Permalänk
Medlem

Fuktskadad Ipad 4

Hej.
Jag ville bara se om jag får något medhåll på mina misstankar...

En vän frågade mig om det gick att laga en fuktskadad Ipad...
Hon hade tydligen sänkt ner den i klorerat badvatten i någon sorts vattentät påse men den hade tydligen läckt...
Paddan hade tydligen fungerat ett tag efter med synlig fukt under glaset som hade minskat mer och mer... Men en dag hade den blivit jätte varm och hon stängde då av den och sen starta den inte mer...

Kan det vara så enkelt som att byta batteri i den då??

Permalänk
Medlem

För att få igång den? Eller för att ta bort fukten ur iPaden?
Nej, den är fuktskadad.

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Bar att skrota den alltså?

Permalänk
Hedersmedlem

Har nyligen gjort en liknande resa med en iPhone 4S. Det slutade med skroten.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Jag bara tänkte att eftersom den fungerade ett tag efter och just att den blev jätte varm så kanske det bara var batteriet som kortslöt och att moderkortet klarade sig..

Fast om det bara vore batteriet så borde den kanske fungera om laddkabeln sitter i? Eller?

Permalänk
Medlem

hej,

Det går inte aett byta batteri på en iPad 4th gen. Då måste man byta hela bakstycket(ramen). Hon borde inte använt den efter skadan utan låtit den ligga en vecka och låtit den torka ordentligt. Vet iofs inte hur klorerat vatten rostar.
Men skulle säga att de bara är att skrota eller lämna in på en verkstad och ev. få en utbytesenhet. Tror de brukar ligga på runt 3000.
Och då är de nog vettigare att bara köpa en ny.

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.