Vilken "top of the line" smartphone om man vill ha bra batteritid?

Permalänk
Hedersmedlem

Jag köpte en SG S4+ för några månader sedan och den är väldigt bra på batteritiden med 4.3 då den håller mer än ett och ett halvt dygn med det jag gör, surfar på internet, lyssnar på musik, kollar mejl och messar.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Och jag är då ute efter en med jättebra batteritid och inte "medioker".

Nja, vid just lättare användning så är M8 faktiskt riktigt bra. Den slår både LG G2 och Galaxy S5. Men vid tungare last så drar M8 mer batteri än sämre kylda telefoner just för att dess metall-chassi tillåter den att köra länge på höga klockfrekvenser utan att överhetta(vilket drar mer energi, men innebär även bättre prestanda).
Anandtech visar detta bra i deras S5 recension:

Dold text

Anandtech gör dessutom de enda batteritesten jag litar på då de kör med en ordentligt normaliserad ljusstyrka på 200nits på mobilernas skärmar. Tyvärr har inte Anandtech gjort en recension av Z2, så vi kan inte se en jämförelse med den, men man skulle ju kunna gissa på strax över 11timmar i Wi-Fi och runt 4 under hård press.

Citat:

Lutar åt en Z2 just nu, någon som har något att invända mot en sådan?

Z2 är det flaggskepp med sämst responstid just nu. Den ligger på 100ms, att jämföra med 90ms för Galaxy S5, 75ms för iPhone 5, 5S och Nexus 5, 67ms för Note 3, 50ms för LG G3 och 46ms med HTC One M8.

Sedan tycker jag även att den ligger dåligt i handen. Den är inte gjord för att hållas av mänskliga händer D:
Men det är ju lite smak och tycke.

Skrivet av EyeNEye:

Kör själv en S4a med 5200 mAh-batteri. Räcker rätt långt

Full ljusstyrka + Samtal/Sms/WhatsApp + Massa surf = Cirka 20 timmars lektid

Man vänjer sig vid att den blir tjock

http://i42.photobucket.com/albums/e328/twister6/anker_s4_5200...

Åhärrejävlar.

Permalänk
Medlem

Tänkte slå ett slag för HTC m8 jag med. Här haft den i två veckor nu och är super nöjd. Har cirka 50 kvar efter en dags användande med mail och olika appar som synkar hela tiden plus flera timmar Spotify och 1-2 timmar på Youtube. Riktigt skön att hålla också men det viktigaste för mig är Inter facet, är lätt smart och intuitivt att använda

Permalänk
Medlem

HTC M8, SG S5, Xperia Z2 och LG G2 är alla mycket kompetenta mobiler med rätt snarlika specifikationer. Gå ut i butik och känn på dessa alternativ och bestäm dig för den som ger dig bäst första-intryck.

Permalänk

Vill du ha bäst batteritid så är det xperia z2 som gäller, g2 är riktigt bra i den aspekten också men den har förra generationens hårdvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du funderar på Z2, så kan du förvänta dig usel samtalskvalité - vilket enligt mig är grund och botten i en telefon.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen alla, som sagt så är jag tveksam angående Z2an just pga alla kvalitétsmissar man hört om.. den telefon som ligger mig närmast hjärtat är htc one m8 men jag är fortfarande tveksam angående batteritiden.

Har beställt ett större batteri till min S3 modell megaklump för att se hur batteritiden blir, utseende är det sista jag bryr mig om när det gäller en telefon och om detta betyder att jag kan ha kvar min s3a nåt år till så är jag nöjd.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Tack för hjälpen alla, som sagt så är jag tveksam angående Z2an just pga alla kvalitétsmissar man hört om.. den telefon som ligger mig närmast hjärtat är htc one m8 men jag är fortfarande tveksam angående batteritiden.

Har beställt ett större batteri till min S3 modell megaklump för att se hur batteritiden blir, utseende är det sista jag bryr mig om när det gäller en telefon och om detta betyder att jag kan ha kvar min s3a nåt år till så är jag nöjd.

Kan även rekommendera att du gör en fabrikståterställning på telefonen om du inte gjort en sådan redan (gör backup, den rensar allt).
Detta kan göra dig kvitt med eventuella mjukvaruproblem som gör att batteriet laddar ur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Kan även rekommendera att du gör en fabrikståterställning på telefonen om du inte gjort en sådan redan (gör backup, den rensar allt).
Detta kan göra dig kvitt med eventuella mjukvaruproblem som gör att batteriet laddar ur.

Testat allt sånt här redan tyvärr utan hjälp, eventuellt att batteriet räcker någon timme längre sedan jag fabriksåterställde luren men jag har samtidigt använt den mycket försiktigare sen dess också just för att inte få slut på batteri i förtid.

Har läst runt att folk nämner att deras S3'or började sluka batteri i samband med uppdatering till 4.3 Jellybean, när jag tänker efter kan det ha varit i samband med något sådant för mig också..

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Har läst runt att folk nämner att deras S3'or började sluka batteri i samband med uppdatering till 4.3 Jellybean, när jag tänker efter kan det ha varit i samband med något sådant för mig också..

Är du villig att pilla lite så skulle du kunna installera ett ROM. Som t.ex. Cyanogenmod. Detta hjälper sannolikt.
ROMs är modifierade versioner av Android som grupper av kunniga kodare har meckat ihop. Olika ROMs kommer med olika funktioner, men generellt sett så ser många ut liknande vanilla Android och har betydligt mer alternativ du kan ändra.
Bara sök efter en guide för din telefon, det finns säkerligen ett antal bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Är du villig att pilla lite så skulle du kunna installera ett ROM. Som t.ex. Cyanogenmod. Detta hjälper sannolikt.
ROMs är modifierade versioner av Android som grupper av kunniga kodare har meckat ihop. Olika ROMs kommer med olika funktioner, men generellt sett så ser många ut liknande vanilla Android och har betydligt mer alternativ du kan ändra.
Bara sök efter en guide för din telefon, det finns säkerligen ett antal bra.

Jorå har tänkt att fixa detta sen jag köpte telefonen men blir jämt uppskjutet haha...

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Kör själv en S3 4G med Cyanogenmod 11, dvs Android 4.4 Kitkat. Har efter 6 timmar (1 timmes skärmtid, full ljusstyrka) ca 75% batteri kvar. Rekommenderar verkligen att du byter ROM, det ger telefonen nytt liv

Visa signatur

Spelburken: Intel Core i5 3570k @ 4,4 Ghz, HD7870 Crossfire, 8GB RAM, Skärmar: 3x Dell U2312HM Eyefinity
Asus Zenbook UX32VD, Nexus 6P
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

har inte läst alla kommentarer men jag hade Z2 i en vecka! seg som sirap och gilla den inte alls!! plus at den är allt för stor!!
den bästa enligt mig och jag har testat alla nya modeller. det är M8 One från HTC! sjukt bra telefon!

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av HampZZ:

har inte läst alla kommentarer men jag hade Z2 i en vecka! seg som sirap och gilla den inte alls!! plus at den är allt för stor!!
den bästa enligt mig och jag har testat alla nya modeller. det är M8 One från HTC! sjukt bra telefon!

M8 är ju lika stor som z2???
http://androidenheter.se/storleksjamforelser/?htc-one-(m8)&so...

@OP

Zerolemons 7000mAh batteri kanske vore något?
Original är 2100mAh om jag inte missminner mig?

Permalänk
Medlem

tro mig dom 0,2" gör mycket när du håller och annväder telen med en hand. har inga problem alls med M8.
M8 är sjukt mycket snabbare oxå! utan tvekan men för all del testa båda.

Visa signatur

*Define S Black *MSI X99S SLI PLUS *i7-5960X *Corsair 1000W *Ripjaws 32GB 3000MHz *GTX 980 Ti G1 Gaming *Kingston 240gb SSD *Crucial 1TB SSD *Asus ROG SWIFT *Custom vatten loop

Permalänk
Medlem

Köpte mig tillslut ett 6000mAh batteri från ebay med tillhörande bakstycke för ca 150kr med frakt, telefonen har nu varit igång i 13.5 timmar med normalt/hårt användande och jag har nu ca 11 timmar batteritid kvar.

Telefonen är 3ggr så stor men det får man ta haha, älskar kineserna och deras idéer!

Nu klarar jag mig fram till nästa generations telefoner, eller fram till mitt kina-batteri exploderar i fickan på mig.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical