Bitfenix introducerar kubchassit Atlas

Permalänk
Melding Plague

Bitfenix introducerar kubchassit Atlas

Taiwanesiska Bitfenix tar tillfället i akt att visa upp en prototyp av sitt kommande kubchassi Atlas i sitt bås på Computex. I fokus ligger generösa expansionsmöjligheter och ordentligt stöd för vattenkylning.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Discokungen

Synd att det ser ut som en påse skridskor. De har dock designat insidan bra genom att fixa det största designfelet på Carbide 540, att nätaggets sida var för smalt så radiatorer inte fick plats.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Nästa NAS bygge lär ju bli en sån här låda med 10st 3.5" hotswap bitfenix borde döpa om det till ATNAS.

Permalänk

Gillade detta chassit! finns gott om utrymme för komponenter, visserligen kanske det var det mest estetiskt tilltalande chassit, men det är ju inte det jag bryr mig mest om! Det är insidan som räknas som man brukar säga

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevlig ut, nästan sugen på att uppdatera dock ser det ut som den saknar en 5 tums plats för dvd/bd, inte för att jag vill ha mer än en plats men vill alltid ha en.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Dom tog mitt namn, JAG SKA STÄMMA DOM!!!

Men i alla fall. Rätt snygga chassin, men det ser lite pilligt ut att arbeta i dessa, lite som i de gamla Compaq-datorerna från 1999 (Hade/Har en sådan själv.)

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Tittade på vattenkylningen och inte chassit.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Tycker om kubchassin.
Hoppas det kommer ett som är 20x20x20cm.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

hmm
Första kubchassiet som genuint lockar mig (bortsett från caselabs)

I och med att dom får in eatx så blir dett amitt nästa chassie.
Har letat lite efter en ersättare till mitt 800D som börjar bli lite tråkigt och meka med.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Otroligt fult med den groteska plasten...

Synd med tanke på att den verkar bättre för både lagrings- och vattenkylningsfantaster jämfört med corsair och fractals motsvarigheter!

Visa signatur

| Temjin TJ08B-E | Asus Xonar Essence STX | i5 2500K @ 4GHz | Asus 1070 | Asus Gene-Z | Dominator 8GB 1600mhz | Samsung 250GB + WD 2TB | RM750W | Cooler Master V8 utan plastkåpa, + Enermax-fläkt | Asus 144Hz | Logitech Vertical | Filco Minila MX Brown |

Permalänk

Ifall man vill ha en dator med futuristiskt tema så skulle det nog se riktigt bra ut.
Men för någon som är ute efter något cleant o modernt, så är den alldeles för "plastig".

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Ifall man vill ha en dator med futuristiskt tema så skulle det nog se riktigt bra ut.
Men för någon som är ute efter något cleant o modernt, så är den alldeles för "plastig".

Companion cube som tema känns ganska lätt..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Det behövs nog fler hårddiskplatser :-]

Visa signatur

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Permalänk
Medlem

Det va en redig pjäs.. Såg ganska cool ut dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Najs chassi! Gott om HDD platser är alltid bra!

Förövrigt hoppas jag på en sån dära "blooper reel" detta året igen. Alltid lika kul o se Tack för ert coverage Sweclockers!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Snusfri

Bort med leds och en renare front utan massa vinklar och jox så är jag väldigt sugen på chassit iaf.
Plats för 10 diskar och mysiga grafikkort, mumma.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Avstängd

Chassit ut som Black Ops 2-loggan framifrån.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

Betydligt bättre layout än Carbide Air 540.

Permalänk
Entusiast

Jag tänkte direkt filserver men det lär kosta en del om de ska ha alla blinkande lampor. Tanken är väl i så fall att gömma det i en garderob så egentligen spelar det inte så stor roll.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt och coolt chassi! Gillar verkligen när det finns detaljer, vinklar och färger, att det ser "rikt" ut.

Visa signatur

Mobo: Asus X470 Crosshair VII Hero *** CPU: AMD Ryzen 7 2700X *** RAM: 32Gb G.Skill TridentZ 2933Mhz *** PSU: Seasonic 850W Focus+ Platinum *** GPU: Gigabyte RTX2080 Gaming OC *** SSD: Samsung 860 EVO 2 TB *** Chassi: Fractal Design Define R6 TG Svart *** Tangentbord: Ducky One 3 Daybreak MX Clear *** Mus: Logitech Pro X Superlight *** Skärm: Alienware AW3821DW

Permalänk
Medlem

Jag älskar min BitFenix Prodigy. Skulle nog inte gilla om man inte kunde stänga av lysena när man ska sova. Jag stör mig till och med på spänningsindikatorn (blå stark diod) på Prodigy'n och har tvingats sätta en ful bit eltejp över den =(.
Ett annat tips till dem vore kanske att färgkordinera sådana dioder med färgen på chassi då till exempel orange plus blå inte är idealtjusigt (om man inte är stort fan av edmonton oilers då såklart.)

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

Men ni som tycker det är grymt fult, in på forumen och ge dem feedback och förslag.

Permalänk
Medlem

som det har sagts innan här så finns det utrymme för massor av mods möjligheter i detta. jag kommer absolut satsa på ett sådant här.( OM det håller sig prismässigt givet) och iåmed vatten kylnings möjligheter så. jaa såg ut att finnas hur myckt som helst.. tack bitfenix. ( å givet sweckl...)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av danedi:

Ett annat tips till dem vore kanske att färgkordinera sådana dioder med färgen på chassi då till exempel orange plus blå inte är idealtjusigt (om man inte är stort fan av edmonton oilers då såklart.)

Portal-kombon orange + blå är ju skitläckert

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon32713:

Portal-kombon orange + blå är ju skitläckert

hoppas att det kommer med flera färger. samt att man kan justera *djupet* på färgerna som är. ( färg styrkan samt ljus styrkan) själv så tycker jag det är skit läckert chassi. med tanke jag kör på e-atx kort så hoppas jag det blir lite lite större. typ 5cm ( kanske låter mycket men är igentligen inte det)

Permalänk
Medlem

När det står E-ATX, betyder det samma sak som SSI-EEB då?
Hittar bara tvetydiga uppgifter på google... :-\

Tänker mig moderkort med två socklar, dubbla processorer och lagring för en hemmaserver.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv

Överlägset bästa chassit jag sett på länge och med utdragbart moderkorts tray men det väger 20 kg! Vad är det tillverkat av? gjutjärn?

Permalänk
Medlem

man skulle med andra ord kunna ha två moderkort i Atlas lådan? iom att man kan flytta på moderkortsplåten mellan vänster å högersida, och tänkt att man ska kunna köpa lösa delar i framtiden?

jag skulle lätt bygga en " 2-in-1 " maskin då

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

någon som vet vad som hände med bitfenix atlas... har varit riktigt tyst ang detta?? kommer det ut överhuvud taget??