Sälja Galaxy s5 med tillbehör, vad för pris?

Permalänk
Medlem

Sälja Galaxy s5 med tillbehör, vad för pris?

Hej!

Ska nog sälja min Samsung galaxy s5 med 2 fodral, Rengörings duk, skärmskydd (ett som har suttit på sen dag ett och ett nytt löst), en powerbank på 10 000mah och en pekpenna.
Telefonen är i bra skick, endast lite skadad i ett av hörnen men amnars som ny!
Antar att det inte värt att lägga till laddare/hörlurar.

Nu till mina frågor, vad ska jag begära för pris?
Funderar även på att lägga ut den på Sweclockers marknad eller blocket, fördelar/nackdelar?

Hoppas Mod's inte ser detta som ett regel brott, isåfall ber jag om ursäkt!
Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Ingen som har en aning?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

3500 kr hade jag testat som startpris. Folk budar alltid vid intresse och då märker man marknadsvärdet.

Antar att kvitto och garanti finns kvar för annars sjunker priset markant.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Om du absolut vill sälja alla tillbehör så blir det svårare att hitta en köpare som just är intresserad av alla tillbehören och som tycker att det är värt att betala extra för dom. Nypris för S5:a ligger på runt 5000kr, din är skadad så skulle säga 2500-3000kr är rimligt om det är en mindre skråma. Skulle gissa att de flesta åtminstone vill ha originaltillbehören såsom hörlurar och laddare, originalbox kan också leda till högre återförsäljningsvärde. Har du kvitto/garanti kvar?

tl;dr: lättast att bara slänga upp det nånstans och se vad du får för bud. Skulle inte sätta som ett krav att möjlig köpare även måste köpa dina tillbehör om dom inte vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

3500 kr hade jag testat som startpris. Folk budar alltid vid intresse och då märker man marknadsvärdet.

Antar att kvitto och garanti finns kvar för annars sjunker priset markant.

Telefonen är låst till 3 och har kartong/laddare kvar.

Skrivet av pålis:

Om du absolut vill sälja alla tillbehör så blir det svårare att hitta en köpare som just är intresserad av alla tillbehören och som tycker att det är värt att betala extra för dom. Nypris för S5:a ligger på runt 5000kr, din är skadad så skulle säga 2500-3000kr är rimligt om det är en mindre skråma. Skulle gissa att de flesta åtminstone vill ha originaltillbehören såsom hörlurar och laddare, originalbox kan också leda till högre återförsäljningsvärde. Har du kvitto/garanti kvar?

tl;dr: lättast att bara slänga upp det nånstans och se vad du får för bud. Skulle inte sätta som ett krav att möjlig köpare även måste köpa dina tillbehör om dom inte vill.

Det enda jag inte har är kvitto o garanti, har lådan och alla orginal delar kvar.
Priset bör väl gå upp med tanke på tillbehören?

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krawlezt:

Telefonen är låst till 3 och har kartong/laddare kvar.

Det enda jag inte har är kvitto o garanti, har lådan och alla orginal delar kvar.
Priset bör väl gå upp med tanke på tillbehören?

Du har rätt i att priset går upp med tillbehören.
Men det är inte säkert att en köpare är villig att betala/vill ha tillbehören utan endast telefon och original tillbehör vilket kan göra det svårare att få sålt sakerna om du endast säljer detta som ett paket.

Permalänk
Medlem

Beror lite på hur skadan ser ut

Permalänk
Medlem

Saknaden av kvitto sänker priset, samma sak med skadan. Tillbehören drar upp priset lite lite grann.
Du bör skicka med laddare och kartong. Jag skulle tippa på att du får runt 3000 kr för din beroende på skadan. Det finns massor av S5:an ute på Blocket.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem

Att den är operatörslåst drar ju också ner lite på priset.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Att den är operatörslåst drar ju också ner lite på priset.

Är det värt att låsa upp telefonen innan försäljning? Kan göra det via nätet för 300kr.

Skrivet av Timpppa:

Saknaden av kvitto sänker priset, samma sak med skadan. Tillbehören drar upp priset lite lite grann.
Du bör skicka med laddare och kartong. Jag skulle tippa på att du får runt 3000 kr för din beroende på skadan. Det finns massor av S5:an ute på Blocket.

Okej, skadan är absolut inte stor. Det är bara att något har rört ett av hörnen!

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Känns som att jag hellre behåller telefonen för 2700kr.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 2500k - Moderkort: ASUS P8Z77-V LX - RAM: 4GB XMS3 1333Mhz - Chassi: Fractal Design Define R3 Svart - Nätagg: OCZ PowerSupply ModXstream Pro Series 500W - Hårddisk: 1TB Seagate Barracuda 7200RPM 64MB Cache - Mus: Steelseries Sensei RAW Glossy Black - Musmatta: Steelseries QCK+ SK Gaming - Tangentbord: Saitek Eclipse - Headset: Steelseries 5hv2 Svart

Permalänk
Medlem

Skulle jag verkligen inte rekomendera - efter att ha märkt samma - din telefon har inte kommit fram ännu - rutin bland flertalet vänner efter att ha använt deras frakthandlignar skulle jag inte rekomendera någon att chansa med detta företag!