PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk

tjena jag undrar om ni kommer köpa in några OEM Samsung S5 QI wireless covers? Då sånna som man klistrar på batteriet inte fungerar om man vill ha det IP67 klassat =/

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

tjena jag undrar om ni kommer köpa in några OEM Samsung S5 QI wireless covers? Då sånna som man klistrar på batteriet inte fungerar om man vill ha det IP67 klassat =/

Vad jag kan se är det ingen av våra leverantörer som har en sådan produkt.
Antar att det är en sånhär du menar:
http://www.mobilefun.co.uk/qi-internal-wireless-charging-adap...

?

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Vad jag kan se är det ingen av våra leverantörer som har en sådan produkt.
Antar att det är en sånhär du menar:
http://www.mobilefun.co.uk/qi-internal-wireless-charging-adap...

?

ja dom är de som INTE funkar om man vill hålla det vattentät. Utan man måste ha original versionen från samsung som har det inbyggt i skalet:
http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-CG900IBUSTA

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

ja dom är de som INTE funkar om man vill hålla det vattentät. Utan man måste ha original versionen från samsung som har det inbyggt i skalet:
http://www.samsung.com/us/mobile/cell-phones-accessories/EP-CG900IBUSTA

Åhå, så dessa?

http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/202436-samsung_charging...
http://www.webhallen.com/se-sv/mobilt/202437-samsung_charging...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

yay, borde stå att dom är QI kompatibla dock

Visa signatur

Ryzen 7950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 4090 TUF EKWB WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x18TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2023 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Medlem

Hej!

Den stackars disken (WD Black 2"5 750GB) i min Webhallen Config L13-0304 håller på att ge upp. Började för några månader sedan då den plötsligt började ge ifrån sig ett högljutt surr/hackande som försvann efter en omstart. Efter den händelsen har disken gradvis blivit sämre (fler och fler kluster trasas sönder) men har inte stört mig så jättemycket då jag har OS och majoriteten av mina filer på en mSATA SSD.

Min fråga är hur jag bäst går tillväga för att reklamera den. Funkar det om jag bara tar ur disken och går med den till valfri butik och måste jag få en likadan disk tillbaka (har haft otur med WD de senaste åren så vill helst inte köra med deras diskar)? Vill ju ogärna lämna in hela datorn när det bara är fel på disken, och har dessutom behov av den.

Tillägg: Vill lägga till att datorn ej har tappats eller hanterats ovarsamt. Ljudet som jag beskrev ovan dök upp då datorn stod på mitt vardagsrumsbord (använde den inte vid tillfället), där den för det mesta brukar stå. Disken har förnärvarande inga partitioner då jag försökt göra en riktig omformatering. Det visade sig snabbt vara lönlöst då disken bara hänger sig när den försöker skriva till de trasiga delarna...

Mvh,
Marcus

Permalänk
Webhallen
Skrivet av mekwall:

Hej!

Den stackars disken (WD Black 2"5 750GB) i min Webhallen Config L13-0304 håller på att ge upp. Började för några månader sedan då den plötsligt började ge ifrån sig ett högljutt surr/hackande som försvann efter en omstart. Efter den händelsen har disken gradvis blivit sämre (fler och fler kluster trasas sönder) men har inte stört mig så jättemycket då jag har OS och majoriteten av mina filer på en mSATA SSD.

Min fråga är hur jag bäst går tillväga för att reklamera den. Funkar det om jag bara tar ur disken och går med den till valfri butik och måste jag få en likadan disk tillbaka (har haft otur med WD de senaste åren så vill helst inte köra med deras diskar)? Vill ju ogärna lämna in hela datorn när det bara är fel på disken, och har dessutom behov av den.

Tillägg: Vill lägga till att datorn ej har tappats eller hanterats ovarsamt. Ljudet som jag beskrev ovan dök upp då datorn stod på mitt vardagsrumsbord (använde den inte vid tillfället), där den för det mesta brukar stå. Disken har förnärvarande inga partitioner då jag försökt göra en riktig omformatering. Det visade sig snabbt vara lönlöst då disken bara hänger sig när den försöker skriva till de trasiga delarna...

Mvh,
Marcus

Hej, det räcker att du bara tar disken för sig.
Vad jag kan se finns det ingen WD Black2 750GB utan det är en vanlig Black 750GB som suttit i (jag kanske yrar nu men så ser det ut när jag kollar ).
I så fall är den utgången och du kommer i vilket fall behöva välja en annan disk. Det finns ingen anledning att det ska vara just WD men om du vill kan jag för säkerhets skull ta ditt ordernummer via PM och notera det i din order.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Hej!

