Fel hastighet från Comhem, kompensation?

Permalänk
Medlem

Fel hastighet från Comhem, kompensation?

Hej!

Jag har under ett års tid haft 250 Mbps från Comhem, men bara fått ut mellan 60-100 Mpbs. Trots flera kontakter med kundservice har de inte kunnat avhjälpa problemet. I veckan insåg jag att Comhem ursprungligen skickat fel modem, och jag har haft ett som bara haft stöd för upp till 100 Mbps. Jag har nu fått ett nytt modem och har nu full hastighet.

Så till min fråga. Comhem har tagit på sig det fulla ansvaret och tycker själva att det är ganska bedrövligt att kundservice inte lyckats avhjälpa ett så pass enkelt problem. Vad är en rimlig kompensation?

Till saken hör att min bostadsrättsförening har ett avtal med Comhem som gör att jag som privatperson inte betalar någonting för uppkopplingen. Därför hävdar Comhem att de inte kan ersätta mig ekonomiskt. Jag å andra sidan hävdar att de måste ha brutit det avtal vi tecknat genom att under ett års tid inte leverera det vi kommit överens om, oavsett hur mycket pengar jag som privatperson betalat dem (naturligtvis betalar jag indirekt genom min månadsavgift till bostadsrättsföreningen som i sin tur betalar Comhem för avtalet).

Det de erbjuder är att uppgradera min internethastighet kostnadsfritt, vilket jag tycker låter bra, men detta under förutsättning att jag samtidigt binder upp mig under ett år på deras kanalpaket från Cmore och Viasat. I dagsläget har jag både Cmore och Viasat, dock obundet och vi går i tankarna på att säga upp båda paketen varpå det inte är så lockande att binda dem.

Så, vad hade varit en rimlig kompensation? Kan jag kräva att bli kompenserad överhuvudtaget under rådande omständigheter?

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan få någon vidare ersättning i det här fallet. Du kan såklart få support osv osv men det är inte dom du har business med, du har business med din förening som i sin tur har business med dom. Dom har inga affärer med dig så att säga, därmed behöver dom inte ersätta dig. Du kanske kan få din förening att be om ersättning som senare skickas till dig, men jag skulle inte tro att du får någon hjälp.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

Självklart ska du kunna få kompensation. Om du har något du själv betalar för, t ex Cmore och Viasat kan du få dessa kanaler kostnadsfritt ett tag.
Bara att ringa och prata med dem. Kan inte första personen du pratar med ge dig detta. Be att få prata med reklamationsavdelningen eller deras chef.

Klart man ska kunna få någon sorts kompensation.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

Tror inte du kan få någon vidare ersättning i det här fallet. Du kan såklart få support osv osv men det är inte dom du har business med, du har business med din förening som i sin tur har business med dom. Dom har inga affärer med dig så att säga, därmed behöver dom inte ersätta dig. Du kanske kan få din förening att be om ersättning som senare skickas till dig, men jag skulle inte tro att du får någon hjälp.

Det låter iofs rimligt att jag borde "reklamera" hos föreningen som i sin tur vänder sig till Comhem, men jag är ju trots allt kund hos Comhem som privatperson. Avtalet med föreningen berättigar helt enkelt rabatt på gällande priser från Comhem, så det finns ju ett "vanligt" bredbandsavtal tecknat mellan mig och Comhem som sedan är rabatterat ner till 0:- genom ett avtal som Comhem har med min bostadsrättsförening. Tror du ändå det blir krångligt?

Permalänk
Medlem

Eftersom det är föreningen som står för avtalet så är det föreningen som skall kräva kompensation.

Mitt råd är att kräva kostnadsreducering från föreningen och att de i sin tur får kräva summan från comhem.

Prata med ordföranden.

Visa signatur

MB Gigabyte X570 I AORUS PRO RAM Corsair 16GB DDR4 3200MHz CL16 SSD Gigabyte AORUS NVMe Gen4 SSD 500GB CPU Ryzen 5 3600 GPU ASUS GeForce GTX 1660 Ti Chassi FD Node 202

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Självklart ska du kunna få kompensation. Om du har något du själv betalar för, t ex Cmore och Viasat kan du få dessa kanaler kostnadsfritt ett tag.
Bara att ringa och prata med dem. Kan inte första personen du pratar med ge dig detta. Be att få prata med reklamationsavdelningen eller deras chef.

Klart man ska kunna få någon sorts kompensation.

Hej!

Den ursprungliga personen på kundservice kunde inte mycket, men jag har idag varit i kontakt med deras reklamationsavdelning. Alla säger samma sak, att eftersom reklamationen gäller bredband är det bara där jag kan kompenseras och där betalar jag redan noll. Jag har sagt att jag har TV för över 1000 kr per månad men där kan de inte gå in och subventionera då reklamationen gäller bredband och tydligen är de på något sätt hårt separerade. Märkligt, för på fakturan är de sammanslagna till en klumpsumma... Vad hade varit en rimlig ersättning då, och vad sägs om vad de erbjudit mig?

MVH
Andreas

Permalänk

Tycker sunq har en vettig lösning men det kan bli knöligt osv, själv skulle jag inte orka bråka om det med alla samtal hit och dit. Sitter ju på 8mbit och det fungerar bra ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande:

Det låter iofs rimligt att jag borde "reklamera" hos föreningen som i sin tur vänder sig till Comhem, men jag är ju trots allt kund hos Comhem som privatperson. Avtalet med föreningen berättigar helt enkelt rabatt på gällande priser från Comhem, så det finns ju ett "vanligt" bredbandsavtal tecknat mellan mig och Comhem som sedan är rabatterat ner till 0:- genom ett avtal som Comhem har med min bostadsrättsförening. Tror du ändå det blir krångligt?

Låter som att du sitter i en lite udda sits, men jag tror fortfarande att det bästa är att vända sig till din förening. Avdrag på avgiften eller dylikt som tidigare föreslagits låter som ett bra alternativ så får dom kräva pengarna av comhem.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ande:

Det de erbjuder är att uppgradera min internethastighet kostnadsfritt, vilket jag tycker låter bra, men detta under förutsättning att jag samtidigt binder upp mig under ett år på deras kanalpaket från Cmore och Viasat. I dagsläget har jag både Cmore och Viasat, dock obundet och vi går i tankarna på att säga upp båda paketen varpå det inte är så lockande att binda dem.

"Kostnadsfritt" i samma mening som Com Hem är en paradox . Det kommer ofelbart en dag då de kommer kräva fullt betalt för en sådan uppgradering (troligen nästa gång de gör om sin prismodell, vilket sker cirka någon gång om året), och om du då väljer att gå ner i hastighet så kommer de introducera dig till begreppet "nedgraderingsavgift".

De tar mer eller mindre aldrig betalt för att flytta upp personer till dyrare hastighetsplaner (inom samma hårdvara), och kanske till och med ger dem någon månad "gratis", men dessa pengar får de tillbaka antingen om kunden väljer att fortsätta med den dyrare tjänsten (mer eller mindre ren vinst då det är liten skillnad i deras kostnader för att leverera exempelvis 250 Mbps jämfört med 100 Mbps, om någon), eller om kunden väljer att gå tillbaka till en "sämre" tjänst då detta kommer med en tilläggsavgift på ett par hundringar för så kallad "nedgradering" (aka "en person måste trycka på en knapp i vårt program"-avgift).

Vad gäller Com Hem-kontakten så råder jag dig likt andra att försöka gå genom föreningen på något sätt. Du kan också ta med dig att det är försvinnande liten praktisk skillnad på ("upp till") 100 Mbps och ("upp till") 250 Mbps i praktiken. Det är inte precis en faktor 2 i upplevd skillnad, inte minst då uploadhastigheten är samma i båda fall. Jag säger inte att du inte förtjänar någon kompensation, och visst är det irriterande att de inte fixat rätt utrustning, men du ska också veta att du inte missat speciellt mycket, om något alls.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande:

Hej!

Den ursprungliga personen på kundservice kunde inte mycket, men jag har idag varit i kontakt med deras reklamationsavdelning. Alla säger samma sak, att eftersom reklamationen gäller bredband är det bara där jag kan kompenseras och där betalar jag redan noll. Jag har sagt att jag har TV för över 1000 kr per månad men där kan de inte gå in och subventionera då reklamationen gäller bredband och tydligen är de på något sätt hårt separerade. Märkligt, för på fakturan är de sammanslagna till en klumpsumma... Vad hade varit en rimlig ersättning då, och vad sägs om vad de erbjudit mig?

MVH
Andreas

Låter konstigt. Något borde de kunna lägga in. Samma system egentligen och man tycker att företaget vill ha mer goodwill än att man har en missnöjd kund.

Men jag håller med phz att det är inte superstor skillnad mellan de två tjänsterna.
Man märker det kanske om man laddar ner tunga filer. Men då du ändå haft fungerande tjänst kan man kanske inte kräva hutlösa kompensationer.
Är nog inte värt att grotta för mycket i ärendet med BRF och de kanalerna.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Normalt när en tjänst rörande bredband inte uppfyller den förväntade hastigheten brukar det man prata om nedsättning av månadskostnad eller hävning av tjänsten, men det beror helt på vad som står i avtalet om det är aktuellt eller inte. Så i ditt fall har du nog inte mycket att hämta rent ekonomiskt om inte Comhem väljer att visa goodwill.

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem
Skrivet av phz:

"Kostnadsfritt" i samma mening som Com Hem är en paradox . Det kommer ofelbart en dag då de kommer kräva fullt betalt för en sådan uppgradering (troligen nästa gång de gör om sin prismodell, vilket sker cirka någon gång om året), och om du då väljer att gå ner i hastighet så kommer de introducera dig till begreppet "nedgraderingsavgift".

De tar mer eller mindre aldrig betalt för att flytta upp personer till dyrare hastighetsplaner (inom samma hårdvara), och kanske till och med ger dem någon månad "gratis", men dessa pengar får de tillbaka antingen om kunden väljer att fortsätta med den dyrare tjänsten (mer eller mindre ren vinst då det är liten skillnad i deras kostnader för att leverera exempelvis 250 Mbps jämfört med 100 Mbps, om någon), eller om kunden väljer att gå tillbaka till en "sämre" tjänst då detta kommer med en tilläggsavgift på ett par hundringar för så kallad "nedgradering" (aka "en person måste trycka på en knapp i vårt program"-avgift).

Vad gäller Com Hem-kontakten så råder jag dig likt andra att försöka gå genom föreningen på något sätt. Du kan också ta med dig att det är försvinnande liten praktisk skillnad på ("upp till") 100 Mbps och ("upp till") 250 Mbps i praktiken. Det är inte precis en faktor 2 i upplevd skillnad, inte minst då uploadhastigheten är samma i båda fall. Jag säger inte att du inte förtjänar någon kompensation, och visst är det irriterande att de inte fixat rätt utrustning, men du ska också veta att du inte missat speciellt mycket, om något alls.

Skrivet av SunQ:

Låter konstigt. Något borde de kunna lägga in. Samma system egentligen och man tycker att företaget vill ha mer goodwill än att man har en missnöjd kund.

Men jag håller med phz att det är inte superstor skillnad mellan de två tjänsterna.
Man märker det kanske om man laddar ner tunga filer. Men då du ändå haft fungerande tjänst kan man kanske inte kräva hutlösa kompensationer.
Är nog inte värt att grotta för mycket i ärendet med BRF och de kanalerna.

Skrivet av iFraja:

Normalt när en tjänst rörande bredband inte uppfyller den förväntade hastigheten brukar det man prata om nedsättning av månadskostnad eller hävning av tjänsten, men det beror helt på vad som står i avtalet om det är aktuellt eller inte. Så i ditt fall har du nog inte mycket att hämta rent ekonomiskt om inte Comhem väljer att visa goodwill.

Jag är medveten om att det inte är någon överdriven skillnad mellan 100 Mbps och 250 Mbps, men jag är lite trött på att företagen kommer undan med sånt här hela tiden. Jag tror inte att det hade uppskattats på andra hållet, om jag på något sätt bröt avtalet skulle de garanterat inte se mellan fingrarna. Vidare kan man faktiskt tänka sig att det hade gjort skillnad för mig, då jag har en NAS på denna lina som jag jobbar mycket mot i mitt arbete. Där hade dubbel överföringshastighet varit mycket trevligt.

Jag vill inte heller käfta för mycket med dem angående detta, det är helt enkelt inte värt tiden. De flesta tycks överens om att jag på något sätt borde kompenseras, antingen genom föreningen eller direkt från Comhem. Däremot kvarstår då frågan, vad är en rimlig kompensation? Det är nämligen så att det är jag själv som i föreningens namn kommer behöva kontakta Comhem då jag är med i styrelsen och står på det avtal som föreningen tecknat

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem

Du kan inte få kompensation och få ännu högre bandbredd i ett år? T.ex. dubbla hastigheten upp eller ner eller något! Då hade du ju haft riktigt fett nät

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukati8:

Du kan inte få kompensation och få ännu högre bandbredd i ett år? T.ex. dubbla hastigheten upp eller ner eller något! Då hade du ju haft riktigt fett nät

Jo, det har de ju erbjudit mig och det tycker jag låter som en trevlig lösning! Problemet är ju att jag då samtidigt måste binda upp mig under ett år på deras Cmore- och Viasat-paket, och det är jag mindre sugen på. De har alltså inte erbjudit enbart ett snabbare bredbandsabonnemang.

Permalänk
Medlem

Så när du ska få mer bandbredd så kan bredbands- och tv- delen av comhem samarbeta så att du får kompensation av bredbands delen och binder dig till tv delen... men när du ska få kompensation av tv delen (gratis Cmore- och Viasat- paket) så går det absolut inte att samarbeta för att de två delarna av företaget är så separerade! Känns ju som lite dubbelmoral

Permalänk
Medlem
Skrivet av dukati8:

Så när du ska få mer bandbredd så kan bredbands- och tv- delen av comhem samarbeta så att du får kompensation av bredbands delen och binder dig till tv delen... men när du ska få kompensation av tv delen (gratis Cmore- och Viasat- paket) så går det absolut inte att samarbeta för att de två delarna av företaget är så separerade! Känns ju som lite dubbelmoral

Verkligen! Det har slagit mig också, men jag antar att det bara är att acceptera. Det tokiga är att plötsligt vill de utnyttja ett misstag som de själva begått på bredbandssidan för att binda upp mig på TV-abonnemang.

Permalänk
Skrivet av Ande:

Hej!

Jag har under ett års tid haft 250 Mbps från Comhem, men bara fått ut mellan 60-100 Mpbs. Trots flera kontakter med kundservice har de inte kunnat avhjälpa problemet. I veckan insåg jag att Comhem ursprungligen skickat fel modem, och jag har haft ett som bara haft stöd för upp till 100 Mbps. Jag har nu fått ett nytt modem och har nu full hastighet.

Så till min fråga. Comhem har tagit på sig det fulla ansvaret och tycker själva att det är ganska bedrövligt att kundservice inte lyckats avhjälpa ett så pass enkelt problem. Vad är en rimlig kompensation?

Till saken hör att min bostadsrättsförening har ett avtal med Comhem som gör att jag som privatperson inte betalar någonting för uppkopplingen. Därför hävdar Comhem att de inte kan ersätta mig ekonomiskt. Jag å andra sidan hävdar att de måste ha brutit det avtal vi tecknat genom att under ett års tid inte leverera det vi kommit överens om, oavsett hur mycket pengar jag som privatperson betalat dem (naturligtvis betalar jag indirekt genom min månadsavgift till bostadsrättsföreningen som i sin tur betalar Comhem för avtalet).

Det de erbjuder är att uppgradera min internethastighet kostnadsfritt, vilket jag tycker låter bra, men detta under förutsättning att jag samtidigt binder upp mig under ett år på deras kanalpaket från Cmore och Viasat. I dagsläget har jag både Cmore och Viasat, dock obundet och vi går i tankarna på att säga upp båda paketen varpå det inte är så lockande att binda dem.

Så, vad hade varit en rimlig kompensation? Kan jag kräva att bli kompenserad överhuvudtaget under rådande omständigheter?

MVH
Andreas

binda sig ett år Cmore och Viasat är väl samma avtal som resterande grannar får som "Deal" om nu inte Com Hem kan ge något extra. ge dom långfingret "Sug på denna"

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nanne:

Eftersom det är föreningen som står för avtalet så är det föreningen som skall kräva kompensation.

Mitt råd är att kräva kostnadsreducering från föreningen och att de i sin tur får kräva summan från comhem.

Prata med ordföranden.

Det är precis så här du ska göra. Jag bor själv i en villa som har fiber genom ett gruppavtal som hela villaområdet slutit med en leverantör. Det är till fiberföreningen man ska framföra alla klagomål och de drar dem vidare med leverantören.

Skillnaden mellan 100/10 och 250/10 är 100kr per månad, så begär den summan gånger antalet månader från din förening.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

typiskt comhem ingen ide att argumentera mot dem, gör inte detta misstag igen byt till bahnof så kommer du aldrig ångra dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatan80:

binda sig ett år Cmore och Viasat är väl samma avtal som resterande grannar får som "Deal" om nu inte Com Hem kan ge något extra. ge dom långfingret "Sug på denna"

Det är jag också ganska övertygad om att det är. Det som skiljer dealen är att jag dessutom skulle få 500 Mbps bredband till priset av 250 Mbps, vilket hade varit helt OK om det inte vore för att jag behövde binda mitt TV-abonnemang.

Skrivet av giplet:

Det är precis så här du ska göra. Jag bor själv i en villa som har fiber genom ett gruppavtal som hela villaområdet slutit med en leverantör. Det är till fiberföreningen man ska framföra alla klagomål och de drar dem vidare med leverantören.

Skillnaden mellan 100/10 och 250/10 är 100kr per månad, så begär den summan gånger antalet månader från din förening.

Tack för ditt svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

typiskt comhem ingen ide att argumentera mot dem, gör inte detta misstag igen byt till bahnof så kommer du aldrig ångra dig

Det hade varit det givna alternativet om möjligheten fanns, men nu har vi tyvärr bara Comhem i väggarna och föreningen jag bor i är bunden till dem.

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ande:

Det hade varit det givna alternativet om möjligheten fanns, men nu har vi tyvärr bara Comhem i väggarna och föreningen jag bor i är bunden till dem.

MVH
Andreas

nog därför de inte bryr sig speciellt

Permalänk
Medlem
Skrivet av 007onex:

nog därför de inte bryr sig speciellt

Absolut, det är verkligen frustrerande att prata med folk som inte bryr sig och när man i själva verket vet att man är helt obetydlig för dem. Killen jag pratade med på reklamationsavdelningen verkade ändå ganska sympatisk så förhoppningsvis ska det ordna sig.

MVH
Andreas

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Skillnaden mellan 100/10 och 250/10 är 100kr per månad, så begär den summan gånger antalet månader från din förening.

