Val 2014: har ni ställt in er på något parti och varför?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Utmaningen idag är väl att det inte faller sig så naturligt som det gjorde på den tiden vi pratar om.
Malmen och trädråvaran i norr, förädling i Mälardalen och transportnäring samt lagring i söder. Grovt förenklat men säkert bidragande till att det löpte så enkelt trots tidens bristande informationsflöde. Planekonomin hade sina fördelar. 😄

Förslag: Förritidenvarmandumihuvetdemokraterna (revolutionärerna) FITVMDIHD(r)

1. Ändra Göta kanals sträckning med anslutning från Norrköping
2. Avreglera floderna i norr i den mån det går, reglera dem i södern.
3. Byt plats på Göteborg och och Jönköping, bredda Göta kanal och Göta älv.

Jag tror att det går hem. Råvaruförädlingen svarar väl mot äldre behov snarare än någon mästerlig plan, där gruvor fanns byggdes masugnar och osv. Den enda del av landet som har problem med träd tillgång är väl sydvästra skåne.

Skrivet av ilstallione:

Där fick vi svar på en gammal fråga riktad mot Shogun.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Förslag: Förritidenvarmandumihuvetdemokraterna (revolutionärerna) FITVMDIHD(r)

1. Ändra Göta kanals sträckning med anslutning från Norrköping
2. Avreglera floderna i norr i den mån det går, reglera dem i södern.
3. Byt plats på Göteborg och och Jönköping, bredda Göta kanal och Göta älv.

Jag tror att det går hem. Råvaruförädlingen svarar väl mot äldre behov snarare än någon mästerlig plan, där gruvor fanns byggdes masugnar och osv. Den enda del av landet som har problem med träd tillgång är väl sydvästra skåne.

Av en slump fungerade det lika bra i Tito-land.

Citat:

Där fick vi svar på en gammal fråga riktad mot Shogun.

Ja, syns tydligt i vilken utsträckning vi blir islamiserade. Nu har väl tyvärr den gode shogun abdikerat och dragit sig tillbaka men det finns säkert ett svar på detta också.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

SD har en föreställning om att vi kan spara pengar genom att minska invandringen och sätter en siffra de själv vill, för att sedan använda den i sin budget, och det är inte orealistiskt?

De gissar ju bara. Ingen jävel vet vad som händer ekonomiskt om vi minskar invandringen med 90%. Det enda man kan veta säkert är att invandringen rimligtvis minskar med 90%, vilket för SD verkar långt mycket viktigare än vilka ekonomiska följder det kan få.

Det är inte en siffra tagen helt ur luften, vilket du skulle veta om du faktiskt hade tagit dig tid att läsa deras budgetförslag.

Sedan är det exakt samma sak med precis alla andra förslag. Man uppskattar en effekt av en skattesänkning eller skattehöjning och budgeterar efter det. Du kan inte veta på förhand vad utfallet blir, du kan göra en kvalificerad gissning baserat på ett ordentligt underlag.

Skrivet av Ozzed:

Varför är det så? Jo.. om det bara handlade om pengar kunde de tagit något annat. Barn till exempel kostar en sjuhelvetes massa pengar innan de börjar jobba och dra in skatt, så jag tror det har helt och hållet med rasism att göra.

Har också oftast 40-45 yrkesverksamma år innan de går i pension. Man kostar när man är barn, man kostar när man är gammal. Man ska försöka tjäna igen de delarna medan man är mitt i livet. Det är inte så att den invandring som SD vill minska består av akademiker som kommer ut i välbetalt arbete på två röda.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Nu återstår att se ifall det blir islamisterna eller feministerna som tar över Sverige, för båda kan ju inte vinna om vi ska ta SD's definition av Islam.
Å ena sidan pratas det friskt om i SD kretsar att Sverige islamiseras, samtidigt som Sverige blir mer och mer jämställt och har en av världens starkaste kvinnorörelser. Hur det går ihop har jag svårt att se, men jag antar att två offerkoftor är varmare än en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Nu återstår att se ifall det blir islamisterna eller feministerna som tar över Sverige, för båda kan ju inte vinna om vi ska ta SD's definition av Islam.
Å ena sidan pratas det friskt om i SD kretsar att Sverige islamiseras, samtidigt som Sverige blir mer och mer jämställt och har en av världens starkaste kvinnorörelser. Hur det går ihop har jag svårt att se, men jag antar att två offerkoftor är varmare än en.

Vissa är otroligt begåvade på att kategorisera människor på fragment och rykten.
Alla partier vill i grund och botten samma sak, det är bara att ena sidan vill hålla fast i traditioner längre än vad andra sidan vill. Jag kan inte se något annat än att vänstersidan representerar det som vi har framför oss och högern representerar det förgångna. Parterna argumenterar utifrån dessa.
Lite allmänna tankar...

Permalänk
Medlem

Man får tycka vad man vill men Ullenhag är inte någon jag litar på.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Det är verkligen tur att Sverige inte är segregerat, det skulle ju faktiskt innebära att man kunde ha båda delarna.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Du är rasist och du är islamofob, sorry men det är inget annat att säga om det, jag är uppenbart ointresserad av din härkomst i den här frågan, kan inte du skilja på förövaren och den grupptillhörighet du tillskriver förövaren så är du festligt nog precis lika lämpad till att fatta beslut om andra människor som de du avskyr.

Om nu SD får igenom sin vilja så kommer inte dina trosfränder i Irak eller Syrien för den delen få uppehållstillstånd. De kommer att fastna i flyktingläger längs med gränsen och stanna där tills deras liv är slut och det lär hända långt innan döden inträder.

Hänvisar du till exponerat som en sanningssägare så kan vi gott nog kalla dig för nyctalopen, Exponerat må förvisso säga sin sanning men den är varken relevant eller riktig. Du får gärna belägga dina antaganden rörande de ekonomiska implikationerna av flyktingmottagande eller invandring men om vi kort tar det du säger om tandvården så är det en rent politisk fråga där partierna och väljarna låtit tandvården vara finansierad åt det individuella hållet snarare en ett samhälls ansvar, minskad invandring eller minskat flyktingmottagande kommer inte att göra tandvården billigare.

Nej det spelar ingen roll om du anser dig modig nog att tala inför alla och säga vad du tycker, det du tycker är rasistiska dumheter, islamofoba-katastrofscenarion och du saknar belägg för dina antaganden. Att du som individ kommer från Irak är lika ointressant som om du kom från Simrishamn för det är du som individ som väljer att tolka världen utifrån rasistiska ramar och dra islamofoba slutsatser.

Har jag nämnt att du är islamofob och rasist tillräckligt många gånger eller ska vi trycka lite mer på att du med ett inlägg lyckats trumfa de flesta av dina gelikar i tråden.

Räkneexempeldags! krystat men nog går det.

För att ett parti ska kunna kom in i riksdagen med samma röstdeltagande som 2010 så krävs det 241 000 röster. Samma år fanns det uppskattningsvis 450 000 personer från muslimsk dominerade länder i Sverige. Om vi antar att mängden röstberättigade i gruppen svarar mot röstberättigande totalt så får vi på en höft 360 000 röstande. Vi kan väl dra av Iranierna direkt: 312 000, Kaldeerna rycker 290 000 osv osv. Ja vi hamnar väl ikring en summa som krävs för riksdagsinträde. Detta förutsätter förstås att Muslimer röstar islamistiskt, att de lämnat sina hemländer inte för att fly från islamister som Al-Shaabab utan för att sprida rörelsen.

Äldreomsorgen som helhet är fullkomligt lysande i Sverige, vi lever längre och längre osv. Carema är ett undantag inte regeln och det har inget med statens resurser att göra utan att Carema hellre tog ut vinst än att fullfölja sitt uppdrag på bästa möjliga vis.

Moderaterna talar förövrigt om flyktingmottagande, inte invandring och den kostnadsökningen skulle ha varit helt oproblematiskt om Borg antingen hade hållit på budgetmålen eller inte som han gjorde nu senast: Lagt en underfinansierad budget.

I samma inlägg som jag svarar dig så svarar jag en rasist, då du blandar ihop invandring med flyktingmottagande så måste jag nog anta att du inte är kompetent för att föra diskussionen och därmed har vi två exempel på de två strömningar som SD består av:

Rasister och inkompetenta.

Minns väl att inkompetent inte är ett skällsord utan helt enkelt är motsatsen till kompetens: jag är inte kompetent att flyga stridsplan, du är inte kompetent att föra ett samtal rörande de ekonomiska implikationerna av flyktingmottagande.

Lär dig innebörden av ordet rasist. För med din logik är ju hela norden rasister i princip då som jag sa Finland och Norge har minskat invandringen.
Du är väldigt välkommen med att påpeka det för dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Lär dig innebörden av ordet rasist. För med din logik är ju hela norden rasister i princip då som jag sa Finland och Norge har minskat invandringen.
Du är väldigt välkommen med att påpeka det för dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Den gamla dängan, Nåväl.

Leta upp det avsnitt där jag hävdar att minskning av invandring är rasism.

Visa signatur

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Hrhr, bara bra.

Nu retar jag mig på att jag inte kommer på vad bruket i Dalsland som var det första med papperstillverkning i en process heter.

Export i norrgående riktning på E4 = turism.

Sektorns intäkter har sedan 2000 ökat från 150 miljarder till 284 miljarder, exportvärde från 41 miljarder till 106 miljarder.

Givetvis så vill kommuner ha en del av kakan, särskilt då inlandskommunerna med sina basindustrier, tankesättet går på att man har mycket av det som gör Sverige unikt: Granskog och att det enda skälet att åka till Sverige är för att titta på granskog. Nåt sorts 80-90-tals inspirerat tysken kommer tänk. Tysken tog sig förstås inte heller då alltid ut till skogen utan nöjde sig med att köpa älgskyltar på kiosken strax öster om Mårten Trotzigs gränd på järntorget.
Således, istället för att pumpa in pengar i konsultanställningar för att främja turism som aldrig kommer så borde nog kommunerna i fråga lägga mer krut på att underlätta för industriinvesteringar.

Blev nyfiken när du nämner industriinvesteringar, har du några exempel på hur du menar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Det är verkligen tur att Sverige inte är segregerat, det skulle ju faktiskt innebära att man kunde ha båda delarna.

Nja, jag tänker främst på att det sociala och politiska systemet ska börja formas utefter islamska värderingar (finns många tolkningar här). Man kan givetvis ha båda och, men som situationen ser ut i Sverige formas inte politiska diskutioner alls av islamska värderingar. Det har ganska precist 0 utrymme i dagens politik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Blev nyfiken när du nämner industriinvesteringar, har du några exempel på hur du menar?

Glöm inte underlätta för, Vad jag syftar på är att kommunen genom vissa redan existerande åtaganden har möjlighet att minska kapitalbehov vid vissa former av investeringar särskilt de som rör fastigheter. Det finns gott om tolkningsmån att bedriva en interventionistisk politik på för att kunna minska lånebördan och till viss del då minska konjunktur känsligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Nja, jag tänker främst på att det sociala och politiska systemet ska börja formas utefter islamska värderingar (finns många tolkningar här). Man kan givetvis ha båda och, men som situationen ser ut i Sverige formas inte politiska diskutioner alls av islamska värderingar. Det har ganska precist 0 utrymme i dagens politik.

Vem påstår att det politiska systemet börjar formas efter islamska värderingar? Vi ser en viss anpassning från kommunalt håll, men det är avgränsat till kommuner med gott om muslimer. Jag tror inte att någon oroar sig för att islam ska komma till sin välbärgade gata bebodd av svensk medelklass och uppåt.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Huzzbutt:

Glöm inte underlätta för, Vad jag syftar på är att kommunen genom vissa redan existerande åtaganden har möjlighet att minska kapitalbehov vid vissa former av investeringar särskilt de som rör fastigheter. Det finns gott om tolkningsmån att bedriva en interventionistisk politik på för att kunna minska lånebördan och till viss del då minska konjunktur känsligheten.

Annars hade vi kunnat bygga lite kärnkraftverk typ två reaktorer. Nej just det, vi köpte Nuon istället för ungefär samma slutkostnad för skattebetalarna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Annars hade vi kunnat bygga lite kärnkraftverk typ två reaktorer. Nej just det, vi köpte Nuon istället för ungefär samma slutkostnad för skattebetalarna.

En hektomiljard om man får kalla det för det slutade det väl på. Ja sen tillkommer förstås allt ansvar som måste tas för ett energibolag utan relevanta fasta tillgångar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Vad ligger den slutkostnaden på?

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem

Vad ligger den slutkostnaden på?

