter och skrivare" så står det bara att headsettet är ospecificerad och gör man en felsökning så står det bara att drivrutinerna inte kunde hittas. Man kan inte heller se headsette under Kontrollpanel>Ljud.

Det jag då har gjort för att försöka lösa problemet:
*Instalerat om drivrutinerna för headsettet.
*Uppdaterat alla drivrutiner till modekortet och operativsystemet
*Provat alla USB portar, både 2.0 och 3.0
*Formaterat om datorn
*Provat headsettet på flera datorer och det funkar som det ska
* 3,5mm ljudkontakten fungerar och jag får ut ljud

Skulle var väldigt tacksam om nån kunde lista ut va det är för fel.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate, Version 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Processor: Intel® LGA1150 Core i5-4670K
Moderkort: MSI LGA1150 Z97 GAMING 3
Minne: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600Mhz 8GB KIT

Permalänk

har Du valt rätt i ljudhanteraren?

Visa signatur

AMD phenom II X6 1090t 3,9ghz|Corsair H60 2xnoctua p12|12gb corsair vengeance 1600|AMD Saphire R9 290 Tri-X|XFX 850w 80+ Bronze|OCZ aghility III 60gb,Samsung EVO 256gb|WD green 2tb|WD caviar blue 1,5tb|F-D R4 titanium grey|

Besök oss påwww.Dirtyswedes.com en svensk BF4 klan!

Permalänk
Medlem

Headsettet kommer inte upp i ljudhanteraren, inte ens som inaktiverat. Och eftersom inte tex min bankkortsdosa inte heller fungerar så lär det va något fel med Usb-portarna, tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedberg_:

Headsettet kommer inte upp i ljudhanteraren, inte ens som inaktiverat. Och eftersom inte tex min bankkortsdosa inte heller fungerar så lär det va något fel med Usb-portarna, tror jag

Skickades från m.sweclockers.com

Har för mig det finns inställningar i bios hur USB portarna hanteras, gå in och titta hur det ser ut, tror alla skall vara enabled.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är något fel i bios heller eftersom tangentbordet och musen fungerar i alla Usb-portar. Men ska kolla ändå när ja kommer hem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedberg_:

Vet inte om det är något fel i bios heller eftersom tangentbordet och musen fungerar i alla Usb-portar. Men ska kolla ändå när ja kommer hem

Sry, missade att dom fungerar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hedberg_:

Tjena
Har nu köp mig ett nytt modekort,proceccor och nya ram-minnen(se nedan för spec).
Det som nu är problemet är att jag inte får USB-portarna att fungera som dom ska till viss del. Tangentbord och mus fungerar klockrent men när jag sätter i mitt headsett (Razer Megaladon 7:1) så får jag inte ut något ljud, men alla LED lampor på headsettet lyser. Även andra USB enheter som tex bankkortsläsare fungerar inte heller. Under "Enheter och skrivare" så står det bara att headsettet är ospecificerad och gör man en felsökning så står det bara att drivrutinerna inte kunde hittas. Man kan inte heller se headsette under Kontrollpanel>Ljud.

Det jag då har gjort för att försöka lösa problemet:
*Instalerat om drivrutinerna för headsettet.
*Uppdaterat alla drivrutiner till modekortet och operativsystemet
*Provat alla USB portar, både 2.0 och 3.0
*Formaterat om datorn
*Provat headsettet på flera datorer och det funkar som det ska
* 3,5mm ljudkontakten fungerar och jag får ut ljud

Skulle var väldigt tacksam om nån kunde lista ut va det är för fel.

Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate, Version 6.1.7601 Service Pack 1 Build 7601
Processor: Intel® LGA1150 Core i5-4670K
Moderkort: MSI LGA1150 Z97 GAMING 3
Minne: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600Mhz 8GB KIT

Hittade något om att det kan vara USB 3 som stör, lösningen var att stänga av USB 3 i bios (något med xHCI).
En annan lösning var att koppla dom i en USB hub istället för direkt i datorn.

kan ju kolla lite här och se om någon av dessa lösningar funkar
http://www.tomshardware.co.uk/answers/id-1827163/razer-megalo...