Permalänk
Medlem

Dator för flickvännen

Jo så flickvännen letar efter en ny dator, där hon främst kommer att använda den för vardagliga syften och spara bilder på, men hon är också lite intresserad av spel så då passar en speldator jelt perfekt.

Jag har kollat runt lite och den jag alltid återkommer till är MSI GS60 Ghost Pro (2QE-027NE), dens kraftiga komponenter gör så den funkar att både spela på och lagra bilder på. Dess låga profilmått (1.997cm) och låga vikt (2kg) passar perfekt till det hon vill ha hos en laptop.

En länk för att underlätta för er:
http://www.proshop.se/Barbar-Dator/MSI-GS60-2QE-027NE-Ghost-P...

Låt mig höra vad ni tycker om den här, och kom gärna med nya förslag om ni har några!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Opsi en dyr lap jag den borde räcka länge bara att kolla upp den i tester

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

Jag sitter själv på den maskinen, dock förra modellen med GTX 870M istället för 970M.
Jag har inga problem att driva spel i bra framerate på min rigg, det enda som håller på att bråka är Assassins Creed Unity men det spelet bråkar på alla maskiner.
Annars funkar den perfekt för spel, har kört både BF4 och CoD Ghost samtidigt som jag spelat in med nVidia Shadowplay och fortfarande legat på 50-60fps med höga inställningar.
Så laptopen du länkat till borde vara jävligt framtidssäker.
Enda skillnaden på den du länkat till och min maskin är bildskärmen.
Jag har en sjukt bra IPS-panel i min dator medans den du länkat till har en TN-panel.
Dock har jag bara läst bra saker om den skärmen så den borde hålla hög kvalitet den med.

Visa signatur

MSI GS60 Ghost Pro. I love laptops!

Permalänk
Medlem

Ja hon provade en laptop med IPS-panel och blev direkt förtjust i de starka färgerna, men som du säger så har man bara hört bra saker om skärmen.
Väldigt skönt att höra med din version att den ändå klarar av spel så pass bra! Vill att hon ska kunna få den bästa maskinen som finns att skaffa just nu.
Hon hittade nyligen en GS70 på Elgiganten som vi ska kolla på nu i helgen, hoppas hon gillar designen och allt sånt!
Prislappen är inte ett så stort bekymmer med tanke på att hennes morsa vill gärna bidra.