Permalänk
Medlem

Brus i skype

Hej när jag sitter i skype med polarna och dom har varit tysta i några sekunder (5-10) så börjar det brusa i mina hörlurar (razer kraken) detta brus försvinner så fort det börjar pratas. någon som vet vad som är felet?

Permalänk
Medlem

Skype har en tendens att "snipa" bakgrundsbrus när man inte själv pratar.
Det finns en inställning som tillåter Skype att justera mic volymen automatiskt, be att alla slår av den.

Permalänk
Medlem

alla har den avslagen. för det brusar inte lite den brusar som om någon kör ut headsetet genom rutan på en bil i 100km/h

Permalänk
Medlem

Grävde faktiskt själv i samma problem för något halvår sedan, fick inte till det heller så det slutade med att vi valde Mumble eller Teamspeak istället.

Permalänk
Medlem

Vissa headset har en inbyggd funktion som försöker snappa upp ljud när det är tyst och ökar känsligheten tror jag. Anledningen till att bruset försvinner i skype när någon pratar är för att det är bara en som kan prata åt gången i skype de andra mutas ner till lägre ljud.
Någon av dina vänner du skype:ar med får fixa nya mic helt enkelt där problemet ligger skulle jag tro.

Permalänk
Medlem

Bocka ur "Automatically adjust speaker settings".

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX