Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cflower:

Men borde jag inte kunna få in 1an och 2an och dylikt ändå?

Nej, nätet är ju släckt liksom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Någon mer som har problem med att Youtube stoppar och börjar buffra utan att den fortsätter spela?
Jag var i kontakt med Comhem för ca en vecka sedan och dom skulle undersöka saken och sedan återkomma. Efter två dagar fick jag ett sms om att en tekniker hade åtgärdat problemet (vad det nu var), men problemet kvarstår. När jag gör bredbandskollen så får jag väldigt fina värden (har 50/10 lina).
Detta problemet får jag både i Firefox och i IE på båda mina datorer, har även provat med html5 spelaren utan resultat.

Har hört talas om att många ISPer har någon slags begränsning för Youtube, så jag börjar bli tveksam på att Comhem kan lösa detta inom rimlig tid.
Så nu lurar jag på att byta till Bredbandsbolaget, vad tror ni om det?

Hade samma problem jag med, men jag körde ett tillägg till Firefox som ändrade till max upplösning, tror det var nånting med tillägget som strulade i Firefox. När jag bytte till Html5 spelaren så slutade problemet. Så jag kör på den tillsvidare. Om inget av det hjälpte för dig så vette tusen vad det kan vara.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk

Hej jag har haft comhem i lite över ett år. Har alltid haft samma hastighet 250/10. Det har för det mesta funkat relativt bra, dock nu de senaste 2 veckorna har det strulat en heldel. Senast kom hastigheterna upp i 4mbt ner o 0.5 upp, ringe comhem och dom fixa det dagen efter. Efter att dom fixat problemet känns det som att deras DNS är fruktansvärt seg. Sidor tar flera sekunder att ladda och ibland visas dom inte alls. Att göra en koll på bredbandskollen.se tar ca 30-40 sekunder innan mätningen ens börjar. Har testat att byta DNS till googles 8.8.8.8 men märkte ingen skillnad. Är det någon här som har märkt av samma problem, eller kanske t.om. haft samma problem och fått det löst av comhems kundtjänst?

MVH J

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z77-V. HDD: SSD Intel 520 120gb, 1TB. CPU: I7 3770k. GPU: ASUS STRIX 1080.
Ram: Corsair Vengence 8gb. Cpukylare: Cooler master 612s. PSU: Corsair 650w. Chassi: Corsair Obsidian 650D.

Permalänk
Medlem

Hur bra fungerar ComHem i Göteborgstrakten? Är det värt att gå till Comhem för lägre kostnad? Hur är stabiliteten idag och hastighet? Nertider?

Min nuvarande leverantör BBB höjer priset igen, till 369 kr, på kort tid och mitt behov på snabb lina har minskat. Linan är 100/10 fiber och har varit nere max 5 kortare stunder på 8 år. Såg att Comhem har nu erbjudande på 250/10 i 12 månader för 250 kr och sedan kan jag gå ner till 50/10 för 289 kr om inte ny kampanj kommer.

Comhem har mycket negativt omdöme på nätet men mycket av det är flera år gammalt. Hur är det idag? Kan problemen vara lokalt relaterade i bostadsområden som kopplade till viss utrustning? Hörde med en på Comhems support och mycket problem förr var kapacitetsproblem eller hemtelefon som strulade men som idag är dom problemen borta.

Det är för mig onödigt mycket att betala 369 kr även om tjänsten förövrigt fungerar felfritt och behöver ingen extra onödig utrustning som modem/router som kabel-TV eller ADSL kräver. Att gå till BBBs 10/10 för 299 kr är inte lockande då Comhem har 50/10 för 289 kr innan erbjudanderabatt.

Permalänk

Såg att ordinarie pris på hemsidan för mitt bredband 100/50 är 389 kr efter deras nya prissänkning. Men på senaste fakturan betalar jag fortfarande 459 kr/mån.
Är detta ännu ett sätt för Comhem att pissa i ansiktet på sina trogna kunder eller har det bara blivit fel?

(Ja, jag ska ringa kundtjänst tänkte kolla här först bara...)

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk
Medlem

qwerty3225: Så du har bra hastighet men det är enbart segt att surfa? Låter som DNSproblem men iom att ingen annan nämner liknande och dom kör med 2 dns-servrar för hela landet så bör det inte vara relaterat. Dessutom skulle i så fall googles dnsr löst problemet. Gäller det trådlöst? Samma på flera enheter?

Stringfellow Haw: Gängse regel brukar vara att ringa och hota att säga upp så man får binda om tjänsten, då får du nog tom lägre pris än 389.

Vatten: Svårt att säga, fel i comhem's nät är så lokala så man måste nästan få tag på någon i samma brf och fråga. Kapaciteten i kabeltvnätet bör vara hyffsat ok numera då halva göteborg gått över till fiber.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phunky:

http://www.redmondpie.com/how-to-fix-ios-8-wifi-issues-on-iph... Testa att bara reseta wifi-inställningarna i telefonen. Hjälper det temporärt är du inte ensam. Verkar som apple behöver släppa en 8.0.3 också...

http://www.idownloadblog.com/2014/09/25/apple-releases-ios-8-... står inget i changelogen på 8.0.2 att det ska vara fixat så det har väl hängt med sedan 8.0 Inte omöjligt att det slår hårdare beroende på vilken router/setting man använder.

http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1781815&page=6 Endel verkar lösa felet genom att antingen slå av eller på WMM i sin router. Möjligen har apple missat nått ang detta i ios8-koden. Beror ju på om de andra routrarna du testat som fungerar har WMM av eller på.

Och nu verkar apple ha löst problemet iom ios 8.1 som uppstod iom 8.0.

"No more Wi-Fi performance issues that occurred often when connected to different types of base stations, with users even complained about Wi-Fi disconnections. All of these issues have been fixed with iOS 8.1"

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Skrivet av Vatten:

Hur bra fungerar ComHem i Göteborgstrakten? Är det värt att gå till Comhem för lägre kostnad? Hur är stabiliteten idag och hastighet? Nertider?

Har haft Comhem i centrala Göteborg i ca 3år och skulle avråda dig att skaffa det. I perioder fungerar det utan problem men i bland strular det som satan. Haft någon enstaka gång det varit nere i ca 24h. Ibland måste man starta om modemet helt random för att det inte får någon ip-adress. Ibland bara dör det helt, hände senast för 2v sedan när jag var mitt inne i en cs:go match...

Hade jag haft möjlighet hade jag bytt till BBB men är tyvärr fast med Comhem i dagsläget.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stringfellow Haw:

Såg att ordinarie pris på hemsidan för mitt bredband 100/50 är 389 kr efter deras nya prissänkning. Men på senaste fakturan betalar jag fortfarande 459 kr/mån.
Är detta ännu ett sätt för Comhem att pissa i ansiktet på sina trogna kunder eller har det bara blivit fel?

(Ja, jag ska ringa kundtjänst tänkte kolla här först bara...)

Blev drabbad av samma sak när dom uppgraderade från 10Mbit till 50Mbit för samma pris, var tvungen att ringa in och få det korrigerat så det inte blev fel fortsättningsvis. Tydligen inget som sker per automatik, vilket är jävla konstigt enligt mig. Efter jag ringde så fakturerade dom även rätt i fortsättningen. Har du legat och betalat mer i flera månader, be bara att dom drar av det då dom inte gjort ändringen när dom prisjusterade hastigheterna, fungerade bra för mig.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av Stringfellow Haw:

Såg att ordinarie pris på hemsidan för mitt bredband 100/50 är 389 kr efter deras nya prissänkning. Men på senaste fakturan betalar jag fortfarande 459 kr/mån.
Är detta ännu ett sätt för Comhem att pissa i ansiktet på sina trogna kunder eller har det bara blivit fel?

ComHem sänker aldrig priset för trogna kunder automatiskt, du måste ringa och säga till. När man väl ringer säger de alltid "ja, titta, du ligger kvar på det gamla priset. Oj då, då sänker vi det.". Det brukar vara snabbt gjort men är irriterande att de inte gör automatiskt.

ComHem sänkte nypriset på bredbandet 1 augusti har jag för mig, bara som referens.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Blev drabbad av samma sak när dom uppgraderade från 10Mbit till 50Mbit för samma pris, var tvungen att ringa in och få det korrigerat så det inte blev fel fortsättningsvis. Tydligen inget som sker per automatik, vilket är jävla konstigt enligt mig. Efter jag ringde så fakturerade dom även rätt i fortsättningen. Har du legat och betalat mer i flera månader, be bara att dom drar av det då dom inte gjort ändringen när dom prisjusterade hastigheterna, fungerade bra för mig.

Egentligen kan det vara goodwill från deras sida om de går med på att justera priset nedåt efter ingånget avtal. Jag ingår ett avtal för x antal kronor i månaden med exempelvis 24 månaders bindningstid, om de senare ändrar det priset kan det bara gälla nytecknade kunder i vissa fall. Min HTC One med Comviq i 24 månader kostar 385:- i månaden ända till juni 2015. Detta trots det kostade 345:- i månaden innan HTC One (M7) försvann ur sortimentet.
Det kanske inte gäller samma med Com Hem dock. Jag tycker det låter märkligt. Hade det varit en prishöjning av abonnemanget, hade folk resonerat likadant då?

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Vatten:

Hur bra fungerar ComHem i Göteborgstrakten? Är det värt att gå till Comhem för lägre kostnad? Hur är stabiliteten idag och hastighet? Nertider?

Min nuvarande leverantör BBB höjer priset igen, till 369 kr, på kort tid och mitt behov på snabb lina har minskat. Linan är 100/10 fiber och har varit nere max 5 kortare stunder på 8 år. Såg att Comhem har nu erbjudande på 250/10 i 12 månader för 250 kr och sedan kan jag gå ner till 50/10 för 289 kr om inte ny kampanj kommer.

Comhem har mycket negativt omdöme på nätet men mycket av det är flera år gammalt. Hur är det idag? Kan problemen vara lokalt relaterade i bostadsområden som kopplade till viss utrustning? Hörde med en på Comhems support och mycket problem förr var kapacitetsproblem eller hemtelefon som strulade men som idag är dom problemen borta.

Det är för mig onödigt mycket att betala 369 kr även om tjänsten förövrigt fungerar felfritt och behöver ingen extra onödig utrustning som modem/router som kabel-TV eller ADSL kräver. Att gå till BBBs 10/10 för 299 kr är inte lockande då Comhem har 50/10 för 289 kr innan erbjudanderabatt.

Com Hems tekniska lösning kommer ofelbart ge dig många fler nertider än BBB som jag antar ger dig ett TP-uttag direkt i lägenheten. Det känns som en sanning på rent tekniska grunder. Gör en snabb sökning över hur många som klagar på Com Hem-modemens stabilitet och liknande, och har så gjort i många år (dessa klagomål inkluderar säkerligen tillfällen då de har rena störningar på sina nät, men det är ju en felfaktor som kommer med deras tekniska lösning).

Jag hade tidigare en leverantör som körde på egen fiber ner i fastighetens källare och TP-uttag dragit upp till väggen, likt jag antar BBB erbjuder dig, och jag hade likt du beskriver mindre än en nätlös stund per år, och då för att det hände någonting centralt med leverantören. Med "tre hål i väggen" från Com Hem så har det definitivt inte gått en månad utan nertid, sällan en vecka och i de värsta perioderna kan det vara multipla frånkopplingar varje dag utan att supporten verkar se det som något ovanligt. 24 timmars nertid har inträffat åtminstone en gång per år.

