Hur kommer det sig att tjejer inte spelar Dayz ?

Permalänk
Medlem

Jag stötte på en tjej i Dayz igår, eller en kille med väldigt ljus röst, svårt att veta. Jag hann inte fråga då hon sprang från mördarstaden Berezino.

Berezino - come here, we got gunz and will kill you.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det finns såklart tjejer som spelar, men de döljer sig väl med tanke på uppmärksamheten de får annars. Jag tror inte de är för känsliga för att hacka ihjäl zombies i alla fall. Kolla denna kvinnan som jagar en hjort te x
http://www.twitch.tv/xfelicia/c/4327056

http://www.twitch.tv/xfelicia/b/532034769
http://www.twitch.tv/xfelicia/c/4166547 etc

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Haha! Hon förtjänade fan att bli dödad av den zombien efter att ha skjutit nån som kom fram helt fredligt.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av vallentiin:

om du e tjej , spelar du Dayz? om inte.. varför ?.. om du har tjej kompisar som spelar pc spel spelar dom ? om inte .. varför ? Om inte fråga dom och skriv deras svar här så kan vi börja på en undersökning

Det här att det är sa fa tjejer som spelar verkar vara ett mysterium for manga. I mitt fall, sa tankte jag knappt pa att spelvarlden existerade innan min pojkvan visade mig den. Nar man ar yngre sa tanker man inte pa att det finns andra spel an typ the sims, for det ar allt man har sett. Har man storebrorsor sa okar ju chanserna, men som ung tjej (i den aldern dar killar oftast borjar spela, ca 12) sa kanner man inte till att den varlden existerar, om man inte har nagot inflytande fran killar. Jag alskade att spela the sims nar jag var yngre, men hade jag hittat dayZ, dota 2, borderlands, portal sa hade jag formodligen alskat dem ocksa!

For mig har det bara handlat om bristande information fran foretagen, att jag inte kande till det stora utbudet. Nu nar jag spelar sa har ju min lillasyster ocksa borjat spela, for hon vet att spelen existerar.

Och till alla som tror att tjejer ar noobs: De flesta har inte spelat sedan de var 12. Jag borjade nar jag var 16, nu ar jag 18, sa det ar inte sa konstigt att tjejer generellt betraktas som "samre" an killar vad galler spel, vi har bara inte tranat lika lange som ni har.

Permalänk
Medlem

Om de kollar en gång på Frankie's videos på tuben, då är man fast.
Blev så jääävla sugen på att testa efter hans vilda äventyr och handklovar höger och vänster

Visa signatur

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!
Heltids streamer @ https://go.twitch.tv/Puvvve

MB: Asus Maximus Hero VIII CPU: Intel i7 6700K @ 4.5ghz GFX: Asus GTX 1080Ti OC

Minne: 2x8GB 3000mhz Ballistics Extreme Display: BenQ XL2411T

Mus: Steelseries Rival 300 Black Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Permalänk
Medlem
Skrivet av Navicula:

För att alla killar gör en sån big deal av det och alla dagliga sexistkommentarer. De flesta tjejer gömmer sig och har micken avstängd, bara för att de vill bli behandlade som människor :/ Många av mina tjejpolare har slutat spela på grund av att killar säger att de är feta, fula och dumma bara för att de inte har en perfekt sexig röst och personlighet.

Jag är tjej och gillar stuff som dayZ. Dock ligger Killing Floor i min favör, HOE difficulty

Gäller inte bara tjejer...
Jag slutade spela HoN bara för att alla betedde sig som idioter och kallade en för glåpord så fort man gjorde nånting fel. Var en jävla massa kommentarer där också. Synd att folk ska få förstöra spel sådär... Men det är nog snäppet värre för tjejer skulle jag tro.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Gäller inte bara tjejer...
Jag slutade spela HoN bara för att alla betedde sig som idioter och kallade en för glåpord så fort man gjorde nånting fel. Var en jävla massa kommentarer där också. Synd att folk ska få förstöra spel sådär... Men det är nog snäppet värre för tjejer skulle jag tro.

En liknande situation som jag var med om var när jag raidande två expansioner tbx på WoW, och hade en upgpgift vilket jag helt glömde bort under raiden och sedan så wipeade vi pågrund av mig och såklart vart det kaos och massvis med glåpord & liknande iaf nästa vecka så fick en annan spelare ansvaret (en tjej) och lyckades inte, Och då var det inget skrik utan nästan som att hon var hyllad, "i'ts ok, no problem" "We don't judge you" o massvis med såna kommentarer, Fick mig som var en av deras top dps att lämna raiden samt guilden på direkten.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag misstänker starkt att tjejer inte e lika inne i spelvärlden. Det tror jag beror på socialt stigma o eftersom tjejer så gärna vill vara en i gänget.

Verkar som att de hellre kör Sims o inte kör lika allvarligt som oss.

Träffa en tjej i skolan som kör riktiga spel Såg sen på hennes profil att hon var upptagen....MEN VAFAAN!!! >_<

Skrivet av Xenoz:

En liknande situation som jag var med om var när jag raidande två expansioner tbx på WoW, och hade en upgpgift vilket jag helt glömde bort under raiden och sedan så wipeade vi pågrund av mig och såklart vart det kaos och massvis med glåpord & liknande iaf nästa vecka så fick en annan spelare ansvaret (en tjej) och lyckades inte, Och då var det inget skrik utan nästan som att hon var hyllad, "i'ts ok, no problem" "We don't judge you" o massvis med såna kommentarer, Fick mig som var en av deras top dps att lämna raiden samt guilden på direkten.

Jisses, kan se ditt ansiktsuttryck när de reagerade på henne

Men blev du förvånad? :> Killars natur bara ^^

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Off topic men ändå inte... iallafall:

Min fru har högre level i BF4 än vad jag har... och i BF3 med för den delen, där hann jag inte ikapp innan vi bytte till BF4.

Det hela började med att jag köpt BF3 och satt och spelade med några kompisar, och jag satt och svor och hojtade i vanlig ordning, hon var väl sådär måttligt imponerad. Så jag frågade "du kanske vill va med och spela"? "Kanske jag vill!" sa hon då. Så hennes dator fick en uppgradering och ett BF3 till inköptes. Notera att hon hade spelat noll FPS före detta. Hon fick spela single player några dar för att få in grundkontrollerna och sen hyrde jag en egen server som vi hade som "boot camp", sen var det bara ut i hetluften. Som sagt, hon har högre level än jag. Och vi spelar bara på Hardcore servrar. Vi är båda 30+, varit tillsammans sen 2001 och gifta sen 2011.

Hennes BF-nick är TheKillerWife, kan tänka mig att det retar en och annan liten grabb.

Couples that play together, stay together!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vallentiin:

"Attentionwhor* stereotypen.. .

Skrivet av vallentiin:

man säger "svara i mic lr så skjuter jag"

Din attityd lär ju bidra...

Permalänk
Medlem

Det finns myckte kvinnor som spelar, men tyvärr är många män (killar) otroligt patetiska och börjar genaste flåsa och bete sig som grottmänniskor så fort det uppenbaras. Det är helt enkelt en trevligare upplevelse att spela anonymt.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Min sambo älskar zombietemat, och har spelat L4D2 till den milda grad att jag tröttnat på det spelet.. Anledningen till att dayz inte slagit igenom för henne är att det är för långsamt. Hon tillhör den nya generation av gamers som måste ha konstant action, det går inte för henne att rättfärdiga ett stundvis långsamt tempo, bara för att det ger en viss känsla eller atmosfär.

Har precis lyckats få henne att tycka om RTS såsom AoM, med betoning på att det är mysigt att sitta och knappa på, så kanske skulle gå om vi ger det ett andra försök!

TL;DR för casual-gamern (i detta fall) så är det för långsamt

Skrivet av bandite:

Off topic men ändå inte... iallafall:

Min fru har högre level i BF4 än vad jag har... och i BF3 med för den delen, där hann jag inte ikapp innan vi bytte till BF4.

Det hela började med att jag köpt BF3 och satt och spelade med några kompisar, och jag satt och svor och hojtade i vanlig ordning, hon var väl sådär måttligt imponerad. Så jag frågade "du kanske vill va med och spela"? "Kanske jag vill!" sa hon då. Så hennes dator fick en uppgradering och ett BF3 till inköptes. Notera att hon hade spelat noll FPS före detta. Hon fick spela single player några dar för att få in grundkontrollerna och sen hyrde jag en egen server som vi hade som "boot camp", sen var det bara ut i hetluften. Som sagt, hon har högre level än jag. Och vi spelar bara på Hardcore servrar. Vi är båda 30+, varit tillsammans sen 2001 och gifta sen 2011.

Hennes BF-nick är TheKillerWife, kan tänka mig att det retar en och annan liten grabb.

Couples that play together, stay together!

Haha fan vad kul att höra att fler par spelar bf4 hc tillsammans! PM:a om du känner för dubbeldejt på BF4 någon gång! Jag och sambon lirar också bara HC

Permalänk
Medlem

Jag har en nätkompis som är tjej på 31 år. Hon är bra i både BF3/BF4 och Left 4 Dead. Hon hade ett konto på sweclockers, men kan inte hitta henne här längre. Kanske bytt namn, vad vet jag. Om hon spelar DayZ vet jag dock inte

Edit:
Hittade henne nu. sweclockers sökfunktion är lite konstig ibland

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har du inget mer relevant att spekulera om?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xenoz:

En liknande situation som jag var med om var när jag raidande två expansioner tbx på WoW, och hade en upgpgift vilket jag helt glömde bort under raiden och sedan så wipeade vi pågrund av mig och såklart vart det kaos och massvis med glåpord & liknande iaf nästa vecka så fick en annan spelare ansvaret (en tjej) och lyckades inte, Och då var det inget skrik utan nästan som att hon var hyllad, "i'ts ok, no problem" "We don't judge you" o massvis med såna kommentarer, Fick mig som var en av deras top dps att lämna raiden samt guilden på direkten.

Som tidigare raid lead i wow och som numera jobbar som ledare så kan jag säga att man kan ha olika krav på olika personer och det har inget med manligt/kvinnligt att göra. Om jag som raidlead satte en av våra mest vana raidare på att utföra en uppgift så kunde han mycket väl få sig en utskällning om han misslyckades. Om däremot samma uppgift utfördes av en person som bara hade varit med i några enstaka raider tidigare så kunde man uppmuntra. Vi hade ett casual guild och till varje raid försökte vi ta ut ett lag som vi trodde skulle klara uppgiften samtidigt som vi försökte introducera så många nya som möjligt. Det krävdes att de som var vana som ville vara med hade skärpan, annars blev det wipe.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag misstänker starkt att tjejer inte e lika inne i spelvärlden. Det tror jag beror på socialt stigma o eftersom tjejer så gärna vill vara en i gänget.

Verkar som att de hellre kör Sims o inte kör lika allvarligt som oss.

Träffa en tjej i skolan som kör riktiga spel Såg sen på hennes profil att han var upptagen....MEN VAFAAN!!! >_<

Jisses, kan se ditt ansiktsuttryck när de reagerade på henne

Men blev du förvånad? :> Killars natur bara ^^

Jag vart väldigt förvånad, guilden jag spelade i var faktiskt en väldig mogen guild med ett flertal i raidgruppen som var 20+, så förväntade mig absolut inget mindre än vad jag fick..

Skrivet av giplet:

Som tidigare raid lead i wow och som numera jobbar som ledare så kan jag säga att man kan ha olika krav på olika personer och det har inget med manligt/kvinnligt att göra. Om jag som raidlead satte en av våra mest vana raidare på att utföra en uppgift så kunde han mycket väl få sig en utskällning om han misslyckades. Om däremot samma uppgift utfördes av en person som bara hade varit med i några enstaka raider tidigare så kunde man uppmuntra. Vi hade ett casual guild och till varje raid försökte vi ta ut ett lag som vi trodde skulle klara uppgiften samtidigt som vi försökte introducera så många nya som möjligt. Det krävdes att de som var vana som ville vara med hade skärpan, annars blev det wipe.

Förstår helt vad du menar, men jag har svårt att tro att alla personer som på insta-reaktion hoppade på mig helt plötsligt blev snälla för att ta in en "casual" (hon hade varit med i laget längre än jag), men som sagt förstår helt vad du säger.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.