tog bort program från datorn och nu fått problem

Permalänk
Medlem

tog bort program från datorn och nu fått problem

Hej!

Nu har jag lyckats klanta till det med datorn efter att jag satt och avinstallerade lite program, och jag antar att jag tog bort något jag ej skulle ta bort.

Efter omstart så ser man allt som normalt tills allt som har med windows syns, som t.ex. skrivbordet ska synas, då är skärmen bara svart och musen syns ibland, drar man den åt sidan så ploppar den upp i mitten istället.

Mina frågor är

Vad ska jag göra? Tips/trix?
Startade datorn med ALT+F8 (gör windows 8 egna backups??)
Behöver få fram lösenord till ett konto som ej finns, hur!? (För att kunna kö backups)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Prova med att uppdatera drivrutiner till att börja med. Om det går.. annars är det nog bara att installera om Windows, hoppas du har backup på eventuella viktiga filer!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Azum:

Prova med att uppdatera drivrutiner till att börja med. Om det går.. annars är det nog bara att installera om Windows, hoppas du har backup på eventuella viktiga filer!

Är ej möjligt att göra något förutom i bios typ

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tobbez98:

Är ej möjligt att göra något förutom i bios typ

Skickades från m.sweclockers.com

Finns en risk att Hårddisken gått sönder.
har du något viktigt på den? annars försök formatera om

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Allt löste sig, hittade en restore point och allt fungerar