AMD presenterar rapport för Q3 2014 – kapar sju procent av arbetsstyrkan

Permalänk
Melding Plague

AMD presenterar rapport för Q3 2014 – kapar sju procent av arbetsstyrkan

Att PC-marknaden vaknat gynnar inte AMD, vars segment för processorer och grafikkort faller. Nu varnar bolaget för ett svagt fjärde kvartal och att sju procent av arbetsstyrkan ska bort.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Med tanke på att både Intel och nVidia lanserat nya modeller och mining inte är populärt längre, så är inte det så konstigt.

Sitter man kvar på perrongen när tåget går, så är det svårt att hinna ikapp.

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk

Det är inte alltid det lättaste att komma på tåget när man är ett så litet företag i förhållande till de två andra.

Något säger mig att AMD kommer få det riktigt tungt framöver och frågan är om de överhuvudtaget kommer kunna vända på detta. Det är en överhängande risk för Intel monopol på persondatorer tråkigt nog för oss konsumenter.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Med tanke på hur sjukt bra 290X-kortet var och är så är det synd.

Visa signatur

CPU: AMD® Ryzen™ 7 1700 @ 4 GHz 1.35V
MB: msi® X370 GAMING PRO CARBON
GPU: XFX Radeon™ RX Vega⁵⁶
RAM: G.SKILL Trident Z 3200MHz CL14 16 GB
Chassi/PSU: Cooltek W2 / Corsair® AX860 80+ Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av StefanLundgren:

Sitter man kvar på perrongen när tåget går, så är det svårt att hinna ikapp.

Inte så konstigt när det ena företaget rånat AMD på biljettpengarna!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Stackars AMD. Hoppas verkligen de kan vända skutan, för konkurrensens skull ...

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Inte så konstigt när det ena företaget rånat AMD på biljettpengarna!

Går man och hänger läpp för detta 8 år senare förtjänar man att stanna på perrongen. Man vänder andra kinden till och krigar på.

AMD har inte släppt något vettigt på många år, jag ser personligen hellre att Qualcomm eller liknande slår sig in på x86 marknaden. Det är viktigt att Intel får en värdig motståndare som kan gynna oss konsumenter.

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Går man och hänger läpp för detta 8 år senare förtjänar man att stanna på perrongen. Man vänder andra kinden till och krigar på.

AMD har inte släppt något vettigt på många år, jag ser personligen hellre att Qualcomm eller liknande slår sig in på x86 marknaden. Det är viktigt att Intel får en värdig motståndare som kan gynna oss konsumenter.

Du skriver det själv.. svårt att släppa något när man inte hinner ifatt för pengarna man behövde fick man aldrig! Folk fortsätter att gynna Intel så dom stadigt kan dra ifrån & sen tro att konkurrenterna enkelt ska hinna ifatt & ta sig förbi, naivt tänkande?

Citat:

but this was never about profits — it was about time. And no matter what Intel ended up paying to the EU, it won time from AMD — and AMD was forced to spin off GlobalFoundries in an attempt to accelerate its own product roadmaps.

http://www.extremetech.com/computing/184323-intel-stuck-with-...

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Går man och hänger läpp för detta 8 år senare förtjänar man att stanna på perrongen. Man vänder andra kinden till och krigar på.

AMD har inte släppt något vettigt på många år, jag ser personligen hellre att Qualcomm eller liknande slår sig in på x86 marknaden. Det är viktigt att Intel får en värdig motståndare som kan gynna oss konsumenter.

Lättare sagt än gjort då Intel är ett företag som har 10x mera anställda och jag vet inte hur mycket mera kapital.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Skrivet av flukke:

Går man och hänger läpp för detta 8 år senare förtjänar man att stanna på perrongen. Man vänder andra kinden till och krigar på.

AMD har inte släppt något vettigt på många år, jag ser personligen hellre att Qualcomm eller liknande slår sig in på x86 marknaden. Det är viktigt att Intel får en värdig motståndare som kan gynna oss konsumenter.

när har amd stått och hängt läpp?? då skulle dom redan förlorat processor kriget , enda problemet är inga high end cpu som kan kriga mot intels cpu. Och jag tror nog amd fått sej många örfilar och vänt kinden till antal gånger och krigar på.

svårt att släppa om du inte har pengar och måste krympa din organisation alltjämt bara för att få det att gå plus. Vad jag vet så har inte Qualcomm nån x86 licens och lär knappast få ut en av intel som då innehar x86 licensen, och hur ska en Risc processor kunna gynna oss i konsumenter i en high end pc ?

Visa signatur

//pelleplutt

Permalänk
Avstängd

En av anledningarna att jag köper AMD graffe är för att inte att NVida ska bli för stort och så att inte AMD går i konkurs. Inte bra att bara ha en grafik krets tillverkare.
Innan 970 släpptes så var AMD prisvärt jämför med nvidia. Men 970 ändrade på det.

Visa signatur

snacks for snakes

Permalänk
Medlem

Jag har äger inget från AMD, men jag vill inte se dem avgå... blir ju lite ledsen när man ser detta

Visa signatur

En dator

Permalänk
Entusiast

AMD får inte låta Nvidia dra ifrån mer. Vet inte om man kommer kunna accelerera utvecklingen med dessa nedskärningar, känns redan som att AMD arbetar på väldigt många produkter samtidigt i förhållande till personalstyrkan.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daark:

Jag har äger inget från AMD, men jag vill inte se dem avgå... blir ju lite ledsen när man ser detta

Samma här. Konkurrens är bra då det håller ner priserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Du skriver det själv.. svårt att släppa något när man inte hinner ifatt för pengarna man behövde fick man aldrig! Folk fortsätter att gynna Intel så dom stadigt kan dra ifrån & sen tro att konkurrenterna enkelt ska hinna ifatt & ta sig förbi, naivt tänkande?

http://www.extremetech.com/computing/184323-intel-stuck-with-...

Och ändå sålde AMD mer än vad de klarade av att leverera till den väldigt lukrativa server-marknaden. Intel förtjänade att bli dömd för detta då de utnyttja sin dominerade ställning och det hade garanterat viss påverkar hur mycket AMD lyckades skapa kontrakt för konsumentsystem, men AMD hade inte kunnat sålt speciellt mycket mer än vad de gjorde då de helt enkelt inte hade mer tillverkningskapacitet (erfarenhet från att kört nästa uteslutande AMD på servers på den tiden). Läser det som kommit fram kring hur Sanders styrde AMD så hade de totalt noll koll på kostnader så att man fick problem var långt ifrån bara p.g.a. Intel.

Det jag känner idag är att AMD väldigt mycket saknar fokus. Man har väldigt många parallella spår jämfört med den R&D budget man har mot Intel och även jämfört mot Nvidia. Bra att de sprider riskerna, men frågan är om de kommer lyckas med något av spåren då det blir så lite resurser per spår.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Skrivet av CreX:

Med tanke på hur sjukt bra 290X-kortet var och är så är det synd.

Det är det fortfarande (har likadant som du sitter på)

Visa signatur

Bio: Denon AVC-X3700H - Emotiva XPA-2 - Revel F208 - T.Amp 1050 - Ino Audio pY-2
Dator: Rampage V Extreme, 5930K, Palit 2070 Super, Acer XB270HU, Asus Essence STX II, Sennheiser HD650, Kama Bay Mini Amp, Klipsch RB51

Permalänk
Skrivet av flukke:

Går man och hänger läpp för detta 8 år senare förtjänar man att stanna på perrongen. Man vänder andra kinden till och krigar på.

AMD har inte släppt något vettigt på många år, jag ser personligen hellre att Qualcomm eller liknande slår sig in på x86 marknaden. Det är viktigt att Intel får en värdig motståndare som kan gynna oss konsumenter.

Vem säger att AMD hänger läpp?

Sanningen är den att det Intel fick böta var en skitsumma mot hur de skadat marknaden och den skadan Intel gjorde då finns kvar än idag. Väldigt enkelt och arrogant att lägga allt på AMD när det faktiskt till stor del beror på Intels fulspel.

Sen att någon annan skulle "slå sig in på x86 marknaden" kan man drömma om. Tror du verkligen Intel skulle släppa in mer konkurrens? Intel är alldeles för giriga för att släppa in någon annan på x86 marknaden.

De har AMD precis där dom vill ha dom idag och de kom själva väldigt lindrigt undan.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Inte roligt att se.

Hur som haver, kommer fortsätta köpa AMD när jag bygger hem-maskiner till släkt och vänner som tröttnat på OEM burkar. Egna TV maskinen kommer även surra vidare med en AMD i fast jag hoppas verkligen att Zen stabiliserar skutan när den väl kommer.

Håller lite med virtual void. AMD är rätt spretigt med en arm i lite av varje utan direkt foukus.

Intel släppa in konkurens? Det är det lustigaste man kan läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Och ändå sålde AMD mer än vad de klarade av att leverera till den väldigt lukrativa server-marknaden. Intel förtjänade att bli dömd för detta då de utnyttja sin dominerade ställning och det hade garanterat viss påverkar hur mycket AMD lyckades skapa kontrakt för konsumentsystem, men AMD hade inte kunnat sålt speciellt mycket mer än vad de gjorde då de helt enkelt inte hade mer tillverkningskapacitet (erfarenhet från att kört nästa uteslutande AMD på servers på den tiden). Läser det som kommit fram kring hur Sanders styrde AMD så hade de totalt noll koll på kostnader så att man fick problem var långt ifrån bara p.g.a. Intel.

Det jag känner idag är att AMD väldigt mycket saknar fokus. Man har väldigt många parallella spår jämfört med den R&D budget man har mot Intel och även jämfört mot Nvidia. Bra att de sprider riskerna, men frågan är om de kommer lyckas med något av spåren då det blir så lite resurser per spår.

Server marknaden? Det var för marknaden för privatsystem & det var olagligt då Intel mutade kedjor att välja bort AMD system till förmån för kraftigt rabatterade Intelsystem det är fastställt & det skadade AMD utan tvekan påstår man något annat är man inget annat än en Intel-fanboy!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Verkar inte som dom nya konsolerna har hjälpt AMD, kanske dom inte sålde så bra för att dom presterar så dåligt.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Verkar inte som dom nya konsolerna har hjälpt AMD, kanske dom inte sålde så bra för att dom presterar så dåligt.

Mot vilka konsoller presterar dom dåligt? (nyfiken)..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Inaktiv

Hade en konstig dröm, Apple kommer att köpa AMD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon142735:

Hade en konstig dröm, Apple kommer att köpa AMD?

Tror jag inte däremot kanske Samsung?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Server marknaden? Det var för marknaden för privatsystem & det var olagligt då Intel mutade kedjor att välja bort AMD system till förmån för kraftigt rabatterade Intelsystem det är fastställt & det skadade AMD utan tvekan påstår man något annat är man inget annat än en Intel-fanboy!

AMD välmående hängde då på att man fortsatte vara framgångsrik på servermarknaden då den hade och har betydligt högre marginaler än konsumentmarknaden. Intel hade inte "kraftigt rabatterade" system, vad de gjorde var att hota med att tillverkare skulle få betala listpris i stället för den normala mängdrabatt som leverantörerna i praktiken räknar med att få.

Svårt att sia om en alternativ historia, men då Bulldozer måste ha påbörjats redan under denna tidsperiod så hade AMD ändå fått svårt då inget man har ens till dags dato kan mäta sig med Nehalem baserade Xeons, vilka i sin tur ligger en bra bit efter Sandy Bridge baserade Xeons (skiljer med på Xeons än på "vanliga" CPUer mellan generationer).

Jag skrev också att det definitivt påverkade AMD, men det som framkommit kring hur AMD ledning agerade under den tiden visade att företaget hade grava problem med kostnader utöver problemen Intel orsakade. Även för konsumentprodukter tog det AMD väldigt lång tid att kunna möta efterfrågan när de lanserade nya modeller, så det jag undrar är hur mycket mer man verkligen kunnat sälja. Att bygga nya fabriker är något om ligger på 5-6 års planen och en kort period 2005 sålde AMD faktiskt fler CPUer till konsumentmarknaden i USA än vad Intel gjorde. AMD hade kunnat ha ännu lite högre marginaler utan Intels ej tillåtna aktiviteter då fler tillverkare slagit som de kretsar som faktiskt kunde tillverkas så naturligtvis påverkades man negativt av Intel, AMD sålde ju faktiskt konsumentmodeller för $999 på den tiden.

Intels aktiviteter skedde runt 2004-2005 och faktum är att den enda stora leverantör som inte saluförde AMD-baserade system 2005 var Dell, så åter igen undrar jag hur mycket detta i praktiken spelade roll för ett företag som vid tidpunkten var så framgångsrik med sin försäljning att man sålde precis allt man lyckades tillverka.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av skruvis:

Mot vilka konsoller presterar dom dåligt? (nyfiken)..

Bajs är bajs oavsett om det ligger en oxfilé bredvid eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BrutalSwede:

Samma här. Konkurrens är bra då det håller ner priserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Kanske ni borde tänka på det när ni köper nytt? Alltid lätt att kräva att andra ska fixa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

AMD välmående hängde då på att man fortsatte vara framgångsrik på servermarknaden då den hade och har betydligt högre marginaler än konsumentmarknaden. Intel hade inte "kraftigt rabatterade" system, vad de gjorde var att hota med att tillverkare skulle få betala listpris i stället för den normala mängdrabatt som leverantörerna i praktiken räknar med att få.

Svårt att sia om en alternativ historia, men då Bulldozer måste ha påbörjats redan under denna tidsperiod så hade AMD ändå fått svårt då inget man har ens till dags dato kan mäta sig med Nehalem baserade Xeons, vilka i sin tur ligger en bra bit efter Sandy Bridge baserade Xeons (skiljer med på Xeons än på "vanliga" CPUer mellan generationer).

Jag skrev också att det definitivt påverkade AMD, men det som framkommit kring hur AMD ledning agerade under den tiden visade att företaget hade grava problem med kostnader utöver problemen Intel orsakade. Även för konsumentprodukter tog det AMD väldigt lång tid att kunna möta efterfrågan när de lanserade nya modeller, så det jag undrar är hur mycket mer man verkligen kunnat sälja. Att bygga nya fabriker är något om ligger på 5-6 års planen, så faktum är att man sålde på toppen av sin kapacitet, en kort period 2005 sålde AMD fler CPUer till konsumentmarknaden i USA än vad Intel gjorde. Däremot hade AMD kunnat ha ännu lite högre marginaler utan Intels ej tillåtna aktiviteter då fler tillverkare slagit som de kretsar som faktiskt kunde tillverkas så naturligtvis påverkades man negativt av Intel.

Intels aktiviteter skedde runt 2004-2005 och faktum är att den enda stora leverantör som inte saluförde AMD-baserade system 2005 var Dell, så åter igen undrar jag hur mycket detta i praktiken spelade roll för ett företag som vid tidpunkten var så framgångsrik med sin försäljning att man sålde precis allt man lyckades tillverka.

Jag påpekade att det var olagligt det Intel gjorde & att det skadade AMD sen kan du skriva spaltmeter om allt annat men det påverkar inte domsluten om att det var olagligt & att det handlade inte om pengar för Intels del utan om att köpa sig tid för att bemöta AMD´s överlägsna processorer vilket Intel lyckades med & sedan dess har AMD haft problem med att hämta sig i förhållande till Intels försprång.. du vet man ska inte bara hämta in ett försprång man ska ta sig förbi med!

Men poängen är att AMD sannolikt hade haft ett bättre utgångsläge idag gentemot Intel iom. att AMD kanske (jag skriver kanske då man inte vet) haft globalfoundries kvar..

Sen var det inte otillåtna aktiviteter Intel använde sig av utan direkt olagliga vilket Intel blev fällda för i domstol & belagda med skadestånd/böter.!

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Architect:

Bajs är bajs oavsett om det ligger en oxfilé bredvid eller inte

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte vad du vill ha sagt med din kiss & bajs mentalitet, men kan du omformulera svaret så vanliga sunda människor kan förstå det?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Datavetare
Skrivet av skruvis:

Jag påpekade att det var olagligt det Intel gjorde & att det skadade AMD sen kan du skriva spaltmeter om allt annat men det påverkar inte domsluten om att det var olagligt & att det handlade inte om pengar för Intels del utan om att köpa sig tid för att bemöta AMD´s överlägsna processorer vilket Intel lyckades med & sedan dess har AMD haft problem med att hämta sig i förhållande till Intels försprång.. du vet man ska inte bara hämta in ett försprång man ska ta sig förbi med!

Men poängen är att AMD sannolikt hade haft ett bättre utgångsläge idag gentemot Intel iom. att AMD kanske (jag skriver kanske då man inte vet) haft globalfoundries kvar..

Sen var det inte otillåtna aktiviteter Intel använde sig av utan direkt olagliga vilket Intel blev fällda för i domstol & belagda med skadestånd/böter.!

Då fattar du inte min poäng: AMDs försäljning under den tid det handlar om var totalt begränsad av deras tillverkningskapacitet, hur skulle de kunna ha sålt mer då oavsett vad Intel gjorde eller inte gjorde? Man hade kunnat ha ännu högre marginaler, hur mycket högre priser för AMDs CPUer marknaden skulle ha kunnat acceptera för att slippa Pentium4 kommer vi aldrig få veta.

Det som verkligen knäckte AMD var köpet av ATI 2006, bara två år senare var man väldigt nära konkurs (totalt skenande kostnader) trots att CPU-delen fortfarande gick väldigt bra.

Inte för att det ska spela någon roll för diskussionen, men kan bara nämna att under Pentium4 tiden vad jag så mycket "AMD-fan-boy" man bara kunde vara om man med det uttrycket menar: hade uteslutande AMD hemma och lobbade stenhårt så att vi även körde nära nog 100% AMD även på jobbet vid den tiden.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Tror du verkligen Intel skulle släppa in mer konkurrens? Intel är alldeles för giriga för att släppa in någon annan på x86 marknaden.

Iom att det finns konkurrenslagar mot monopol så borde de verkligen vilja släppa in konkurrens om AMD skulle försvinna annars kan de få en jävla massa problem.