Jag läste lite snabbt vad ni andra skrivit om de olika partierna och vill bara svara lite på vissa grejer som vissa här inne skriver. Ni får tycka och säga vad ni vill men vissa saker måste man förstå. Om ni är osäkra på vilket parti ni ska rösta på, så gör snälla valkompassen och svara så ärligt som möjligt på alla frågor!
Jag är från kristen från Irak och kom till Sverige 1996.
Året var 1993 då min familj rymde från landet på grund av islam. Ständigt hotade av dessa extrema muslimer som tyckte att vi kristna var skit. Vi var koffar (otrogna), tjuvar och allmänt skit. Vi skulle inte få finnas kvar.
Min far och yngre bror dog när jag var 6-7 år. Min mor kämpade med att få ordning på allt. Vi var då 3 killar och 9 tjejer. Tjejer är väldigt utsatta i dessa skit länder som mitt. Mina systrar gifte sig när de var ganska unga, typ 18 år och flyttade med sina män. Många av dem flyttade utomlands. Kvar var vi, mamma, en syster och tre bröder. Mamma bestämde sig för att sälja huset, ett STORT hus, och flytta från skiten. Huset såldes för 3600$. Idag är huset värt mer än vad man anar. Hur som helst, pengar och materiella saker är inte värt något i mina ögon.
Mamma sålde allt och vi betalade en smugglare i stort sätt alla våra pengar, 3600$. Vi smugglades ut till Turkiet och skulle vara bo där några månader. Men vi blev lurade och satt fast i landet ganska länge. Mamma insåg att vi inte kunde göra annat än att hyra en lägenhet och börja jobba. Min syster var ca 16 år, jag ca 12, min yngre bror ca 11 och min äldre bror var väl över 18 år. ALLA började jobba för att kunna försörja oss. Turkiet är inte paradis men bättre än Irak. Jag hade två jobb, ena på ett snickeri och det andra på ett tryckeri. Min äldre bror jobbade lite överallt. Restaurang, snickeri, klädfabrik etc.. Min yngre bror jobbade också på ett snickeri. Min syster jobbade i nån klädfabrik också. Vi trivdes bättre och folket var snälla mot oss. Men mamma trivdes aldrig och ville bara ut från landet. Vi fick stanna där till 1996 tills UN gav oss chansen att åka till Kanada, där två av mina systrar finns. Men av någon anledning blev det inte så utan vi fick åka till Sverige! Hur bra som helst, så vi packade och vi skulle få resa inom en månad.
Året var 1996 när vi kom till Sverige, vi fick allt. Ett tak över huvudet, skola, vi behövde inte jobba mer. Skolan kom igång och allt.
Vi var aldrig så lyckliga som då. Sverige är ett underbart land! Man får vara den man vill vara utan att vara hotad för att man är kristen.
IDAG känner jag att Sverige är på väg åt fel håll. Vården funkar inte som det ska, pengar räcker inte till det. Läkare får stressa ihjäl sig för att hinna med allt och alla. Sjuka drabbas väldigt illa av det hela. Vissa får inte den vård de måste ha för att överleva. Allt handlar om att det inte finns pengar till allt. Men vart är alla pengar? Varför ska Sverige bli ett skitland? Politiker tar inte ansvar för något längre! De tjänar så mycket på att bara snacka en massa skit. Ta t.ex Moderaterna.. De har förstört Sverige och dessa ekonomi genom deras VANSINNIGA invandring! ALLA pengar ska gå till invandring, speciellt dessa islamister och somalier som kommer hit och påstår sen att vi är otrogna, ALLA ickemuslimer är otrogna! Vill inte höra att jag är rasist eller islamofob. Är själv utlänning och har varit med om mycket. Vi lekte med bomber i våra hemländer, som dessa islamister släppt utanför våra hus så vi kunde sprängas i bitar. Ok? Kalla mig inte något för då blir jag förbannad.
Vilka mer drabbas? Svenskarna, och alla pensionärer. Svenskar har inte ens råd att gå till tandläkaren! Pensionärer har heller inte råd med nya löständer. De får gå omkring och inte kunna äta vanlig mat. Det ska serveras kall mat, soppa med nåt skit i. Dessa stackare har inte ens råd med rullator. De sitter instängda i sina rum på ett ålderdomshem utan nån kontakt från någon annan än dessa vårdare. Min fru jobbade på servicehuset och brukade berätta hur illa de äldre har det. Vissa vet inte längre något om verkligheten. Ingen tar bra hand om dem längre. De är bortglömda av våra så kallade politiker. HUR KAN MAN BEHANDLA DE PÅ DET HÄR VISET? De har för helvete jobbat hela sitt liv och byggt upp Sverige. Ska de sen behandlas på det här vidriga sättet? Hur långe ska detta pågå innan Svenskar vaknar? Varför tillåter ni dessa politiker styra det fina Sverige på ett vidrigt sätt?
Jag blir så förbannad över hur saker och ting blir idag. Sverige var inte så här när jag kom. Vet att saker och ting förändras men inte att svenska folket ska behandlas som skit? Varför?! Jag blir alltid så känslosam när det handlar om äldre. Låt de få ett värdigt liv, de har inte mycket kvar.
När det kommer till invandrare så får de allt gratis. Tandvård, el, busskort och mycket annat helt gratis. Varför får inte svenskar det? Vad i helvete är felet på dessa politiker som bara tar från svenskarna och ger till invandrare, speciellt dessa islamister som hatar oss ickemuslimer. Det är mycket svenskar inte vet om dessa hatare. Visste ni om att pengarna de får från Sverige, lämnas till en mulla som "renar" de innan användning. Varför? Pengarna är orena och kommer från otrogna. De är smutsiga! Mullan får såklart en del av pengarna för att han rengör de. Tror det var 10%..
Medan svenskarna jobbar från 08-16 eller mer, betalar skatt och får inget tillbaka på det. Är det rätt? Är det OK att invandrare kallar er för rasister? Vilka är egentligen rasister? Ordet rasist har blivit så stort att alla använder det.. Det är ett idiotist ord som kastas omkring så fort något händer. Ordet används MEST av invandrare så fort de inte får som de vill. Är det rätt?
Jag kortar detta och hoppas ni förstår.
När det gäller politik. Många snackar om att Sverigedemokraterna är rasister.. Är det rätt tycker ni?
Var nånstans är de rasister? Är det för att de vill skydda Sverige? Är det för att de vill ha rättvisa? Är det för att de anser att andra politiker förstört Sverige? Ska de behöva prata klarspråk med svenskar för att få dem och förstå att detta inte är OK?
Jag tycker VERKLIGEN att SD gör något underbart! De vill dra ner på all invandring eftersom de vet vilka konsekvenser detta kommer orsaka. Moderaterna sa för nån vecka sen att ALLA pengar kommer att satsas på invandringen framöver. Men vad i hela friden är detta? Moderaterna har en massa islamister i partiet och samma sak gäller för Socialdemokraterna. Det pågår en ren islamisering i alla dessa partier, förutom Sverigedemokraterna. SD säger att islam är ett hot vilket vi kristna sagt i alla dessa år utan att någon lyssnat på oss. Vi blir kallade för rasister och islamhatare.. Blir så förbannad att Svenskar är så blinda. De inser inte sanningen, varför inte lyssna på oss som varit med om det i våra hemländer?? Är det så svårt att bara lyssna på sanningen?
Nu finns det ett islamistparti i Sverige som kallas för Hizb-ut-Tahrir, http://hizb-ut-tahrir.se , och dessa vill ta över Sverige och tycker att Sverige ska bli ett islamistland. De kommer att bli värre till 2018, har de sagt. Då ska de komma in i Riksdagen och en massa skit.
Det påstås att dessa islamister som finns i de olika svenska partierna är där för att se hur allt fungerar och när tiden är inne ska de hoppa över till det där islamistpartiet och ta över Sverige. Varför lyssnar ingen på dessa varningar?
Jag kommer att rösta på SD för att stoppa den vansinniga invandringen i Sverige!
Inte bara det, utan för att SD har en sån grym politik och åsikter. De talar sanningen och kommer alltid med riktig fakta kring allt.
För jag tror inte att NÅN svensk vill att Sverige ska bli som Irak, syrien etc etc..
En sista gång säger jag till er, jag är inte rasist eller islamofob.
Jag är gift med en svensk kvinna och har tre underbara barn tillsammans med henne.
Jag driver eget inom IT och trivs väldigt bra i Sverige. Därför vill jag att mina barn ska växa upp i ett bra land som Sverige. De ska inte behöva stå ut med massa skit. Islam förstör alla länder! Snälla, rösta rätt. Tro inte på allt ni hör på SVT och TV4, expressen, aftonbladet etc. Gå in och läs på Exponerat och andra riktiga sajter där de skriver sanning och inte massa lögner som de andra.