Utrymmet på primära minskar av sig självt!

Permalänk

Utrymmet på primära minskar av sig självt!

Hej!

Har försökt söka efter men har inte hittat rätt svar.

Min systemdisk, en ssd, innehåller i princip bara operativsystemet (W7 x64) och ca 10 GB program. Har försökt installera så mycket som möjligt på mina andra hårddiskar.

Problemet är att jag nu har ca 7 GB ledigt utrymme på ssd:n som är på 120 GB, men när jag går in på den och markerar allting så finns det bara 30 GB där (har försökt ställt in så dolda filer också visas).
Det finns alltså över 80 GB på min systemdisk som jag varken kan se, komma åt eller ta bort! Vad kommer det ifrån ens?
Jag får även känslan av att det sakta men säkert ökar.

Kan lägga till att det var ett tag sedan disken var helt ren och jag har installerat om OS på den en gång (eller två).

Vad tror ni att felet är? Är det Windows som spökar eller är det ssd:n?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk

hämtade filer?

Permalänk
Medlem

Space sniffer är riktigt bra. Behöver inte installeras, bara köra:
http://www.uderzo.it/main_products/space_sniffer/

Ladda ned det här!

Jag gissar att det är mycket trams som hittat in under dina hämtade filer och userdata, och annat, men bästa sättet att ta reda på det tycker jag är Space Sniffer. Tack till chrizzly som gav mig det tipset för länge sedan när jag ställde liknande fråga för 2,5 år sedan. Det är sjukt bra.

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk

Jag löste problemet med att installera om till 8.1. Dock väldigt konstigt att så pass mycket osynlig plats kan tas upp på disken.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit