Vilken "top of the line" smartphone om man vill ha bra batteritid?

Permalänk
Medlem

Vilken "top of the line" smartphone om man vill ha bra batteritid?

Hej.

Har nu tröttnat totalt på min gamla Galaxy S3 4G version, har tidigare fungerat ok men senaste månaderna så har den börjat tugga sig igenom batteriet, ca 5h med normal användning så är det helt dött... har testat alla knep jag lyckats luska fram på internet utan framgång och då min bindningstid ändå går ut om 1 månad så tänkte jag passa på att byta ut den mot något nytt och bättre!

Mina krav är då en bra smartphone med bra batteritid och som i övrigt fungerar bra utan alltför mycket buggar eller designfel som gör telefonen oanvändbar.

Har suttit i ca två veckor och googlat runt men så fort man bestämt sig för en telefon så hittar man en ny artikel som nämner alla jäkla fel med modellen vilket gör att man får börja om på nytt och nu orkar jag inte försöka att förstå mig på allt detta nå mer utan väljer att ta hjälp utav er.

Har fått för mig att Xperia Z2 ska ha bra batteritid, stämmer detta?
Hur är resten av telefonen?

Tack på förhand

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Kör själv med Note3:an fungerar ypperligt bra, rapp, bra batteritid, utbytbart batteri, möjlighet att öka minnet.

Rätt stor så ovant i början dock efter ett tag vänjer man sig och kan inte tänka mig en telefon under 5" längre..

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Du vet att det finns ett batteri på 3000mah som du kan köpa för en billig peng? ökar battertiden hyffsat jämfört med orginalbatteriet som jag håller med inte räckte värst länge.. ja z2 har hyffsad batteritid vill jag minnas, annars så är note 3 eller s5 inte dumma dom heller.

Permalänk
Medlem

Sonys Z1 och Z2 har bra batteritid, även LG G2.
Snart kommer ju även Z3 och G3 också.

Permalänk
Skrivet av MacAllan:

Sonys Z1 och Z2 har bra batteritid, även LG G2.
Snart kommer ju även Z3 och G3 också.

Har dock läst att G3.an har en rätt "dålig" batteritid om man kan säga så pga. skärmens upplösning..

Rätta mig om jag har fel men tror det var så

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karizmatic:

Kör själv med Note3:an fungerar ypperligt bra, rapp, bra batteritid, utbytbart batteri, möjlighet att öka minnet.

Rätt stor så ovant i början dock efter ett tag vänjer man sig och kan inte tänka mig en telefon under 5" längre..

Hej

Detta är en telefon jag förbisett tidigare då jag ansett den vara för stor, jämförde nu med en Z2'a och storleksskillnaden är ju inte så stor.. men känner tyvärr ändå att en Z2 är "stor nog", helst skulle jag vilja ha max 5" men eftersom att folk påstår att Z2'an har så pass bra batteritid har jag tänjt lite på gränsen.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Byta batteri kanske...?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Byta batteri kanske...?

Som sagt har jag testat allt som finns skrivet på internet utan framgång, inte ens 18 månader lyckades min samsung telefon överleva vilket gör att jag ställer mig tveksam till en ny sådan också..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk

Jag är själv Samsung veteran, och fick låna en Sony Xperia Z1 under tiden min S4Active är på reparation.

Batteritiden är grym, men det är det enda jag kan säga är bra med den här telefonen.
Menyer, funktioner och rapphet faller väldigt kort jämfört med min älskade S4a.

Jag antar att Z2an är bättre, men Z1an förstörde Xperia för mig.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av JsoooN:

Hej

Detta är en telefon jag förbisett tidigare då jag ansett den vara för stor, jämförde nu med en Z2'a och storleksskillnaden är ju inte så stor.. men känner tyvärr ändå att en Z2 är "stor nog", helst skulle jag vilja ha max 5" men eftersom att folk påstår att Z2'an har så pass bra batteritid har jag tänjt lite på gränsen.

Såklart, jobbar bredvid två olika telefonförsäljare, de som jobbar där pratar väldigt gott om den Z2:an dvs.

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Sonys Z1 och Z2 har bra batteritid, även LG G2.
Snart kommer ju även Z3 och G3 också.

Har tyvärr ingen orka att vänta på ny telefon, jobbigt nog som det är nu att vara utan tele efter halva arbetsdagen!

Skrivet av karizmatic:

Har dock läst att G3.an har en rätt "dålig" batteritid om man kan säga så pga. skärmens upplösning..

Rätta mig om jag har fel men tror det var så

Detta har jag också hört vilket var synd då jag annars var väldigt sugen på denna telefon.

Skrivet av EnNickeMan:

Jag är själv Samsung veteran, och fick låna en Sony Xperia Z1 under tiden min S4Active är på reparation.

Batteritiden är grym, men det är det enda jag kan säga är bra med den här telefonen.
Menyer, funktioner och rapphet faller väldigt kort jämfört med min älskade S4a.

Jag antar att Z2an är bättre, men Z1an förstörde Xperia för mig.

Som sagt så vet jag inte om jag vågar lite på Samsung igen haha.

Skrivet av karizmatic:

Såklart, jobbar bredvid två olika telefonförsäljare, de som jobbar där pratar väldigt gott om den

Antar att det är Z2an dom pratar gott om vilket väl bådar gott.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Z2 har bra batteritid. Men jag hade rekommenderat Samsung S5'an eftersom den är också bra och har utbytbart batteri.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Har LG G2 själv, löjligt bra batteritid. Z1 och Z1 compact är också bra enligt 2 kompisar. Samsungs original får man i regel alltid byta till bättre. Många klagar även på samsungs bloatware.

Min röst: LG eller Sony

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av karizmatic:

Har dock läst att G3.an har en rätt "dålig" batteritid om man kan säga så pga. skärmens upplösning..

Rätta mig om jag har fel men tror det var så

Kan vara att du har rätt, jag tog bara för givet att den hade bra tid eftersom G2 har det.

Z1 compact har jag själv och nöjer man sig med den skärmstorleken kan jag varmt rekommendera den, batteritiden är kanon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Som sagt har jag testat allt som finns skrivet på internet utan framgång, inte ens 18 månader lyckades min samsung telefon överleva vilket gör att jag ställer mig tveksam till en ny sådan också..

Uppfattade inte i din text att du bytt batteri, förklaras ju inte solklart direkt med din mening "testat allt som finns skrivet på internet"...
Ett nytt batteri kostar ett par hundra bara. Men du gör som du vill så klart!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

Jag är väldigt nöjd med min Nexus 5, den har ju inte utbytbart batteri men är riktigt prisvärd. Jag får ut 28h med hyffsat intensiv användning.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Uppfattade inte i din text att du bytt batteri, förklaras ju inte solklart direkt med din mening "testat allt som finns skrivet på internet"...
Ett nytt batteri kostar ett par hundra bara. Men du gör som du vill så klart!

Du kan väl omöjligen tro att du är den enda på internet som rekommenderar att byta batteri? Därav "testat allt som finns skrivet på internet".

Självklart har jag redan gjort detta.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Ingen som nämner HTC M8?

Vet iofs inte batteritid på den men den ligger helt klart i "Top of the line smartphone" ligan.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Ingen som nämner HTC M8?

Vet iofs inte batteritid på den men den ligger helt klart i "Top of the line smartphone" ligan.

Läs rubriken på tråden så förstår du varför ingen nämner den, M8 har väl inte gjort sig känd för batteritiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Läs rubriken på tråden så förstår du varför ingen nämner den, M8 har väl inte gjort sig känd för batteritiden

Den har ju bra batteritid, men flera andra telefoner i prisklassen har bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Den har ju bra batteritid, men flera andra telefoner i prisklassen har bättre.

Och jag är då ute efter en med jättebra batteritid och inte "medioker".

Lutar åt en Z2 just nu, någon som har något att invända mot en sådan?
Buggar, övriga problem?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Och jag är då ute efter en med jättebra batteritid och inte "medioker".

Lutar åt en Z2 just nu, någon som har något att invända mot en sådan?
Buggar, övriga problem?

Sitter just nu och skriver på en Z2.

Älskar den, gött med Sony mobil igen måste jag säga.. Går nog aldrig tillbaka till Samsung... Så mycket bloatware...

Laddar min ca varrannan dag, mina samsung har jag varit tvungen att ladda varje eller var halv dag.

Har provat att spela Youtube klipp non-stop på min z2 och ja den klarade över 8 timmar lätt (sedan tog min arbetstid slut för dagen)
Inte bara 1080 klipp då, men div upplösning. Så

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Jag sitter med Z1:an och tycker batteritiden är grym, och har fattat det som att Z2:an ska vara lite bättre till och med. Brukar sitta och lyssna på musik / podcasts på jobbet och den klarar hela dagen utan problem, men eftersom jag använder den hela tiden på jobbet så får jag ladda den varje kväll. Men 8-10 timmar aktivt användande var dag och den fortfarande har batteri kvar är helt otroligt enligt mig.