Igår så köpte jag ett par hörlurar från er butik i Barkarby. Jag tyckte att jag hade varit duktig och läst på men vissa saker kan man inte förutse. Trots att man kunde justera dem så var dem för stora, helt enkelt. Jag hade hörlurarna på mig i totalt kanske tre minuter innan jag packade ned dem igen. Ingen plast eller tejp hade avlägsnats. Idag så gick jag tillbaka i hopp om att kunna lämna tillbaka dem. Jag fick då veta att man bara kan lämna tillbaka dem om förpackningen inte har öppnats, även om den är helt intakt.

Eftersom att produkten inte fanns att prova i butik, samt eftersom att era konkurrenter tillåter det (exempelvis NetOnNet och Elgigianten), så antog jag att detta skulle vara möjligt att göra i hemmet så länge förpackningen inte förstördes. Jag har handlat hos er förut och skulle gärna spendera samma peng på ett annat par lurar från er men just nu så känns det väldigt otryggt att köpa saker från er butik. Trist.

-Lisa

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Isterkung:

Hej!

Igår så köpte jag ett par hörlurar från er butik i Barkarby. Jag tyckte att jag hade varit duktig och läst på men vissa saker kan man inte förutse. Trots att man kunde justera dem så var dem för stora, helt enkelt. Jag hade hörlurarna på mig i totalt kanske tre minuter innan jag packade ned dem igen. Ingen plast eller tejp hade avlägsnats. Idag så gick jag tillbaka i hopp om att kunna lämna tillbaka dem. Jag fick då veta att man bara kan lämna tillbaka dem om förpackningen inte har öppnats, även om den är helt intakt.

Eftersom att produkten inte fanns att prova i butik, samt eftersom att era konkurrenter tillåter det (exempelvis NetOnNet och Elgigianten), så antog jag att detta skulle vara möjligt att göra i hemmet så länge förpackningen inte förstördes. Jag har handlat hos er förut och skulle gärna spendera samma peng på ett annat par lurar från er men just nu så känns det väldigt otryggt att köpa saker från er butik. Trist.

-Lisa

Hej Lisa, jag förstår besvikelsen men precis som det står både på våra kvitton och i köpinformationen på vår hemsida så gäller öppet köp endast obrutna förpackningar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tjena Webhallen!

När tror ni att ni kommer få NVIDIA Shield Tablet i lager?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 4670K @ 4.5 GHz - GPU: ASUS GeForce GTX 660 Ti 3GB - MB: ASUS Z87-K - HDD: 1TB Seagate SSHD + 120GB SSD - Chassi: Corsair Obsidian 550D - RAM: G.Skill Ares 16GB @ 1600 MHz

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Exapoke:

Tjena Webhallen!

När tror ni att ni kommer få NVIDIA Shield Tablet i lager?

Mitten av september lutar det mot

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Tja undrar bara ifall ni kommer få in den här laptopen?
Asus Zenbook UX32LN-R4086H.
Och isåfall när?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RevolutionBruce:

Tja undrar bara ifall ni kommer få in den här laptopen?
Asus Zenbook UX32LN-R4086H.
Och isåfall när?

Vi har den upplagd nu, den tas hem på beställning (dvs vi kommer ej lagerföra den):
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/202889-&...

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Blk:

jag skickar det till kollegan som sköter skärm, vi säljer ju AOCs andra skärmar så det handlar nog bara om att vi missat denna under semestertiderna.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Är det någon idé att beställa denna från er: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198909-d... ?

Inet får inte hem den förrns 16 september...
Riktigt så länge vill jag inte vänta.

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen,

Vet ni när ni får in Ducky Shine 3 med MX Brown i lager igen?
Det spelar ingen roll vilken bakgrundsbelysning det är.

Visa signatur

AMD R7 5800X | MSI MPG B550 GAMING PLUS | HyperX Fury Black RGB 32GB | EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA | Corsair RM750X V2 | Corsair iCUE 4000X RGB | Asus Rog Swift PG279Q | Windows 10

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

finns det någon chans att ni får in något av följande?:

Mest intressant <3:
http://www.msi.com/product/mm/Interceptor_DS200_GAMING_Mouse....

Tangentbordet min dator drömmer om!:
http://www.msi.com/product/mm/GK601.html#hero-overview

behöver en ny mouse pad:
http://www.msi.com/product/mm/JUST_GAME_Mouse_Pad.html#hero-o...

och ifall det är så att ni kan fixa fram något av de, finns de chans att "Paxa" något av de?

Med vänlig hälsning Pierre "Dragone" Andersson

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej webhallen.

Gått en vecka nu och vi är fortfarande 3 som inte fått några svar av er trotts att ni är online dagligen.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Hej webhallen.

Gått en vecka nu och vi är fortfarande 3 som inte fått några svar av er trotts att ni är online dagligen.

Till alla: ursäkta sena svar. Jag som sköte rkontot har varit på semester i några veckor och det föll lite mellan stolarna bland kollegorna som skulle sköta forumet i min frånvaro.

Skrivet av SpoZen:

Är det någon idé att beställa denna från er: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198909-d... ?

Inet får inte hem den förrns 16 september...
Riktigt så länge vill jag inte vänta.

Det lutar fortfarande mot 16e där.

Skrivet av Luffie:

Hej Webhallen,

Vet ni när ni får in Ducky Shine 3 med MX Brown i lager igen?
Det spelar ingen roll vilken bakgrundsbelysning det är.

Hej, tyvärr har de haft leveransproblem och vi har beställningar som vi väntar på sedan 2014-07-10. "De kommer" är ungefär det enda svar vi kan få ut av dem för tillfället. Tyvärr.

Skrivet av Dragone:

Hej Webhallen!

finns det någon chans att ni får in något av följande?:

Mest intressant <3:
http://www.msi.com/product/mm/Interceptor_DS200_GAMING_Mouse....

Tangentbordet min dator drömmer om!:
http://www.msi.com/product/mm/GK601.html#hero-overview

behöver en ny mouse pad:
http://www.msi.com/product/mm/JUST_GAME_Mouse_Pad.html#hero-o...

och ifall det är så att ni kan fixa fram något av de, finns de chans att "Paxa" något av de?

Med vänlig hälsning Pierre "Dragone" Andersson

Hej, tyvärr verkar inte MSI sälja de där tillbehören på öppna marknaden så att säga. Ingen europeisk distributör saluför dem i dagsläget.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Till alla: ursäkta sena svar. Jag som sköte rkontot har varit på semester i några veckor och det föll lite mellan stolarna bland kollegorna som skulle sköta forumet i min frånvaro.

Hej, tyvärr verkar inte MSI sälja de där tillbehören på öppna marknaden så att säga. Ingen europeisk distributör saluför dem i dagsläget.

jo då det gör dom.. då jag inte fick något svar av er hittade jag lyckligtvis en annan återförsäljare efter mycket om och men.

dock fanns bara tangentbordet som US layout än så länge.

PS. musen DS100 (budgetvarianten) går att köpa hos inet, så så någon distributör finns de nog allt

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

jo då det gör dom.. då jag inte fick något svar av er hittade jag lyckligtvis en annan återförsäljare efter mycket om och men.

dock fanns bara tangentbordet som US layout än så länge.

PS. musen DS100 (budgetvarianten) går att köpa hos inet, så så någon distributör finns de nog allt

Jo budgetmusen kan vi få in, men inget av de andra.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Nyfiken fråga, vem skickar Webhallen skärmar till för service? Direkt till tillverkaren eller annat företag?

Köpte en Eizo FG2421 i helgen, lämnade tillbaka den idag pga kraftigare edge glow på högra sidan. Vänstra sidan märker man inte så mycket av även om edgeglow är synbart där också. Mina ögon går helt snett när jag använder den pga av skillnaden vid mörkare toner (svart är dock perfekt, likaså RGB). I butiken så kunde dom förstås inte se felet så den skulle in på service. Och jag erkänner att det kan vara lite intressant, jobbar själv på ett serviceföretag och har inte upplevt hur man bemöts av Webhallens servicar än (skärm lider jag ingen brist på för att jag bara tänkte uppgradera mig lite)

Eizo själva vet säkert vad felet är (vilket vi alla vet är kass QA på panelerna) men en servicefirma skulle nog bara klia sig på huvet och undra varför man inte skicka en panel med lös kontakt eller nåt enkelt.

Ja, jo man har väl tagit lärdom att man ska köpa helt online istället för att hämta i butik för att kunna utnyttja distansköplagen men men.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av murklor:

Nyfiken fråga, vem skickar Webhallen skärmar till för service? Direkt till tillverkaren eller annat företag?

