Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Tack!

gick ändå i 5 MB/s så kanske inte ska gnälla.

Min går i 1.7mbps, trots att jag har snabbt internet. Sjukt tankade servrar antar jag. Då är det inte ens lönt att köpa digitalt i fortsättningen om man inte har lust o vänta en hel dag på spelet.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lättförvirrad:

Antar att du hörde något annat ljud än detta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60458917/Audio/Squealing....
för det där ljudet är svårt att ha något tålamod med.

Låter tamigfan som någon tappat hårddisken i marken och sen monterat i den i boxen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Min går i 1.7mbps, trots att jag har snabbt internet. Sjukt tankade servrar antar jag. Då är det inte ens lönt att köpa digitalt i fortsättningen om man inte har lust o vänta en hel dag på spelet.

Är rätt säker på att det blir bättre, men idag har som sagt 29 länder till fått officiell release. Och många har säkert fått spel genom nån kod i lådan som ska laddas ner.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

för övrigt så låter min xbox one inte ett smack, modellen jag har är day one edition black box ink kinect. Helt knäpptyst.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Vad ska Elgiganten säga, det är ett solklart fall av defekt vara. Den är en dag gammal. Mitt xbox låter ingenting alls, bortsett från nätadapterns fläkt som låter. Men jag har skaffat en extern disk däremot, som låter som ett jävla Hercules-plan. Jävla seagate.

Jo, man tycker att det är självklart. Men, i mitt huvud kommer "snacket" med El-G gå så antingen så här:

Jag: "Ja, jag tror att hårddisken håller på att gå sönder eller det är nånting fel på själva konsolen - Jag köpte den igår och skulle vilja ha en ny"
Support: "Vi kan inte byta ut en mot en ny vara. Vi kan däremot ta in den och skicka den till reparation"
Jag: "Men jag köpte den igår... Varför kan inte jag få en ny?
Support: "För vi kan inte byta ut den förrän vi har bekräftat det är fel på den"
Jag: "Men för f... Öppet köp då?"
Support: "Eftersom du har påpekat att varan är defekt så kan vi inte göra detta heller."

*Jag går iväg*

Eller så här:
Jag: J"ag skulle vilja använda "öppet köp" på den här varan".
Support:" Du har öppnat den?"
Jag:" Ja, men allting finns i och inga koder eller liknande är använda."
Support: "Eftersom du har öppnat den så kan vi inte ta tillbaka varan"
Jag: "Men enligt erat kvitto..."
Support: "*Sätt in konsument/reklamationslag här* (Sånt jag inte förstår) "

Typ så... Kommer saker o ting spelas ut. kanske bara jag som haft otur med elektronik affärer... Men men

Edit: Hittade denna tråd. Detta verkar vara väldigt vanligt problem... Och funnits i minst 1månad.

http://forums.xbox.com/xbox_forums/xbox_support/xbox_one_supp...

Permalänk
Medlem

Jaha då var det dags för ytterligare ett "rant" inlägg från mig.

Jag blir bara så jävla irriterad när dom ljuger för mig, det är ju så jävla uppenbart att dom ljuger dessutom. Jag mejlade Webhallen för en vecka sedan och sa att jag bor på ett sådant ställe att posten behöver 2 dygn för att leverera ett paket. Jag fick då till svars att dom vet alla postens "krav" för att leverera till alla Sveriges postnummer och att dom skickar paket därefter så jag behövde inte oroa mig.
Har jag något paket idag? Nej självklart inte för dom skickade det torsdag eftermiddag å det funkar inte. Sen att dom mejlar mig under Torsdagen och säger "din order skickades under gårdagen och borde dyka upp senast imorgon."

Här är mitt pakets "posthistoria".

2014-09-03 08:42 Webhallen Sverige AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits
Då tänker man perfekt allt väl det är lugnt det hinner hit utan problem, visst tills man läser på Torsdag kväll detta.....

2014-09-04 14:13 Segeltorp, Sverige Försändelsen transporteras
Postcentralen närmast Webhallens centrallager(3-4min därifrån), det innebär ju att Webhallen har skickat paketet på Torsdag å inte på Onsdag som dom hävdar i sitt mejl till mig. Endera ljuger kundtjänst för mig eller så har dom världens sämsta internkommunikation.

Sen läser man att någon har hört att Microsoft att har sagt till att företagen inte får skicka ut konsolerna innan Torsdag. Visst vissa har skitit fullständigt i denna information å skeppat ut ändå men tydligen inte Webhallen.

Hade jag haft möjlighet att skaffa en på annat håll hade jag annullerat köpet direkt utan att tveka, jag vill dock ha en black box å det kan man ju sikta efter stjärnorna idag.

Jag gillade verkligen Webhallen och har en till förbokning hos dom då det inte fanns samma version någon annanstans, men en sak är säker det är sista gången jag handlar hos Webhallen.
Jag tror personligen att dom ljuger och hade dom varit ärliga skulle jag ha kunnat ta det å väntat "i lugn och ro" till på Måndag. Men när dom nu troligtvis bara ljuger å "låtsas" skydda sig genom att skicka in en "elektronisk förhandsinformation" för att få det att se ut som om dom skicka den på Onsdag så blir man bara förbannad, jävla sopföretag.......

"Rant" slut å jag ber om ursäkt för den långa texten men jag behövde skriva av mig........

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Är rätt säker på att det blir bättre, men idag har som sagt 29 länder till fått officiell release. Och många har säkert fått spel genom nån kod i lådan som ska laddas ner.

Hur lång tid tog det för dig att ladda ner dina spel

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Jaha då var det dags för ytterligare ett "rant" inlägg från mig.

Jag blir bara så jävla irriterad när dom ljuger för mig, det är ju så jävla uppenbart att dom ljuger dessutom. Jag mejlade Webhallen för en vecka sedan och sa att jag bor på ett sådant ställe att posten behöver 2 dygn för att leverera ett paket. Jag fick då till svars att dom vet alla postens "krav" för att leverera till alla Sveriges postnummer och att dom skickar paket därefter så jag behövde inte oroa mig.
Har jag något paket idag? Nej självklart inte för dom skickade det torsdag eftermiddag å det funkar inte. Sen att dom mejlar mig under Torsdagen och säger "din order skickades under gårdagen och borde dyka upp senast imorgon."

Här är mitt pakets "posthistoria".

2014-09-03 08:42 Webhallen Sverige AB, Sverige Elektronisk förhandsinformation har mottagits
Då tänker man perfekt allt väl det är lugnt det hinner hit utan problem, visst tills man läser på Torsdag kväll detta.....

2014-09-04 14:13 Segeltorp, Sverige Försändelsen transporteras
Postcentralen närmast Webhallens centrallager(3-4min därifrån), det innebär ju att Webhallen har skickat paketet på Torsdag å inte på Onsdag som dom hävdar i sitt mejl till mig. Endera ljuger kundtjänst för mig eller så har dom världens sämsta internkommunikation.

Sen läser man att någon har hört att Microsoft att har sagt till att företagen inte får skicka ut konsolerna innan Torsdag. Visst vissa har skitit fullständigt i denna information å skeppat ut ändå men tydligen inte Webhallen.

Hade jag haft möjlighet att skaffa en på annat håll hade jag annullerat köpet direkt utan att tveka, jag vill dock ha en black box å det kan man ju sikta efter stjärnorna idag.

Jag gillade verkligen Webhallen och har en till förbokning hos dom då det inte fanns samma version någon annanstans, men en sak är säker det är sista gången jag handlar hos Webhallen.
Jag tror personligen att dom ljuger och hade dom varit ärliga skulle jag ha kunnat ta det å väntat "i lugn och ro" till på Måndag. Men när dom nu troligtvis bara ljuger å "låtsas" skydda sig genom att skicka in en "elektronisk förhandsinformation" för att få det att se ut som om dom skicka den på Onsdag så blir man bara förbannad, jävla sopföretag.......

"Rant" slut å jag ber om ursäkt för den långa texten men jag behövde skriva av mig........

Du har all rätt till att skriva av dig. Det kan ju inte kommit som en överraskning att vissa postnummer i vårt avlånga land faktiskt behöver en extra dag att leverera.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Hur lång tid tog det för dig att ladda ner dina spel

Jag har en supersnabb adsl-uppkoppling, så för mig tar det en halv dag kanske. Haha. Men mina vänner som sitter på fiber 100 Mbit, de laddar i 3-7MB/s. (japp, knappt avis)

Men att jag har långsam uppkoppling gör inte så mycket, när ett spel släppts, kan jag köpa det via smartglass när jag är på jobbet, så laddas det ner på boxen hemma.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Antar att du hörde något annat ljud än detta: https://dl.dropboxusercontent.com/u/60458917/Audio/Squealing....

Satan vad den låter, nej min låter absolut inte så, min låter inte alls. Den ska du lämna tillbaka med en gång och kräva en ny, fyfan vad irriterande.

EDIT: Har läst runt lite angående detta ljud och tydligen drabbar det de flesta utan Kinect ikopplat. De hänvisar till supporten och ber folket skicka in konsolen till service.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bobiri:

Satan vad den låter, nej min låter absolut inte så, min låter inte alls. Den ska du lämna tillbaka med en gång och kräva en ny, fyfan vad irriterande.

Problemet är ju att det är mer regel än undantag att versionerna utan Kinect låter så verkar det som...

Bara att kolla in här, flera stycken som har fått enheten utbytt flera gånger och ändå haft detta problemet på ALLA enheter. Min egen som jag fick idag lider också av detta. Ska tydligen sluta låta så fort man sätter i ett Kinect i skiten...

Låter exakt som dropbox-länken, och endast i Dashboarden. Inuti spel är den knäpptyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Problemet är ju att det är mer regel än undantag att versionerna utan Kinect låter så verkar det som...

Bara att kolla in här, flera stycken som har fått enheten utbytt flera gånger och ändå haft detta problemet på ALLA enheter. Min egen som jag fick idag lider också av detta. Ska tydligen sluta låta så fort man sätter i ett Kinect i skiten...

Låter exakt som dropbox-länken, och endast i Dashboarden. Inuti spel är den knäpptyst.

Har du någon i din närhet som köpt med Kinect så du kan testa?

Visa signatur

Permalänk

Vågar man beställa en nu i veckan efter man läst allt detta om oljuden? kommer det vara löst om 2-3veckor är ju en annan fråga, antagligen inte?

Hur vet ni som förbeställt att ni inte har fått en import med annan firmware? alltså att de som låter är den hårdvara som släpptes för ett år sedan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Tydligen lät inte t.ex Titanfall bundlet utan Kinect såhär. Kan det vara någon update som strulat ill det? Firmware?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zisekoz:

Har du någon i din närhet som köpt med Kinect så du kan testa?

Nej, tyvärr... Men har en kompis som köpte Day One Edition utan Kinect även han, och samma sak där...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Vågar man beställa en nu i veckan efter man läst allt detta om oljuden? kommer det vara löst om 2-3veckor är ju en annan fråga, antagligen inte?

Hur vet ni som förbeställt att ni inte har fått en import med annan firmware? alltså att de som låter är den hårdvara som släpptes för ett år sedan?

Beställ med Kinect!

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zisekoz:

Beställ med Kinect!

Löjligt att man ska behöva köpa en dyrare version bara för att kunna vara säker på att få en fungerande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Jag har en supersnabb adsl-uppkoppling, så för mig tar det en halv dag kanske. Haha. Men mina vänner som sitter på fiber 100 Mbit, de laddar i 3-7MB/s. (japp, knappt avis)

Men att jag har långsam uppkoppling gör inte så mycket, när ett spel släppts, kan jag köpa det via smartglass när jag är på jobbet, så laddas det ner på boxen hemma.

Supersnabb och adsl tillhör inte samma genre. Vad är smartglass?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Löjligt att man ska behöva köpa en dyrare version bara för att kunna vara säker på att få en fungerande...

Ja verkligen, känns dock som att det problemet kan avhjälpas med mjukvaruuppdatering, då det är kopplat till Kinecten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ironi...

Xbox one smartglass är en fiffig app till telefonen, finns i appstore, Google play och till Windows Phone.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

En applikation till datorer, surfplattor och mobiler för att enkelt ansluta till Xboxet, sjukt smidigt faktiskt.

Permalänk
Medlem

Nope. det var inte det ljudet. Inte som en gammal hårddisk heller. Mer som ett högfrekvent tickande. Varade bara under uppdatering sedan dess är den knäpptyst.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av f@boy:

Nope. det var inte det ljudet. Inte som en gammal hårddisk heller. Mer som ett högfrekvent tickande. Varade bara under uppdatering sedan dess är den knäpptyst.

Men du har Kinect väl?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av zisekoz:

Ja verkligen, känns dock som att det problemet kan avhjälpas med mjukvaruuppdatering, då det är kopplat till Kinecten.

Ja, det känns ju som att det borde vara något med mjukvaran då det som sagt endast låter inuti dashboarden. Det som är frustrerande är hur supporten har hanterat det här. Inuti Xbox forumet är det bara copy-paste. Provade chatten tidigare idag, då hade dem tydligen aldrig hört om detta problemet och jag skulle få den utbytt, till en refurbished såklart, kul att få en begagnad konsoll till samma pris som en ny, med extra lång väntetid, som troligtvis inte kommer funka enligt rykten. Nästa steg var att ringa supporten, där ombads jag att ringa på måndag igen såfort jag nämnde att det handlade om Xbox One...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Ja, det känns ju som att det borde vara något med mjukvaran då det som sagt endast låter inuti dashboarden. Det som är frustrerande är hur supporten har hanterat det här. Inuti Xbox forumet är det bara copy-paste. Provade chatten tidigare idag, då hade dem tydligen aldrig hört om detta problemet och jag skulle få den utbytt, till en refurbished såklart, kul att få en begagnad konsoll till samma pris som en ny, med extra lång väntetid, som troligtvis inte kommer funka enligt rykten. Nästa steg var att ringa supporten, där ombads jag att ringa på måndag igen såfort jag nämnde att det handlade om Xbox One...

Låter ju helt sjukt. Men det märkliga är ändå att det låter så ute i dashboard bara för att ni inte har Kinect.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Kom igen, prova google innan du skräpar ner tråden.

Visa signatur

| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem

Håller med alla över, detta måste fixas av MC med en gång. Tycker verkligen om systemet och funktionerna men vafan, detta måste göras något åt, i alla fall informera något till kunderna. Men jag tror detta kan lösas med en firmware uppdatering eller liknande. Detta har nog inget att göra med konsolen

Permalänk

Om man läser detta inlägget: http://www.gpforums.co.nz/threads/488899-Buzzing-Noise-on-new...

Så verkar det ju vara kondensatorer som låter, därav att ljudet försvinner när man gör vissa saker, och då är det ju inget som försvinner av en update utan det måste lagas(bytas komponenter)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Men du har Kinect väl?

Självklart, det var ju en dealbreaker.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tingelholm:

Vi ska inte behöva acceptera en begagnad konsol för att deras skit är DOA. Ny fungerande konsol eller pengarna tillbaka. Allt annat är bara BS...