Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dvärgen:

Fick min xbox igår men öppna den först idag då det var en födlsedafspresent av min sambo 😀 min är nästan knäpptyst i dashboard. Ett litet metalliskt ljud från en fläkt eller liknande.

Men här sitter jag med en sk. Day one edition och jag ser inget som gör det till day one utöver forza och fifa? Ingen graverad kontroll eller liknande? Någon annan som fått det eller bara jag som har allt helt vanligt? Vad innebär day one då? Två spel?

Gäller inre green box. Som jag antar att du har.
http://www.siba.se/category/16485455/konsol?section=164854551... här kan du se vad som ingår.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av PFall:

Jag har bra gehör (musiker)
Jag har fläktar med motstånd för lägre rpm i hela datorn för det ska låta så lite som möjligt. Så tro mig, jag vet när det låter som det ska eller låter mycket. Min är knäpptyst... Har dock inte provat utan Kinect än. Känns mer som varken gpufläkt eller cpufläkt är i bruk.

Skrivet av iaken:

Haha, en musiker som inte vet vad gehör är!

Min Xbox One (green box) verkar inte låtar eller rassla än. Köpt på Webhallen i fredags.

Skrivet av PFall:

Haha! Vet du vad du pratar om? Pratar vi om skällande xboxlådor eller dina påståenden om folks kompentens?

Skrivet av iaken:

Det vet jag absolut.

Jag skulle tro att det iaken åsyftar är att du använder ordet gehör som om det betydde att ha bra hörsel, dvs. att kunna höra svaga ljud, medan gehör i själva verket betyder att man har förmåga att uppfatta och ange exakta tonhöjder utan en referenston, dvs. kunna avgöra om någon sjunger falskt t.ex. Gehör kan således även en dåligt hörande person ha, då det snarare har att göra med hjärnans bearbetning av de ljud hörselorganet faktiskt registrerar än vilka ljud hörselorganet har förmåga uppfatta. De flesta musiker är nog väl medvetna om denna distinktion.

Permalänk
Medlem

När jag väl sålt både xbox360 och ps3 så var alla förbokningar slut. Siba proklamerade stolt att de skulle ha begränsat antal i butik. Skickade iväg frun som ivrigt köade med fem andra.
Visade sig att butiken hade EN konsoll, och den var till en som förbokat. Annars inte en enda, det är ganska begränsat antal om du frågar mig...

Har beställt på Electroworld, hoppas på leverans iaf tisdag
Kom på att jag skulle tagit en extra handkontroll när jag ändå var i farten då de hade bra pris.

Någon som vågar gissa på om handkontrollerna kommer fungera trådlöst till PC sen? (Typ xbox360 mottagaren som finns idag)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

som sagt. folk tjafsar om nått oljud, har inte konsollen sj än, men så länge det inte låter mer än gamla 360n så är det en väldigt tyst maskin o så länge tjutet inte kommer medans man kollar film elr spelar så gör det inget. för då är min konsoll avstängd vilket fall som helst.
Får väl se när microsoft får info om detta tjut (som kom efter en uppdatering vad jag förstått det som?) så kanske dom fixar en ny uppdatering framöver som fixar det (förhoppningsvis)....

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Problemet är inte bara att det låter rätt mycket (mycket med än 360n enligt mig). Men väljer du att den ska vara i standby läge istället för helt avstängt så låter den lika mycket...

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av kimpanen:

Problemet är inte bara att det låter rätt mycket (mycket med än 360n enligt mig). Men väljer du att den ska vara i standby läge istället för helt avstängt så låter den lika mycket...

började kolla runt lite mera på youtube nu... https://www.youtube.com/watch?v=aFm4llV1c2g mmm ser verkligen fram emot konsollen i veckan...suck

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Herregud, verkar nästan vara lika illa som med RROD. Sony har åtminstone nån form av kvalitetskontroll på grejerna.

När min står i instant on som den sätter sig själv i efter ett tag så typ pausar min nedladdningen av spelen. Finns det någon inställning för detta?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

började kolla runt lite mera på youtube nu... https://www.youtube.com/watch?v=aFm4llV1c2g mmm ser verkligen fram emot konsollen i veckan...suck

Vet inte riktigt vad han har gjort med sitt Xbox men så gjorde absolut inte min. Min flyter på bra, startar snabbt och spelen likaså. Som sagt, ända lilla jag har är att den låter lite, märks bara om man sitter i ett knäppt tyst rum. Det är en bra konsol.

Kul att 90% av hans viewers är PS4 fanboys.

Permalänk
Skrivet av kimpanen:

Det hade jag aldrig nöjt mig med, det låter som att du har en defekt maskin.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med min som jag fick från electroworld.se. Jag kan ana ett svagt tickande ibland när jag lutar mig över konsollen, men det är inget som stör mig. Just nu tankar jag ner Destiny och ser fram emot att få njuta av det nästa vecka:).

Ni som vill får gärna adda mig. Gamertag: Parakos

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│

Permalänk
Medlem

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Herregud, verkar nästan vara lika illa som med RROD. Sony har åtminstone nån form av kvalitetskontroll på grejerna.

När min står i instant on som den sätter sig själv i efter ett tag så typ pausar min nedladdningen av spelen. Finns det någon inställning för detta?

Jag hade att nedladdningen pausades men det var för jag körde trådlöst(tror i alla fall att det berodde på det..) med kabel har jag i alla fall inte märkt att det pausas.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av viceman:

När jag väl sålt både xbox360 och ps3 så var alla förbokningar slut. Siba proklamerade stolt att de skulle ha begränsat antal i butik. Skickade iväg frun som ivrigt köade med fem andra.
Visade sig att butiken hade EN konsoll, och den var till en som förbokat. Annars inte en enda, det är ganska begränsat antal om du frågar mig...

Kom på att jag skulle tagit en extra handkontroll när jag ändå var i farten då de hade bra pris.

Någon som vågar gissa på om handkontrollerna kommer fungera trådlöst till PC sen? (Typ xbox360 mottagaren som finns idag)

Sånt är lite surt. Utan att veta var du bor. Men samtliga Webhallen-butiker har ju maskiner. Såg att Media Markt hade ett gäng på pall när jag var där i lördags.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av viceman:

Har du kollat på Elgiganten? Det står på deras sida att det är slut överallt, men tydligen så är det bara för att man inte kan boka i förväg... Min lokala butik var inne på dagens tredje pall och hade minst lika många kvar sa dom när jag var där. De har också både FIFA/Forza bundlingen samt den vanliga Ryse/Extra handkontroll bundlingen de gjort reklam om i butik. Man kan ringa deras kundtjänst som kan kolla det riktiga lagersaldot, jag lyckades faktiskt få Forza på köpet när jag köpte Ryse bundlingen de hade utan extra kostnad...

Gällande oljud så hör jag ett mycket svagt elektriskt ljud som låter som en gammal hårddisks sökningscykel, det är dock mycket svagt och står jag tre meter ifrån xboxen måste jag koncentrera mig för att höra det. Detta fanns även innan den gjorde uppdateringen, försvinner när jag spelar. Stör inte mig speciellt mycket så jag kommer att avvakta innan jag gör felanmälan el liknande.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | RAM: 32gb Corsair Vengeance RGB 3600mhz CL18 | GPU: Gigabyte RTX 2080 Windforce | Mobo: Asus X570-E Strix | Lagring: 3TB NVMe SSD | PSU: Corsair HX 750i | Chassi: Fractal Design Meshify 2 | Kylning: Corsair HydroX custom loop CPU+GPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kuist:

Tänkte det var dags att uppdatera listan inför destiny

1. RiksFettot, CoD,Ryse,Forza,Titanfall, PvZ, Destiny
2. Framfart, Fifa14,Ryse,Forza,Titanfall
3. Panicmango, Fifa14, Forza, AC4, Titanfall, Plants vs zombies, Rayman etc etc...
4. maccswe, CoD,Titanfall, BF4, Tomb Raider,AC4.
5. baxeee , CoD, BF4, FIFA 14.
6. TheWalruz, AC4, DR3, TRDE
7. Kikoel, Forza, Fifa 14, Ryse, Killer instinct, Tomb raider
8. Jurand, Forza, Fifa, Tomb Raider, Titanfall
9. Halogen78, Forza, AC4
10. Fariko Eggzje, Forza,BF4,FIFA,PVZGW,Just Dance
11.blodvite, pvzgw, Titanfall
12. Gu1dIvar, Titanfall, Ryse

Vad är detta? Personer från Swec?

Permalänk
Medlem

undrar hur lång tid det tar innan vi får se moddar av "one" byte av hårdiskar mm...

Visa signatur

Permalänk

Har haft bra flyt hittills, min gamestop butik hade EN day one kvar, så jag fick svarta lådan, kontroller etc, fifa & forza + kinect för 3300kr då jag bytte in min slim 250gb.. min är MFR: 2014-06-26, håller på med första updaten, åter kommer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

undrar hur lång tid det tar innan vi får se moddar av "one" byte av hårdiskar mm...

det finns sedan releasen typ... gjorde det själv i Januari
kanske inget för alla att satsa på (Garantin ryker, ev XBlive ban, snacket då var ersätt med 500GB inte större) monterade en Samsung 840 500GB ssd
gör inte mycket på helheten.. bootar spel nåra sekunder snabbare kanske

här ser du hur man gör: https://www.youtube.com/watch?v=bD78ytZRASo

Visa signatur

i9 13900KS, RTX 4090,64GB DDR5 7000MHz CL34, 2 + 2 TB NVMe Gen4 x4 - Win11 @ LG OLED42C3 💦 - kyld
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 32GB | RTX 3070 | 1 + 2 TB NVMe | 165Hz | QHD
Xbox Series X - 3 TB intern, Nintendo Switch <- dammsamlare
HTPC - Mac mini M1 | 16 GB | 2 TB SSD, sovrum: i7 2600K 1080 Ti

Permalänk
Medlem

Är det någon som har testat att köpa spel via US-store, jag funderar på att köpa destiny där men vad för address ska man använda?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Har haft bra flyt hittills, min gamestop butik hade EN day one kvar, så jag fick svarta lådan, kontroller etc, fifa & forza + kinect för 3300kr då jag bytte in min slim 250gb.. min är MFR: 2014-06-26, håller på med första updaten, åter kommer!

Kan du även testa och plugga ur kinecten sen och se om det hörs något?

Permalänk
Medlem
Skrivet av j0mppie:

Är det någon som har testat att köpa spel via US-store, jag funderar på att köpa destiny där men vad för address ska man använda?

Ooh, nu var vi där igen. Ta valfri adress i Oregon eller Kalifornien.

Citat:

När ni ska handla på USA store räcker det med ett visa/mastercard som ni skriver en adress i någon delstat i USA kan till och med ha samma gatuadress som här fast med rätt Zipcode (postnr) och en stad i USA. Samma gäller för Hong Kong t.ex. men tänk på att hong kong inte har någon Zipcode alls så den lämnar ni blank. Har inte handlat med paypal.

Visa signatur

MSi MPG B550 GAMING EDGE WIFI | AMD Ryzen 5600x | 32Gb Corsair DDR4
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av zisekoz:

Har du kollar priserna i Hong Kong? Tyckte det va nån som skrev 270 kr för ett spel där. Och det är löjligt billigt.

Jo vissa spel var riktigt billiga där men dom hade t.ex. inte UFC spelet för att fortsätta jämförelsen. Tror att Diablo gick på 250ish. 1kr ~ 1 Hong Kong valuta. Ska man köpa spel rekommenderar jag starkt att kolla i Indien och i Hong Kong o sen köpa.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem

Har laddat ner alla mina spel nu och det konstiga ljudet slutade. Får hoppas det håller sig, tycker verkligen om konsolen och dess OS.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bobiri:

Har laddat ner alla mina spel nu och det konstiga ljudet slutade. Får hoppas det håller sig, tycker verkligen om konsolen och dess OS.

Även i dashboarden utan något spel uppe i bakgrunden ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tingelholm:

Även i dashboarden utan något spel uppe i bakgrunden ?

Japp, kom hem från jobbet och den var tyst. Får se om det håller sig, den har varit på i ett dygn.

Permalänk
Medlem

Om jag går med på en månad EA Acess, får jag då BF4 helt gratis? Inte bara under tiden mitt abonnemang finns kvar?

Eller har jag missuppfattat det helt och hållet? Nu när jag tänker efter låter det för bra för att vara sant.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Big Lars:

Om jag går med på en månad EA Acess, får jag då BF4 helt gratis? Inte bara under tiden mitt abonnemang finns kvar?

Eller har jag missuppfattat det helt och hållet? Nu när jag tänker efter låter det för bra för att vara sant.

Du äger de så länge du betalar för ditt abonnemang. Tar du en paus i abonnemanget och börjar igen kan du spela spelen igen. Alla spel som kommer i "vault" kommer alltid vara tillgängliga så länge du betalar. (Spel försvinner aldrig ur ditt vault)

Det är absolut inte för bra för att vara sant då spelen de lägger ut säljer mycket dåligt nu. Spel säljer absolut mest den första månaden ungefär sen avtar det drastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Du äger de så länge du betalar för ditt abonnemang. Tar du en paus i abonnemanget och börjar igen kan du spela spelen igen. Alla spel som kommer i "vault" kommer alltid vara tillgängliga så länge du betalar. (Spel försvinner aldrig ur ditt vault)

Okej då förstår jag. Får jag spela det "fullständiga" spelet om man säger så? Eller är det bara en avskalad variant för just EA Access? Tänker på achievements, kampanjläge, online osv.

Permalänk
Medlem

Hej alla, gjorde en video istället för skriva, men videon är inte den bästa menmen
http://youtu.be/nRyPMNjuWAU

Ljudet förekommer bara i dashboard, twitch och Youtube, känns jobbigt att höra sin xbox "plågas"

Ska man vänta tills de kommer en ny uppdatering eller byta in?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Big Lars:

Okej då förstår jag. Får jag spela det "fullständiga" spelet om man säger så? Eller är det bara en avskalad variant för just EA Access? Tänker på achievements, kampanjläge, online osv.

Ja. Det är precis exakt samma som att köpa en låda i affären.