Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Då fortsätter vi:
Några kommentarer, CDON, till dessa och tidigare exempel?

Jag är ganska säker på att det är fler än jag och MultiMan som vill se en kommentar om detta!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hej på listan så visar detta nätagg 34% rabatt men när man ska in och beställa så är det ordinarie pris?
http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-cx850m-power-sup...

Edit ser att ni ändrat det nu :/

Permalänk

Blev lika besviken jag... Supernova G2 750W låg för 989 eller något liknande men i kundvagnen blev det 1290 eller nåt liknande... Kundtjänsten var via chatten inte villig att ge de listade priserna heller. Samma sak gällde Asus Z97-A, listat för 1245 eller liknande men i kundvagnen 1390.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Livegamers:

Hej på listan så visar detta nätagg 34% rabatt men när man ska in och beställa så är det ordinarie pris?
http://cdon.se/hemelektronik/corsair/corsair-cx850m-power-sup...

Edit ser att ni ändrat det nu :/

Det är ju en bra gärning dom gorde där!
Dvs inte att rätta till rabatten utan att se till att inte så många köper ett skräp nätagg vilket CX serien ÄR.

Visa signatur

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

Hej det står att ni har upp till 50% rabatt på moderkort, när jag klickar på länken får jag upp en lista där det står upp till 25% rabatt på moderkort istället, nu till det roliga, högsta rabatten där är 23% gör om gör rätt...

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/moderkort/

Permalänk
Medlem

Sist CDON svarade var 2014-12-11 , dvs snart 1 månad sen.
Känns väl lite sisådär att fråga något här,dels dom kommer isåfall ha ett gäng sidor att jobba igen om dom ska svara folk.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

Sist CDON svarade var 2014-12-11 , dvs snart 1 månad sen.
Känns väl lite sisådär att fråga något här,dels dom kommer isåfall ha ett gäng sidor att jobba igen om dom ska svara folk.

Har iofs varit julledigt och massa röda dagar. Får hoppas ngn från CDON svarar under nästa vecka i alla fall. Håller dock med om att det känns sådär att ha en forum-del för medlemmar och sedan inte vara aktiv i den själva. Då försvinner ju liksom poängen med att ens ha den.

Permalänk
Cdon.com

Hej SweClockers,

Först och främst vill vi tacka för 2014. Det har varit många stora förändringar bland annat ny hemsida, lagerflytt och nytt betalningssystem. Även om implementeringarna varit lyckade sker självklart inte allt smärtfritt, vilket vi fått mycket kritik på forumet under 2014. Vi ska bli bättre på att svara i forumet, men vill belysa utgångspunkten i tråden som står i första inlägget:

"I denna tråd besvarar vi frågor och tar gärna emot konstruktiv kritik på webbplatsen, sortimentet och servicen. Passa på att tipsa om nya produkter eller önska nya funktioner i butiken.

Vore väldigt tacksamma om ni kan undvika specifika frågor gällande produkter, beställningar, serviceärenden eller liknande i forumet, kontakta då istället vår kundtjänst direkt för bäst och snabbast möjliga svar."

Jag ska göra mitt yttersta på att besvara frågorna i tråden som inte blivit besvarade sedan 11/12, men kommer inte hinna med allt idag. Om jag missar något så var snäll och citera mig med inläggsnummret, då det kan vara så att jag missar något.

Väl mött,
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Livegamers:

Hej det står att ni har upp till 50% rabatt på moderkort, när jag klickar på länken får jag upp en lista där det står upp till 25% rabatt på moderkort istället, nu till det roliga, högsta rabatten där är 23% gör om gör rätt...

http://cdon.se/hemelektronik/datorkomponenter/moderkort/

Tack för att du uppmärksammade detta, denna kampanjbannern skulle ner innan nyår men har missats.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Då fortsätter vi:

Beställt 2014-12-03, detta kom idag 2015-01-05:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON5...

Skivor går att beställa fortfarande, två med 3-6 dagar:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON8...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON7...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON6...

Joey Tempest har jag försökt beställa upprepade gånger sedan 2014-02-25, och den har strukits varenda gång, men har gått att beställa hela tiden.

Skrivet av grizzly666:

Jag är ganska säker på att det är fler än jag och MultiMan som vill se en kommentar om detta!

Ska undersöka detta med musikavdelningen. Återkommer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kanske har en del bra priser, men deras kundtjänst är ju under all kritik, nej undvik detta skitföretag.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MultiMan:

Då fortsätter vi:

Beställt 2014-12-03, detta kom idag 2015-01-05:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON5...

