Full HD 10"+ hybrid med negativ vinkel vid dockning max 10k (eller ultrabook, se krav)

Permalänk
Medlem

Full HD 10"+ hybrid med negativ vinkel vid dockning max 10k (eller ultrabook, se krav)

Letar efter en hybrid då den befintliga bärbara vi har nu håller på att sänka ihop totalt. En vanlig bärbar är inte aktuell då hybrider är betydligt smidigare. Full HD och en storlek större än 10 tum, där man kan vinkla skärmen både negativt och positivt. Behöver inte vara 150 grader men man ska kunna docka den på en möbel och kunna se ett par diameter underifrån, vid film etc. Annars ska den bara användas till att surfa/se på film och ev lite lättare bildredigering. Kan köpas varsomhelst och t o m begagnat om det är så.

Vänta kan man alltid göra men med Broadwell och fläktlösa datorer kanske det är värt det... Typ Chi T300. Frågan är vad man får för 10k. Vad säger ni? Vill helst ha ett datum och spec innan jag slår till. Var inte rädda för att ge förslag. Tack på förhand.

Edit: Lägger in mitt andra inlägg för att få bättre översikt. Hybriderna verkar inte ha kommit tillräckligt i utvecklingen än. Kanske ska man slå till på en slimmad Ultrabook eller något större istället? AC-nätverk, en väldigt bra skräm och SSD som krav. Dedikerat grafikkort känns rätt skönt också om man ändå ska ha en "riktig" dator. Jag kommer troligtvis inte spela några värstingspel på den men man vill ju samtidigt ha det bästa man kan få för pengen... Förslag? Lenovo y50-70 (tror jag?) verkar tydligen inte ha en bra skärm alls. QHD med Touch Zenbooken verkar vara riktigt usel färgåtergivning på också. Vad finns det för andra förslag?

Permalänk
Medlem

Yoga pro kanske?

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Man får skriva flera inlägg i rad, men då krävs det att inlägget tillför ny information, se §4:

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NatureBoyyy:

Yoga pro kanske?

Skrivet av screamin-daemon:

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Man får skriva flera inlägg i rad, men då krävs det att inlägget tillför ny information, se §4:

/moderator

Ber om ursäkt.

Yoga Pro 2 verkar OK men att lägga 10k+ för en dator med N-nätverk istället för AC känns inte heller speciellt motiverande år 2014.

Hybriderna verkar inte ha kommit tillräckligt i utvecklingen än. Kanske ska man slå till på en slimmad Ultrabook eller något större istället? AC-nätverk, en väldigt bra skräm och SSD som krav. Dedikerat grafikkort känns rätt skönt också om man ändå ska ha en "riktig" dator. Jag kommer troligtvis inte spela några värstingspel på den men man vill ju samtidigt ha det bästa man kan få för pengen... Förslag? Lenovo y50-70 (tror jag?) verkar tydligen inte ha en bra skärm alls. QHD med Touch Zenbooken verkar vara riktigt usel färgåtergivning på också. Vad finns det för andra förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apachi:

Ber om ursäkt.

Yoga Pro 2 verkar OK men att lägga 10k+ för en dator med N-nätverk istället för AC känns inte heller speciellt motiverande år 2014.

Hybriderna verkar inte ha kommit tillräckligt i utvecklingen än. Kanske ska man slå till på en slimmad Ultrabook eller något större istället? AC-nätverk, en väldigt bra skräm och SSD som krav. Dedikerat grafikkort känns rätt skönt också om man ändå ska ha en "riktig" dator. Jag kommer troligtvis inte spela några värstingspel på den men man vill ju samtidigt ha det bästa man kan få för pengen... Förslag? Lenovo y50-70 (tror jag?) verkar tydligen inte ha en bra skärm alls. QHD med Touch Zenbooken verkar vara riktigt usel färgåtergivning på också. Vad finns det för andra förslag?

Kanske ska ta en titt på msi:s gaming serie fast de billigare med ett okej grafikkort, de ska väl ha ganska bra allround prestanda dessutom med bra skärm har jag för mig!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2