Radeon R9 280 trippelskärm problem

Permalänk
Medlem

Radeon R9 280 trippelskärm problem

Min setup är två stycken Samsung 226BW som vänster (#2) och höger (#3) skärm som är inkopplade med DVI. Huvudskärmen är en DELL U2412M och är kopplad med Displayport, denna skärm har inte upplevt några problem alls)

Jag skaffade ett nytt Asus R9 280 för en månad sedan. Sedan någon vecka tillbaka så började den #3 inte vakna till liv igen omedelbart efter att datorn startar samt när skärmarna varit i viloläge. Ibland startar #3 efter en stund, kanske en tio minuter till en halvtimme och ibland inte alls. Kopplar jag ur skärmen så kommer den klassiska "no signal" som springer över skärmen.

Trycker jag på knappen längst till vänster på #3 så får jag "test ok" eller något sådant på skärmen, gör jag samma sak på #2 så får jag upp menyn. Trycker jag på signal select på #3 så hoppar den över till VGA och får "no signal" och trycker jag tillbaka så förblir skärmen svart och power LED blinkar som den alltid gör i viloläge.

Jag hade ett kort fel med #2 där den inte heller ville starta upp men när jag tryckte på knapparna så fick jag inte samma grej.

Senast skärm #3 inte startade så bytte jag utgång med varandra på de båda skärmarna (#2 & #3), båda var igång men det lustiga är att de behöll sin plats i konfigurationen, skärm #3 var fortfarande till höger.

Jag har inte försökt replikera felet och grafikkortet är specificerat att användas med 600W PSU medan jag använder mig av 550W men har inte upplevt några problem när jag spelar Far Cry 3 t.ex.

Visa signatur

Workstation :: Windows 10 :: [ASUS Prime B350-Plus]|[Ryzen 7 1700]|[Corsair Vengeance DDR4 2400MHz 32GB CL14]|[ASUS Radeon R9 280 3GB]||[Fractal Design Define]
Server :: Debian Wheezy [Intel Core i5-3450]|[Gigabyte GA-Z77X-D3H]|[2 x Corsair PC10600 DDR3 4GB]|[Fractal Design Define Case]|[4x Western Digital RED 3TB]