Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr:Bandit:

Hehe, det är inte konstigt alls. Min är inspirerad av den helt enkelt, det viktiga för mig var att få lite bättre luftgenomstömmning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Vilken webbläsare använder du?
Jag lyckades inte få det funka med den förinstallerade, men med Chrome gick det bra.

Provat med både den medföljande webbläsaren och chrome utan att lyckas. Får bara ljud och ingen bild. När jag väljer ett avsnitt i barnkanalsappen får jag upp menyn om att välja program och väljer jag någon av webläsarna så kommer jag till svt-sidan där det står att svtplay-appen behövs. Väljer jag svtplay-appen i menyn får jag ljud men ingen bild.

Fler idéer mottages tacksamt!

Permalänk
Medlem

Hej!

Såg att det gick bra att använda trådlöst tangentbord, men undrar om det skulle funka med ett tangentbord som är trådlöst med pekplatta som Logitechs K400?
http://www.logitech.com/sv-se/product/wireless-touch-keyboard...

Dvs om touchpadden då kommer fungera? Nån som vet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Intressant! Vi får se om något dyker upp. Det står dock som express frakt med leverans mellan siste denna månaden till den 5 september. Vi får se, men är helt med på att det lär vara scam.

Skickade ett meddelande till honom angående frakten men har icke fått ett svar ännu.

Skickades från m.sweclockers.com

Har du någon ny info om köpet?
Min har inte kommit.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Har du någon ny info om köpet?
Min har inte kommit.

Jag fick mina pengar tillbaka och fick ingen produkt

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Mus

Hej

Kopplar in en 2,4 ghz mus i usb uttagen men markören dyker inte upp.
Har en x8 h.. Den stödjer väl externa musar via usb?

Mvh

Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Jag fick mina pengar tillbaka och fick ingen produkt

Annars har du en för bara 95kr här Säljaren har "100% Positive feedback" också

Kanske en dum fråga, men den kör ju Android. Kan man då hämta appar till den också eller får man hålla tillgodo med det Minix skickar med i OS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Annars har du en för bara 95kr här Säljaren har "100% Positive feedback" också

Kanske en dum fråga, men den kör ju Android. Kan man då hämta appar till den också eller får man hålla tillgodo med det Minix skickar med i OS?

Hehe, kanske ska prova igen:-)
Fick tillbaka pengarna på mitt andra köp.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hehe, kanske ska prova igen:-)
Fick tillbaka pengarna på mitt andra köp.

Hur gick det beställde du en ny från zhumingbo2014?
Jag blev lite sugen på denna efter att ha provat ett gäng olika android lösningar men det är alltid strul med viaplay/cmore och andra streamingtjänster som kostar pengar.

http://www.ebay.com/itm/NEW-Minix-Neo-X8-H-Quad-Core-Cortex-A...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har något testat denna med TivoTogo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Hur gick det beställde du en ny från zhumingbo2014?
Jag blev lite sugen på denna efter att ha provat ett gäng olika android lösningar men det är alltid strul med viaplay/cmore och andra streamingtjänster som kostar pengar.

http://www.ebay.com/itm/NEW-Minix-Neo-X8-H-Quad-Core-Cortex-A...

Det känns som det inte är lönt. Man får ju pengarna tillbaka iallafall, men nån spelare kan man inte räkna med.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Någon som kör X8-H och kan skriva några rader om hur det faktiskt fungerar? Streamar man 1080p MKV från sin stationära, kör Netflix och alla play-tjänster flawless nu?

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Kan väl skriva kort om hur jag kör.

Har Minix X8 uppkopplad via trådat nätverk och kör mot en NAS - använder enbart XBMC och det fungerar fint.

Inga problem att spela upp 1080p Mkv filmer (dock har inte Minix X8 stöd för 3D.BD.ISO eller HD-ljud som DTS-HD MA och Dolby TrueHD)

När det gäller appar så fungerar dom som man kan förvänta sig för en android-baserad spelare - de fungerar men är krångliga att navigera i (eftersom dom egentligen är gjorde för touch-screen)

Man kan lösa genom att använda en airmouse eller ett trådlöst tangentbord med styrplatta, typ logitech K400

Netflix fungerar men du får inte HD-upplösning, för att få det måste du ha en "godkänd" spelare:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devic...

Några bra mediaspelare där Netflix SuperHD (1080p) fungerar är Apple TV3 och Amazon FireTV.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Kan väl skriva kort om hur jag kör.

Har Minix X8 uppkopplad via trådat nätverk och kör mot en NAS - använder enbart XBMC och det fungerar fint.

Inga problem att spela upp 1080p Mkv filmer (dock har inte Minix X8 stöd för 3D.BD.ISO eller HD-ljud som DTS-HD MA och Dolby TrueHD)

När det gäller appar så fungerar dom som man kan förvänta sig för en android-baserad spelare - de fungerar men är krångliga att navigera i (eftersom dom egentligen är gjorde för touch-screen)

Man kan lösa genom att använda en airmouse eller ett trådlöst tangentbord med styrplatta, typ logitech K400

Netflix fungerar men du får inte HD-upplösning, för att få det måste du ha en "godkänd" spelare:

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Netflix_compatible_devic...

Några bra mediaspelare där Netflix SuperHD (1080p) fungerar är Apple TV3 och Amazon FireTV.

Oj! Ingen HD-upplösning på Netflix var ju en major setback. Då får jag fortsätta med min ATV 3 och Air Video HD Tack för svar!

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Hehe, det är inte konstigt alls. Min är inspirerad av den helt enkelt, det viktiga för mig var att få lite bättre luftgenomstömmning.

Tänkte kolla ifall du har testat att köra Limelight på den och i så fall hur det har fungerat:)

Galet sugen men om det fungerar bra så blir det en beställning på momangen;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Tänkte kolla ifall du har testat att köra Limelight på den och i så fall hur det har fungerat:)

Galet sugen men om det fungerar bra så blir det en beställning på momangen;)

Jag visste inte ens om att det fanns en app som heter Limelight, så jag är inte mycket till hjälp tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trhuster:

Jag visste inte ens om att det fanns en app som heter Limelight, så jag är inte mycket till hjälp tyvärr.

Om någon av er har lust så får ni jättegärna testa om ni kan:) Appen använder sig av Nvidias game stream på datorn för att sedan decode:a på då i det här fallet minixen och mitt syfte hade då varit att använda minixen för att t.ex. ha datorn i källaren där det är svalt och ingen hör den och minixen vid tv:n.

Bäst resultat är ju givet med en cat kabel men för min del är det inga problem, det kanske även är intressant för er så det är ju ett tips också;)

Skrivet av wixia:

Oj! Ingen HD-upplösning på Netflix var ju en major setback. Då får jag fortsätta med min ATV 3 och Air Video HD Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_W:

Fungera den här spelaren med Telias nya påfund telia play+?

Skrivet av Trhuster:

Det funkar inte på beta 7. Men det finns en chans att det funkar på beta 8. Återkommer när jag har haft tid och prova.

Sitter och funderar på just en Minix Neo X8-H, och undrar samma sak, har någon hunnit testa om Telia Play+ fungerar på denna maskin ännu?

Visa signatur

| R7 5700x3D | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Kingston 2x16GB @ 3200mhz cl16 |
| Asus ProArt RTX 4070 Ti Super | Kingston NVMe 512GB + 1TB + 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithos:

Sitter och funderar på just en Minix Neo X8-H, och undrar samma sak, har någon hunnit testa om Telia Play+ fungerar på denna maskin ännu?

Jag har inte provat då jag inte fick något klart grepp på om det fungerade. Lägger inte dom pengarna på en sak som jag inte vet med 100% säkerhet fungerar då. Bygger jag hellre en HTPC i så fall.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Jag är i görningen att köpa en MINIX. Det jag undrar är om den klarar av att köra ut ljudet direkt via HDMI?

