[PS4] Internetuppkopplingen ojämn.

Permalänk
Medlem

[PS4] Internetuppkopplingen ojämn.

Hejsan alla!

Införskaffade mig en [PS4] för ca en månad sedan, har börjat märka ett problem med [PS4]:ans internetuppkoppling.
Just nu har jag Comhems 250 Mbit/s med kabel till datorn och allt är stabilt, funkar hur bra som helst. Comhems router/modems wifi är värdelöst. Har inte ens sändning till köket vilket är 10 meter bort.

Mitt problem är mitt [PS4], använder samma kabel som jag använder till datorn. Dvs att jag tar ut kabeln från datorn och in till [PS4]:an för att få så stabilt internet som möjligt. När jag sedan t.ex lirar Destiny så blir jag disconnected flera gånger plus att jag kollar hastigheten på [PS4]:at och där visar från 8 Mbit/s till 36 Mbit/s när jag har 250 Mbit/s. Får även upp ett error meddelande ifrån Destiny som säger att dom tror att jag använder antingen ett mobilt bredband eller en mobiluppkoppling.

Jag förstår att det kan vara ifrån Destinys server också men då borde inte internetuppkopplingen vara så låg. Har även funderat på att det skulle kunna vara [PS4]:s nätverkskort som är kanske kasst? Testade använda Wi-fi:et också och fick ännu sämre nerladdning.

Är det någon som har samma problem eller kanske tankar vad det skulle kunna var? Har inget annat multiplayer spel som jag kan testa för att se om det är någon skillnad.

Permalänk
Medlem

Om du får mellan 8-36Mbit så har du underbart bra hastighet mot PSN just nu, vissa av oss har så lågt som 250KB/ om man har tur, de har ganska så rejäla belastningsproblem just nu, men detta är oftast enbart att tanka ner spel, att spel funkar bra.

Dock med det sagt, Comhem är rejält välkänd leverantör som har rejält många små hickups som lätt kopplar ner dig från diverse spel ganska så ofta, men det kan lika väl vara Destiny, nu var det länge sedan jag spelade spelet men sist jag spelade hände det ibland att man förlorade anslutningen mot servern, speciellt i tower.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag ser nu faktiskt att comhem har driftproblem i mitt område med symptom som "nerkopplingar" och problem med tv. Har precis fått tillbaka internet igen efter det har varit nere i ca 1 timme. Borde finnas en Subtråd till Comhem här på SC

Så om jag förstår rätt så är 8-36 Mbit/s helt okej ifrån PSN:s sida. Är det problem med deras (Sonys) infrastruktur eller förstår inte riktigt varför dom inte kan få upp högre hastighet?

Störigt att det kan vara flera problem...

Permalänk
Medlem

Rent generellt skulle jag tipsa om att använda någonting annat än Destiny som "måttstock", det har ju inte direkt varit den mest stabila lanseringen och servermiljön. Finns (eller fanns) många trådar om folk som har problem i Bungies forum.

Permalänk
Medlem

Ska köpa The Last Of Us remastered och testa!

Permalänk
Medlem

Bara en dum fråga som inte har med ämnet att göra. Men varför flyttar du internet sladden mellan datorn och Ps4an? Har inte din ruter mer än en utgång för en till sladd till, till PS4an så slipper du byta hela tiden

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Bara en dum fråga som inte har med ämnet att göra. Men varför flyttar du internet sladden mellan datorn och Ps4an? Har inte din ruter mer än en utgång för en till sladd till, till PS4an så slipper du byta hela tiden

Har själva routern/modemet (comhems "snabb router") i ett annat rum tillsammans med TV:n. Routern har bara två uttag. Sedan har jag Comhem TiVo som måste ha internetkabel... (TiVo är sämst.) En går till TiVo:n och den andra går till datorn/Ps4:at. Sedan har jag ett Wii U som jag också skulle vilja ha kabel till med eftersom jag bara har två utgångar så har jag inte så mycket att välja mellan. Kan inte heller byta routern till fler utgångar pga comhems speciella nätutgång för nätet. Annars hade jag gjort det!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ueix:

Har själva routern/modemet (comhems "snabb router") i ett annat rum tillsammans med TV:n. Routern har bara två uttag. Sedan har jag Comhem TiVo som måste ha internetkabel... (TiVo är sämst.) En går till TiVo:n och den andra går till datorn/Ps4:at. Sedan har jag ett Wii U som jag också skulle vilja ha kabel till med eftersom jag bara har två utgångar så har jag inte så mycket att välja mellan. Kan inte heller byta routern till fler utgångar pga comhems speciella nätutgång för nätet. Annars hade jag gjort det!

Det går troligen att brygga kabeltvgatewayen så att du kan ansluta en egen router efter den om du har behov av att koppla in mer än 2 enheter med kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.