tearing screen (ej i spel)

Permalänk
Medlem

tearing screen (ej i spel)

Hepp, installerade om OS på min arbetsstation, windows 7 64bit. Jag har ett HD 6870 grafikkort och installerade senaste drivrutinerna och jag är inte nöjd. Jag upplever det som att utan som scrollas får en "tearing" när man scrollar och även när man ser på film i VLC och det är panorering så får jag också tearing. dock ingenting i spel utan bara i desktopmiljö.

en liten quirk är att om jag kör AMD's egen "vilken driver ska jag ha-mjukvara" som man kan ladda ner så tycker den att jag har en APU. Hårdvaran jag har står i min signatur. Det är otroligt störande och det enda jag hittar om screen tearing på det grafikkortet är två år gamla fixes och inte något jag upplevt så starkt innan jag installerade om maskinen.

Är det bästa alternativet att försöka hitta en driver som är lite äldre om det nu går på AMD's hemsida? JAg har testat både med beta rutinen och den senaste release.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]