Permalänk
Medlem

Hur startar man klipp på SVT play med remote-appen?
Jag lyckas inte få igång klippen hur jag än försöker. I musläget markerar jag klippet och trycker en gång på skärmen, men då händer inget. Dubbelklick innebär bakåt i webbläsaren.
Klickar jag på ok i fjärrkontrolläget så händer inget heller...

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Hur startar man klipp på SVT play med remote-appen?
Jag lyckas inte få igång klippen hur jag än försöker. I musläget markerar jag klippet och trycker en gång på skärmen, men då händer inget. Dubbelklick innebär bakåt i webbläsaren.
Klickar jag på ok i fjärrkontrolläget så händer inget heller...

Fick det att fungera efter att ha installerat Chrome. Behövde dock ställa in att klippen ska köras i HTML5, annars fick jag bara ljud men ingen bild.
Kör nu Wimp Music, Youtube, SVT play, TV4 play och HBO Nordic. De funkar alla bra förutom att upphovsrättsskyddat material på TV4 play inte får visas eftersom det är en specialversion av Android.
Vissa appar är lite svårkontrollerade med remoteappen, men det kanske blir bättre när "nya" Google TV kommer.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB

Permalänk
Medlem

Nu finns Beta 6 för nedladdning.

http://minix.com.hk/firmware/X8_X8H_002BETA6.rar

Köpte mig lite svart abs plast och startade igång printern!

Permalänk
Medlem

Fungera den här spelaren med Telias nya påfund telia play+? Jag testar nämligen den nu för att se om det är något att ha men airplay från paddan vill sig inte till min Apple Tv medans från datorn går det suveränt.

Tacksam om någon kunde svara på detta.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Fungera den här spelaren med Telias nya påfund telia play+? Jag testar nämligen den nu för att se om det är något att ha men airplay från paddan vill sig inte till min Apple Tv medans från datorn går det suveränt.

Tacksam om någon kunde svara på detta.

Det funkar inte på beta 7. Men det finns en chans att det funkar på beta 8. Återkommer när jag har haft tid och prova.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Det funkar inte på beta 7. Men det finns en chans att det funkar på beta 8. Återkommer när jag har haft tid och prova.

Okej så i dagsläget som det ser ut fungerar den inte till det iaf med andra ord? Eller finns beta 8 utan redan nu. Netonnet hade dom inne på lager igen runt den 25 augusti och det var fritt fram att lämna tillbaka om det inte fungerade, dock känns det bökigt att köpa för att sen sitta och uppdatera och harva bara för att se utifall att det fungerar. Sen så tar det emot lite att köra android då resten av alla mina produkter är iOS och OSX men dessvärre så vill inte appen köra via Airplay till apple tv från ipad. En mac mini känns för dyrt och finns ingen fjärrkontroll smidig nog.
Det är inte ens jag som vill ha Tv utan det är min sambo. Det fungera alldeles utmärkt att köra airplay från macen men hon vägrar att sitta och plippra på en dator för att välja kanal.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Beta 8 finns ute men jag har inte haft tid att testa än. Min Minix X7 med Finless rom funkar det dock bra med Telia play+.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Beta 8 finns ute men jag har inte haft tid att testa än. Min Minix X7 med Finless rom funkar det dock bra med Telia play+.

Okej aja jag avvaktar tills du ser om du får snurr på sakerna orkar inte krabba för att hon ska se på TV.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

TGB

Tjena

Skulle ett "vanligt" trådlöst tangentbord funka med X8an? (USB) har ett som jag kört till den bärbara som hittils använts som mediaspelare. Eller är man låst till Minix egna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dojatan:

Tjena

Skulle ett "vanligt" trådlöst tangentbord funka med X8an? (USB) har ett som jag kört till den bärbara som hittils använts som mediaspelare. Eller är man låst till Minix egna?

Det funkar med ett vanligt trådlöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dojatan:

Tjena

Om du har en mobil eller platta med Android funkar annars deras remote-app bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Även jag har nu beställt en, för 30 aud haha! Såg en listning på ebay, cirka 190kr. Får se vad som dimper ner i brevlådan men tyckte det ar värt att chansa. Om inte annat brukar det gå ganska bra att få tillbaka pengarna, säljarna är ju rädda om sitt rykte.

Min tanke är att spela spel på den, real racing showgun och andra mindre seriösa spel. Lätt tidsfördriv alltså. När den var så billig kunde jag inte hålla mig..

Keep you posted angående hur detta ska gå!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Den är 100% fake.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Den är 100% fake.

Antagligen, eller felskrivet pris. Men går det åt helvete så får man väl öppna en dispute och få pengarna tillbaka. säljaren har 1000 omdömen och 99,6 positiva.

Hur som helst, har du spelat något på din?

EDIT: nu är den skickad iaf! Får se när den dimper ner, man kan ju ha tur att ngn tabbade sig..

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Antagligen, eller felskrivet pris. Men går det åt helvete så får man väl öppna en dispute och få pengarna tillbaka. säljaren har 1000 omdömen och 99,6 positiva.

Hur som helst, har du spelat något på din?

EDIT: nu är den skickad iaf! Får se när den dimper ner, man kan ju ha tur att ngn tabbade sig..

Har du länken? Eller hade de bara en?

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Har du länken? Eller hade de bara en?

OBS EVENTUELL BLUFF OBS

OBS EVENTUELL BLUFF OBS

Den tror jag det är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jaja, det är med största sannolikhet en bluff. Vill bara se annonsen.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

OBS EVENTUELL BLUFF OBS

OBS EVENTUELL BLUFF OBS

Den tror jag det är.

I brist på annat att göra skrev jag ett meddelande och frågade om de kunde motivera det låga priset. Fick svar imorse.

Skrivet av Me:

I noticed you sell both the Tronsmart Vega S89-H and the MINIX Neo X8 for unbelievably low prices. Can you provide a good reason for why you are able to sell it that cheap?

Your reviews seems to be based on mostly items selling for less than $10, a classic way to build up a solid number of good reviews before potetially starting to scam people. I'm not saying this is what you are doing but it would be nice to hear how your prices are possible.

Skrivet av Seller:

Hello
In order to increase our sales and credibility, low sales.
We use the low price of transport, transport time is about 25 days or so, there is no tracking number, please understand!
Thank you for your letter!

De hävdar med andra ord att de säljer billigt för att få upp betygen som jag föreslår. Att de innan bara sålde billigt krafs, det mesta under $10, ser dock inte så bra ut. Att de skulle tjäna så mycket på billigare frakt känns löjligt. Möjligen är de billiga i inköp och säljs för en liten förlust. Kanske borde man ställa en följdfråga för att pressa dem lite.

EDIT: Nu är båda annonserna borta. Möjligen var det en begränsad upplaga men vi får väl se. Blir intressant att se om de dyker upp.

EDIT 2: Här finns ytterligare en som säljer en Tronsmart Vega S89-H (ligger normalt i ungefär samma prisklass som MINIX Neo X8-H på eBay) löjligt billigt.

http://www.ebay.com/itm/Tronsmart-Vega-S89-H4K-Amlogic-S802-H...

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

I brist på annat att göra skrev jag ett meddelande och frågade om de kunde motivera det låga priset. Fick svar imorse.

De hävdar med andra ord att de säljer billigt för att få upp betygen som jag föreslår. Att de innan bara sålde billigt krafs, det mesta under $10, ser dock inte så bra ut. Att de skulle tjäna så mycket på billigare frakt känns löjligt. Möjligen är de billiga i inköp och säljs för en liten förlust. Kanske borde man ställa en följdfråga för att pressa dem lite.

EDIT: Nu är båda annonserna borta. Möjligen var det en begränsad upplaga men vi får väl se. Blir intressant att se om de dyker upp.

EDIT 2: Här finns ytterligare en som säljer en Tronsmart Vega S89-H (ligger normalt i ungefär samma prisklass som MINIX Neo X8-H på eBay) löjligt billigt.

http://www.ebay.com/itm/Tronsmart-Vega-S89-H4K-Amlogic-S802-H...

Intressant! Vi får se om något dyker upp. Det står dock som express frakt med leverans mellan siste denna månaden till den 5 september. Vi får se, men är helt med på att det lär vara scam.

Skickade ett meddelande till honom angående frakten men har icke fått ett svar ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Intressant! Vi får se om något dyker upp. Det står dock som express frakt med leverans mellan siste denna månaden till den 5 september. Vi får se, men är helt med på att det lär vara scam.

Skickade ett meddelande till honom angående frakten men har icke fått ett svar ännu.

Förstår dig. Är ju inte speciellt mycket pengar och eBay/PayPal brukar väl kunna lösa dispyter i annat fall.

Visa signatur

Antec P280 | FSP Hydro Ti Pro 1000W | MSI X670E Carbon | Ryzen 7 9800X3D | Kingston Fury Beast 6000MT/s CL30 2x32GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | 2x Samsung 990 Pro 4TB | Kingston KC3000 4TB | Samsung 970 Pro 1TB | 2x Samsung PM863a 3.84TB | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Hehe, kunde inte låta bli. Några hundralappar kan jag slänga bort.
Skickat. leverans 2-7/9.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hehe, kunde inte låta bli. Några hundralappar kan jag slänga bort.
Skickat. leverans 2-7/9.

Visst det är väl så de vill att man ska tänka, men är verkligen allt jobbet (reggad sedan 2013 och sålt massa saker) sen bara tjäna 30 dollar * 50 eller hur många som nu köper? Det är ju inte speciellt mycket pengar ändå..
Hmm..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Youtube

Är inget fan av själva youtube appen, nätversionen känns bättre upplagd och ger bättre överblick. Men funkar ju inte att spela upp? kör google chrome. Även testat ordinarie webläsare men samma där.

Är det bara att glömma eller går det att ordna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dojatan:

Är inget fan av själva youtube appen, nätversionen känns bättre upplagd och ger bättre överblick. Men funkar ju inte att spela upp? kör google chrome. Även testat ordinarie webläsare men samma där.

Är det bara att glömma eller går det att ordna?

Provade själv nyss med ett par klipp i Chrome och det funkar bra för mig. Fick först ställa om så att den gick till den vanliga sidan istället för mobilversionen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Provade själv nyss med ett par klipp i Chrome och det funkar bra för mig. Fick först ställa om så att den gick till den vanliga sidan istället för mobilversionen.

Skumt. Fick upp dom i vanliga webbläsaren nu men inte i chrome även om jag klickade i skrivbordsversion. Den börjar inte ens hämta hem någonting. Däremot ser jag alla thumbnails

Permalänk
Medlem

Barnkanalen?

Hej!
Precis införskaffat en Minix 8h som ersättning för en gammal htpc.

Jag lyckas inte få bild i Barnkanalsappen, bara ljud. Svtplay fungerar (spelas konstigt nog upp i webläsaren). Har ställt om till html5 men ingen skillnad. Inser att många här kanske inte är så intresserade av barnkanalen men någon kanske har en lösning...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av pmtl:

Hej!
Precis införskaffat en Minix 8h som ersättning för en gammal htpc.

Jag lyckas inte få bild i Barnkanalsappen, bara ljud. Svtplay fungerar (spelas konstigt nog upp i webläsaren). Har ställt om till html5 men ingen skillnad. Inser att många här kanske inte är så intresserade av barnkanalen men någon kanske har en lösning...?

Vilken webbläsare använder du?
Jag lyckades inte få det funka med den förinstallerade, men med Chrome gick det bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

HTML

Hur ställer man om att det ska gå i HTML5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dojatan:

Hur ställer man om att det ska gå i HTML5?

Längst ner på SVT Plays hemsida finns inställningar. Där har man alternativen automatiskt eller HTML5.

Visa signatur

Permalänk

Denna är skrämmande lik ditt skal Thruster http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/179782-the_littl...

Visa signatur

No Easy Way To Heaven Unless You Use The Shortcut Through Hell