Hastigheten när saker rullar på har jag dock aldrig haft problem med (varken med tidigare leverantör eller Com Hem); snarare har den generellt varit lite i överkant gentemot vad abonnemanget annonserat.

I mina ögon gör du en avvägning mellan pris och stabilitet. Ett försök kan vara att kontakta BBB och säga exakt vad du säger här: att du planerar att gå över till Com Hem av prisskäl, även om du varit mycket nöjd med BBB:s tjänst och har hört sämre saker som Com Hem.

Jag hade två "kampanjerbjudanden" från Com Hem respektive BBB att välja på när jag skaffade mitt nuvarande abonnemang, där jag valde Com Hem just av prisskäl. Hade det varit samma pris hade jag definitivt tagit BBB:s lösning. Jag kontaktade BBB och nämnde detta, men de verkade då inte vilja matcha Com Hems kampanjpris.

Det är inte alls omöjligt att BBB kan erbjuda dig ett bättre pris om du går med på att binda dig i 12 månader eller liknande (likt Com Hem säkert har som krav för att du ska få ta del av deras erbjudanden). Notera att den framtida hastighetsnedgradering du planerar kommer kosta extra pengar i form av en "nedgraderingsavgift" från Com Hem (fråga Com Hem om den om du vill — den står mig veterligen inte explicit utskriven i avtalen) på några hundringar.

Jag skulle inte ta Com Hems supports ord på att problemen bara gällde förr och nu är "borta". Man behöver inte vara speciellt cynisk för att se att de kan ha ett intresse av att frisera sanningen lite när de pratar med en ny potentiell kund .

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Medlem

Någon som har problem med låg bredbandshastighet just nu runt Stockholms trakterna? Mitt internet har idag legat runt 0.4mb/s upp och ner. Någon annan med Comhem som har haft problem idag? Deras driftino på deras hemsida säger ingeting om detta nämnligen.

Tack på hand

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1kolli:

Någon mer som har problem med att Youtube stoppar och börjar buffra utan att den fortsätter spela?
Jag var i kontakt med Comhem för ca en vecka sedan och dom skulle undersöka saken och sedan återkomma. Efter två dagar fick jag ett sms om att en tekniker hade åtgärdat problemet (vad det nu var), men problemet kvarstår. När jag gör bredbandskollen så får jag väldigt fina värden (har 50/10 lina).
Detta problemet får jag både i Firefox och i IE på båda mina datorer, har även provat med html5 spelaren utan resultat.

Har hört talas om att många ISPer har någon slags begränsning för Youtube, så jag börjar bli tveksam på att Comhem kan lösa detta inom rimlig tid.
Så nu lurar jag på att byta till Bredbandsbolaget, vad tror ni om det?

Skrivet av r3flex:

Hade samma problem jag med, men jag körde ett tillägg till Firefox som ändrade till max upplösning, tror det var nånting med tillägget som strulade i Firefox. När jag bytte till Html5 spelaren så slutade problemet. Så jag kör på den tillsvidare. Om inget av det hjälpte för dig så vette tusen vad det kan vara.

Jag har löst problemet. Skriver här hur jag gjorde så kanske fler kan ta hjälp ut av det.
Jag ändrade i min router till "Bridging (NAT off) i stället för "Routing (NAT on)", verkar som routern som Comhem skickar med är dålig på att skyffla data.
Så nu får man förlita sig på brandväggen i Windows, frågan är bara hur säkerheten blir för surfplattor och mobiltelefoner.

Permalänk
Skrivet av Dockland:

Egentligen kan det vara goodwill från deras sida om de går med på att justera priset nedåt efter ingånget avtal. Jag ingår ett avtal för x antal kronor i månaden med exempelvis 24 månaders bindningstid, om de senare ändrar det priset kan det bara gälla nytecknade kunder i vissa fall. Min HTC One med Comviq i 24 månader kostar 385:- i månaden ända till juni 2015. Detta trots det kostade 345:- i månaden innan HTC One (M7) försvann ur sortimentet.
Det kanske inte gäller samma med Com Hem dock. Jag tycker det låter märkligt. Hade det varit en prishöjning av abonnemanget, hade folk resonerat likadant då?

Jag har ingen bindningstid, därav min fråga. Jag tycker det borde korrigeras automatiskt.

Visa signatur

Mvh, Jakob

Permalänk
Skrivet av Stringfellow Haw:

Jag har ingen bindningstid, därav min fråga. Jag tycker det borde korrigeras automatiskt.

Det är klart att det borde, men ComHem har aldrig justerat priset nedåt automatiskt historiskt sett, så jag tvivlar på att de kommer att börja nu.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Det är klart att det borde, men ComHem har aldrig justerat priset nedåt automatiskt historiskt sett, så jag tvivlar på att de kommer att börja nu.

https://www.comhem.se/bredband/uppgradering kan man ju iofs se som en nedjustering av priset fast i detta fall fick man automatiskt högre hastighet för samma pris så aldrig vet jag inte men det är sällsynt. Andra leverantörer gör likadant. Man måste vara aktiv själv tyvärr. Hänt med telia för mig minst 2 ggr vilket jag inte ens visste om utan dom erbjöd det då jag ringde in om en annan sak. Dom räknar nog dessa samtal in som en möjlighet att kränga mer prylar helt enkelt.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Tjena!

Jag har en kollega som undrar om man har ett hus med comhem indraget och har 2st comhem uttag, ett på övervåningen och ett på undervåningen, går det att skaffa en till router, antagligen från comhem då jag antar att det är coax uttag han har, och plugga in för att slippa dra en TP-kabel genom huset?

Mvh
Gauz

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Dra TP-kabel för annars får man inte samma nätverk.

I teorin om det skulle fungera med två Comhem-modem skulle det innebära två abonnemang.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Skrivet av Gauz:

Tjena!

Jag har en kollega som undrar om man har ett hus med comhem indraget och har 2st comhem uttag, ett på övervåningen och ett på undervåningen, går det att skaffa en till router, antagligen från comhem då jag antar att det är coax uttag han har, och plugga in för att slippa dra en TP-kabel genom huset?

Mvh
Gauz

Nätverk via eluttaget kan vara ett fullgott alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1kolli:

Jag har löst problemet. Skriver här hur jag gjorde så kanske fler kan ta hjälp ut av det.
Jag ändrade i min router till "Bridging (NAT off) i stället för "Routing (NAT on)", verkar som routern som Comhem skickar med är dålig på att skyffla data.
Så nu får man förlita sig på brandväggen i Windows, frågan är bara hur säkerheten blir för surfplattor och mobiltelefoner.

Tjo!
Jag har samma problem som du hade, dock kör ja redan nat off, det skumma är att dessa youtubelagg började då jag nergraderade till 50mbit från 500/50.
Om det har samband vet jag inte.

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

Nätverk via eluttaget kan vara ett fullgott alternativ.

Tack, det var lösningen vi landade på i slutet.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dockland:

Egentligen kan det vara goodwill från deras sida om de går med på att justera priset nedåt efter ingånget avtal. Jag ingår ett avtal för x antal kronor i månaden med exempelvis 24 månaders bindningstid, om de senare ändrar det priset kan det bara gälla nytecknade kunder i vissa fall. Min HTC One med Comviq i 24 månader kostar 385:- i månaden ända till juni 2015. Detta trots det kostade 345:- i månaden innan HTC One (M7) försvann ur sortimentet.
Det kanske inte gäller samma med Com Hem dock. Jag tycker det låter märkligt. Hade det varit en prishöjning av abonnemanget, hade folk resonerat likadant då?

Hmm, förstår hur du menar. Men eftersom jag inte har någon bindningstid, alltså inte bundit mig för en speciell tjänst, när dom då prisjusterar så att 100Mbit kostar lika mycket som 50Mbit gjorde, så tycker jag att dom ska automatiskt justera till det korrekta priset. Kan förstå ifall man fortfarande har bindningstid och har tecknat en viss hastighet/avtal. Men för dom som inte har bindningstid, så tycker jag inte det är mer än rätt att priset ska justeras därefter. Vart samma i båda mina fall där dom gjort prisjusteringar då jag inte haft någon bindningstid, har alltid löst sig när jag ringt in, men tycker inte det ska behövas.

EDIT: I mitt fall när dom erbjöd 100Mbit för samma pris som 50Mbit så gjorde jag en uppgradering, då jag tyckte det var värt det. Men för dom som inte alltid har koll på hastigheter osv så tycker jag att det skulle automatiskt justeras ifall man ej har bindningstid.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blaze84:

http://computersweden.idg.se/2.2683/1.589962/nu-okar-farten-i...

http://www.fastighetstidningen.se/har-kommer-supersnabbt-bred...

Permalänk
Medlem

Har ett litet problem, jag har 500/50 mbit från comhem, och jag hade innan deras 100 lina med deras gamla modem med 4 ethernetportar. Nu har jag fått deras vita lilla "höghastighetsmodem" som jag måste ha för att få ut mina 500mbit. Men nu till saken, jag tappar anslutning hela tiden när jag lirar PS4a. Så nu har jag bryggat modemet och kopplat in min ASUS-RT-N56U, och allting fungerar nu FÖRUTOM att när jag lirar så går det liksom för fort, spelarna hackar fram i ruskig fart. Det är inge lagg lr så, men det går för fort.

Någon som vet vad som kan vara fel? är det någon inställning jag måste göra i comhemmodemet innan jag bryggade det? eller är det något jag missat i min asus router?

tacksam för svar.

edit: jag uppdaterade firmwaren i asus routern, nu funkar det som det ska!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ikonane:

*router-fråga*

En separerat router är alltid att föredra. De flesta kommer nog rekommendera en Asus-router av någon modell.

Du ser ex. på prisjakt vilka routrar som ligger i topp.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Såg att det diskuterats att Com Hem har dragit det gamla priser på nya tjänster, det är rutin och det är något man tjänar pengar på då man förutsätter att kunden inte bryr sig utan fortsätter att betala det gamla priset. Ring och begär att de ska sänka priset till det som nu är aktuellt, det har inget med goodwill att göra om de sänker utan att det är ren taktik att man måste påpeka att de tar ut för mycket pengar, annars bryr de sig inte.

Permalänk
Medlem

Har ComHem sänkt sin hastighet på Bredband 100? Har bestämt för mig att jag haft 100/100, men nu e det bara 100/10?

Permalänk
Skrivet av Pether:

Har ComHem sänkt sin hastighet på Bredband 100? Har bestämt för mig att jag haft 100/100, men nu e det bara 100/10?

100/10 är det normala, 100/100 får du betala extra för.

Visa signatur

Intel Core i7 4790K | Asus Z97-PRO (Wi-fi) | Corsair Carbide 330R | Fractal Design Newton R3 600W | 12GB Corsair Dominator 1600MHz | MSi GTX 1060 GamingX | Samsung 960 EVO 500 GB + Samsung 830 SSD 256 GB + Intel 520 SSD 160 GB + Western Digital Red 3 TB | LG 24" IPS 16:10 | Windows 10 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av distortion10000:

100/10 är det normala, 100/100 får du betala extra för.

Öhh 100/100 finns ju inte ens, om Pether nu inte har nån LAN/Fibervariant från comhem. Via Koax så är det 100/10 eller 100/50 man har att välja på. 100/10 är standard.

Visa signatur

Dooh!