Skivor går att beställa fortfarande, två med 3-6 dagar:

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON8...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON7...

http://i533.photobucket.com/albums/ee339/MultiMan_photo/CDON6...

Joey Tempest har jag försökt beställa upprepade gånger sedan 2014-02-25, och den har strukits varenda gång, men har gått att beställa hela tiden.

Skrivet av grizzly666:

Vår musikavdelning svarar:
Vi har nästan 900.000 aktiva musiktitlar I vårt sortiment. För att kunna erbjuda er så stort urval kan vi inte lagerhålla allt själva. Det betyder att när ni lagt er order till oss så måste vi vissa gånger beställa skivan från vår leverantör. Detta kan ta lite tid. Ibland går det på ett par dagar men andra gånger så tar det längre tid. Om inte vi får tag på titeln inom 30 dagar så stryks den från er order. Vi hoppas inom kort ändra på detta så att er order ligger kvar hos oss i upp till 60 dagar. Har ni frågor kring leveranser eller orderstatus är ni alltid välkomna att kontakta vår kundtjänst.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har nästan 900.000 aktiva musiktitlar I vårt sortiment. För att kunna erbjuda er så stort urval kan vi inte lagerhålla allt själva. Det betyder att när ni lagt er order till oss så måste vi vissa gånger beställa skivan från vår leverantör. Detta kan ta lite tid. Ibland går det på ett par dagar men andra gånger så tar det längre tid. Om inte vi får tag på titeln inom 30 dagar så stryks den från er order. Vi hoppas inom kort ändra på detta så att er order ligger kvar hos oss i upp till 60 dagar. Har ni frågor kring leveranser eller orderstatus är ni alltid välkomna att kontakta vår kundtjänst.

Hur kan det ta 1-2 månader att få tag på en cdskiva?? Har ni ett lager långt bort på antarktis eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Songless:

Hur kan det ta 1-2 månader att få tag på en cdskiva?? Har ni ett lager långt bort på antarktis eller?

Läser du vad de skriver? De kan inte ha allt på lager utan måste beställa, finns den inte på lager där kan ju inte de göra nåt åt det.

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Detta var ju ett svar men ett väldigt dåligt svar! ni kan ju ha 90000000000 musiktitlar i erat sortiment men om ni bara kan få tag i 25 så är ju den verklioga siffran av musiktitlar som kunden kan köpa 25 och INTE 90000000000!
Dom flesta av oss förstår att ordern stryks efter 30dagar om ni inte får tag i den aktuella varan inga problem där.
Men det som är så in i helvete irriterande är att ni fortfarande har kvar varan på hemsidan med samma leveranstid tex 3-6dagar som MultiMan råkat ut för flera gånger PÅ SAMMA VARA under en lång tid.

Är det en vara man inte kan få tag på så tar man väl bort den ifrån sitt sortiment! Heller åtminstånde ändrar leveranstid/lagerstsus!
Visst det kanske inte är gjort på 2sek (tar troligen inte mer än nån/några minuter) men att det ska ta över ett halvår heller mer för denna ändring är helt enkelt orimligt nån/några få dagar är väl ok.
En vara som man beställt tre gånger (heller var det fler) under en tid och alla gånger fått den borttagen för det tagit 30dar heller mer kanske inte ska ha en levarnstid på 3-6dagar och det bör ju inte vara nån dirket nyhet för er att den inte finns att få tag i heller.

Det verkar som att ni är mer intresserade av att låna kundens pengar (och få ränta på dessa) denne har betalat för varan (så länge det inte tas på PF/faktura) än att ha en hem sida som stämmer någorlunda med verkligheten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ThomasL:

Läser du vad de skriver? De kan inte ha allt på lager utan måste beställa, finns den inte på lager där kan ju inte de göra nåt åt det.

Nu gjorde du nog bort dig lite. Om en skiva inte finns i lager varken hos CDON eller hos leverantör så kan man väl inte ha den på sidan över huvud taget?? Jag kanske också skall göra en sida där jag lägger upp lite saker som jag hittat på att de finns och så kanske jag kan försöka få tag på dem om jag får 1-2 månader på mig och om inte så kan jag ju alltid stryka ordern i värsta fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Detta var ju ett svar men ett väldigt dåligt svar! ni kan ju ha 90000000000 musiktitlar i erat sortiment men om ni bara kan få tag i 25 så är ju den verklioga siffran av musiktitlar som kunden kan köpa 25 och INTE 90000000000!
Dom flesta av oss förstår att ordern stryks efter 30dagar om ni inte får tag i den aktuella varan inga problem där.
Men det som är så in i helvete irriterande är att ni fortfarande har kvar varan på hemsidan med samma leveranstid tex 3-6dagar som MultiMan råkat ut för flera gånger PÅ SAMMA VARA under en lång tid.

Är det en vara man inte kan få tag på så tar man väl bort den ifrån sitt sortiment! Heller åtminstånde ändrar leveranstid/lagerstsus!
Visst det kanske inte är gjort på 2sek (tar troligen inte mer än nån/några minuter) men att det ska ta över ett halvår heller mer för denna ändring är helt enkelt orimligt nån/några få dagar är väl ok.
En vara som man beställt tre gånger (heller var det fler) under en tid och alla gånger fått den borttagen för det tagit 30dar heller mer kanske inte ska ha en levarnstid på 3-6dagar och det bör ju inte vara nån dirket nyhet för er att den inte finns att få tag i heller.

Det verkar som att ni är mer intresserade av att låna kundens pengar (och få ränta på dessa) denne har betalat för varan (så länge det inte tas på PF/faktura) än att ha en hem sida som stämmer någorlunda med verkligheten.

Du tog i stort sett orden ur min mun! Stora företag tror att de kan komma undan med vad tusan som helst utan att tappa kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Det finns väl inga nätbutiker som postar varor på helgerna? Beställer du något en lördagmorgon skickas det inte förrän tidigast på måndagen och bör vara framme nästa dag så i det här fallet har CDON inte gjort något fel.

Har du spårat paketet via Postens hemsida? Om det är ett lite större paket kan det kanske vara så att det har levererats till ett ombud men att du inte har fått någon avi än vilket har hänt mig flera gånger.

Ja, men postas det på ex söndagen så drar ju paketet iväg tidigare på måndagen. Nu var det postat från Cdon kl 16 på måndagen och kanske missar leveransen som gått tidigare på dagen. Sen att sätta ut en julgransikon och skriva garanterad leverans innan jul... Känns väl inte helt 100... Paketet kom på måndagen veckan efter jul.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600K med Noctua 12A | MSI z690 d4 | 2x16 corsair ddr4 lpx 3200mhz | 4070 super | samsung 980 m2 | LG 27" GP850 | xfx pro 850w | fractal design r6

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av grizzly666:

Skrivet av Songless:

Nu gjorde du nog bort dig lite. Om en skiva inte finns i lager varken hos CDON eller hos leverantör så kan man väl inte ha den på sidan över huvud taget?? Jag kanske också skall göra en sida där jag lägger upp lite saker som jag hittat på att de finns och så kanske jag kan försöka få tag på dem om jag får 1-2 månader på mig och om inte så kan jag ju alltid stryka ordern i värsta fall.

Det är såklart problematiskt och vi gör vårt bästa för att hålla vad vi lovar våra kunder. Exemplet MultiMan hade med Patti Austin är ett exempel som var felmärkt och korrigerades till "Beställningsvara". Tiderna som står bredvid "Beställningsvara" är de tider våra leverantörer tillhandahåller till oss, och vi precis som ni utgår från att de är korrekta. Som sagt, ett första steg är att förlänga tiden en order ligger kvar till 60 dagar då hade många av ärende av detta slag blivit lösta om än längre leveranstider än vad står utskrivit på hemsidan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej CDON,

I er fyndhörna så skriver ni "Endast enstaka ex av varje artikel. Priserna reduceras löpande."

Som student med begränsad ekonomi är det så klart inte helt fel att kunna spara lite pengar genom att välja en fynd-vara framför en retail-vara.

Dock märker jag inte att priserna reduceras löpande. Kan ni utveckla vad löpande betyder i det här fallet? Flertalet produkter har jag sett till samma pris en längre tid.

Tacksam för svar!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av xtQ:

Hej CDON,

I er fyndhörna så skriver ni "Endast enstaka ex av varje artikel. Priserna reduceras löpande."

Som student med begränsad ekonomi är det så klart inte helt fel att kunna spara lite pengar genom att välja en fynd-vara framför en retail-vara.

Dock märker jag inte att priserna reduceras löpande. Kan ni utveckla vad löpande betyder i det här fallet? Flertalet produkter har jag sett till samma pris en längre tid.

Tacksam för svar!

Vi ser över priserna varje vecka och tar hänsyn till vad produkterna kostar i ordinarie-pris och hur länge de legat på lager. Det innebär att priserna på alla produkter inte reduceras samtidigt, utan görs per produkt. Vilka produkter tänker du på?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!
Beställde av ert den 27/12, enligt hemsidan var den postad den 28/12 stod förövrigt leverans tid 1-3 arbetsdagar, räknade med lite längre leveranstid eftersom det har varit röda dagar osv
Har vid ett par tillfälle pratat med er genom chatten, gång på gång fick man svaret att den håller på att packas.
Fick svar via mail igår om att varan skulle skickas igår eller idag.
Kontakade er idag igen och svaret man får då är att varan ej finns i lager.
Kan inte avbeställa den för den har gått vidare till lagret.
Tydligen stryks beställningen om det går 45 arbetsdagar om ni inte får tag på varan till mig. Så jag ska gå o vänta på mina pengar i 2 månader för att ni inte kan hålla koll på ert lager, står fortfarande 1-3 leveransdagar på er hemsida.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zappex:

Hej!
Beställde av ert den 27/12, enligt hemsidan var den postad den 28/12 stod förövrigt leverans tid 1-3 arbetsdagar, räknade med lite längre leveranstid eftersom det har varit röda dagar osv
Har vid ett par tillfälle pratat med er genom chatten, gång på gång fick man svaret att den håller på att packas.
Tydligen stryks beställningen om det går 45 arbetsdagar om ni inte får tag på varan till mig. Så jag ska gå o vänta på mina pengar i 2 månader för att ni inte kan hålla koll på ert lager, står fortfarande 1-3 leveransdagar på er hemsida.

Ge mig ordernr och kundnr i PM så ska jag kika på det.

Visa signatur
Permalänk

Hej!

Det är så att jag köpte ett spel till PS3 av er där jag trodde att jag köpte den nordiska versionen men nu när den kommit visar det sig att jag har fått UK versionen.

Har kollat på er hemsida och kan inte se någonstans vilken version ni säljer innan man beställer av er. Det kan inte vara så svårt för er att bara skriva på spelets sida att det är en UK version men ni gör det inte av någon anledning.

Jag själv anser att saker ska vara tydliga och då gäller det även saker som detta. Hade jag vetat detta hade jag köpt spelet någon annanstans istället.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Swedish Berserk:

Hej!

Det är så att jag köpte ett spel till PS3 av er där jag trodde att jag köpte den nordiska versionen men nu när den kommit visar det sig att jag har fått UK versionen.

Har kollat på er hemsida och kan inte se någonstans vilken version ni säljer innan man beställer av er. Det kan inte vara så svårt för er att bara skriva på spelets sida att det är en UK version men ni gör det inte av någon anledning.

Jag själv anser att saker ska vara tydliga och då gäller det även saker som detta. Hade jag vetat detta hade jag köpt spelet någon annanstans istället.

Vilken titel gäller det? Ska be spelavdelningen kolla över det.

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Zappex:

Hej!

Kunde inte svara på PM till dig. Men enligt vår logistikavdelning ska denna gå ut från lagret idag, produkten fanns i lager. Ledsen att det dröjt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick hem en order för en vecka sedan vilken jag råkade ta på faktura.
Har dock inte fått någon faktura än, brukar den inte skickas ut i samband med leveransen?

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Vilken titel gäller det? Ska be spelavdelningen kolla över det.

Jag köpte Beyond: Two Souls.

http://cdon.se/spel/beyond%3a_two_souls-20789648?utm_source=p...

Kan man skicka tillbaka spelet igen? Jag trodde att alla spelen som såldes var de nordiska utgåvorna men så blev det inte och ni skriver det ingenstans på hemsidan.

Mvh Jesper.

Visa signatur

Stationär Speldator: AMD Ryzen 7 2700 I AMD Radeon 6750 XT
Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Jag köpte Beyond: Two Souls.

http://cdon.se/spel/beyond%3a_two_souls-20789648?utm_source=p...

Kan man skicka tillbaka spelet igen? Jag trodde att alla spelen som såldes var de nordiska utgåvorna men så blev det inte och ni skriver det ingenstans på hemsidan.

Mvh Jesper.

Låter som att CDON kör fulspel genom att ta in billigare importutgåvor... Fler som tagit upp just detta nyss i tråden.

Permalänk
Medlem

Har inte fått några cdon+ rabatkoder sedan 4'e december.. Ska man inte få de varje början på månaden?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"