Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Är Nvidia 970 meningslöst för min del?

Permalänk
Medlem

Är Nvidia 970 meningslöst för min del?

Hej
Jag la upp en post tidigare angående min uppgradering av datorn, men har mer en specifik fråga nu.
Jag har ett nätagg som är ett Corsair CX 600w 80+ 6+2 pin 12v
Är det värt att köpa ett nvidia 970 grafikkort, vill inte att högen smälter ihop för CX är ju typ budget vad jag har hört, så jag vet inte vad jag ska säga.
Tacksam för svar / ideer ( Kommer vara väldigt aktiv och svara direkt på era inlägg )

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Nej så dålig är CX-serien verkligen inte. Hela datorn kommer att dra omkring 300W med ett 970 så det är bara runt 50% av full belastning.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

så du tror inte den smälter då ? om jag slänger in ett 970, det sitter ett 670 i datorn nu, men mitt nätagg är 6+2 pin, förhoppningsvis betyder det även 8pin, för kortet kräver ju 8pin står det ;S

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

så du tror inte den smälter då ? om jag slänger in ett 970, det sitter ett 670 i datorn nu, men mitt nätagg är 6+2 pin, förhoppningsvis betyder det även 8pin, för kortet kräver ju 8pin står det ;S

Ett GTX 670 drar lika mycket watt som ett GTX 970. Bara att byta ut och njuta av fps boosten

Permalänk
Medlem

men är osäker angående " pin kontaken " och volt och sånt , sen står det att den kräver minst 42A rating och 12 volt och 8pin slot och grejor, fattar ingeting haha

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zezaw123:

men är osäker angående " pin kontaken " och volt och sånt , sen står det att den kräver minst 42A rating och 12 volt och 8pin slot och grejor, fattar ingeting haha

CX600 ger väl 46A på 12v

Oroa dig inte. Det fungerar

Permalänk
Medlem

Ok tack, då är det bara ett problem

PENGAR!!! ;D

Dold text
Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

men är osäker angående " pin kontaken " och volt och sånt , sen står det att den kräver minst 42A rating och 12 volt och 8pin slot och grejor, fattar ingeting haha

6+2 betyder att sladden har 8 pins men att 2 av dom kan kopplas bort efter behov, de hänger löst brevid 6 pin kontakten.

Permalänk
Medlem

aa ok tack!

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Entusiast
Skrivet av zezaw123:

Ok tack, då är det bara ett problem

PENGAR!!! ;D

Dold text

Ladda ner följande bild och sätt den som en skrivbordsbakgrund.
Kanske inte löser problemet, men inte långt ifrån
http://www.riksbank.se/Upload/Bilder_riksbank/Kat_sedlar_mynt...

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

haha så söt ;p

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

tänkte på det med ram minnen också, vad ska man tänka på där, det står ju 9-9-9-24 och sånt ju, men vad innebär siffrorna desto högre desto bättre eller va?, bör det vara samma som man redan har om man köper nya, och sen är det ju DIM 248 pin och massa konstiga grejor, explain please, någon som kan mycket om minnen ;p tack

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Någon snäll själ pls ?;D

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

Någon snäll själ pls ?;D

http://sv.wikipedia.org/wiki/DDR3_SDRAM

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K

Permalänk
Medlem

Jag har en i5 processor nu, är det mycket trix med att byta ut den till en i7a? eller är det bara byta den och starta och köra, eller behöver man tänka på massa grejor ? ( modekortet stöder i7 det vet jag )

Visa signatur

Zezaw

Permalänk
Medlem

Varför skulle du byta processor? En i5 processor räcker bra till för ett 970.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av zezaw123:

Jag har en i5 processor nu, är det mycket trix med att byta ut den till en i7a? eller är det bara byta den och starta och köra, eller behöver man tänka på massa grejor ? ( modekortet stöder i7 det vet jag )

När det kommer till processor och SSD kompromissar jag aldrig. Har jag råd med snabbare/bättre så köper jag det. Visst kan man köra både det ena och det andra på x-antal processorer m.m. så vips kommer det en patch i programmet eller spelet som slöar ned. Alternativt vill jag ha ett nytt spel om några månader som "kräver" snabbare propp. Ja, då sitter jag där.

Självklart skulle jag köpa det snabbaste som går, som mitt system klarar och min budget tillåter.

Visa signatur

Mac Mini M2 Pro
5K