Det beror nog på vem du frågar. Det lilla jag kikat så 50 miljarder för den första reaktorn och något mindre för den andra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Det beror nog på vem du frågar. Det lilla jag kikat så 50 miljarder för den första reaktorn och något mindre för den andra.

För ett nytt kraftverk eller för att bygga fler/nya reaktorer vid ett av de befintliga?

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av aniron:

För ett nytt kraftverk eller för att bygga fler/nya reaktorer vid ett av de befintliga?

Som jag förstått det är det helt nytt. Jag är dock inte så insatt, det finns såklart en massa olika teorier, kalkyler och påståenden om just detta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Nuon-köpet menade jag. Mig veterligen har vi skattebetalare inte betalat en krona.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD RX 580
Windows 10

Permalänk
Medlem

Vem påstår att det politiska systemet börjar formas efter islamska värderingar? Vi ser en viss anpassning från kommunalt håll, men det är avgränsat till kommuner med gott om muslimer. Jag tror inte att någon oroar sig för att islam ska komma till sin välbärgade gata bebodd av svensk medelklass och uppåt.

Islamisering åsyftar till en konvertering av ett samhälles sociala och politiska system till ett inspirerat av Islam. Likaså är det med feminism, att vi hämtar ideal och värderingar ifrån den feministiska ideologin och sen försöker utforma vårt sociala och politiska system utefter det. I ena fallet ser vi att så sker, det har blivit en av sidfråga att diskutera jämlikhet och feminism, å andra sidan ser vi att Islam inte får någon plats alls som underlag för hur vi ska stifta lagar (förutom i diskrimineringsfall, men det gäller för alla religioner).
Då dessa två ideologier har mycket olikt syn på många punkter, kan vi inte ha både och, antingen har vi en konverting till feministiska ideal, eller till islamska (nu går jag på hur det ser ut i de flesta islamistiska länder, finns sekulariserade muslimska länder, men såvitt jag vet har de inte särskilt starka feministiska rörelser).

Permalänk
Hedersmedlem

Nuon-köpet menade jag. Mig veterligen har vi skattebetalare inte betalat en krona.

Nej, direkt har vi nog inte det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

http://www.dn.se/nyheter/politik/sd-politiker-bar-nazi-armbin...

Jösses Amalia.. Det borde vara ytterst beklämmande för ett parti med "nolltolerans" att en lokal toppkandidat syns med nazi-vimpel på armen.. Men i vanlig ordning är det "Ja vi vår ta och prata om det här".

Inte för att jag är förvånad då jag är rätt övertygad om att de flesta SD-medlemmar har en Nazi-symbol i förråden någonstans, med tanke på partiets bakgrund, men hur fan tänker människan när hon låter sig fotograferas med Nazi-vimpel, och hur tänker partiet när de inte enhälligt fördömmer det hela och omedelbart utesluter människan? Om det nu skall vara Nolltollerans det vill säga.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Olyckligt för SD, men sålänge de utesluter dessa medlemmar kan man inte beskylla SD i nuläget för att rasister och nazister ploppar upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Olyckligt för SD, men sålänge de utesluter dessa medlemmar kan man inte beskylla SD i nuläget för att rasister och nazister ploppar upp.

Om de gör det ja.. Men historiskt är de ju jävligt sega med sådant. Det tog ett bra tag innan Almkvist och gänget fick gå efter "Järnrörsskandalen", och Ungdomsförbundet protesterade vilt och tyckte att man skulle ställa upp för "stackars" Almkvist. Men vi får se hur det blir.

Det här borde även vara beklämmande för de som röstar på SD helt enkelt för att de tycker att invandringen är för dyr, då det spär på "fördomarna" om partiet.

Får väl se vad Åkesson hittar på. Jag gissar på att det blir "Det här är inte en partiledningsfråga" som vanligt.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ozzed:

Inte för att jag är förvånad då jag är rätt övertygad om att de flesta SD-medlemmar har en Nazi-symbol i förråden någonstans, med tanke på partiets bakgrund...

Jo men visst, så är det säkert. Dags att ta en nypa luft nu kanske?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men det är ingen partilednings fråga, de har ett utskott som sköter det, likadant som alla andra parti. Givetvis borde det här resultera i ett uteslutandet, vid fallet det inte gör det, ja då kan man skuldbelägga SD. Sen järnrörsskandalen, där borde alla inblandade, inklusive kameramannen, uteslutits ur SD. Att Ekeroth fortfarande är kvar i partiet är förvånande. Men, de var givetvis ett taktiskt val av Åkesson, då Ekeroth har ett stort följe och man försöker hela tiden balansera med att plocka så många från extremist sidan utan att representera de officielt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Jo men visst, så är det säkert. Dags att ta en nypa luft nu kanske?

Ja, det är helt säkert att jag inte är förvånad.

Skrivet av Swiifty:

Men det är ingen partilednings fråga, de har ett utskott som sköter det, likadant som alla andra parti. Givetvis borde det här resultera i ett uteslutandet, vid fallet det inte gör det, ja då kan man skuldbelägga SD. Sen järnrörsskandalen, där borde alla inblandade, inklusive kameramannen, uteslutits ur SD. Att Ekeroth fortfarande är kvar i partiet är förvånande. Men, de var givetvis ett taktiskt val av Åkesson, då Ekeroth har ett stort följe och man försöker hela tiden balansera med att plocka så många från extremist sidan utan att representera de officielt.

Fast finns det utrymme för "taktik" vid nolltollerans? Om man inte menar något med det eller inte kan stå för sitt beslut så tycker inte jag att det är schysst att hävda att man har nolltolerans. Det borde istället kallas "Nolltolerans, undantaget nyckelpersoner eller godtyckligt Åkesson" i så fall.

Sedan, Ja.. Ekeroth har ett stort följe. Men beror inte det på att han har åsikter som mer platsar i SVP?

http://sv.wikiquote.org/wiki/Kent_Ekeroth

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast finns det utrymme för "taktik" vid nolltollerans? Om man inte menar något med det eller inte kan stå för sitt beslut så tycker inte jag att det är schysst att hävda att man har nolltolerans. Det borde istället kallas "Nolltolerans, undantaget nyckelpersoner eller godtyckligt Åkesson" i så fall.

Sedan, Ja.. Ekeroth har ett stort följe. Men beror inte det på att han har åsikter som mer platsar i SVP?

http://sv.wikiquote.org/wiki/Kent_Ekeroth

Du missförstår mig om du tror att jag tycker det är ärligt. Givetvis ska nolltolerans betyda nolltolerans, att det inte efterföljs visar på att ledningen i SD är mer intresserade av att växa, oavsett konsekvenserna. De har som sagt flera prickar i registret på senaste tiden och det borde vara bekymrande för SD-väljare. Men sen ska vi komma ihåg att SD's väljarskara är en av de mest fragmenterade ideologiskt sett, de har både renodlade razister i partiet, men också många nationalister, eller andra som tycker att invandringen är för stor och prioriterar den frågan. Nu vill SD givetvis växa, och då tänker de ledande topparna så praktiskt som möjligt, även om det betyder att de bryter mot de egna lagar de sätter upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swiifty:

Du missförstår mig om du tror att jag tycker det är ärligt. Givetvis ska nolltolerans betyda nolltolerans, att det inte efterföljs visar på att ledningen i SD är mer intresserade av att växa, oavsett konsekvenserna. De har som sagt flera prickar i registret på senaste tiden och det borde vara bekymrande för SD-väljare. Men sen ska vi komma ihåg att SD's väljarskara är en av de mest fragmenterade ideologiskt sett, de har både renodlade razister i partiet, men också många nationalister, eller andra som tycker att invandringen är för stor och prioriterar den frågan. Nu vill SD givetvis växa, och då tänker de ledande topparna så praktiskt som möjligt, även om det betyder att de bryter mot de egna lagar de sätter upp.

Nej, jag menade inte att du tycker att det är ärligt. Jag bara påpekade att då de påstår sig ha nolltolerans mod rasisn så borde det inte vara något snack om att hon ska uteslutas på stört, vilket det ju är, och då håller det inte.

Helt ärligt så tror jag inte att SD tjänar något på nolltoleransen. Vissa tycker att de ljuger, andra tycker att de böjer sig för "PK-maffian", och med tanke på att diverse skandaler inte påverkar opinionen alls vore det helt enkelt ärligare av dem att säga att de accepterar att vissa medlemmar är rasister, för så är det ju uppenbarligen.

Visa signatur