Grand Theft Auto V (PC) Tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Verminator:

Finns de "officiella" systemkraven för PC-versionen ute?

Jag har bara lyckats gräva fram spekulationer.

Vore trevligt om man kunde spela den här versionen utan att få behöva slänga ut en massa pengar på en ny uppgradering igen. :/

GTA 5 Minimum System Requirements for PC

Operatin System: Windows Vista, 7 or 8
CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or similar
RAM: 3 GB
Hard Disk: 20 GB free space
Graphic Card: 512 MB Dedicated Memory
Sound Card: DirectX 9 Compatible
Supported Graphics Cards: Nvidia 9600 or ATI 4890 and up
Recommended System Requirements

CPU: Intel Core 2 Quad 3.66GHz or equivalent AMD
RAM: 4 GB
GPU: NVIDIA GTX 580 Ti or similar ATI
Hard Disk Space: 30 GB free HDD
Sound Card: DirectX 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

GTA 5 Minimum System Requirements for PC

Operatin System: Windows Vista, 7 or 8
CPU: Intel Core 2 Duo 2.4 GHz or similar
RAM: 3 GB
Hard Disk: 20 GB free space
Graphic Card: 512 MB Dedicated Memory
Sound Card: DirectX 9 Compatible
Supported Graphics Cards: Nvidia 9600 or ATI 4890 and up
Recommended System Requirements

CPU: Intel Core 2 Quad 3.66GHz or equivalent AMD
RAM: 4 GB
GPU: NVIDIA GTX 580 Ti or similar ATI
Hard Disk Space: 30 GB free HDD
Sound Card: DirectX 11

"NVIDIA GTX 580 Ti " finns inte ens. Windows 8 SP 1 finns inte heller. Det heter Windows 8.1. Vart hittade du dessa systemkrav?

Permalänk
Medlem

Finns heller ingen Core 2 Quad med 3.66Ghz
Man anger heller aldrig en klockfrekvens på ett sådant sätt i specifikationer. Dessutom har inte R☆ gått ut med några sysreq ännu..

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D Airflow Moderkort: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI
CPU: i5 13600K @ 5Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR5 6000Mhz CL36
GPU:
MSI Suprim X RTX 3080 Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 850 512GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tangentbord: Corsair Strafe RGB MX Silent Hörlurar: SteelSeries Arctis 7 2019 Skärm: Svive Pyx 34C801 Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Corsair Sabre RGB

Permalänk
Inaktiv

Skillnad i utrymmeskrav känns konstig med. Spelet borde kräva lika mycket utrymme, svådia det inte är högre upplösta texturer separat som med exempelvis Crysis 2 och Sleeping Dogs.

Permalänk
Medlem

Kommer bli så fett! Lirat en hel del på PS3 men nu är det sålt och väntar bara på att kunna flytta över min gubbe till PC! Vad lirar ni andra tills GTA V kommer ut?

Permalänk
Skrivet av Queros:

Kommer bli så fett! Lirat en hel del på PS3 men nu är det sålt och väntar bara på att kunna flytta över min gubbe till PC! Vad lirar ni andra tills GTA V kommer ut?

IRL. Försöker ta igen så mycket som möjligt där i förtid, så att jag kan låsa in mig obehindrat med spelet nån månad i sträck.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

IRL. Försöker ta igen så mycket som möjligt där i förtid, så att jag kan låsa in mig obehindrat med spelet nån månad i sträck.

40 timmars övertid i veckan?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Kommer nog bli till ps4an, orkar inte vänta 2 månader till! Sen så lär det inte vara så stor skillnad imellan dom båda!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tjobbo:

Kommer nog bli till ps4an, orkar inte vänta 2 månader till! Sen så lär det inte vara så stor skillnad imellan dom båda!

Ett ord: mods!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Ett ord: mods!

Mjo det skulle vara det isf, men använde inte en enda mod i Gta 4. Sen så behöver man säkert vänta på en jävla massa patchar för det ska fungera okej, vet inte om jag vill vara med om det igen! Så ps4 versionen ligger närmare!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem

Inte så länge tills XBO och PS4-versionen släpps. Blir en bra måttstock på kvaliten tror jag.

Blev lite lurad, trodde de avslöjat lite bonusmaterial, men det är för såna som spelat GTA V på 360 och PS3 och köper nya versionen på XBO och PS4. Får se om de lägger ut det som DLC sen för alla.
http://www.rockstargames.com/newswire/article/52337/details-o...

Permalänk
Avstängd

Fattar inte varför de inte kan släppa de officiella systemkraven för.. Jag förbokar så fort jag har sett dem...

Ja, planerar att köpa ett GTX 970 4GB innan dess.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av M1NT:

Fattar inte varför de inte kan släppa de officiella systemkraven för.. Jag förbokar så fort jag har sett dem...

GTA V ska ju enligt Rockstar vara gjort på PC och portat till allt annat men det kan ju vara köpsnack.
Oavsett vad så tycker jag att man aldrig ska förboka spel, man köper alltid grisen i säcken då.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av M1NT:

Ja, planerar att köpa ett GTX 970 4GB innan dess.

För att det är väldigt långt tills PC release. Troligtvis så vet de inte helt vad systemkraven blir än.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

GTA V ska ju enligt Rockstar vara gjort på PC och portat till allt annat men det kan ju vara köpsnack.
Oavsett vad så tycker jag att man aldrig ska förboka spel, man köper alltid grisen i säcken då.

Har de någonsin sagt det? Jag har aldrig sätt att de sagt det, utan bara obekräftade rykten.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

Har de någonsin sagt det? Jag har aldrig sätt att de sagt det, utan bara obekräftade rykten.

http://www.sweclockers.com/nyhet/19291-gta-v-for-pc-den-prima...
De hade visst inte sagt det rakt ut som jag trodde men läckta loggar är läckta loggar och de ljuger inte

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

http://www.sweclockers.com/nyhet/19291-gta-v-for-pc-den-prima...
De hade visst inte sagt det rakt ut som jag trodde men läckta loggar är läckta loggar och de ljuger inte

De kan däremot vara missvisande. Det vore trevligt om GTA V är portat från PC till de andra platformarna, men just nu är det långt ifrån bekräftat.

Ska bli spännande att se hur det blir på PC. Lär bli riktigt snyggt. Kommer kanske skaffa det till PC i framtiden. Men har förbokat det till PS4 då jag inte orkar vänta längre på att få köra det, och PS3 versionen ser verkligen ut som skräp när man kör på 104". Fungerade när jag hade mindre skärm, men med så stort blir det för suddigt och aliased.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

De kan däremot vara missvisande. Det vore trevligt om GTA V är portat från PC till de andra platformarna, men just nu är det långt ifrån bekräftat.

Ska bli spännande att se hur det blir på PC. Lär bli riktigt snyggt. Kommer kanske skaffa det till PC i framtiden. Men har förbokat det till PS4 då jag inte orkar vänta längre på att få köra det, och PS3 versionen ser verkligen ut som skräp när man kör på 104". Fungerade när jag hade mindre skärm, men med så stort blir det för suddigt och aliased.

Tycker PS3-versionen ser skit ut vare sig det är 5" eller 105"
GTA V på förra generationens konsoler gjorde definitivt inte spelet rättvisa och frågan är om de nya ens kommer att göra det, blir väl säkert 30FPS igen...

Antar att det är en projektor du talar om förresten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Tycker PS3-versionen ser skit ut vare sig det är 5" eller 105"
GTA V på förra generationens konsoler gjorde definitivt inte spelet rättvisa och frågan är om de nya ens kommer att göra det, blir väl säkert 30FPS igen...

Antar att det är en projektor du talar om förresten?

Yes, en Benq W1080st projektor. Det såg inte fantastiskt ut på den 47" tv som jag hade innan, men ändå acceptabelt. Men på 104" så såg det skit ut.

30 fps har jag inga direkta problem med när jag kör med handkontroll. Så länge det verkligen är 30 fps. Problemet med GTA V på ps3 var att det väldigt sällan ens var 30 fps. Vad man sätt på trailerns hittills så är det väldigt stor skillnad på PS4 och PS3 versionerna. PS4 versionen är mycket snyggare, vilket är väldigt logiskt. Tror nog att det blir bra.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Marinlik:

Yes, en Benq W1080st projektor. Det såg inte fantastiskt ut på den 47" tv som jag hade innan, men ändå acceptabelt. Men på 104" så såg det skit ut.

30 fps har jag inga direkta problem med när jag kör med handkontroll. Så länge det verkligen är 30 fps. Problemet med GTA V på ps3 var att det väldigt sällan ens var 30 fps. Vad man sätt på trailerns hittills så är det väldigt stor skillnad på PS4 och PS3 versionerna. PS4 versionen är mycket snyggare, vilket är väldigt logiskt. Tror nog att det blir bra.

Man får väl hoppas det, själv sitter man tålmodigt och väntar i 3 månsnurr till, 60FPS (Eller varför inte 120FPS om spelet är bra optimerat? ) och mods är för lockande!
Det ska i alla fall bli intressant att se hur pass bra spelet körs på Xbone/PS4 och hur de ser ut så man kanske få sig en uppfattning om hur det blir på PC.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nya gameplay klipp, intervjuer och ny info om GTA V på new-gen(PS4/XOne/PC) släpps idag kl 18:00 på IGN. Riktigt taggad på att se mer av vad de nya versionerna ger.

IGN nämnde inte specifikt PC. Men räknar med att allt som visas idag även kommer på PC då PC versionen hittills varit ihopbuntad med allt PS4 och Xbox One erbjuder.

https://twitter.com/IGN/status/529317148905451520

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem

Bekräftat att GTA V får first person mode. Spelet ser riktigt snyggt ut.

http://www.ign.com/articles/2014/11/04/grand-theft-auto-v-a-n...

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Marinlik:

Bekräftat att GTA V får first person mode. Spelet ser riktigt snyggt ut.

http://www.ign.com/articles/2014/11/04/grand-theft-auto-v-a-n...

Ser till och mer bättre ut än många vanliga FPS spel. Hade dom fixat riktiga servrar för PC och kanske 32+ spelare så hade detta varit en våt dröm.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Vill man ladda ner IGN:s trailer kan man göra det på denna länk (för att kolla i bra kvalite)
http://assets.ign.com/videos/zencoder/1920/ce4f9d3a23ecbc1945...

Ser riktigt bra ut. Väldigt trevligt med first person-läge faktiskt. Ger en helt annan inlevelse i spelet tror jag (även om man kanske missar överblicken).

Här är lite info från CVG som skriver om nya versionen. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=137321797&postcoun...

Citat:

Few thoughts from CVG GTAVO'Clock

• first person mode is a fundamental rework of the game, not a 3rd person version where the camera has been tricked to look first person."

• 3,000 animations for the gun reloads?

• New "locomotion animation" when you start running

• Phone exists as full 3D object

• If you look down you see your legs

• You see tracks changing on the stereo in the car

• You toggle First Person mode using the touch pad on PS4... Maybe the back/menu button on X1?

• Controls in first person are very customizable... With new aiming settings

• There is a setting to have it change to 3rd person if you get hit by a vehicle or something else disorienting. You can turn this off as well.

• You can toggle depth of field on and off. Fully customizable... Suggests more customizing options for visual settings.

• If you look in the distance from Vinewood hills you can see cars/lights driving over the distant bridges.

• 150 new songs on the radio

• A lot more dialogue, and "hours and hours" of new in game audio... New ads, new bits on the radio, new chatterbox content

Permalänk
Medlem

When driving in First person mode, if you hold down on the Dpad, the character ducks below the dashboard to avoid being shot. This obscures your view but let's you avoid taking damage..

New settings:
- Assisted full, assisted partial, free aim assisted (brief lock on), completely free aim
- first person on foot field of view sliders, ragdoll setting for first person
- Map is at a different angle in first person mode

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buio:

Vill man ladda ner IGN:s trailer kan man göra det på denna länk (för att kolla i bra kvalite)

Ser riktigt bra ut. Väldigt trevligt med first person-läge faktiskt. Ger en helt annan inlevelse i spelet tror jag (även om man kanske missar överblicken).

Här är lite info från CVG som skriver om nya versionen. http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=137321797&postcoun...

Ett tips för att kunna hålla ut lite lättare är nog att låta bli att se den där överhuvudtaget.

Jag är sjukt sugen men inser att det bara kommer bli drygare att invänta PC-versionen. Samtidigt är det inget som hindrar mig att damma av min PS3a och spela den gamla utgåvan heller antar jag.

Permalänk
Medlem

Om det är så snyggt på ps4/xone, undrar hur det kommer vara till pc! Förbeställt till ps4an, men kommer nog köpa det till pc med.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
ROG Astral GeForce 5080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
ASUS ROG Strix 27" WOLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Om det är så snyggt på ps4/xone, undrar hur det kommer vara till pc! Förbeställt till ps4an, men kommer nog köpa det till pc med.

Detta är nog en av de få gångerna jag velat ha en av de nyare konsolerna.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av Buio:

Synt att first-person inte längre är PC-only, det ökar risken för att man får leva med dåligt konsolportade kontroller på den punkten. Men kul för dom som skaffar det till PS4/ONE, såklart.

Kul att det verkar vara så väl implementerat. Och då underdriver jag. Helt fantastiskt verkar det.

Tidigare har jag tyckt att det vart lite drygt att spela om min progress, när jag lagt ner konsolversionerna och gått över till PC, men med detta läge att välja på känns det inte ett dugg trist att behöva spela om.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Kommer bli nice när det släpps.

Visa signatur

"NO! I dont wanna die. There are still too many things I don't own..."
I7 13700K | Asus Prime z690-a | 32GB DDR6 | Asus 3080ti | Samsung 980 m.2 500 + 2000 + några 1tb 870s | Alienware 34 ultrawide | 3 x Asus 27´ 1440p 165hz
NAS Synology DiskStation DS920+ 4x12TB WDred / Ender 3 PRO / Ender 3 S1