Den stora Xbox One-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

.. och du är säker för att? Come on! Ge mig lite mer tack!

haha det har fungerat i tidigare spel så det kommer troligtvis fungera här oxå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lspn:

Min box låter ju med en del när man är på startsidan och i viloläge, annars är den tyst när man spelar och så. Påverkar detta spelupplevelsen? Sämre prestanda? Eller är det bara oljudet som är irriterande? Om det nu skulle vara så att jag kommer byta in den vad händer med alla spel, har Fifa 15 och Forza 5 samt EA access?

Köpte en Day One Edition utan kinect, tycker den flyter på bra ändå.

Spelen kommer alltid finnas på ditt Xbox Live/Microsoft konto vilket är din mail du registrerat spelen på. Vare sig du byter maskin eller installerar om hela boxen

Permalänk
Medlem

Kan man spela spel köpta i US storen även om man byter till svenska igen?

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Om man väljer att en kompis är en favorit, är enda skillnaden att den alltid hamnar högt i kompislistan? Eller är det nå mer som blir annorlunda?

Permalänk
Medlem

Ja vad kul idag fick jag min Day one edition........sen visar det sig att det är en 1433x som med min otroliga "tur" garanterat låter, undra om det ens är lönt att öppna den eller bara skicka tillbaka å få pengarna tillbaks :/

Blev ju så pass besviken när jag inte fick den före helgen att jag inte känner nåt speciellt sug att ens packa upp den just nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Ja vad kul idag fick jag min Day one edition........sen visar det sig att det är en 1433x som med min otroliga "tur" garanterat låter, undra om det ens är lönt att öppna den eller bara skicka tillbaka å få pengarna tillbaks :/

Blev ju så pass besviken när jag inte fick den före helgen att jag inte känner nåt speciellt sug att ens packa upp den just nu.

Tråkgit, men jag hade iaf testat. Det är ju inte bekräftat att alla med samma nr har missljud..

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk
Medlem

Jag har en Fifa 15 kod och skulle gärna vilja byta den mot Wolfenstein.

Permalänk

Jag har:
Team: VVEN
LOT NO/DATE: 1432X
Model No: 1540/1520

Day one med kinect, låter inget, med varken med kinect eller utan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Jag har:
Team: VVEN
LOT NO/DATE: 1432X
Model No: 1540/1520

Day one med kinect, låter inget, med varken med kinect eller utan.

Min är samma låter inte hellet, dock endast testat men kinect

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[ P4 3.2HTI 1024 PC3200 I 2x 200gb S-ATA Barracuda IV @ RAID0, 200gb Barra IV S-ATA 80gb barra IV IDE I NEC3510A I Gainward 7.1 I 9700 Pro I Samsung 17" 757DFX]

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från electroworld, har ni fått defekta eller fungerande maskiner?

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Ni som beställt från electroworld, har ni fått defekta eller fungerande maskiner?

Fungerande på alla punkter Mycket nöjd med både hur maskinen var packad samt leveranstid från Electroworld.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Medlem

Funkar det med vilken adress som helst, ska man välja offentliga byggnader eller kan man ta vad man vill t.ex. en "privat" adress?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Då fick man sin Xbox idag och är mycket nöjd:) Även om den kan ha svårt att höra när man pratar med den ibland...

Lägg gärna till mig, IGN: TimBod204
Spelar forza5 & Horizon 2 nör det kommer och Fifa 15:)

Visa signatur

Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlockreN:

Enligt olika forum så har jag fått fram:

Dom här låter:
1407X
1408X
1411X
1414X
1416X
1420X
1425X
1432X
1433X

Låter inte:
1426X
1419X

sj har jag en 1433x som inte låter:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Permalänk
Medlem

FIFA 15-demo finns att ladda ner nu. Hittar ni det inte i store så är det bara att söka efter det via Bing.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem

Welcome to the October update preview!

Citat:

New Snap and Friends functions

o Snap Updates – We’ve updated the Snap Center to include quick access to many of the things our fans wanted faster access to when playing a game – Friends, Messages, Game DVR, clock, and battery indicator – as well as making it easier to close and open new snap apps when playing a game. A double tap of the Xbox button on your controller will bring up a menu that allows you to open a new app in snap mode, close the current snapped app, or switch focus between your game and your running snapped app. Additionally, two apps have been optimized for Snap mode:

Friends Snap App – Access your friends list without leaving the game. Quickly check your friends list to see who’s online right now and take actions like send message, invite or join.
Messages Snap App – You’ll be able to open, read and respond to messages in Snap mode, and messages will now be displayed in a threaded conversation view.
o Achievements App – Updated to enable sharing of achievements you’ve unlocked with captions, see a list of friends who have unlocked specific achievements, and an updated achievements Snap landing page that that shows Achievements on recently played games, when a user is not actively playing a game.

o Friends section – The new Friends section enables you to see at a glance what’s going on with your friends. You can stay up-to-date with their current activities, the most popular games your friends are playing, and a Gamerscore leaderboard to see who has improved their Gamerscore over the last 30 days. The new Friends section has been available for select preview members for a few weeks and now we’re bringing it to everyone in the program, with plans to roll out this feature for all Xbox One owners with the October system update.

o New SmartGlass features – You can now see a list of your top games in your profile. You can also see a list of your friend’s most popular games in the Friend’s section of SmartGlass.

Improvements for TV and video

o Media Player DLNA and MKV support – Members of the preview program who have also downloaded the latest version of the Media Player app will now have support for DLNA streaming. With this update, you will be able to easily access and play music, watch photo slideshows or movies stored on home media servers and devices that support the DLNA server protocols. Additionally, you will now be able to playback MKV files stored on a USB device or a device on your home network that supports DLNA streaming.

o Live TV Trending – Within the next week, you will be able to see what Live TV is trending based on your country and OneGuide settings. A new tab will be available in OneGuide that displays the top 10 most watched TV shows, with the list filtered down to the shows that are currently available to you based on your OneGuide settings. You will be able to tune to a specific show by pressing the A button. The Live TV Trending list will be updated approximately every minute, so you can easily discover shows that are popular with other viewers. This feature will initially be made available to preview users in the U.S., Canada and the UK.

o Xbox One Digital TV Tuner – Previously announced in August, this new accessory will be available for purchase in UK, France, Germany, Italy and Spain on October 21. This USB-attached TV Tuner will enable users to watch TV on Xbox One, and pause Live TV for up to 30 minutes. There are a limited number of preview participants in this program due to hardware requirements needed for testing.

Stream TV to SmartGlass – If you have an Xbox One Digital TV Tuner, you will be able to stream TV across your home network to your smartphone or tablet using the Xbox SmartGlass app. You can also pause, play, rewind and change channels, without interrupting gameplay.
o Live TV MiniGuide – For markets where OneGuide is available, a new MiniGuide on the bottom of the screen will display details about the TV content that is currently playing. You can quickly change channels, see what’s on other channels, and tune to the previous channel or other recent channels.

o OneGuide in 12 new countries – Live TV listings and schedules will be made available to preview members on Xbox One and SmartGlass for Belgium, Chile, Columbia, Denmark, Finland, Netherlands, Norway, Portugal, Poland, Sweden, Switzerland and Russia in the next few days.

o Internet TV Apps – Apps with live TV channels can now include their TV listings within OneGuide. In addition, other Xbox TV features such as channel changing using speech and Miniguide will work with these apps. These features are enabled automatically the first time you sign into a supported app. The first app to support this feature in preview will be Zattoo, a TV provider available in several European markets. We will be sharing more details soon with members of the public preview.

o Universal Remote Control in SmartGlass – If you are in one of those 12 countries, you will also be able use your mobile device to control your Xbox, TV, and/or Cable/Satellite box.

Other user requested features

o Updated Devices & Accessories page – To access the new page, go inside Settings, where you can Find, Assign, and Update Xbox One accessories. You can now more easily “assign” accessories to specific users, such as assigning a headset to a specific gamer.

o Firmware updates – You can update the firmware for an individual device. And, you can also more easily find (or identify) a controller by making it vibrate.

o Hide Games & Apps on your console – You can now hide items in the “Ready to install” list under My Games & Apps. This is a per-console setting and items will reappear in the list if they are installed again from the Xbox Store. To access the shortcut to temporarily show “hidden” items, press X while holding down both triggers and it will show all hidden items until you exit My Games & Apps.

These new features and updates are rolling out to all Xbox One preview program members starting today. We are looking forward to bringing Xbox One to new markets this month, and can’t wait to hear from fans in those markets who get to pick up and play Xbox One for the first time. Plus, these new features will be available in all of our new markets for Xbox One owners who join the preview program.

Skit nöjd över uppdatering, själv ser jag fram emot DNLA med mkv stöd. samt OneGuide för oss.
Dock står man för ett dilemma. Ställa om konsolen från USA till Sverige för att att få tillgång till OneGuide, men då tappar jag de sjysta priserna

Permalänk
Medlem

Kan man inte "svappa" tillbaks till usa vid köp och sedan "svappa" till sverige igen?
Själva boxen är ju inte begränsad med byten har jag för mig.

Visa signatur

Intel Core i5-6600 Skylake, ASUS B150M-A Socket-1151, MSI GeForce GTX 960 2GB TIGER 2X, HyperX Fury DDR4 2133MHz 8GB kit, In Win 503 Midi Tower, Corsair CX 500W PSU, Samsung 850 EVO 500GB SSD , G402, Win10 64-bitHome, Creative T5900 5.1 , Logitech G15 , Sony DVD/RW , bredband , Netgear N300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrester:

Kan man inte "svappa" tillbaks till usa vid köp och sedan "svappa" till sverige igen?
Själva boxen är ju inte begränsad med byten har jag för mig.

Region i xboxet kan du byta som du vill. Byta region på ditt xboxkonto är begränsat till var tredje månad.

Visa signatur

Xbox Live: zisekoz

Permalänk
Medlem
Skrivet av davitto:

Min är fullt fungerande utan missljud.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB

Permalänk
Entusiast

Snackade med Gamestop, de flesta verkar ha problem. Ska komma in med det idag och få ett nytt direkt.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Ska till elgiganten idag och byta för andra gången, ska man sikta på nåt speciellt LOTnr?

Visa signatur

PII 965 BE | GA-MA770-UD3 | Kingston 4 Gb 1066 mhz | 8600GTS | Corsair VX450 Watt | WD Black 500 Gb | WD Black 500 Gb | WD Green 1000 Gb | Fractal Design R2 | Win 7 Pro 64-bit |

Permalänk

Vi som har US som region på boxen, vi får inte uppdateringen som kom igår/natt eller?

Permalänk
Medlem

Kan någon invita mig till update previewen?

Permalänk

Skriver in mig på listan av de som har problem med missljud....Xbox One utan kinnect....

Visa signatur

Bonka_Rules

Permalänk
Medlem

Ni med missljud.
Från Neogaf:
"Originally Posted by Sir Avalon

i Found the problem. Its called Coil Whine (Coil Noise). Its a defecte coil on the mailboard (at the right lower corner under the heatsink).

On this Image on the top left, just right above the E.

http://mygaming.co.za/news/wp-content/uploads/2013/11/13-Xbox...

It is resonating and reacts to processor load. This is why when you play a game the sound is changes or even is gone..

Fix is to put superglue on it, But then you will lose your warranty. (and is a hell of a job to do) if you have warranty, send it back to Microsoft."

Visa signatur

Steam: KlockreN
XB1: Granholm

Permalänk

förstår inte hur den kan leva om precis lika mycket när den är avstängd. Det enda sättet att slippa ljudet är att dra ut kontakten. Kommer att lämna tillbaka den och ge xbox en chans till annars blir det nog tyvärr en PS4 för min del.

Visa signatur

Bonka_Rules

Permalänk
Entusiast

Om man får en trasig igen borde man ju få någon form av kompensation ifrån Microsoft.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om att Webhallen fått in rätt många Nordic day one edition nu. Jag valde att avboka min först. Men blev så sugen på Forza igen så ska gå ner och köpa en sen i eftermiddag.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Grymt nöjd med min som jag fick från Electroworld, snabb leverans och väl packad. Sen att den inte låter längre gör ju inte saken sämre:). Idag blir det Destiny för hela slanten!!:P

Visa signatur

Space is the place
-------------------------------
EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA│Ryzen 5950X│X570 Crosshair VIII Hero│32GB Dominator Platinum 3600MHz RAM│