macbook pro retina 2014 ?

Permalänk

macbook pro retina 2014 ?

Har någon hört något rykte om när den nyare varianten av macbook pro retina kommer i år om det ens kommer någon ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av callawayno1:

Har någon hört något rykte om när den nyare varianten av macbook pro retina kommer i år om det ens kommer någon ?

blir säkert som Air fick, en inofficiell uppdatering. Dvs reglering av RAM/HDD efter marknads priser och nyare modell av bef CPU.

Annars är det Broadwell du väntar på. Då snackar vi Q2 2015.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk

Det var väl planerat en uppdatering för både Pro samt Air till Broadwell nu under hösten men det sket sig nog när Intel fick produktionssvårigheter eller vad det stod för några månader sen på ryktes-sidorna. Uppdateringen på Pro modellen för 2014 blev ju ganska klen men får ju mer minne (8gb standard istället för 4gb)? Sen har jag ingen aning om vad som mer räknas in i uppdateringen. Aningens snabbare processorer kan man ju utläsa med.

Men jag slår nog till på en Macbook Pro 2014 iallafall, den har allt jag vill ha och är det steg upp från min Air 2011. Köp en du med, du blir nog inte besviken.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem

Rage-ar över att man inte kan uppgradera ram eller något annat i de nya MBP...Vad har de riktigt tänkt? De lämnar bort en stor grupp...

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk
Skrivet av _oZZar_:

Rage-ar över att man inte kan uppgradera ram eller något annat i de nya MBP...Vad har de riktigt tänkt? De lämnar bort en stor grupp...

Eller så snålar man inte och köper rejält direkt.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Som studerande så ligger 2000 kr till ganska långt borta. Fruktansvärt onödigt nujust med 16gb, men om 3 år, vem vet vad som gått vidare? Dessutom lämnar det bort att på något sätt reparera själv om något går sönder efter att garantin tagit slut.

Är inte alls insatt i Mac, men hur är det med lagringen? Går det att fås en ny SSD, ifall den skulle crascha? Ram brukar oftast hålla, men diskarna blir ofta långsamma med tiden, vilket skulle vara en bra ide att uppgradera i stället för att hela tiden köpa nytt. Konsumerarsamhället..

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk

Jag tror det går att byta hårddisk i dem i efterhand va? Men ram-minnen är ju kört. Håller med om att det är riktigt träligt. Förr i tiden med de gamla macarna kunde ju vem som helst peta i massa ram billigt i efterhand istället för att betala hutlöst till Apple.

Visa signatur

7950X, X670E Hero, 64 GB 5200MHz
Macbook Pro M3 Max, 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RobTheBiff:

Jag tror det går att byta hårddisk i dem i efterhand va? Men ram-minnen är ju kört. Håller med om att det är riktigt träligt. Förr i tiden med de gamla macarna kunde ju vem som helst peta i massa ram billigt i efterhand istället för att betala hutlöst till Apple.

-De har inte hårddisk utan SSD.
-Det går säkert att byta, men SSD:n ser ut såhär :

Tror det är svårt att hitta någon liknande ssd för ett billigt pris. Lika bra isåfall att föra till Apple direkt..

Visa signatur

"Jag har sex ärliga tjänare som lärt mig allt jag vet: Deras namn är Vad och Varför, och När och Hur och Var och Vem”
~ Rudyard Kipling

Permalänk

Dessa är ju rykten som funnits ett tag om en macbook air 12 tum

http://9to5mac.com/2014/07/23/os-x-yosemite-planned-for-late-...

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |