Permalänk
Medlem

Taurus eller egna delar

Tja. Jag tog mig ann uppgiften att slänga ihop några delar till samma pris som Taurus Overkill.

Mitt resultat blev så här

Vad tycker ni? Ska man skifta till ett billigare agg och istället fläska på med processorkylaren? Ska man kanske köra på AMD?

Visa signatur

Dator: GA-970A-DS3, AMD FX 4100, CoolerMaster Hyper Evo 212, Radeon HD7870 Crossfire, Corsair (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, Kingston SSDNow V300 120GB, EVGA SuperNOVA G2 750W, Fractal Design Core 3000.
Skärm: Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Hjälpsam

Taurusen har ett GTX760 o du ett 770 . .o du saknar OS . . . . lite orättvist, väldigt olika förutsättningar då.

Men har du OS är det inget snack om att korgen är bättre. . . men försök bygga själv.....998:- för bygge utan OS är dyrt

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Taurusen har ett GTX760 o du ett 770 . .o du saknar OS . . . . lite orättvist, väldigt olika förutsättningar då.

Men har du OS är det inget snack om att korgen är bättre. . . men försök bygga själv.....998:- för bygge utan OS är dyrt

Skit! Det glömde jag ju. Men skulle du säga att det är värt dem extra slantarna för ett 770? Och är ett Supernova overkill för en första dator?

Visa signatur

Dator: GA-970A-DS3, AMD FX 4100, CoolerMaster Hyper Evo 212, Radeon HD7870 Crossfire, Corsair (2x4GB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP, Kingston SSDNow V300 120GB, EVGA SuperNOVA G2 750W, Fractal Design Core 3000.

Permalänk
Hjälpsam

Ja...GTX760 är ett ok kort men man bör upp i 280x/770 klassen idag för att få bra flyt

Tja, EVGA PSUn ÄR bra o prisvärd . . .men skall man inte köra SLI eller CF behöver du inte så många watt, samtidigt bara några få hundralappar att spara här.

Samma med moderkortet..behöver du inte SLI/CF går det att spara nån/några hundra där....men värt de? tja...ne

Men som sagt, bygg gärna själv o lägg den tusenlappen på roligare delar istället

https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11807&kampanjebanner=by...

Permalänk
Medlem
Skrivet av thli72:

Ja...GTX760 är ett ok kort men man bör upp i 280x/770 klassen idag för att få bra flyt

Tja, EVGA PSUn ÄR bra o prisvärd . . .men skall man inte köra SLI eller CF behöver du inte så många watt, samtidigt bara några få hundralappar att spara här.

Samma med moderkortet..behöver du inte SLI/CF går det att spara nån/några hundra där....men värt de? tja...ne

Men som sagt, bygg gärna själv o lägg den tusenlappen på roligare delar istället

https://www.komplett.se/k/kcf.aspx?id=11807&kampanjebanner=by...

Bygga själv kan jag. Datorn är ju dock till en kompis som är helt ny i detta område. Men ja, tack för svar.

Visa signatur