Köpte en Eizo FG2421 i helgen, lämnade tillbaka den idag pga kraftigare edge glow på högra sidan. Vänstra sidan märker man inte så mycket av även om edgeglow är synbart där också. Mina ögon går helt snett när jag använder den pga av skillnaden vid mörkare toner (svart är dock perfekt, likaså RGB). I butiken så kunde dom förstås inte se felet så den skulle in på service. Och jag erkänner att det kan vara lite intressant, jobbar själv på ett serviceföretag och har inte upplevt hur man bemöts av Webhallens servicar än (skärm lider jag ingen brist på för att jag bara tänkte uppgradera mig lite)

Eizo själva vet säkert vad felet är (vilket vi alla vet är kass QA på panelerna) men en servicefirma skulle nog bara klia sig på huvet och undra varför man inte skicka en panel med lös kontakt eller nåt enkelt.

Ja, jo man har väl tagit lärdom att man ska köpa helt online istället för att hämta i butik för att kunna utnyttja distansköplagen men men.

Hej, vi skickar varorna till en (av tillverkaren) auktoriserad serviceverkstad, den som distribuerat produkten eller direkt till tillverkaren beroende på vad det är för produkt och märke och ibland beroende på hur vi köpt produkten.
Så det går inte att ge ett enda svar på frågan i allmänhet.

I just fallet Eizo skickar skärmarna direkt till Eizo.
Det går också utmärkt att kontakta Eizo direkt för utbyte, de brukar vara bland de mest generösa vad det gäller bedömningar av sådana här problem så jag tror detta kommer att gå smärtfritt.
Om du inte ännu lämnat in skärmen till oss är det här man ansöker:
http://www.eizo.se/default.aspx?page=8

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, vi skickar varorna till en (av tillverkaren) auktoriserad serviceverkstad, den som distribuerat produkten eller direkt till tillverkaren beroende på vad det är för produkt och märke och ibland beroende på hur vi köpt produkten.
Så det går inte att ge ett enda svar på frågan i allmänhet.

I just fallet Eizo skickar skärmarna direkt till Eizo.
Det går också utmärkt att kontakta Eizo direkt för utbyte, de brukar vara bland de mest generösa vad det gäller bedömningar av sådana här problem så jag tror detta kommer att gå smärtfritt.
Om du inte ännu lämnat in skärmen till oss är det här man ansöker:
http://www.eizo.se/default.aspx?page=8

Har redan lämnat in den men tack för snabbt svar! Jag kan själv mejla Eizo och varna dom att den kommer, heh.

Permalänk
Medlem

Tjenamors Webhallen, undrar om ni har möjlighet att ta hem ett Ducky Shine 3 med vit bakgrundsbelysning samt svarta brytare? TKL eller fullstort spelar ingen roll även om TKL är att föredra. Ni har det fullstora på webbsidan men ej i lager: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/182667-d...

Är riktigt sugen på ett nämligen. Har ett likadant idag fast med bruna brytare och tycker det är ett klockrent bord och skulle aldrig vilja byta bort det, men är lite sugen på svarta brytare för omväxlings skull.

Permalänk
Medlem

Har ni några planer på att ta in Filco tangentbord igen?
För tillfället så finns det inga svenska återförsäljare för Filco.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Ninjaflipp:

Tjenamors Webhallen, undrar om ni har möjlighet att ta hem ett Ducky Shine 3 med vit bakgrundsbelysning samt svarta brytare? TKL eller fullstort spelar ingen roll även om TKL är att föredra. Ni har det fullstora på webbsidan men ej i lager: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/182667-d...

Är riktigt sugen på ett nämligen. Har ett likadant idag fast med bruna brytare och tycker det är ett klockrent bord och skulle aldrig vilja byta bort det, men är lite sugen på svarta brytare för omväxlings skull.

Vi kommer inte att ta in fler Shine 3 nu när Shine 4 är på ingång. Vår inköpare visste dock inte exakt när de förväntas landa.

Skrivet av Konabu:

Har ni några planer på att ta in Filco tangentbord igen?
För tillfället så finns det inga svenska återförsäljare för Filco.

Nej, tyvärr har det varit på tok för krångligt att beställa in Filco för oss så vi var tvugna att sluta saluföra deras produkter.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, tyvärr har det varit på tok för krångligt att beställa in Filco för oss så vi var tvugna att sluta saluföra deras produkter.

Det var tråkigt att höra, tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

jag skickar det till kollegan som sköter skärm, vi säljer ju AOCs andra skärmar så det handlar nog bara om att vi missat denna under semestertiderna.

Har han/hon koll på om LG 34UC87 är något som ni kommer ta in också?