Permalänk
Medlem

Svensk Arma3: Epoch Server

Vi på NibbleGaming har startat en A3:Epoch server och hoppas på att se några sweclockare där. Först och främst vill vi se er på vår Teamspeak där vi inte bara spelar Arma 3 utan även de flesta andra spel.
Där kan ni även hänga om ni vill spela på vår Arma 2: DayZ Epoch Server (http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1325828-svensk-dayz-epoch-server/

Vi är ett rätt så moget community med de flesta spelare över 25 år, 30plussare har vi några av också. Men självklart är alla välkomna!

TS: nibble.tk (Joina direkt!)

NibbleGaming Arma 3:Epoch
IP: 109.124.172.162:2320 (Joina direkt med A3Launcher)

ServerFeatures
Dedicated Server Hardware
Dual SSD drives
500Mbit connection
Map: Altis
Tow/Lift script
AI Missions
Town invasion AI missions
Hunt an admin mission
Custom starting gear
Unflip vehicle
Userlocked vehicles last 24h

Du behöver följande för att joina:
Arma 3
Epochmod 0.2.5.2 (http://epochmod.com/download.php)

lägg modden i din Arma 3-mapp (vanligtvis i din steam-mapp och sedan \SteamApps\common\Arma 3\)
Starta sedan Arma 3, klicka på configure och sedan Expansions. Aktivera Epochmod och starta om spelet.
klicka på multiplayer och sedan Remote. Skriv där in ovanstående IP och anslut till servern!

Visa signatur

*i7 6700k @ 4.4GHz (watercooled) *32gb *GTX1070 *Asus Z-170A

Permalänk
Medlem

Detta va juh skoj som bara den.

Frasse/Pandan

Permalänk
Medlem

Välkomna!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad är Epoch? Jag har bara spelat Battle Royale och Altis Life.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Vad är Epoch? Jag har bara spelat Battle Royale och Altis Life.

Epoch är mer inriktad på att skapa en bas och bygga byggnader som man sedan kan spara alla sina värdefulla bilar, vapen, ryggsäckar osv.
Kört otroligt mycket Epoch på arma 2 och tycker det även är riktigt kul på Arma 3.

Rekommenderad server!

Severn kräver öven AIA (maps och terrain pack) till arma 3, länk finns överst.

Visa signatur

Chassi: CORSAIR CARBIDE 330R
Modekort: GIGABYTE GA-Z87-D3
Processor: INTEL CORE i7 4770K 3,5GHz
Grafik: GEFORCE GTX 780 WINDFORCE (3GB)
Minne: CORSAIR VENGANCE (3x4GB)

Permalänk
Medlem

Vi hade ett trevligt server event ikväll, Race från kusten och upp till Stary Sobor. Vinnaren fick behålla fordonen, Grattis Shiniva!

Här kommer några screenshots:

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tjena!

Fan va underbart att en svensk server av denna sort skapats! Är inte hemma nu så kan inte joina för tillfället men det jag undrar är hur länge den vart uppe och på ett ungefär hur många det är som brukar spela/vara aktiva.. Har letat efter en svensk epoch server på just chernarus så kommer joina direkt när jag kommer hem!

Peace!

Visa signatur

Fractal Design Arc | Intel Core i7 2600K @ 4,20GHz | Antec KÜHLER H2O 920 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 16GB (4x4096MB) 1600MHz XMS3 | Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 Gaming 8GB | 250 GB Samsung 850 EVO SSD | 500 GB Samsung 850 EVO SSD | 2TB Seagate Barracuda Green | 4 TB WD40 EFRX-68N32N0 | Samsung SH-B123L Blu-Ray | Corsair HX 750W 80+ | ASUS Xonar DS | Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Är det FFA full loot pvp på servern? Hur många brukar vara inne o spela? Jag har aldrig spelat epoch förut.

Permalänk
Medlem

Går det att ladda ner bara chernarus istället för 45 andra maps som jag aldrig kommer spela?

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Tjena!

Fan va underbart att en svensk server av denna sort skapats! Är inte hemma nu så kan inte joina för tillfället men det jag undrar är hur länge den vart uppe och på ett ungefär hur många det är som brukar spela/vara aktiva.. Har letat efter en svensk epoch server på just chernarus så kommer joina direkt när jag kommer hem!

Peace!

Ja det är bara att joina, Jag och några grabbar hade tänkt lira en del ikväll.

Skrivet av Silcan:

Är det FFA full loot pvp på servern? Hur många brukar vara inne o spela? Jag har aldrig spelat epoch förut.

finns mindre grupperingar på servern. Loot? Tror inte några ändringar har gjort på loot-table än. PVP, självklart. Servern är som sagt ny så det brukar väl vara 5-6 inne om kvällarna. Tyvärr är det inte så många som är uppmärksamma på att Chernarus kräver AiA så många nya blir disconnectade.

Skrivet av Stisse:

Går det att ladda ner bara chernarus istället för 45 andra maps som jag aldrig kommer spela?

Tror tyvärr inte det fungerar så. Måste nog ladda hela packet, innehåller även textures och annat har jag för mig.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Jag kommer att börja spela på denna servern inatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

*Tråd flyttad*
/moderator

thank you, tänkte ta bort den andra tråden då jag inte visste var jag skulle posta. Men nu vet jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Får det inte att funka, filerna ligger rätt men hittar inte moddarna i listan när jag ska aktivera dom.

Nån som har nått förslag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Får det inte att funka, filerna ligger rätt men hittar inte moddarna i listan när jag ska aktivera dom.

http://forumbilder.se/EA2JI/untitled.png

http://forumbilder.se/EA2JI/arma3-2015-01-04-19-22-50-89.bmp

Testa att lägga till moddarna manuellt i spelet. Öppna steam biblioteket, högerklicka på Arma III. Egenskaper och lägg till startparameter. Skriv in följande:

-mod=@Epoch -mod=@AllInArmaTerrainPack

Testa att starta spelet utan en extern launcher och se om dom är aktiverade.

Visa signatur

Permalänk

Håller på att tanka kartpaketet, får se hur långt jag hinner.

Visa signatur

AMD Phenom II 1090T x6, Asus CrossHair IV Formula, XfX Radeon 5870 1 GB

Permalänk
Medlem

Ett par nya scripts är på gång och planer på flera events med. Kommer med mer info när dom släpps, just nu testas allt på test-server.
I framtiden kommer det även finnas förmåner till dom som drar med sig vänner och bekanta till servern. Mer info kommer.

Mer info finns på hemsidan, http://nibble.tk

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toye666:

Min gissning är att du har fel innehåll i AiA och epoch mappen, dvs du har packat upp dem på fel sätt, posta gärna screenshots på mappstrukturen i AiA resp epoch mappen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av brodan:

Testa att lägga till moddarna manuellt i spelet. Öppna steam biblioteket, högerklicka på Arma III. Egenskaper och lägg till startparameter. Skriv in följande:

-mod=@Epoch -mod=@AllInArmaTerrainPack

Testa att starta spelet utan en extern launcher och se om dom är aktiverade.

http://i.imgur.com/44PckZf.png

Skrivet av fivenine:

Min gissning är att du har fel innehåll i AiA och epoch mappen, dvs du har packat upp dem på fel sätt, posta gärna screenshots på mappstrukturen i AiA resp epoch mappen

Skickades från m.sweclockers.com

Hade visst lite annat i startalternativet, det såg ut såhär : intro -maxmem=5000 -mod=@CBA_A3;@Jayarma2lib;@ACRE;@A3S0

Kan inte komma på att jag skrivit in det själv men...

Så nu funkar det.

Tack för hjälpen iaf

Permalänk
Medlem

Update

• Vi har nu gått tillbaka till Altis kartan. AllInArmA behövs inte längre för att komma in på servern.

• Nytt admin-system vilket gör det lättare att anpassa servern efter oss.

• Ny hemsida (lägger fortfarande in lite information) nibble.tk

• Mindre uppdateringar på vår Teamspeak. (nibble.tk)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Blah, hade redan varit medlem om det gällde någon form av Warfare, som enligt mig är Arma-seriens roligaste spelläge.

Så tyvärr.

Permalänk

Lungt att man joinar

Visa signatur

Gaming/Allround Dator: I7 4790k, Gigabyte windforce 3X 2gb GTX 760, CX500, H440, MSI Z97 Gaming 5, Hyper 212 Evo
Laptop 1. Asus k73e: intel core i5 2410m HD3000 bästa laptopen jag haft/använt synd bara att den börjar visa 4 år av släpandes till kompisar :(
Laptop 2. EN TV43CM: A6-4400m Platta: Surface pro 1

Permalänk
Medlem

Härligt att ni hostar en server för arma3 också, med tanke på hur grym eran arma 2 servern är så kan det ju inte bli mer än succé.

Men det är ju en självklarhet när nibble gänget är i farten.

Permalänk
Medlem

Första inlägget uppdaterat med relevant info. Vi har bytt tillbaka till Altis istället för chernarus. Flera nya funktioner tillagda och några under utveckling, däribland "Nibble Taxis" som ni känner igen från vår DayZ Epoch server http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Riktigt goa gubbar att spela med!

//gooby in-game

Permalänk
Medlem

en liten demo på vårt taxi script som jag knåpat ihop och la in på servern igår, gå in och testa!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att ni bytte till Altis.. Men får ta en koll nån kväll (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem

jao vi var anti Altis först också. men har börjat tycka om den mer och mer.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ni lagt ner den här eller?

Permalänk
Medlem

Jag är osäker på om den fortfarande är uppe eller om den bytt IP, ska kontrollera med serverinehavare.

Visa signatur