På Z1:an har jag inte hittat några nämnvärda buggar ,men jag har inte aktivt sökt efter någon så vet inte om det finns. Den är väldigt responsiv. Dock är skärmen inte den bästa, fast det har ju SONY fixat på Z2:an verkar det som.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Kör själv en S4a med 5200 mAh-batteri. Räcker rätt långt

Full ljusstyrka + Samtal/Sms/WhatsApp + Massa surf = Cirka 20 timmars lektid

Man vänjer sig vid att den blir tjock

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Jag har en LG G3 , kan säga att den är jäkla bra, lite bloatware och fantastisk batteritid (3k upplösning också...!) går aldring tillbaka til iCrap 4/5/6 eller samflopp s2/3/4/5/6

Visa signatur

<enis-P 25cm @30cm@1.337v>

Joina våran World of Tanks klan!

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1420257-swec-world-of-t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Sitter just nu och skriver på en Z2.

Älskar den, gött med Sony mobil igen måste jag säga.. Går nog aldrig tillbaka till Samsung... Så mycket bloatware...

Laddar min ca varrannan dag, mina samsung har jag varit tvungen att ladda varje eller var halv dag.

Har provat att spela Youtube klipp non-stop på min z2 och ja den klarade över 8 timmar lätt (sedan tog min arbetstid slut för dagen)
Inte bara 1080 klipp då, men div upplösning. Så

Låter bra, började läsa på swedroid om Z2or vars glas utav oförklarliga anledningar väljer att spricka dock vilket inte lät helt bra, har för mig folk hade teorier om att det var för mycket spänning mot glaset från ramen eller något sådant, man vill ju helst undvika att få en spricka över halva telefonen.

Skrivet av EyeNEye:

Kör själv en S4a med 5200 mAh-batteri. Räcker rätt långt

Full ljusstyrka + Samtal/Sms/WhatsApp + Massa surf = Cirka 20 timmars lektid

Man vänjer sig vid att den blir tjock

http://i42.photobucket.com/albums/e328/twister6/anker_s4_5200...

Det är väl något sånt där man själv är ute efter egentligen haha, men antar att min S3a skulle kunna lyckas tömma det på ca 6h på energisparläge ändå...

Skrivet av Oldphag:

Jag har en LG G3 , kan säga att den är jäkla bra, lite bloatware och fantastisk batteritid (3k upplösning också...!) går aldring tillbaka til iCrap 4/5/6 eller samflopp s2/3/4/5/6

Hur lång batteritid har du ungefär och hur använder du telefonen?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Det är väl något sånt där man själv är ute efter egentligen haha, men antar att min S3a skulle kunna lyckas tömma det på ca 6h på energisparläge ändå...

Ett portabelt batteri är inget att ha då? Finns ju små.

Tänkte mest på att Q4 kickar in snart, samt att 2015 Q1 ligger inte långt ifrån. Nya lurar bör dyka upp då.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Avstängd

Tycker g2an har en av dom bättre batteritiderna och gämför jag med tjejens z1 håller min bra mycket längre min bror kör note 3 den är ganska lika men g2an klarar sig lite bättre men är ganska lika ..vet inte om z1ans batteri är halv keff men den drar ur batteriet mycket snabbare så jag hade siktat på g2/g3

vid lättare användning surfande kolla mail om man håller sig från spel så behöver jag ladda typ varannan dag och spelar jag kör gps och grejar en massa så typ en dag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Ett portabelt batteri är inget att ha då? Finns ju små.

Tänkte mest på att Q4 kickar in snart, samt att 2015 Q1 ligger inte långt ifrån. Nya lurar bör dyka upp då.

Min första tanke var att jag skulle ha kvar denna telefon även efter bindningstidens slut just för att vänta in Q4 2014 och Q1 2015 då vad jag förstått det är lite nya modeller på gång, både att de nuvarande kanske sjunker lite i pris samt att de finns nya modeller, prestandan i min S3 är det heller inget direkt fel på utan det är ju bara att den verkligen tuggar i sig batteri som är problemet, sen vet jag inte om jag är sugen på att slänga ut flera hundra för ett nytt större batteri som kanske ändå inte hjälper något. =/

Ska forska lite.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical