Permalänk
Avstängd

Gamla bilder men dom duger.

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Hallå SweClickers!

För det första - min main rig hemma är framför tvn, i soffan och på soffbordet. Spelar surfar och ja allt här. Är dock ingen hardcore gamer, blir inte jättemånga timmar spel i veckan. Kör i dagsläget ett lågbudget fullsize trådlöst tangetbord+mus combo som är rätt svampigt men det fungerar ok.

Saken är den att det + musmatta tar upp ganska stor del av vårt lilla ikea-bord och man vill ju få plats med chipsskålen också. Nämnde det för frugan idag och hon höll faktiskt med om man kanske ska kolla efter nåt mindre. Så nu är det bara att ta vara på tillfället och handla snabbt ^^

Problemet - Så klart är man sugen på att haka på hypen med de mekaniska tangentborden. Det finns ju inte allt för många trådlösa sådana och speciellt inte i lägre instegsklassen eller vad man ska kalla det, iaf inte vad jag vet. Hade jag spelat många timmar dagligen så hade jag så klart höjt min budget (och skaffat en ordentlig hörna och sluppit trådlöst för den delen). Till saken xD Jag letar efter ett inte allt för dyrt trådlöst mekaniskt tangentbord som är mindre än "fullsize".

Efter en snabb sökning så kom Rapoo KX E upp som verkar stämma ganska bra på det jag söker men verkar inte finnas så mycket nämnt om det på svenska forum =/ Är det någon här som äger ett eller har känt på ett och har ett utlåtande?

- Inet's unboxing

- En unboxing på tuben

- GeekZone review

Brytarna verkar motsvara nåt mellan MX Red/Black med mest tyngd på Black. Kan köras både trådlöst och via laddkabeln. Kostar 799:- Jag är väl bekant med uttrycket "Man får vad man betalar för" men det här kändes som ganska mycket för pengarna. Vad tror ni?

http://hexus.net/media/uploaded/2014/10/ecedb722-d8e3-467b-a0...

Har själv aldrig hört talas om märket men det ser ut som det är skört, men eftersom du har en garanti på 2 år är det kanske inte något problem! Det som skulle kunna vara likvärdigt är filco minila air, men då ligger prislappen på 1000-1100kr, mycket kvalité men kanske inte värt de extra 400 kronorna!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leedogustav:

Har själv aldrig hört talas om märket men det ser ut som det är skört, men eftersom du har en garanti på 2 år är det kanske inte något problem! Det som skulle kunna vara likvärdigt är filco minila air, men då ligger prislappen på 1000-1100kr, mycket kvalité men kanske inte värt de extra 400 kronorna!

Vart hittar du MINILA Air för det priset? The Keyboard Company hamnar den på nästan 1600kr när den väl när vårt land.

Intressant tangentbord du har där btw. Är det inte lite ovant/otympligt utan Win-tangenter och med ANSI?

Permalänk
Skrivet av Leedogustav:

Hmm, ja och jag är ingen direkt hardcore användare. Flyttar inte heller runt det. Känner mig rätt säker på att det blir ett rejält uppbyte från det jag har nu iaf. Är lite sugen på att slå till. Har inte hittat några negativa recensioner ännu.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Vart hittar du MINILA Air för det priset? The Keyboard Company hamnar den på nästan 1600kr när den väl när vårt land.

Intressant tangentbord du har där btw. Är det inte lite ovant/otympligt utan Win-tangenter och med ANSI?

Har för mig att jag såg Minilat på amazon men jag kanske såg fel :/

Har använt ansi ett tag nu men det var lite ovan första veckan. Har tyvärr inte hittat något bra sätt att skriva < och > men jag överlever Wintangenten använder jag aldrig men det som är problemet är att ctrl och alt har en annan storlek så det är lite svårt att hitta keycaps men använder ett s.k. "tsangan kit" och då funkar det. Om du har några fler frågor är det bara att ställa!

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Konsolgrävare

Nu börjar det närma sig!
Fick nys mail om att mitt JD40 är skickat!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare

Bild på mitt JD40:

Tagen av BunnyLake

Lubed MX Blue med RED MX stickers och Blue LED!

"thank you so much for being such a supporter of us and this thread in particular, i cant tell you how much i appreciate it, there is an extra special gift in with your board" skrev BunnyLake.

Nu är man taggad. Ett ursnyggt tangentbord plus en present!

Roligt att äga ett custom built tangetbord just byggt för mig!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Skrivet av tyvar1:

Bild på mitt JD40:
http://i.imgur.com/wlQgk0T.jpg

Tagen av BunnyLake

Lubed MX Blue med RED MX stickers och Blue LED!

"thank you so much for being such a supporter of us and this thread in particular, i cant tell you how much i appreciate it, there is an extra special gift in with your board" skrev BunnyLake.

Nu är man taggad. Ett ursnyggt tangentbord plus en present!

Roligt att äga ett custom built tangetbord just byggt för mig!

schysst! har du testat lubed blue förut? de känns inte riktigt som vanliga

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leedogustav:

Har för mig att jag såg Minilat på amazon men jag kanske såg fel :/

Har använt ansi ett tag nu men det var lite ovan första veckan. Har tyvärr inte hittat något bra sätt att skriva < och > men jag överlever Wintangenten använder jag aldrig men det som är problemet är att ctrl och alt har en annan storlek så det är lite svårt att hitta keycaps men använder ett s.k. "tsangan kit" och då funkar det. Om du har några fler frågor är det bara att ställa!

Tog en snabb titt nu, fortfarande åt det dyrare hållet. Men helt klart en modell man bör ta en titt på. Ganska unik med vad den gör vad jag förstått.

Aha, intressant! Tack för din input där.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Leedogustav:

schysst! har du testat lubed blue förut? de känns inte riktigt som vanliga

tack!

Nope första gången med lube och stickets, får se hur det blir

Visa signatur

Permalänk

Köpte ett HHKB:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Det är nog det snyggaste tangentbordet som finns att få tag på utan att modda. Hur känns det att skriva på?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Skrivet av Release:

Det är nog det snyggaste tangentbordet som finns att få tag på utan att modda. Hur känns det att skriva på?

Som att dra fingrarna genom vigvatten. Tar dock evigheter att skriva meningar med alla funktionsknappar. Kommer mestadels använda den till skol- och arbetsdatorn och där behöver jag inte ÅÄÖ så engelsk layout kommer hjälpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockefoten:

Som att dra fingrarna genom vigvatten. Tar dock evigheter att skriva meningar med alla funktionsknappar. Kommer mestadels använda den till skol- och arbetsdatorn och där behöver jag inte ÅÄÖ så engelsk layout kommer hjälpa.

Gött som körv. Man får nästan ha ett bord för varje syssla om man ska bli helt nöjd.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Medlem

Vad är detta för något tro? Hemmabygge? Förutom de utstickade skruvskallarna nedtill så var det väldigt fräscht

Ang. Rapoo så är det fina tangentbord. Köpte ett trådlöst vanligt på Netonnet tror jag (finns lite varstans). Tyvärr versionen utan touchpad. Det ÄR lite för litet att ha till vardags men passar fint till TV, surfplatta etc. Kanske funkar till vardags om man har pyttefingrar Men snyggt som fasen och nästan osannolikt litet

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Skrivet av BlackBird:

Vad är detta för något tro? Hemmabygge? Förutom de utstickade skruvskallarna nedtill så var det väldigt fräscht

Det ser ut som ett GON-tangentbord. Kostar runt 450$ och tar två månader att bygga^^

Permalänk
Medlem

Varför säljer ingen ett ducky mini av den gamla versionen, utan den fula jävla aluminiumramen!? =( och dessutom med bruna brytare..tangentbordsgudarna gillar inte mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dj_aleks:

Varför säljer ingen ett ducky mini av den gamla versionen, utan den fula jävla aluminiumramen!? =( och dessutom med bruna brytare..tangentbordsgudarna gillar inte mig

Säkrast att hålla koll på begagnatmarknaden, så jag fick tag i min med röda brytare. Den nya modellen är verkligen inte snygg i det utförandet. Måste dessutom vara rätt jobbigt med den där ramen om man har handlovsstöd till (vilket man nog nästan bör ha med tanke på höjden på dessa tangentbord).

Vore inte dumt med en återlansering från antingen Ducky eller att någon annan lanserar en liknande serie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Säkrast att hålla koll på begagnatmarknaden, så jag fick tag i min med röda brytare. Den nya modellen är verkligen inte snygg i det utförandet. Måste dessutom vara rätt jobbigt med den där ramen om man har handlovsstöd till (vilket man nog nästan bör ha med tanke på höjden på dessa tangentbord).

Vore inte dumt med en återlansering från antingen Ducky eller att någon annan lanserar en liknande serie.

Ja har kollat som en dåre senaste halvåret, NADA...iaf inte med bruna! o ja gillar bara dom brytarna tack vare att ja vill ha feedbacken men tjejen dödar mig om ja skaffar blåa

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dj_aleks:

Ja har kollat som en dåre senaste halvåret, NADA...iaf inte med bruna! o ja gillar bara dom brytarna tack vare att ja vill ha feedbacken men tjejen dödar mig om ja skaffar blåa

Håller med faktiskt, föredrar bruna mest också. Perfekta allroundare. Dock gillar jag de röda i Ducky Mini väldigt mycket i spel med. Inte så behaglig att skriva på pga avsaknaden av feedback.

Nu antar jag att det blir massor av arbete att helt enkelt byta ut de brytare som redan sitter i ett icke-brunt Ducky Mini till bruna Cherrys då man säkert måste löda varenda brytare. Alternativt att leta reda på ett Poker-tangentbord, är väl de som Ducky Mini i grunden är vad jag förstått.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Håller med faktiskt, föredrar bruna mest också. Perfekta allroundare. Dock gillar jag de röda i Ducky Mini väldigt mycket i spel med. Inte så behaglig att skriva på pga avsaknaden av feedback.

Nu antar jag att det blir massor av arbete att helt enkelt byta ut de brytare som redan sitter i ett icke-brunt Ducky Mini till bruna Cherrys då man säkert måste löda varenda brytare. Alternativt att leta reda på ett Poker-tangentbord, är väl de som Ducky Mini i grunden är vad jag förstått.

Ja jo, men då blir ja utan ISO.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jockefoten:

Det ser ut som ett GON-tangentbord. Kostar runt 450$ och tar två månader att bygga^^

Tror inte att det är ett GON-tangentbord. Har iallafall aldrig sett ett GON som har fötter som det där och mitt eget GON har heller inte något sånt.

Permalänk
Skrivet av Jockefoten:

Det ser ut som ett egensnickrat tangentbord med eget kretskort och med ett alinxhai chassi. Säljs tyvärr inte längre men kan nog få fram delar till ett om du vill.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Den har ersatts av varianten med metallram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Den har ersatts av varianten med metallram.

Ja jo de vet ja, men metallramversionen är så jäkla ful

Permalänk
Medlem
Skrivet av dj_aleks:

Ja jo de vet ja, men metallramversionen är så jäkla ful

Kolla på ett Poker II kanske? borde finnas på ebay etc. och är i princip samma bord som Ducky mini, minns inte om det är med eller utan backlit men har för mig att det är utan programmerbara funktionsknappar...

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dj_aleks:

Ja jo, men då blir ja utan ISO.

Finns ISO-varianter med, typ http://www.amazon.co.uk/KBT-Poker-Mechanical-Keyboard-Backlig... som förvisso är tysk. Nya keycaps är nog kanske inte helt ointressant i annat fall heller.

De i tråden/forumet som faktiskt använder dessa modeller kan ge bättre input på dessa än vad jag förmodligen lär kunna göra, men bör nog helt klart ses som ett alternativ med tanke på bristen på Ducky Minis (utan fet ram).

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns ISO-varianter med, typ http://www.amazon.co.uk/KBT-Poker-Mechanical-Keyboard-Backlig... som förvisso är tysk. Nya keycaps är nog kanske inte helt ointressant i annat fall heller.

De i tråden/forumet som faktiskt använder dessa modeller kan ge bättre input på dessa än vad jag förmodligen lär kunna göra, men bör nog helt klart ses som ett alternativ med tanke på bristen på Ducky Minis (utan fet ram).

Hur funkar det med själva layouten? eller det kanske inte spelar nån roll iofs kom ja på..alltså inne i OS'et

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dj_aleks:

Hur funkar det med själva layouten? eller det kanske inte spelar nån roll iofs kom ja på..alltså inne i OS'et

Borde inte vara värre än att välja Svensk layout i operativsystemets kontrollpanel. På samma vis som att vi kan välja att köra exempelvis tysk layout på våra tangentbord. Det enda som bör bli fel är att tecknen på tangentbordets keycaps är fel men om du ändå har haft planer på att byta dessa gör det inte så mycket. Samtidigt är det ju skönt att se alla extrafunktioner alla tangenter har på dessa tangentbord. Om man nu inte lär sig dessa utan till då hehe.

Borde vara lättare att gå denna vägen om du vill få tag i ett tangentbord snabbare. Annars att leta vidare då. Är Ducky Mini med bruna cherrys så svåra att få tag i så finns väl risken att priset drar iväg när någon väl dyker upp. Är du ute efter själva tangenterna kanske det är lättare att köpa dessa av någon som redan bytt ut sina mot något annat. Du slipper då att specifikt hitta ett Ducky Mini med bruna Cherrys och svensk layout och kan då köra på Poker 2 och helt enkelt köpa en Ducky-uppsättning som suttit på ett något annat passande Ducky-bord. Finns nog rätt många lösningar egentligen.

Tänk också på att Poker 2 finns med och utan upplysning så går nog att tweaka lite till om du vill ha någon specifik färg även där om du skulle gå den vägen.

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur