Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Var beställer ni keycaps?

Är ute efter Keycaps i vitt/grått till ett ducky s III TB. Jag har kollat på WASD och liknande, men går ju inte riktigt att få en känsla för kvaliteten online. Om det är någon som har testat lite olika keycaps från diverse tillverkare vore det kul att höra vad ni tycker!

Permalänk
Medlem

Vad för typ av material hade du tänkt dig?
PBT är väl det som brukar vara populärast, sägs att det är bäst känsla i de. Men de är också lite dyrare.
WASD har ABS, många säger att den typen slits snabbt och blir lite glansiga och känns "feta" efter ett tag.

Vill du ha blanka eller med bokstäver?

Inet har endel Ducky PBT caps av både blanks och märkta (Dyesub och Engraved) men inte så mycket färger att välja på av de märkta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antman88:

Vad för typ av material hade du tänkt dig?
PBT är väl det som brukar vara populärast, sägs att det är bäst känsla i de. Men de är också lite dyrare.
WASD har ABS, många säger att den typen slits snabbt och blir lite glansiga och känns "feta" efter ett tag.

Vill du ha blanka eller med bokstäver?

Inet har endel Ducky PBT caps av både blanks och märkta (Dyesub och Engraved) men inte så mycket färger att välja på av de märkta.

Du sammanfattade ungefär allt jag kommit fram till hittils, men ja, PBT helst. Jag vill ha med bokstäver (svart text) men är inte så förtjust i Inets färger (Dyesub) eller engraved.

(Fan vad pervers man är)

Permalänk
Tangentbordskonnässör

PBT är ju klart skönast men det finns inte mycket på Inet som tilltalar mig personligen. WASD är väl det vanligaste alternativet och där man har mest valfrihet då man kan göra custom tryck t.ex. men det är ju ABS plast. På något sätt så kändes det som deras ABS plast var hårdare än de flesta vanliga ABS keycaps. Men jag har dem inte kvar nu så kan inte svära på detta men de gav det intrycket vill jag minnas.

Tyvärr har vi riktigt taskigt utbud med keycaps här i Sverige. Svårt att hitta något komplett och bra. Speciellt något mer annorlunda.

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Medlem

Du kan ju köpa direkt från Ducky genom att gå in på Teraset och klicka på Ducky-logan uppe till höger.

Finns lite fler där, och de skickar till Sverige såklart.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

Är ute efter Keycaps i vitt/grått till ett ducky s III TB. Jag har kollat på WASD och liknande, men går ju inte riktigt att få en känsla för kvaliteten online. Om det är någon som har testat lite olika keycaps från diverse tillverkare vore det kul att höra vad ni tycker!

Finns ju en hel del tillverkare i USA, men keycaps seten är tyvärr i ANSI layout, left "US Skift", "US Enter" passar inte på ett svenskt t-bord.

WASD har keycaps set i ISO layout, har själv ett sådant.

Edit: ANSI layout: http://www.google.se/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&c...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Sjyssta tips! Ska kolla in dem. Nordic layout vore ju trevligt förstås.

Permalänk
Medlem

Trist att Inet har slut keycaps i grönt/vitt och de finns bara med tangentbord. Hade varit ett alternativ annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Duuude:

Trist att Inet har slut keycaps i grönt/vitt och de finns bara med tangentbord. Hade varit ett alternativ annars.

Finns kanske något här: http://api.viglink.com/api/click?format=go&jsonp=vglnk_141224...

Mycket trevliga killar, skicka ett mail till dom, fått 2 trevliga svar från dom angående Ducky grejor.

Edit: http://www.cclonline.com/category/676/Peripherals/Input-Devic...

Dock fattas Å, Ö och Ä på keycapsen med text.

Har köpt mitt engelska Ducky Shine 3 bord på denna sida, så man får sina beställda grejor.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Finns kanske något här: http://api.viglink.com/api/click?format=go&jsonp=vglnk_141224...

Mycket trevliga killar, skicka ett mail till dom, fått 2 trevliga svar från dom angående Ducky grejor.

Edit: http://www.cclonline.com/category/676/Peripherals/Input-Devic...

Dock fattas Å, Ö och Ä på keycapsen med text.

Har köpt mitt engelska Ducky Shine 3 bord på denna sida, så man får sina beställda grejor.

Värt att kolla upp, tack!

Permalänk

Är Ducky Shine keycaps verkligen värda ca 500 kr? Det är ju inte svindyrt men mitt tangentbord är lite low-end mekanisk och keycapsen kostar halva priset av vad tangentbordet kostade mig.

Vill ha vita keycaps med rött för alfabetet och mellanslag. MaxFPS Zowie white keycaps ser ju snygga ut men finns inte i lager och vet inte när det kommer in. WASD låter en designa själv men frakten och ev. tull avgift gör mig skeptisk till att beställa från dom. Vill helst att butiken ska vara inom EU. Dock så verkar dom flesta ha samma set inne, metal wasd knapp, metal piltangenter, lite flashiga keycaps för kids med counter-strike symboler.

Får väl lägga upp en annons och se om någon säljer det här.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt en del tangentbordsprylar från http://www.keyboardco.com och det har fungerat bra. De har en del keycaps så ta en titt där - http://www.keyboardco.com/type/mechanical-keyboard-keycaps-an...

Visa signatur

Workstation 5950X|7900XTX|O11 Dynamic Vardagsrum 3900X|6900XT|Torrent Nano
VR Reverb G2|PSVR2|Pico 4|Quest 3|Oculus Quest|Samsung Odyssey+

Permalänk
Medlem
Skrivet av muzzi:

Är Ducky Shine keycaps verkligen värda ca 500 kr? Det är ju inte svindyrt men mitt tangentbord är lite low-end mekanisk och keycapsen kostar halva priset av vad tangentbordet kostade mig.

Vill ha vita keycaps med rött för alfabetet och mellanslag. MaxFPS Zowie white keycaps ser ju snygga ut men finns inte i lager och vet inte när det kommer in. WASD låter en designa själv men frakten och ev. tull avgift gör mig skeptisk till att beställa från dom. Vill helst att butiken ska vara inom EU. Dock så verkar dom flesta ha samma set inne, metal wasd knapp, metal piltangenter, lite flashiga keycaps för kids med counter-strike symboler.

Får väl lägga upp en annons och se om någon säljer det här.

Har du ett backlight t-bord är inte Ducky:s keycaps set värt pengarna, jag har det Blue/Darkgrey keycaps setet. Dom blå keycapsen "only glows" å på dom mörkgrå syns det inte alls.

Har även Ducky:s gula keycaps set, "glows" lite bättre.

Har osså ett ISO WASD keycaps set, du betalar ingen tull så länge du inte beställer för över 1300kr (tror jag det är).

Beställde från ett ställe i USA, blev 100kr till Posten, 135kr till Tullen.

Hämtade mitt amerikanska Ducky Shine 3 t-bord + 2st keycaps set på posten idag, importavgift 438kr.

Edit: Finns ett ställe i UK: http://www.pexonpcs.co.uk/Keycaps_c_16.html

Som har det du letar efter, problemet är att det är ANSI (US) layout.

Har några av dessa set själva.

Tillägg i txt.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.