Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Ni som kommer köra Svenskt ni får berätta sen om TV funktionerna funkar som de ska med de svenska leverantörerna.

Är med i betan och har testat och det funkar inte ännu. Kanske släpps på officiella releasedagen men jag är skeptisk till det

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Tycker jag får nya uppdateringar på xboxen varje dag...Är med i betan.
Men ser sällan några större skillnader men igår när jag uppdaterade såg jag att de vänner som är online inte hamnar överst längre. Måste ju vara en stor miss?
Sen i inställningar hittade jag något liknande device management där jag kunde knyta en kontroll till en användare. Vad innebär det? Kan ingen annan användare använda den då eller?

Visa signatur

Xbox day one edition since 22th of November

Permalänk

Är det någon som har köpt en Nordic Day One Edition på CDON? Har den isåfall blivit skickad än? Börjar bli lite smått orolig här! :/

Permalänk
Medlem

Min ligger visst klar att hämta! OBS! Ej från CDON!:P

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Är det någon som har köpt en Nordic Day One Edition på CDON? Har den isåfall blivit skickad än? Börjar bli lite smått orolig här! :/

Nope, men min från Siba ligger på Ica
Hoppas du får din snart.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Hoppas du får din snart.

Hehe! Handlade också från SIBA!

Ni som redan har den: Behöver man något för att kunna sätta Kinecten uppepå en platt Tv eller följer det med något sådant?

Visa signatur

/Trixter
ASUS P5Q-Pro || Q9550 @ 3,2 Ghz || 4x1024 MB Corsair TWIN2X 6400C5 || HD4850 @ 720/1150mhz || 500Gb Seagate || Corsair 620HX ||Antec P182||Windows Vista Home Premium SP1 64bit||Logitech MX518||Sidewinder X6

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trixter:

Hehe! Handlade också från SIBA!

Ni som redan har den: Behöver man något för att kunna sätta Kinecten uppepå en platt Tv eller följer det med något sådant?

Du behöver en sådan här:

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Kinect-TV...

Det finns dock betydligt billigare alternativ på ebay etc. Det följer inte med något fäste i kartongen så det måste köpas separat.

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VirtualBoost:

Jag bokade en i november från CDON. Frågade deras support om när man skulle få den och det enda han sa var att deras mål var att man skulle ha den på releasedagen. Vilket jag är lite tveksam till.

Står ju under fakta att beräknad leverans är "kommande" på deras hemsida....

Permalänk
Skrivet av easter90:

Jag bokade en i november från CDON. Frågade deras support om när man skulle få den och det enda han sa var att deras mål var att man skulle ha den på releasedagen. Vilket jag är lite tveksam till.

Står ju under fakta att beräknad leverans är "kommande" på deras hemsida....

Jo, nog är det lite tveksamt, helt klart. Vi får väl hoppas att de skickar paketen imorgon, annars blir det tungt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maccswe:

Du behöver en sådan här:

http://www.microsoftstore.com/store/msusa/en_US/pdp/Kinect-TV...

Det finns dock betydligt billigare alternativ på ebay etc. Det följer inte med något fäste i kartongen så det måste köpas separat.

Hittade denna på Elgiganten:
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-spel...

Får väl svänga förbi på vägen hem och hämta upp en sån!

Visa signatur

/Trixter

Permalänk
Medlem

Har beställt från CDON förut, Diablo3 när det kom till pc t.ex. och jag fick det flera dagar efter releasedatumet. En av anledningarna till att jag inte förbokade där....

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Skrivet av photek2k:

Har beställt från CDON förut, Diablo3 när det kom till pc t.ex. och jag fick det flera dagar efter releasedatumet. En av anledningarna till att jag inte förbokade där....

Det var ju mindre lovande.

Permalänk
Medlem

Någon här som har bokat FIFA versionen och inte vill ha FIFA kanske? Jag är villig att byta FIFA mot Ryse istället om ni vill det.

Skrivet av f@boy:

Hoppas du får din snart.

När beställde du din?

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Kan man köpa Xbox One Day One edition med FIFA + Forza 5 efter release? Eller kan man bara få tag på det vanliga paketet då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Någon här som har bokat FIFA versionen och inte vill ha FIFA kanske? Jag är villig att byta FIFA mot Ryse istället om ni vill det.

När beställde du din?

Jag skulle kunna tänka mig byta, skickar PM.

Jag beställde mitt i slutet på juli har jag för mig.

Visa signatur

Space is the place
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Lite avis faktiskt på er som redan fått sin Xbox (den svenska).

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrilla:

Kan man köpa Xbox One Day One edition med FIFA + Forza 5 efter release? Eller kan man bara få tag på det vanliga paketet då?

Nää den säljs inte mer sen, men finns ju andra fina paket. Som t ex Xbox One med Destiny och CoD: Ghost för 3990 kronor (9/9).

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/203969-xbox_one_...

Edit: Sen så tar dom flesta butiker även in Day One Edition och säljer i butik på releasedagen, men lär ta slut fort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Nää den säljs inte mer sen, men finns ju andra fina paket. Som t ex Xbox One med Destiny och CoD: Ghost för 3990 kronor (9/9).

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/203969-xbox_one_...

Edit: Sen så tar alla butiker även in Day One Edition och säljer i butik på releasedagen, men lär ta slut fort.

Okej, kanske borde boka ett nu då. Är inte intresserad av destiny eller cod så det paketet är jag inte särskilt sugen på
Ja jag vette fan om man vågar hoppas på att det finns kvar i butiken efter jobbet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrilla:

Okej, kanske borde boka ett nu då. Är inte intresserad av destiny eller cod så det paketet är jag inte särskilt sugen på
Ja jag vette fan om man vågar hoppas på att det finns kvar i butiken efter jobbet..

Hehe okej. ^^ Men boka ett om du är intresserad av Fifa 15 och Forza 5. Siba har redan tydligen fått in sina igår, men jag tror inte dom säljer dom i butik föränn 5/9. Jag har faktiskt ingen aning, köper inte ofta i butik när det gäller såna här grejor som att boka och så.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att köpa child of light nu när det kostar 10 dollar på xbox onlinbutik. Är det nåt att ha?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrilla:

Läste på Siba att de kommer ha Day One edition i butikerna vid lanseringen.

Visa signatur

Space is the place

Permalänk
Medlem

Unboxed och redo att kopplas in, en kall Bryggmästarens premium till:-)

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

... Inet har förseningar, dom tror dom får in Day One nån gång nästa vecka.. Avbokade och funderar nu på att boka http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/203969-xbox_one_... istället.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur jag ska göra för att lägga till mitt kort med amerikansk adress? Har försökt med flera adresser men ingen fungerar, någon som har en jag kan använda?

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem

Prova med min polares gamla adress: 4444 Holcomb st, 98368 Port Townsend, WA.
Om Washington state har skatt eller inte på spel vet jag inte.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qsrtd:

Någon som vet hur jag ska göra för att lägga till mitt kort med amerikansk adress? Har försökt med flera adresser men ingen fungerar, någon som har en jag kan använda?

Vilken region kör du?

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Prova med min polares gamla adress: 4444 Holcomb st, 98368 Port Townsend, WA.
Om Washington state har skatt eller inte på spel vet jag inte.

Det löste sig med en annan adress, men tack ändå

Skrivet av zisekoz:

Vilken region kör du?

USA

Visa signatur

NCase M1 v6 | Intel Core i9 9900K | ASRock Z390 Phantom Gaming ITX | Corsair VENGEANCE LPX 32GB 3200MHz | ASUS GeForce GTX 1080 Ti STRIX | Corsair Force MP510 SSD 960GB | 2x Samsung 860 EVO 500GB | Corsair SF750 | LG 34GK950G | Acer XB271HU |

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Unboxed och redo att kopplas in, en kall Bryggmästarens premium till:-)

Strö inte salt i mina sår..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

... Inet har förseningar, dom tror dom får in Day One nån gång nästa vecka.. Avbokade och funderar nu på att boka http://www.webhallen.com/se-sv/spel/xbox_one/203969-xbox_one_... istället.

den där släpps ju också nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Min är också uppackad och redo. Dock lite störningsmoment:

-Går duktigt långsamt att köra in uppdateringen... Ställde in USA direkt, kanske därför?

-Till min stora besvikelse så kan jag inte köra HDMI genom min hembioreceiver - blir bara svart bild :(. Jag som hade tänkt avveckla vår sunkiga blu-ray-spelare, men det får jag nog vänta med för annars får man inte DTS-HD eller DolbyHD...

Visa signatur

Space is the place