Windows 9 gratis uppdatering för Windows 8

Permalänk
Melding Plague

Windows 9 gratis uppdatering för Windows 8

Kort innan Microsoft presentation av nästa Windows avslöjar nu en av cheferna att användare av Windows 8 kan se fram emot en gratis uppgradering till det nya operativsystemet.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

När man hade 7an fick man uppgradera gratis till 8an och nu får man uppgradera gratis till 9an.
Dom kan lika gärna släppa 9an gratis till alla.
Jag är den som skippade steget till 8an, får jag uppa till 9 gratis då, MS?

Permalänk
Medlem

Inte dåligt, helnöjd med 8:an men lär säkert uppgradera till 9:an nu då det pekar åt att bli gratis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

När man hade 7an fick man uppgradera gratis till 8an och nu får man uppgradera gratis till 9an.
Dom kan lika gärna släppa 9an gratis till alla.

Hur gör man det?

Permalänk
Medlem

Fick man gå från 7an till 8an gratis ? kan du länka vart du har sett det eller vart man då kan få tag på det för jag har inte läst det tyvärr. :/

Visa signatur

|MOBO: MSI P67A-C45 B3 |PSU: 600 W |CASE: Fractal Design Core 3000 |PSU: Intel Core i5 2500k |GPU: nVidia GTX 560Ti |RAM: 8 Gig DDR3 1600 Mhz |HDD: Samsung 1 TB 7200 RPM |FANS: 3st 140 mm, 3st 120 mm |Monitor: Acer 1440p LED 60 Hz IPS|

Permalänk
Avstängd

Microsoft råkade också göra offentlig en länk till nedladdningssidan för Windows Technical Preview. Det gick dock inte att ladda ner något men man kunde se att 64-bit versionen låg på 4GB. Man kunde även se att det kommer en 32-bitars version också denna gång.

Skrivet av Elgabro:

Fick man gå från 7an till 8an gratis ? kan du länka vart du har sett det eller vart man då kan få tag på det för jag har inte läst det tyvärr. :/

Inte gratis, men det gick att få tag på en uppgradering officiellt från Microsoft för 139kr. I dagsläget kostar samma uppgradering 2499kr (Windows 8.1 Professional).

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Synd att de inte streamar eventet imorn...Får väll hålla koll på nån live-blog eller liknande

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Vad skönt, då kanske man kan byta från 7an till 9 nu. Om det inte finns en gratis uppgradering från 7an till 9 kan man installera 8an och köra uppgraderingen på det sättet?

Permalänk
Medlem

Yes fan va bra!!!..Vilken bra affär man gjorde då man köpte win8 får 275kr nu får man även windows 9 gratis

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av mormor Göran:

Vad skönt, då kanske man kan byta från 7an till 9 nu. Om det inte finns en gratis uppgradering från 7an till 9 kan man installera 8an och köra uppgraderingen på det sättet?

Om du har en licens för windows 8 ska det ju gå..Har du någon tpb kopia går det nog ej

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Detta ser jag mycket fram emot! Det blir att dra in testversionen virtuellt när den släpps.

Jag tycker det vore bra om det blev gratis för alla, då det ligger både i Microsofts och konsumenternas intresse att kunna glömma "Windows 8" så fort som möjligt. Microsoft tjänar på det då fler kommer få tillgång till Store vilket i teorin innebär ett ökat intresse för appar och därför appköp, och konsumenterna tjänar på det för att, ja gratis är billigare än något som kostar pengar.

Och en bonus för Microsoft är såklart återvunnen goodwill efter alla misstag, samt att en gratis version sannorlikt får stor spridning snabbt

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Smart drag av MS, kommer dra med sig många good guy-poäng. Blir troligtvis en uppgradering från 7:an för min del!

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Inte gratis, men det gick att få tag på en uppgradering officiellt från Microsoft för 139kr. I dagsläget kostar samma uppgradering 2499kr (Windows 8.1 Professional).

Så var det nog. 139 spänn är ändå en struntsumma. Var nog mer en symbolisk betalning.

Permalänk
Skäggig legend

Jag kunde inte bli gladare av detta. Jag har lärt mig leva med Win 8.1 men gillar inte vissa saker, som när jag får lite panik och ska starta ett program jag alltid har haft i startmenyn (inte nere på aktivitetsfältet), när jag ska importera bilder från kameran etc, allt är bara så galet jobbigt! man "slungas" ur på ett sätt jag ser är avskyvärt oattraktivt.

Vet inte ens vad jag skriver om, på det sättet tycker jag att jag har framfört vad jag tycker om win 8.1 - rörigt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Är det första april idag eller?

Permalänk
Medlem

Trenden är ju att spel släpps gratis och sen är det pay to win som gäller (t.ex LoL).
Kan man anta att operativsystem blir gratis framöver och sen är det pay to "win" som gäller, skulle inte förvåna mig alls om operativet är gratis, sen får man köpa appar som "startmenyn - 50 kronor" osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannesthlm:

Är det första april idag eller?

Nej. Det är den 29:e September.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Trenden är ju att spel släpps gratis och sen är det pay to win som gäller (t.ex LoL).
Kan man anta att operativsystem blir gratis framöver och sen är det pay to "win" som gäller, skulle inte förvåna mig alls om operativet är gratis, sen får man köpa appar som "startmenyn - 50 kronor" osv.

Nja, snarare att de tjänar pengar på att dominera marknaden med sitt OS på olika sätt. Tror aldrig de kommer ta betalt för att "låsa upp" funktioner i windwos på det sättet mer än att man kan ha en Home edition och en professional edittion osv.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Avstängd

Nu ser jag detta som ett rykte och inte bekräftat av Microsoft officiellt ännu, men jättebra om det blir gratis att uppgradera från Windows 8/8.1 till Windows 9. Jag hoppas att det även blir gratis från Windows 7 och att uppgraderingsprocessen är smidig.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Oftast ogillar jag Microsoft men om detta stämmer så känns dom faktiskt helt okej.

Visa signatur

Liten och knottrig.

Permalänk

Trevligt, finns en risk att jag kör vidare på Windows ändå! Här får jag också passa på att tacka alla "betatestare" av 8an som provkört skiten och publikt luftat sina åsikter om det. Utan denna överväldigande majoritets negativa input så hade vi inte varit här idag.

Permalänk
Medlem

kan bli bra det här! bra och gratis OS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | GTX 680 | 16 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | Ibm Model M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Clint Eastwood:

Trevligt, finns en risk att jag kör vidare på Windows ändå! Här får jag också passa på att tacka alla "betatestare" av 8an som provkört skiten och publikt luftat sina åsikter om det. Utan denna överväldigande majoritets negativa input så hade vi inte varit här idag.

Min tanke precis. Jag vet inte hur många gånger jag fått höra "Men installera Start8 och sluta gnäll!". Om alla gjort så istället för att tala om att man anser att Microsoft var på helt fel spår med "samma gränssnitt till allt överallt", så hade vi förmodligen fått se ett "Windows 8.2" med minimala förändringar av gränssnittet och mer fokus under ytan. Men det är allt tur att det finns folk som vågar säga ifrån på skarpen när det känns fel.

Även om nu inte Windows 9 blir gratis för alla så blir det nog ett köp för min del. För det är det värt om läckorna stämmer.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Trevligt, hade tänkte vänta med att köpa en ny laptop till dess att Win9 släpps men då kan man ju köpa en tidigare ifall man hittar något bra.

Visa signatur

Stationär: i7 870 - H55M USB3 - 8GB RAM - GEFORCE GTX 1050 Ti - 512GB SSD - 1TB HDD
Laptop: Gigabyte P34G v2 - i7 4710HQ - 8GB RAM - HD 4600/GTX 860M - 128GB mSATA SSD - 1TB HDD

Permalänk

Kan någon förklara för mig varför jag skall uppgradera från Win7 till 9?

Permalänk
Avstängd

Vilka är med på att sätta upp en Teamspeak-kanal (eller Mumble?) och snacka om eventet live? Skicka mig ett privat meddelande.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

om man redan har windows 8 kommer man kunna hämta windows 9 från windows update då?

Permalänk

Ganska väntat iom att Apple redan har stakat ut banan för OS-uppdateringar.

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SmörBacon:

Kan någon förklara för mig varför jag skall uppgradera från Win7 till 9?

Jag tror att det kommer att vara snabbare, ha bättre stöd för drivrutiner, bättre stöd för spel och så vidare. Beror också på vad du gör vid datorn. En gamingburk hade jag uppdaterat till Windows 9 men om du bara använder Google Chrome och Microsoft Office finns det inget behov.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Trenden är ju att spel släpps gratis och sen är det pay to win som gäller (t.ex LoL).

Du kan ju ta ett exempel som faktiskt är p2w, man blir inte en bättre spelare av att köpa skins.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;