Permalänk
Medlem

Ryggsäck för bärbar dator!

Hej Sweclockers! Jag ska börja studera till hösten och letar efter en bra ryggsäck att ha min bärbara dator+annat skolmateriell.

Den bör inte vara överdrivet stor, men ändå rymlig.Den bör inte heller vara "ful". Har kikat på THULE crossover 21l på applestore och ser bra ut. Jag undrar bara om det finns några andra alternativ som ni kan rekommendera?

/N0iZE

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Skrivet av N0iZE:

Hej Sweclockers! Jag ska börja studera till hösten och letar efter en bra ryggsäck att ha min bärbara dator+annat skolmateriell.

Den bör inte vara överdrivet stor, men ändå rymlig.Den bör inte heller vara "ful". Har kikat på THULE crossover 21l på applestore och ser bra ut. Jag undrar bara om det finns några andra alternativ som ni kan rekommendera?

/N0iZE

storlek på datorn kanske ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Avstängd

Jag har en Incase ryggsäck som är grym. Den är från apple store men de verkar inte ha den längre. Nästan exakt som den andra i denna artikel: http://www.carryology.com/liking/buyersguide/buyers-guide-wor...

Facket för datorn (och ett av de mindre facken) är fodrade med ventilerad fuskpäls. Det finns ganska många fack för olika saker. En så kallad stash-ficka mot ryggen, alltså typ ett lönnfack. Osv.

Permalänk
Medlem

lite dyrt för en student kanske men Timbuk2 gör underbart bra väskor.

Jag har både en Swig och en Classic Messenger

Visa signatur

Desktop Fractal Design Define 7 Compact | Asus ROG Strix B650E-F Gaming | AMD Ryzen 7700X | Kingston Beast 32GB 5600Mhz | Asus AMD Radeon 6900XT ROG Strix LC | Samsung 970 EVO 1TB NVMe | Fractal Design Ion Gold 650W Skärm Asus ROG XG43UQ NAS X-Case Extra Value 424 | Supermicro X10DRL-i | 2xIntel Xeon E5-2640 v3 | Samsung 4x16GB ECC | EVGA Supernova G2 1300W | WD Red 8x3TB 8x6TB | Seagate Ironwolf 8x8TB | Samsung 840 Evo 2x256GB | Freenas 11.1 | UPS Eaton Powerware 3S 700 DIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

storlek på datorn kanske ?

Står i sign men men, en 13" rMBP mid 2014

Skrivet av snajk:

Jag har en Incase ryggsäck som är grym. Den är från apple store men de verkar inte ha den längre. Nästan exakt som den andra i denna artikel: http://www.carryology.com/liking/buyersguide/buyers-guide-wor...

Facket för datorn (och ett av de mindre facken) är fodrade med ventilerad fuskpäls. Det finns ganska många fack för olika saker. En så kallad stash-ficka mot ryggen, alltså typ ett lönnfack. Osv.

Skrivet av INCSlayer:

lite dyrt för en student kanske men Timbuk2 gör underbart bra väskor.

Jag har både en Swig och en Classic Messenger

Tackar ska kollas in!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Hittade du någon ryggsäck? Jag är i samma sits. Vill ta med mig skolmaterial, matlåda, liten termos, och lite gymkläder (inga skor). Tror något mellan 20-30L borde räcka.

Det finns ett mecenatrabatt som gäller på outnorth nu, på ca 10-20%. Där har jag hittat följande under 800 kr:

Jack Wolfskin Trans City 20L

Dold text

Jack Wolfskin Getaway 32L

Dold text

Jack Wolfskin Trooper 32L

Dold text

Haglöfs Connect Lap 15" 20L

Dold text

Lutar mot Trooper nu... men om 5 minuter har jag säkert ändrat mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kame_boy:

Hittade du någon ryggsäck? Jag är i samma sits. Vill ta med mig skolmaterial, matlåda, liten termos, och lite gymkläder (inga skor). Tror något mellan 20-30L borde räcka.

Det finns ett mecenatrabatt som gäller på outnorth nu, på ca 10-20%. Där har jag hittat följande under 800 kr:

Jack Wolfskin Trans City 20L

Jack Wolfskin Getaway 32L

Jack Wolfskin Trooper 32L

Haglöfs Connect Lap 15" 20L

Lutar mot Trooper nu... men om 5 minuter har jag säkert ändrat mig

Jag valde en Pop quiz backpack på apple store

EDIT: Kan säga att 32 liter är rätt stort. Har en sådan för tillfället, ja den är stor:P

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014