Jag misstänker att föreningen inte betalar speciellt mycket per månad för uppkopplingen om ens något, så 100kr per månad låter orimligt om det är priset från deras hemsida du jämför. Eller är det skillnaden på det priset som föreningen betalar?

Visa signatur

MacBook Pro 14" | M1 Pro 10/16-Core | 32GB | 1TB
Legion Pro 16" | Ryzen 7 5800H | 16 GB | 1TB | GeForce RTX 3060

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det hela rätt.

Du har fått ut 60 till 100 Mb/s? Och helt gratis?

***bort/moderator***

Eller är det jag som inte hajjar?

Tagit bort otrevligheter
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av iFraja:

Jag misstänker att föreningen inte betalar speciellt mycket per månad för uppkopplingen om ens något, så 100kr per månad låter orimligt om det är priset från deras hemsida du jämför. Eller är det skillnaden på det priset som föreningen betalar?

Det är skillnaden på de två enligt Comhems hemsida. Jag gissar också att föreningen har rabatt, men man får ju börja någonstans. Hur mycket föreningen faktiskt betalar spelar egentligen mindre roll. 100kr känns som en marknadsmässig skillnad mellan 250 och 100mbit. Om föreningen tycker att det är för mycket så får de väl komma med ett motbud.

Skrivet av dales:

Har jag förstått det hela rätt.

Du har fått ut 60 till 100 Mb/s? Och helt gratis?

***bort/moderator***

Eller är det jag som inte hajjar?

Du har fattat fel. Jag tror att du får läsa en gång till.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Ring och be att prata med chefen och sen hans chef tills du hittar någon med några ordentligt befogenheter. Det du ska trycka på är att du har ett kontrakt där comhem ska leverera upp till 250 mb/s (vilket givetvis i praktiken kan vara lägre) MEN du har inte haft upp till 250 mb/s eftersom utrustning som comhem har tillhandahållit tilllåter max upp till 100mb/s. Uppenbarligen så har de inte uppfyllt sin del av kontraktet.

Bind inte upp dig på något mer, det är ingen kompensation, du får köpa något mer bara.

Och givetvis kan de se till att du får pengar tillbaka på tv-räkningen istället. Det är samma företag, låt dem inte hitta på något annat.

Du kan också googla upp chefen för customer relations eller liknande och ringa honom. Brukar inte vara så svårt att hitta sådanna uppgifter

Permalänk
Medlem

De kan inte ge dig subvention på TV abonnemanget, för att bredband och TV abonnemang inte har med varandra att göra. Så de erbjuder uppgradering av bredbandet, men helt plötsligt har bredband och TV med varandra att göra, och du måste även gå med på att binda ditt TV tittande i ett år...
Hyckleri, lögner, och skitsnack?
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk

Comhem, har man inte kört mycket gått om. Nyligen så sa en polare upp det, när han fick möjlighet till fiber.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

1. Säg upp allt du har i TV-väg med ComBort och skaffa Viaplay istället. Där kan du lägga till Allsvenskan t ex, Cmore har ju knappt några rättigheter kvar när det gäller sport. Men kanske är någon specifik liga du följer? Jag betalar 408:- för Viaplay med hela Allsvenskan. Då har man sportkanalerna också, så CL, PL osv.

2. I samband med att du uppgraderade ditt internet, gick inte din avgift upp? Att du fått alltid gratis är ju ren bull eftersom du givetvis betalar för det inbakat i hyran om än subventionerat.

3. Jag tycker du kan kräva både dubbel hastighet och sedan prata med de som är ansvariga för fibern i ditt hus om reducerat pris och att de får ta strid med CH. Sen skulle jag påstå att det är en rätt fet skillnad mellan 100Mbit och 250Mbit Att konstant ligga på 31.x+MB/s när man tankar från Steam/Origin/Uplay osv är väldigt trevligt.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2