Jag har idag en receiver som sköter allt åt mig, dvs ljud ut från min system (PS4, TVBOX, o event. den här). Min Dator står i ett annat rum med all media jag konsumerar. på sig med delad hårddisk. Jag vill att mediaspelaren bara ska kunna vara plug and play, dvs stoppa in hdmi kontakten till receivern , koppla upp mig på nätverket hemma via kabel och sen ser jag allt som är delat i datorn, filmer ligger i rar-filer, klarar den att spela upp detta?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Hej alla!

Jag är i görningen att köpa en MINIX. Det jag undrar är om den klarar av att köra ut ljudet direkt via HDMI?

Jag har idag en receiver som sköter allt åt mig, dvs ljud ut från min system (PS4, TVBOX, o event. den här). Min Dator står i ett annat rum med all media jag konsumerar. på sig med delad hårddisk. Jag vill att mediaspelaren bara ska kunna vara plug and play, dvs stoppa in hdmi kontakten till receivern , koppla upp mig på nätverket hemma via kabel och sen ser jag allt som är delat i datorn, filmer ligger i rar-filer, klarar den att spela upp detta?

Tack på förhand.

Jo, jag har min Minix-box kopplad till min hembioförstärkare via HMDI, dvs både ljud och bild går den vägen.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackanj:

Jo, jag har min Minix-box kopplad till min hembioförstärkare via HMDI, dvs både ljud och bild går den vägen.

Tack då blev det en beställning från aliexpress. 1100:- med M1 dosan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stidt-O:

Tack då blev det en beställning från aliexpress. 1100:- med M1 dosan

Finns även en remote-app till Android som du kan prova om du vill.
Förhoppningsvis kommer det en ny officiell firmware snart (finns beta versioner), och då ska även remote-appen för Google TV funka.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

funderar starkt på att köpa en...har en boxxe box nu men börjar ju bli lite seg, men har lite funderingar..
Hur funkar själva film bibloteket?, på boxxe är det ju snyggt och smidigt, funkar det lika bra på den?, alltså att den söker info på typ imdb.
har endel externa diskar som ja vill streama ifrån.(i nätverket från datorn) har den nån typ sök funktion så den skapar ett biblotek själv?

annars verkar det ju va en kanon grej

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Official 002 firmware

http://minixforum.com/threads/official-002-firmware.2413/

MINIX NEO X8/X8-H official 002 firmware change log (from 001 firmware):
Release date: 28/11/2014

Android system:
- Firmware now based on release-keys instead of test-keys to improve app compatibility
- Added key layout profiles for Mele F10/F10 PRO airmouse (CREDIT to HardwareGuru for providing us the KL files)
- Fixed PS3 controller Bluetooth pairing issue (WARNING: Rooting the device voids the warranty)
- Support Google TV remote app
- Fixed some apps got audio but no video issue (e.g. BEIN Sports, NBA Gametime, SPMC, etc.)
- Fixed Google Contacts sync. issue (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com for providing the solving method)
- Fixed Google Maps, Google Search...etc crashing issue
- Fixed NEO M1 airmouse / Logitech K400 random reboot issue when using together
- MINIX NEO series airmouse gyro sensors driver updated
- Added support for the NEO A2, NEO A2 Lite airmouses
- System performance enhancements
- Added system performance optimizer by long pressing Menu key
- Ethernet TCP buffer enhancement (CREDIT to Finless Bob of Freaktab.com)
- Added show/hide status bar option (SETTINGS -> Display)
- Added status bar safely unmount USB mass storage device option
- Fixed "Choose date format" bug
- Added Ethernet MAC address information
- Enabled NFS/SMB cache
- Fixed NTFS/NFS disk writing issue
- Added "No output to USB audio" option (SETTINGS -> Display)
- Added Dolby DRC setting (SETTINGS -> Display)

Display:
- Fixed some 4K TVs compatibility issues
- Added DVI signal support for older TVs and monitors
- Fixed HDMI hot plug couldn't get signal issue
- Fixed various issues realted to HDMI-CEC
- False HDMI status to allow some apps to run on HDMI output (e.g. SHOWTIME)

Video:
- Added 1080p24Hz HDMI output option
- Fixed 23.976fps videos stuttering issue (@ 1080p24Hz, 1080p60Hz)
- Fixed some 50fps video playback issue
- Improved http live streaming performance
- Fixed fast forward/rewind bug
- Fixed video/audio unsync. issue of videos taken by cameras/phones/tablets

Audio:
- Fixed audio still output to HDMI while headphone is plugged in
- Fixed audio output mode setting loss after unplugging headphone
- Fixed passthrough audio going to both HDMI and SPDIF causing strange noises

XBMC: (Wipe data is required to install this update automatically)
- Updated to the latest V13.3.3 MINIX XBMC
- Added native support for auto refresh rate switching (users need to manually activate this feature)
- 3D switching is now enabled
- Fixed .ts files streaming issue
- Fixed 720p user interface issue
- Fixed vaious playback issues

GET READY A "FAT32" FORMATTED USB DRIVE before you proceed to the below steps!!

Recovery mode
Option 1 ( Factory reset/Wipe-data )
If you want to have a clean installation and automatically installing the latest MINIX XBMC app, download this parameter and copy it to the ROOT directory of your USB drive:
http://minix.com.hk/firmware/factory_update_param.aml
(right click the link and "save as" if your browser doesn't support downloading this file)

Option 2 ( Keep data/ Not wipe data )
If you want to keep your existing data, download this parameter and copy it to the ROOT directory of your USB drive:
http://minix.com.hk/firmware/update.zip
(right click the link and "save as" if your browser doesn't support downloading this file)

Firmware package
Then, download the update.zip OTA package from:
http://minix.com.hk/firmware/update.zip
450MB (472,272,603)
MD5 checksum:E85897FBF86060CBD5EE9E402235C6C8
OR
from our forum mirror:
http://www.minixforum.com/downloads/download.php?file=update....
450MB (472,272,603)
MD5 checksum:E85897FBF86060CBD5EE9E402235C6C8

Permalänk
Medlem

Några frågor då jag är ute efter något nytt som klarar mina behov...

Står att de löst uppspelning av 24p material, men klarar den att autoswitcha mellan olika refreshrates beroende på vad det är för material man spelar upp?

Jag har också läst någonstans att den inte skulle klara HD ljud och man skyllde på licenser. Trodde inte det behövdes om man bara skulle skicka vidare ljudet obearbetat till en receiver som avkodar signalen. Någon som vet hur det ligger till?

Går det även att använda en IR-fjärrkontroll om man till 95% vill använda sin HarmonyOne?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Några frågor då jag är ute efter något nytt som klarar mina behov...

Står att de löst uppspelning av 24p material, men klarar den att autoswitcha mellan olika refreshrates beroende på vad det är för material man spelar upp?

Med senaste firmware och senaste versionen av Minix XBMC - Ja

Skrivet av Fade-swe:

Jag har också läst någonstans att den inte skulle klara HD ljud och man skyllde på licenser. Trodde inte det behövdes om man bara skulle skicka vidare ljudet obearbetat till en receiver som avkodar signalen. Någon som vet hur det ligger till?

Jag är ingen expert på det här med licenser, men kontentan är ändå - Nej, det fungerar inte att skicka HD-ljud som bitstream till en extern receiver.
Vanliga DTS och Dolby Digital är dock inga problem.

Skrivet av Fade-swe:

Går det även att använda en IR-fjärrkontroll om man till 95% vill använda sin HarmonyOne?

Den har IR-mottagare och det följer med en (dålig) IR-fjärrkontroll, så det borde inte vara några som helst problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Med senaste firmware och senaste versionen av Minix XBMC - Ja

Kommer den senaste versionen av XBMC med H-8H PLUS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av spec:

Kommer den senaste versionen av XBMC med H-8H PLUS?

Installera senaste versionen av Minix XBMC - just nu denna:

http://minixforum.com/threads/v13-3-3-beta-minix-xbmc-for-eva...

Sedan:

Citat:

TIPS:
To enable refresh rate switching, go to SYSTEM -> Settings -> Video -> Playback ->
Set "Adjust display refresh rate to match video" to "On start/stop" &
Set "Pause during refresh rate change" to your own best preferred timing, mine is set to "4.0 Seconds" for example.