PC, Skärm, tillbehör och mjukvarurelaterade frågor

Permalänk
Webhallen
Skrivet av lillalex:

Hej Webhallen
Hur länge brukar en beställningorder ta innan den skickas? Jag har en som jag beställde den 9 april men står under behandling.
Mvh Alex

Hej, om varan finns i lager vid beställningstillfället skickas den samma dag om du beställer innan 14:00 (oftast hinner vi fram till 15:00 dock).
Annars skickas den nästkommande dag.

Finns varan inte i lager skickas den när den kommer in i lager.
Hur lång tid det tar beror lite på:
Om den finns i lager hos en svensk leverantör kan vi oftast skicka den 1-3 dagar senare.
Är det en leverantör från ett annat EU-land 3-5 dagar.
Utanför EU 1-3 veckor.

Finns den inte hos någon leverantör så är det såklart svårt att ange något generellt. Kan ta allt mellan någon dag och "väldigt lång tid" om det är en bristvara t.ex.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, i dagsläget erbjuder vi dem bara med Windows 8.1 och det är inget vi tänkt ändra på just nu.

M290X är på ingång och kommer snart dyka upp på vår hemsida. Dock är det ju bara ett rebrandat 8970M så det är väl kanske inte så mycket att gå och vänta på.

Angående ångerrätten så är den ju lagstadgad och vi har inga speciella regler som rör våra egna laptops gällande det.

Hej!

Rebrands verkar vara modet just nu, indeed. Men priserna verkar fortfarande hoppa upp och ned, inte sant? Tänkte om det kan bli aktuellt med reor på 'äldre' modeller.

Självklart, men tänkte hur Webhallen ser på plombering, skyddsplast och så vidare.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Hej, jag kan inte svara generellt på om det går på garantin eller ej. För att avgöra det måste vi ha in adaptern. (Därav informationstexten i alla våra trådar att vi inte kan besvara enskilda fall här.)

Antar att det är motsvarande den här du menar?
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/32347-de...

Japp det är en sådan fast lila. Jag lyckades även lokalisera problemet. En hel "pin" är avbruten och någonstans i hemmet, förmodligen i en dammsugare

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem

Hej Webhallen!

När kommer årets upplaga av webhallen configs bärbara datorer ?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jontanS:

Hej Webhallen!

När kommer årets upplaga av webhallen configs bärbara datorer ?

Om någon vecka som det ser ut nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om någon vecka som det ser ut nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Sweet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om någon vecka som det ser ut nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Ska bli intressant att se. Dock är jag fundersam över en sak vad gällande dessa.
Det står som följande, som exempel.
• HDD (1st 2,5" HDD bay): 750GB 7200rpm, 16mb

Men menas det då att det endast finns 1 plats för 2,5" hårddiskar? Eller att bara en är monterad? Hade varit lite trögt att behöva välja mellan SSD som man är van vid, och lagringsplats så fler än bara favoritprogrammen och spelen får plats.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Atlas Tasume:

Ska bli intressant att se. Dock är jag fundersam över en sak vad gällande dessa.
Det står som följande, som exempel.
• HDD (1st 2,5" HDD bay): 750GB 7200rpm, 16mb

Men menas det då att det endast finns 1 plats för 2,5" hårddiskar? Eller att bara en är monterad? Hade varit lite trögt att behöva välja mellan SSD som man är van vid, och lagringsplats så fler än bara favoritprogrammen och spelen får plats.

Det betyder att det finns en plats och i den platsen sitter en disk.
Dock har du ju msata eller m.2 plats för ssd på de flesta om inte alla modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det betyder att det finns en plats och i den platsen sitter en disk.
Dock har du ju msata eller m.2 plats för ssd på de flesta om inte alla modeller.

Ah. Dom är rätt lätta att komma åt med då, eller? Alltså att man behöver inte nödvändigtvis skicka till verkstad för ett sådant ingrepp?

Föresten, blir det några andra nyheter med era nya Configs annat än ett rebrandat grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Atlas Tasume:

Ah. Dom är rätt lätta att komma åt med då, eller? Alltså att man behöver inte nödvändigtvis skicka till verkstad för ett sådant ingrepp?

Föresten, blir det några andra nyheter med era nya Configs annat än ett rebrandat grafikkort?

Skickades från m.sweclockers.com

Nejdå, lättare än att installera en vanlig SSD disk iaf

Det råder lite oklarheter kring moderkortschipset och CPUer. Eventuellt kommer vi få vanliga haswell nu och köra det i en begränsad period och sen byter vi typ i juni/juli till haswell refresh och nya chipset.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Ser hemskt gärna lite uppdateringar kring LG's nya 34" skärm, förstår att ni säkert är på språng men då den är mycket intressant för vederbörande hade det varit kul om ni har några uppdateringar från leverantören osv

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196369-l...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Webhallen
Skrivet av KniFF:

Ser hemskt gärna lite uppdateringar kring LG's nya 34" skärm, förstår att ni säkert är på språng men då den är mycket intressant för vederbörande hade det varit kul om ni har några uppdateringar från leverantören osv

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/196369-l...

Vi jobbar på att få fram lite mer info, inget besked i dagsläget dock.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nejdå, lättare än att installera en vanlig SSD disk iaf

Det råder lite oklarheter kring moderkortschipset och CPUer. Eventuellt kommer vi få vanliga haswell nu och köra det i en begränsad period och sen byter vi typ i juni/juli till haswell refresh och nya chipset.

