Permalänk
Medlem

BF3 eller BF4?

Efter lång och trogen tjänst med COD har vi (sambon och jag) kommit till den punkt i spelandet där de nog får räcka nu. Förra året uppdaterades hennes dator med mer minne win7 64 bit och ett nyare GFX kort.
Trodde de skulle räcka ett tag nu, men COD ville annat å smacka dit en I3 prolle som minimum krav. Snålt av mej att leva på 80 - tals teknik, grejen är den att vi lirar endast vinterhalvåret, har vårt första barn på väg (i December) så uppgradera datorer ligger lixom inte ens inom topp 10 prio listan.

Har såldes kollat BF serien. Där klarar våra datorer kraven (vi har inga krav på hur snyggt ett spel är). Frågan är, eftersom jag inte brytt mej de minsta om BF serien. Vilket är mest aktivt av dessa två?

Vill minnas att de finns nån "run and gun" mode likt COD?

Kort å gott, vilket av dessa två?

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Efter lång och trogen tjänst med COD har vi (sambon och jag) kommit till den punkt i spelandet där de nog får räcka nu. Förra året uppdaterades hennes dator med mer minne win7 64 bit och ett nyare GFX kort.
Trodde de skulle räcka ett tag nu, men COD ville annat å smacka dit en I3 prolle som minimum krav. Snålt av mej att leva på 80 - tals teknik, grejen är den att vi lirar endast vinterhalvåret, har vårt första barn på väg (i December) så uppgradera datorer ligger lixom inte ens inom topp 10 prio listan.

Har såldes kollat BF serien. Där klarar våra datorer kraven (vi har inga krav på hur snyggt ett spel är). Frågan är, eftersom jag inte brytt mej de minsta om BF serien. Vilket är mest aktivt av dessa två?

Vill minnas att de finns nån "run and gun" mode likt COD?

Kort å gott, vilket av dessa två?

Det är fler som spelar BF4 (men på sweclockers så är det coolt att hata på BF4 så räkna inte med några bra svar..)

edit : skulle alltså säga BF4

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

BF4 e skojjigt , jag kör casual endast för kulfaktorn ... å det funkar finemang till det ... samt när man kommer i en bra squad med aktiv leader så e det lite extra skojjigt

Visa signatur

Skärm : AOC Agon AG352UCG 35"Ultrawide //CPU : AMD Ryzen 7 3700X Processor (Stock ) //Moderkaka : MSI X570-A PRO // GPU : ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB kyls med Kraken X53 // RAM : Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz DDR4 CL18 // SystemDisk : Corsair Force MP600 SSD M.2 - 1TB
Chassi : Fractal Design Meshify C //PSU : Corsair RM850x V2 / 850W

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att BF4 är hyfsat mycket mer krävande så ni lär få betydligt bättre flyt i BF3.

Visa signatur

8700K 5Ghz | 32GB 3200Mhz | 2080Ti 11GB | Phanteks Enthoo | Asus PG27AQ

Permalänk
Medlem

BF3 är ett bättre spel än BF4, men du hittar lite flera spelare i BF4. BF4 är mer tungdrivet än BF3.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.
Kör BF4, i BF3 förekommer otroligt mycket fusk

BoosFob: Möhligtvis för att det varit buggigt och dyligt.

Permalänk
Medlem

BF3 Premium Edition hade jag valt. Långt bättre än BF4.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

bf3, jag har väntat i 5 månader nu, KAN INTE FÅ BF4 O FUNKA!! alltid CTD o "oops, something went wrong". blir galen, bf4 har fått mig att tycka illa om BF serien just för att EA har ******* ***** ur serien genom att sälja spel som inte ens funkar! Bytt grafikkort, ominstallerat, kört olika drivrutiner. KAN EJ FÅ DEN O FUNKA!!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem

Definitivt BF4. Du har bland annat Team Deathmatch och Squad Deathmatch som bara är pangpang ala CoD.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Multiplayer i BF3/BF4 är även mycket krävande för processorn. Skulle rekommendera att spela CSGO. För den av er som kan spela CoD:AW så rekommenderar jag det om ni gillat CoD tidigare.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Trodde de skulle räcka ett tag nu, men COD ville annat å smacka dit en I3 prolle som minimum krav.

Skit i deras krav och prova hur det flyter istället. bf är generellt mycket mer tungdrivet än cod.

jag tycker att både bf4 och 3 är roliga, men skulle valt bf4 för att det är nyare, förutsatt att datorn klarar av det.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem

CS:GO kommer funka på din dator... väldigt aktiva spelare, finns alltid nått att göra, både competitive och casual

My 2 cents...

Har provat både BF 3 och 4, och spelat flera av COD spelen. De är roliga etc, men CS slår dem med hästlängder...

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.
Kör BF4, i BF3 förekommer otroligt mycket fusk

BoosFob: Möhligtvis för att det varit buggigt och dyligt.

Jag spelar säkert 4-8 timmar Battlefield 3 om dagen, TDM, Rush, Conquest, CTF på alla DLCs och det förekommer verkligen inte "otroligt mycket fusk". På Noshahr Canal TDM normal kan det förekomma någon ibland... Men har någon 63-12 i stats då "Cheatar" han tydligen... Så det du säger är ren bullshit.

Till TS: Jag äger både BF3 och BF4 och kan säga att BF3 är mycket roligare i längden. Visst, det var roligt i början med alla nya grejer man kunde slänga på alla vapen men jag gick snabbt tillbaka till BF3.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

BF4 är ett bättre spel än BF3, helt klart

Permalänk
Medlem

Lutar nog år BF3 ändå då. Spridda skurar men, kanske lite djärvt med BF4. CS:GO är inget alternativ. Gillar Objective där de inte spelar någon roll om du dör. (spela RTCW i ca 9 år, och för dem som är insatta i de spelet vet på ett ungefär hur mitt online liv sett ut).

Som sagt vi har väl teknik från 80 - talet. Sambon har en E8500, 8GB ram och ett GTX560Ti. Min finns i sign.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Köpte BF4, spelade det i några dagar. Sen blev det BF3 igen.

Visa signatur

Intel i7 6700K @ 4,4 Ghz | MSI Z170 KRAIT GAMING 3X | be quiet! Dark Rock 4 | 16 GB Kingston HyperX Fury 2133 Mhz | Asus RTX 3060 OC | PNY XLR8 CS3030 500 GB | Samsung 860 QVO 1 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Lutar nog år BF3 ändå då. Spridda skurar men, kanske lite djärvt med BF4. CS:GO är inget alternativ. Gillar Objective där de inte spelar någon roll om du dör. (spela RTCW i ca 9 år, och för dem som är insatta i de spelet vet på ett ungefär hur mitt online liv sett ut).

Som sagt vi har väl teknik från 80 - talet. Sambon har en E8500, 8GB ram och ett GTX560Ti. Min finns i sign.

Det klarar ni er fint på! Jag kör på en laptop med en kass i3 och 520m med 4 GB ram, kör med allt på low i 1280 x 1024 och jag har 30-40 fps i snitt med en trasig fläkt på det, så jag kör en extern fläkt som jag har klippt av kabeln på och kopplat till en gammal mobilladdare så ni kommer klara er riktigt fint.

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Av BF3 och BF4, så tycker jag personligen att BF3 är roligare. Tycker att Battlefield 4 kom ut alldeles för snabbt inpå Battlefield 3, då jag tycker det kunde gå åtminstonde ett år till imellan dem. Men om jag får välja själv så spelar jag helst Battlefield Bad Company 2, alltså spelet innan BF3. Det är DICE's sista "egna" produktion, innan EA Games ville vara med och göra massa förhastade produkter.

Dock lider BFBC2 av seriösa kraschproblem för många användare, absolut inte alla, men en hel del. Har gjort en tråd om det nyligen här, om någon har några tips får dem gärna tillägga.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Avstängd
Skrivet av makn:

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.

Nej, det är det inte.
Det är precis lika overkligt som CoD.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem

BF4 är helt horribelt och inte roligt alls i mitt tycke.. Tog inte lång tid innan jag avinstallerade skiten, och då har jag förbokat det och sett fram emot det i ett halvår innan. Skulle säga att CoD förmodligen är roligare. Eller BF3.

Skrivet av makn:

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.

Spelar du FPS action spel för att det är verklighetstroget så gör du någonting fel. Installera Arma, BF är lika overkligt som CoD.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zipmiX:

Av BF3 och BF4, så tycker jag personligen att BF3 är roligare. Tycker att Battlefield 4 kom ut alldeles för snabbt inpå Battlefield 3, då jag tycker det kunde gå åtminstonde ett år till imellan dem. Men om jag får välja själv så spelar jag helst Battlefield Bad Company 2, alltså spelet innan BF3. Det är DICE's sista "egna" produktion, innan EA Games ville vara med och göra massa förhastade produkter.

Dock lider BFBC2 av seriösa kraschproblem för många användare, absolut inte alla, men en hel del. Har gjort en tråd om det nyligen här, om någon har några tips får dem gärna tillägga.

BC2 lider framför allt av avsaknaden av modsupport och små, smala banor med massa chokepoints. Inget utrymme för taktiska manövrar alls. Spelet har bland de sämsta kartorna i seriens historia.

Visa signatur

///M4

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Lutar nog år BF3 ändå då. Spridda skurar men, kanske lite djärvt med BF4. CS:GO är inget alternativ. Gillar Objective där de inte spelar någon roll om du dör. (spela RTCW i ca 9 år, och för dem som är insatta i de spelet vet på ett ungefär hur mitt online liv sett ut).

Som sagt vi har väl teknik från 80 - talet. Sambon har en E8500, 8GB ram och ett GTX560Ti. Min finns i sign.

Har också en E8500, 6GB och ett 7970 som funkar prima till Bf3.

Kuriosa: Lustigt nog spelade jag lite idag (har inte spelat sen jag köpte det för 2 år sedan) å herrejösses va fort man dör, går helt sjukt fort i jämförelse med de gamla bf spelen.

Visa signatur

Windows 10 Define Nano S I ROG Strix B450 ITX I Ryzen 5 3600 I Sapphire HD 7970 I Corsair SF600W Platinum I HyperX Fury 16GB 2993MHz CL17 I SSD 840EVO 500GB I Asus MG28UQ, 4K, 60Hz, 1ms, Freesync
Annat I Lenovo Y50-70 I Acer 5739G I Razer Imperator I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.
Kör BF4, i BF3 förekommer otroligt mycket fusk

BoosFob: Möhligtvis för att det varit buggigt och dyligt.

Så du föredrar p12-BF istället med andra ord? samma skit enligt mig. Det enda COD jag gillar (som jag inte spelar speciellt ofta) är COD World at War, resten av spelen är skit, likaså BF serien

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

bf3, jag har väntat i 5 månader nu, KAN INTE FÅ BF4 O FUNKA!! alltid CTD o "oops, something went wrong". blir galen, bf4 har fått mig att tycka illa om BF serien just för att EA har ******* ***** ur serien genom att sälja spel som inte ens funkar! Bytt grafikkort, ominstallerat, kört olika drivrutiner. KAN EJ FÅ DEN O FUNKA!!

då är det nog du som gör fel, inte haft dessa problem sedan tidig höst förra året och har spelat en bit över 500 timmar. Senaste halvåret har allt förutom Mantle funkat prickfritt för mig och de kompisar jag lirar med.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk

Föredrar helt klart BF3, BF4 har potential att vara mycket bättre, och vid första anblick är det mycket bättre också, men i grunden är det fortfarande trasigt tyvärr.

Don't get me wrong, när jag spelade mycket BF3 störde jag mig också på många saker som kunde vara bättre, t.ex störde jag mig på hur mycket latens det var, att man dog bakom väggar osv., men då allt detta fortfarande är mycket värre i BF4 så kan jag inte föredra det.

Eftersom BF3 har ganska få servers kvar, och de som spelar i princip bara spelar 3 olika banor så kan jag inte rekommendera det heller. Kort sagt tycker jag inte det är värt att lira något från BF-serien, men det är väl från person till person vad de tycker är roligt.

TL;DR: BF3 spelade jag i ~450 timmar, i BF4 har jag trotts åtskilliga försök att komma in i det stått ut under ynka 70 timmar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Efter lång och trogen tjänst med COD har vi (sambon och jag) kommit till den punkt i spelandet där de nog får räcka nu. Förra året uppdaterades hennes dator med mer minne win7 64 bit och ett nyare GFX kort.
Trodde de skulle räcka ett tag nu, men COD ville annat å smacka dit en I3 prolle som minimum krav. Snålt av mej att leva på 80 - tals teknik, grejen är den att vi lirar endast vinterhalvåret, har vårt första barn på väg (i December) så uppgradera datorer ligger lixom inte ens inom topp 10 prio listan.

Har såldes kollat BF serien. Där klarar våra datorer kraven (vi har inga krav på hur snyggt ett spel är). Frågan är, eftersom jag inte brytt mej de minsta om BF serien. Vilket är mest aktivt av dessa två?

Vill minnas att de finns nån "run and gun" mode likt COD?

Kort å gott, vilket av dessa två?

Båda är bra och roliga spel, BF4 är mer levande eftersom det är det nya men jag drar fortfarande igång både BF3 och BF BC2 då och då.
Skulle dock välja BF4 just för att det är det nyaste spelet i serien. Alla som hatar på BF4 har troligtvis inte spelat på minst ett halvår då det numera fungerar riktigt bra.

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoski:

BC2 lider framför allt av avsaknaden av modsupport och små, smala banor med massa chokepoints. Inget utrymme för taktiska manövrar alls. Spelet har bland de sämsta kartorna i seriens historia.

Har svårt att förstå om du menar att du saknar smala banor med chokepoints eller om du tycker spelet lider av smala banor med chokepoints? Taktiska manövrar är väl personligt också, man kan vara olika påhittig? Jag tycker tvärtom att kartorna är roligare och har lite mer terräng att använda sig av, dock såklart olika. Jag är inte här för att argumentera emot dig, det här är bara min åsikt. Du tycker inte som jag, det är helt okej.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6Ghz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Skrivet av makn:

BF4 är betydligt mer verklighetstroget än p12-cod.
Kör BF4, i BF3 förekommer otroligt mycket fusk

BoosFob: Möhligtvis för att det varit buggigt och dyligt.

Mer verklighetstroget? Hahaha, nej det är det inte, varken BF3 eller BF4 är mer realistiskt än COD Vem spelar dessutom arcade shooter för realism?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Testa Warface, jag tycker inte det är så jättekul i lag mot lag läget men CO-OP läget är riktigt roligt. Inte bästa spelet i världen men för att vara gratis är det lätt värt att testa. Det är inte heller Pay To win.

Permalänk
Medlem

BF4 utan tvekan. Har spelat hundratals timmar på båda spelen.

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC