Permalänk
Medlem

Vad använder ni för att installera apk'n med? Provade inbyggda men det gick inte.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Tänk på att du antagligen måste avinstallera den äldre versionen av XBMC först - sedan kan du installera den nya.

Jag går bara till filhanteraren och trycker på apk-filen så startar installationen.

Permalänk
Medlem

Fel på filen, nu gick det bättre.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

HBO Nordic

Hej!

Har precis skaffat en Minix Neo X8 H.

Tänkte använda den bland annat för att kunna se på HBO Nordic, men får det inte att fungera.

Lyckas logga in i appen mha appen RemoteIME, men lycka inte starta någon serie, händer inget när jag klickar på en serie

Nån som har nåt tips?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrpink76:

Hej!

Har precis skaffat en Minix Neo X8 H.

Tänkte använda den bland annat för att kunna se på HBO Nordic, men får det inte att fungera.

Lyckas logga in i appen mha appen RemoteIME, men lycka inte starta någon serie, händer inget när jag klickar på en serie

Nån som har nåt tips?

HBO Nordic fungerar inte - vad jag vet så fungerar det inte på någon mediaspelare.

Läste någonstans att det kan fungera på Google Nexus Player - men det är i sådana fall den enda.

Man får i vilket fall endast SD-upplösning med android-appen - ingen HD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

HBO Nordic fungerar inte - vad jag vet så fungerar det inte på någon mediaspelare.

Läste någonstans att det kan fungera på Google Nexus Player - men det är i sådana fall den enda.

Man får i vilket fall endast SD-upplösning med android-appen - ingen HD.

Jag körde HBO Nordic på min box för några månader sedan. Har just nu paus från HBO, så jag kan inte beskriva exakt hur jag gjorde för att få det att fungera.
Kommer ihåg att det var problem med att kontrollera appen. Det gick inte att starta avsnitten med muspekaren. Var tvungen att använda piltangenterna och ok-knappen.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Intressant, mrpink får väl testa om det fungerar

Jag testade en 14 dagars free trial på HBO Nordic och fick det aldrig att fungera på Minix X8 - har för mig att den klagade på att spelaren var rootad också ?
Var betydligt närmare att få igång det på Amazon FireTV (där det inte klagades på root) men där lyckades jag inte starta några avsnitt - kanske skulle fungerat med din metod ?

I vilket fall tycker jag personligen inte att det är intressant om det inte är i HD.

Om det kommer en ny app från HBO Nordic som fungerar i HD på Minix och andra mediaspelare kan jag möjligtvis tänka mig att bli kund.

Permalänk
Avstängd

Har ej läst alla era inlägg,men bytte upp mig från en Rikomagic IIIs Till just denna Minix Neo X8-H.Och skillnaden är enorm.Nu kan man streama film från Xbmc. och allt flyter som det ska munrörelserna är i full synk med ljudet.Så sitter du på en äldre modell och funderar kommer det bli någon skillnad eller är det utslängda pengar.Det blir skillnad

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

Går det att scrolla med "Google TV Remote"-appen i muspekarrutan?
I remote-appen som användes för den gamla firmwaren gick det att göra så.

Visa signatur

Dator: Ghost S1 * Corsair SF600 * Intel Core i5 7600K * Cryorig C7 * ASRock Fatal1ty Z270 Gaming * Kingston HyperX Predator DDR4 32GB * PowerColor Red Dragon Radeon™ RX 5700 XT * Samsung 960 EVO 500GB * HGST Travelstar 7K1000 1TB
Skärm: HP Pavilion 27 Quantum Dot
Ljud: Pro-ject Pre Box S2 Digital

Permalänk
Medlem

Tänkte köra och handla en på netonnet idag.
Spela upp filmer genom plex, Spotify och kanske något Android spel.

Fortfarande denna som är bäst?

Permalänk
Medlem

har haft min ett tag nu, är fortfarande riktigt nöjd, kör på både netflix,spotify och viaplay på den.
har dock inte provat nått spel, men borde ju inte va några problem.
köpte dock till trådlöst tangentbord med platta.

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Blev ett köp, väldigt trevlig sak!
Kan man vänta sig lollipop på den?

Permalänk
Medlem

http://www.geekbuying.com/item/MINIX-NEO-Z64A-Android-TV-Box-...
Skulle nog säga att det är denna som gäller nu, X8 har ju varit med sedan juni. Förmodligen bättre pris än vad du gav också.
Det har varit väldigt dåligt med uppdateringar sista tiden på X8.
Finns även med Windows, vilket jag skulle tagit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

http://www.geekbuying.com/item/MINIX-NEO-Z64A-Android-TV-Box-...
Skulle nog säga att det är denna som gäller nu, X8 har ju varit med sedan juni. Förmodligen bättre pris än vad du gav också.
Det har varit väldigt dåligt med uppdateringar sista tiden på X8.
Finns även med Windows, vilket jag skulle tagit.

Är denna med intel CPU mycket snabbare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Är denna med intel CPU mycket snabbare?

Inte en aning, det får du själv googla fram.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Inte en aning, det får du själv googla fram.

Okej trodde du visste då du skrev att det är den som gäller nu.
På vilket sett anser du den vara den bättre då?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

Snabb fråga... Köpte en x8 plus och har precis satt igång den. Lyckades fippla bort raden längst ner på skärmen med knappar för hem och bakåt bl a. Nu hittar jag inte nån inställning så jag får tillbaka dom, kan någon hjälpa mig hitta det? Tyckte dom var bra att ha där, för det var lite trixigt att lyckas använda den kombinerade hem/bak knappen på gyromusen som följde med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Snabb fråga... Köpte en x8 plus och har precis satt igång den. Lyckades fippla bort raden längst ner på skärmen med knappar för hem och bakåt bl a. Nu hittar jag inte nån inställning så jag får tillbaka dom, kan någon hjälpa mig hitta det? Tyckte dom var bra att ha där, för det var lite trixigt att lyckas använda den kombinerade hem/bak knappen på gyromusen som följde med...

Jag brukar tycka som en tok längs nedrekaten så brukar de pluppa det upp.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

Jag brukar tycka som en tok längs nedrekaten så brukar de pluppa det upp.

Haha, ok då ska vi testa det. Men nog måste det gå att ställa in nånstans väl.

Permalänk
Skrivet av carlbanan:

Du kan antagen använda meny knappen den med tre punkter tre streck.
håll nere menyknappen en sekund
Eller så för du ner pilen längs ner och trycker på ok odrar uppåt.
Om du använder trådlösa mus så för du ner pilen längs ner och trycker ner vänster musknapp o drar uppåt.

Permalänk
Medlem

Tackar...

Har pillat lite med den idag, verkar funka bra. Vad finns det för tips på användbara appar då? Har börjat lite med xbmc, ska kika efter fler bra addons förutom xot. Kommer bara använda den för streaming och lite surfing och sånt. Det jag är på jakt efter är alltså tillägg till xbmc eller andra play tjänster. Har cmore, så jag är inge sugen att betala för nå netflix eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Tackar...

Har pillat lite med den idag, verkar funka bra. Vad finns det för tips på användbara appar då? Har börjat lite med xbmc, ska kika efter fler bra addons förutom xot. Kommer bara använda den för streaming och lite surfing och sånt. Det jag är på jakt efter är alltså tillägg till xbmc eller andra play tjänster. Har cmore, så jag är inge sugen att betala för nå netflix eller så.

Det finns en hel drös med addons för olika streamingsidor mm, men dom befinner sig i gråzonen när det gäller upphovsrätten, så det brukar inte vara populärt om man nämner dom här.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk

Det har kommit ut en uppdatering idag till NEO X8-H http://www.minixforum.com/threads/official-003-firmware-via-m...