Till att börja med: Vars är min nya webhallen config laptop!! ha ha, skämt å sido... Något datum än?

Du nämner kommande haswell refresh och nya chipset? Det är väl bara stationära datorer det är aktuellt till (?) eller kommer det även till bärbara sådana?

Mvh JontanS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi jobbar på att få fram lite mer info, inget besked i dagsläget dock.

Är priset spikat, eller kommer det dyka upp något nytt pris?

9999 kr känns som en summa man bara slänger upp, med tanke på att andra återförsäljare har samma pris.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Är priset spikat, eller kommer det dyka upp något nytt pris?

9999 kr känns som en summa man bara slänger upp, med tanke på att andra återförsäljare har samma pris.

Nej, det priset är det som gäller på skärmen (egentligen skulle vi väl vilja ta typ 10300 kr för att få dräglig vinstmarginal men 9999 känns lite hetare )

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Nej, det priset är det som gäller på skärmen (egentligen skulle vi väl vilja ta typ 10300 kr för att få dräglig vinstmarginal men 9999 känns lite hetare )

Går på 6500 kr i USA och 9000 i Tyskland så 10k känns rimligt om än i överkant för en skärm

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt

Permalänk
Livsnjutare 😎

Hej!

Jag tänkte köpa några sådana här skärmar
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141151-d...
Artnr: 141151

När kan de tänkas komma in i lager igen / när kan jag ha dem om jag lägger en beställning idag ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Webhallen
Skrivet av andreas_dock:

Hej!

Jag tänkte köpa några sådana här skärmar
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/141151-d...
Artnr: 141151

När kan de tänkas komma in i lager igen / när kan jag ha dem om jag lägger en beställning idag ?

Den har tyvärr utgått så några sådana kommer inte in igen. (Eller ja: det är en sista på väg in som bör landa idag men sen är det helst slut i hela europa vad vi kan se)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Webhallen:

Den har tyvärr utgått så några sådana kommer inte in igen. (Eller ja: det är en sista på väg in som bör landa idag men sen är det helst slut i hela europa vad vi kan se)

Vilken kommer ersättaren vara?
Vill ha något liknande, gärna Dell eller Asus och de måste kunna höja/säknas på foten då de kommer användas på kontor.
Även *IPS panel är önskvärt.... Och till ett bra pris

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Hej! undrar om webhallen config 13 tummarn kommer tillbaks ? (2kg) versionen

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nickhe:

Hej! undrar om webhallen config 13 tummarn kommer tillbaks ? (2kg) versionen

De bör dyka upp på hemsidan om någon dag

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De bör dyka upp på hemsidan om någon dag

Finns de en chans man kan få veta specsen i förhand ?

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Webhallen
Skrivet av nickhe:

Finns de en chans man kan få veta specsen i förhand ?

Vi har inte fått bekräftat vilken av de två maskinerna det är som vi beställt så jag vet inte än.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Hej,

Kommer ni ta in den bärbara gamingdatorn Lenovo y50 (uppföljaren till y500) på webhallen? När isåfall och vad kommer den kosta?

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Red Beaver:

Hej,

Kommer ni ta in den bärbara gamingdatorn Lenovo y50 (uppföljaren till y500) på webhallen? När isåfall och vad kommer den kosta?

hej, det kommer vi att göra.
Jag har ingen preliminär information i övrigt men så fort vi har något kommer det synas på hemsidan.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Endast en 15,6" Webbhallen config?

Hej
Ser på hemsidan att de nya bärbara Webbhallen config har landat.
Kommer det fler eller blir det bara 4st (två 13,3", en 15,6" och en 17,3")

Tack på förhand

Permalänk
Webhallen
Skrivet av MSlime:

Hej
Ser på hemsidan att de nya bärbara Webbhallen config har landat.
Kommer det fler eller blir det bara 4st (två 13,3", en 15,6" och en 17,3")

Tack på förhand

Det kommer eventuellt fler men inget vi är redo att gå ut med, så fort vi har klara besked så kommer grejerna upp på sidan. (Finns ingen förhandsinformation så att säga)

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Hej webhallen!

Ni säljer ju produkter från Dragon war (köpte en musmatta hos er av detta märket och kan säga att de är den goaste jag någonsin använt. link: http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/181179-d... )

Finns det någon chans på att ni kommer att ta in Tangentbord från dom? jag har tittat på dessa: http://www.dragonwarassociation.co.uk/Catalogue/ViewProd/DW-G...

men då jag inte kan hitta dom i Sverige, frågar jag er om ni har planer på att ta in dom? och isf om man kommer att kunna förhandsboka dom vid det om ni skulle göra det?

Med vänlig hälsning Pierre "Dragone" Andersson

Skrivet av Webhallen:

Hej, vi kan kolla på det men deras produkter har varit svåra att få tag i på senaste.
Jag tror också bara vi kommer få tag på engelska tangentbord tyvärr.

Skrivet av Dragone:

Skulle uppskatta om ni kollade det, även om det på något vis går att få nordisk keys på det

Har ni hunnit höra om detta än?

Mvh Pierre "Dragone"

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Dragone:

Har ni hunnit höra om detta än?

Mvh Pierre "Dragone"

Det var tyvärr no dice där

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Det var tyvärr no dice där

Ja okej

men tack för att du kollade.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"