Corsair Vengeance 2100 Wireless fråga?

Permalänk

Corsair Vengeance 2100 Wireless fråga?

Hej,

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett tråslöst headset och jag har läst lite att Corsair 2100 har problem med jordningen i svenska eluttag, stämmer detta?

Massor med människor på prisjakt som klagar över ett brus, då i svenska hus som inte är byggda på samma vis som i USA. Vill inte köpa ett headset som de brusar i när man använder det oavsett om laddningen är igång?

Har ni sett detta? Är det något som ni vet om eller som är fixat?

Mvh
Erik Sundell

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Hej,

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett tråslöst headset och jag har läst lite att Corsair 2100 har problem med jordningen i svenska eluttag, stämmer detta?

Massor med människor på prisjakt som klagar över ett brus, då i svenska hus som inte är byggda på samma vis som i USA. Vill inte köpa ett headset som de brusar i när man använder det oavsett om laddningen är igång?

Har ni sett detta? Är det något som ni vet om eller som är fixat?

Mvh
Erik Sundell

Många gånger så får man bort bruset om man "vänder" på elkontakten (180grader) på en av prylarna(t.ex. sändarenheten eller datorn), andra gånger hjälper det om man är kopplad på samma uttag(eller fas). Om detta inte hjälper så kan man väl reklamera varan?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Skrivet av HikiSpray:

Många gånger så får man bort bruset om man "vänder" på elkontakten (180grader) på en av prylarna(t.ex. sändarenheten eller datorn), andra gånger hjälper det om man är kopplad på samma uttag(eller fas). Om detta inte hjälper så kan man väl reklamera varan?

Finns säkert massa sätt men jag vill inte köpa en produkt som man måste ghettomodda själv. Så vore bra o veta om de fixat de då det är många som har skrivit om detta problem.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Skrivet av ericsundell2:

Finns säkert massa sätt men jag vill inte köpa en produkt som man måste ghettomodda själv. Så vore bra o veta om de fixat de då det är många som har skrivit om detta problem.

Jag vet väl inte om man kan kalla att dra ur stickproppen och vända på den 180grader för en "ghettomod". Men om du inte vill riskera något så låt bli att köpa en modell med mycket problem.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

detta är ej fixat, lyckades efter lite övertalning att lämna tillbaka mina. inväntar ett par logitech g930 nu och håller tummarna att det är bättre.

Visa signatur

Dator 1: i7 5960X | ASUS X99-E WS | EVGA Titan X + MSI Titan X SLI | 3x Qnix 2710| 1.2TB PCI-E SSD+120gb SSD | 64gb RAM | Seasonic X-1250
Dator 2: i5 4670k | 1x 780 | 256gb SSD | 16gb RAM | BeQuiet L8 650w
Laptop: Asus G551jm | GTX 860m | i7 4710HQ | 8gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av ericsundell2:

Hej,

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett tråslöst headset och jag har läst lite att Corsair 2100 har problem med jordningen i svenska eluttag, stämmer detta?

Massor med människor på prisjakt som klagar över ett brus, då i svenska hus som inte är byggda på samma vis som i USA. Vill inte köpa ett headset som de brusar i när man använder det oavsett om laddningen är igång?

Har ni sett detta? Är det något som ni vet om eller som är fixat?

Mvh
Erik Sundell

Nej det är inget som är "löst" jag har haft 3 olika och dom har surrat olika mycket tills dom sista nu som inte låter något så det verkar bara vara tur om man får ett som låter eller inte.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av ericsundell2:

Hej,

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa ett tråslöst headset och jag har läst lite att Corsair 2100 har problem med jordningen i svenska eluttag, stämmer detta?

Massor med människor på prisjakt som klagar över ett brus, då i svenska hus som inte är byggda på samma vis som i USA. Vill inte köpa ett headset som de brusar i när man använder det oavsett om laddningen är igång?

Har ni sett detta? Är det något som ni vet om eller som är fixat?

Mvh
Erik Sundell

Hej Erik,

Ursäkta för sent svar, har varit upptagen med Dreamhack och lite annat. Jag skulle rekommendera dig vårat Corsair Gaming H2100. Det är i princip samma headset som Vengeance 2100 fast med lite annat utseende samt bättre öronkuddar. Jag har dessa och hör inget brus.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2813311

Permalänk
Medlem

Köpte igår själv H2100 och har brus i öronen, speciellt då jag har program som Mumble eller Ventrilo igång i bakgrunden.
Provade dra kabel från jordat uttag i köket, där de end jag har är installerade, och kopplade in datorn till detta, problemet blev bättre och jag trodde till en början att det var borta då jag i windows mediaplayer inte hörde något när jag pausade musiken.

Men kollar jag på film på Youtube så kan jag höra bruset i ca 12sek efter innan det tystnar. Använder jag Ventrilo så tar det ca 20sek att tystna efter någon sagt något. Porvar jag med Mumble så verkar det ligga konstant på och tystnar aldrig, detta med datorn inkopplad till jordat uttag. Bruset blir något lägre om jag drar ner volymen något.

Funderar tyvärr på att retunera dem och återgå till ming Logitech G930 där jag inte har detta problem, även då datorn inte är kopplad till jordat uttag. Synd för att ljudmässigt verkar H2100 bättre och vänner säger även att mikrofonen låter bättre och klarare.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Aotw:

Köpte igår själv H2100 och har brus i öronen, speciellt då jag har program som Mumble eller Ventrilo igång i bakgrunden.
Provade dra kabel från jordat uttag i köket, där de end jag har är installerade, och kopplade in datorn till detta, problemet blev bättre och jag trodde till en början att det var borta då jag i windows mediaplayer inte hörde något när jag pausade musiken.

Men kollar jag på film på Youtube så kan jag höra bruset i ca 12sek efter innan det tystnar. Använder jag Ventrilo så tar det ca 20sek att tystna efter någon sagt något. Porvar jag med Mumble så verkar det ligga konstant på och tystnar aldrig, detta med datorn inkopplad till jordat uttag. Bruset blir något lägre om jag drar ner volymen något.

Funderar tyvärr på att retunera dem och återgå till ming Logitech G930 där jag inte har detta problem, även då datorn inte är kopplad till jordat uttag. Synd för att ljudmässigt verkar H2100 bättre och vänner säger även att mikrofonen låter bättre och klarare.

Tråkigt att de är så. Bruset har ju med jordningen att göra, är mindre i H2100 än i V2100, men har man dålig jord så kan de brusa ändå tyvärr.