Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Venke:

Kanske hett tips till Fractal Designs årliga frågelåda här på SweClockers.

Varför inte ha reglaget utanpå istället?

Borde ju va betydligt mycket smartare...:D

Det var mer särskrivningen från en så pass stor återförsäljare som jag fastnade över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Kanske tagits upp redan men jag är inte riktigt med, kan man alltså kombinera 1500+1000+ ev. payback för mobiler man lämnar in och få en "sammansatt" rabatt?

Yes, precis så

Permalänk

Ni som lämnat in en telefon vid Tele2's erbjudande, vad fick ni i rabatt och vad var det för telefon?

Har en gammal Samsung Galaxy S2 som man skulle kunna göra sig av med, men det handlar nog inte om stora rabatter för den gissar jag

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Skrivet av dysenteri:

Ni som lämnat in en telefon vid Tele2's erbjudande, vad fick ni i rabatt och vad var det för telefon?

Det är dagspriser, så det går inte att svara på exakt.

Skrivet av dysenteri:

Har en gammal Samsung Galaxy S2 som man skulle kunna göra sig av med, men det handlar nog inte om stora rabatter för den gissar jag

Jag lämnade in frugans gamla S2 i förra veckan, och fick väl runt 300 kronor för den. Tror jag. Men som sagt, dagspriser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dysenteri:

Stulet från swedroid tråden
http://www.swedroid.se/forum/threads/tele2-har-blivit-galna-p...

Citat:

Nevgh
Nevgh Teen Droid Medlem

Ser att många är intresserade över att veta vad deras telefoner är värda. Så jag gör en liten lista med de mest vanligaste telefonerna och deras ungefärliga pris. Notera att det kan va +-50/100 kr. Priserna gäller för telefoner som fungerar till 100% och inga defekter.( Spruckna skärmar, trasiga knappar, Trasigt hölje)

Apple:
iPhone 5S 16 GB - 2150:-
iPhone 5 16 GB - 1150:-
iPhone 4S 16 GB - 820:-
iPhone 4S 16Gb - 550 :-
Övriga minnesstorlekar ungefär 50-100 kr mer

Samsung:
Galaxy S5 - 1750:-
Galaxy S4 - 1150:-
Galaxy S3 - 620:-
Galaxy S2 - 280:-
Galaxy Note 2 - 850:-
Galaxy Note 3 - 1400:-
Galaxy Alpha - 1600:-

Sony:
Xperia Z - 600:-
Z1 - 1050:-
Z2 - 1400:-
Z1C - 800:-
Z3 - 2400 :-

LG:
LG G2 - 800:-
LG G3 16/32Gb - 1400:-
Nexus 5 - 900:-
Nexus 4 - 450:-

HTC ( Dålig koll här)
HTC One X - 400:-

Jan 28, 2015

Permalänk
Medlem

Angående aoc-skärmen så vänta er blb(har en själv med blb). Allt jag hör när jag söker runt om skärmen är problem med blb. Man märker blb tydligt på 21.5:9 formatet om man t.ex. ser på 16:9 youtubefilmer. Annars så tycker jag skärmen har fungerat bra.

Permalänk
Medlem

Angående Tele2's Xperia Z3-kampanj så har jag nu köpt tre stycken mobiler, två igår och en idag.

Första gången lämnade jag in två stycken spruckna iPhone 4S. De gick starta men inte att använda då glaset på båda var väldigt spruckna. Där fick jag 512kr per telefon.
Den totala rabatten blev 1000+1500+512+512 = 3524kr

Andra gången lämnade jag in tre stycken mobiler, en HTC Desire HD som jag fick 116kr för, och två stcken HTC Desire (första versionen) där den ena hade ett svullet batteri och inte gick att starta, och jag fick 68kr per mobil, trots att den ena fungerade och den andra var kass.
Den totala rabatten blev 1000+1500+116+68+68 = 2752kr

Andra gången lämnade jag in fyra mobiler, en Samsung Galaxy Spica (69kr), en totalt sprucken HTC Sensation HD (94kr), en trasig Sony Xperia Z (612kr) och en Samsung Galaxy S4 (1101kr).
Den totala rabatten blev 1000+1500+69+94+612+1101 = 4376kr

Den senaste gången betalade jag totalt 219kr för en olåst Xperia Z3 Compact, inklusive armbandet. Så jag tycker detta var en mycket bra deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Angående Tele2's Xperia Z3-kampanj så har jag nu köpt tre stycken mobiler, två igår och en idag.

Första gången lämnade jag in två stycken spruckna iPhone 4S. De gick starta men inte att använda då glaset på båda var väldigt spruckna. Där fick jag 512kr per telefon.
Den totala rabatten blev 1000+1500+512+512 = 3524kr

Andra gången lämnade jag in tre stycken mobiler, en HTC Desire HD som jag fick 116kr för, och två stcken HTC Desire (första versionen) där den ena hade ett svullet batteri och inte gick att starta, och jag fick 68kr per mobil, trots att den ena fungerade och den andra var kass.
Den totala rabatten blev 1000+1500+116+68+68 = 2752kr

Andra gången lämnade jag in fyra mobiler, en Samsung Galaxy Spica (69kr), en totalt sprucken HTC Sensation HD (94kr), en trasig Sony Xperia Z (612kr) och en Samsung Galaxy S4 (1101kr).
Den totala rabatten blev 1000+1500+69+94+612+1101 = 4376kr

Den senaste gången betalade jag totalt 219kr för en olåst Xperia Z3 Compact, inklusive armbandet. Så jag tycker detta var en mycket bra deal!

Men vad tycker ni alla om er Xperia Z3 Compact?
Är det något specifikt krav på det här armbandet som omnämns. Vad är det för armband?

Permalänk
Medlem

Jag beställde en Bluetooth-mottager som var nedsatt från 199 till 29kr på https://fyndiq.se/. Efter att varan inte dök upp skickade jag igår ett mejl och fick idag till svar att varan "gått sönder under posthanteringen" och att det inte kan skickas ut någon ny vara utan att jag får vänta 14 dagar på att få pengarna tillbaka.

Jag tänkte bara höra om det var någon annan härifrån som beställde då jag fick tipset här. Någon som råkat ut för samma "fel". Eller var det bara ett sätt att slippa undan att sälja den så billigt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burain:

Angående aoc-skärmen så vänta er blb(har en själv med blb). Allt jag hör när jag söker runt om skärmen är problem med blb. Man märker blb tydligt på 21.5:9 formatet om man t.ex. ser på 16:9 youtubefilmer. Annars så tycker jag skärmen har fungerat bra.

Lite så verkar det ja, eventuellt är det snarare "ips glow" som är problemet dock, efter vad jag läst. Beställde skärmen iallafall, kommer imorgon. Skiter det sig fatalt blir det nog någon 32" med 1440 istället, är ju ganska mycket mer lättdrivet också... Men 21:9 formatet ser ju så jävla "ballt" ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Är det något specifikt krav på det här armbandet som omnämns. Vad är det för armband?

Jag har haft första Xperia Z sen den släpptes, har haft Xperia Z1 som jobbmobil i ca ett halvår och har nu Xperia Z3 Compact. Jag tycker att mobilerna är riktigt bra och framförallt riktigt snygga. Enda nackdelen med Z3 Compact är att den känns sjukt liten såhär i början, jag har inte haft en mobil som är mindre än 5 tum på många år.

Armbandet är detta: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2532701
Man får det till på köpet, jag tror i samband med Payback-kampanjen. Jag vet inte riktigt vad armbandet gör som inte mobilen i sig kan göra, jag kommer nog spara det oöppnat och ge bort det i present till någon, eller kanske sälja det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Jag beställde en Bluetooth-mottager som var nedsatt från 199 till 29kr på https://fyndiq.se/. Efter att varan inte dök upp skickade jag igår ett mejl och fick idag till svar att varan "gått sönder under posthanteringen" och att det inte kan skickas ut någon ny vara utan att jag får vänta 14 dagar på att få pengarna tillbaka.

Jag tänkte bara höra om det var någon annan härifrån som beställde då jag fick tipset här. Någon som råkat ut för samma "fel". Eller var det bara ett sätt att slippa undan att sälja den så billigt?

har också beställt , två stycken. det är en vecka nu och inget dök upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tveksam till om armband ingår fortfarande. Om man går in på exempelvis z3 compact på tele2:s hemsida så fanns armbandet med under kampanjer tidigare, men inte längre. Blev nog borttaget igår eller idag.

Den rabatten med 1000kr på utvalda mobiler ska göras om enligt swedroid-poster. Tele2 förlorar för mycket på att folk säger upp abonnemanget direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Låter ju riktigt risigt, hur skulle de ens fått reda på att "det gick sönder i posten"? Skickades ju sällan med kollinummer, och lär inte gå i retur till dem innan du hade fått paketet. Låter ju som en riktigt sniket försök av dem för att slippa skicka varan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Låter ju riktigt risigt, hur skulle de ens fått reda på att "det gick sönder i posten"? Skickades ju sällan med kollinummer, och lär inte gå i retur till dem innan du hade fått paketet. Låter ju som en riktigt sniket försök av dem för att slippa skicka varan...

Exakt vad jag kände. Skrev också det till deras kundtjänst när jag fick höra att jag skulle få vänta 14 dagar på mina 29kr. Jag vill ju förstås inte ha 29 spänn tillbaka utan hellre en Bluetooth-mottagare. Får se vad det blir av det här!

Permalänk
Avstängd

Sist jag beställde något från Fyndiq så tog leveransen nästan en månad, dom har ju tydligen inget själva utan det är andra företag som säljer sina produkter genom Fyndiq.

Kommer nog inte beställa något mer därifrån känns väldigt omständigt samt att leveranstiden är för hög, det mesta dom har på hemsidan verkar dessutom vara saker som man kan köpa för en bråkdel från asien (från ex. dx.com, pandawill, ebay etc...) och eftersom leveranstiden är lång kan man ju lika gärna köpa direkt från asien och spara pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av polkal:

Tveksam till om armband ingår fortfarande. Om man går in på exempelvis z3 compact på tele2:s hemsida så fanns armbandet med under kampanjer tidigare, men inte längre. Blev nog borttaget igår eller idag.

Den rabatten med 1000kr på utvalda mobiler ska göras om enligt swedroid-poster. Tele2 förlorar för mycket på att folk säger upp abonnemanget direkt.

Det kan mycket väl vara så att armbandet fasas ut tills det är slut på lager. Jag tog det sista armbandet som fanns i butiken idag, så jag kanske hade tur.

Jag kan tänka mig att de kommer att köra denna kampanjen tills mobilerna är slut på lager och sen helt enkelt inte ta in fler fören kampanjen är över. Det är ganska kul att söka på Z3 på blocket, där är SJUKT många mobiler till salu just nu!

Permalänk
Medlem

Fick samma meddelande från FyndIq:
"Tack för att du handlat på Fyndiq.
Butiken som säljer produkten Bluetooth mottagare har tyvärr inkommit och meddelat att de fått tillbaka försändelsen i retur då den dessvärre gått sönder under posthanteringen.
Tyvärr har de inte möjlighet att skicka ut en ny produkt igen, så vi kommer därför att kreditera dig för denna produkt.
Inom 14 dagar kommer en återbetalning att göras.
Vi beklagar verkligen att din beställda produkt inte kunde levereras och hoppas att detta inte orsakar några problem för dig.
Tveka inte att höra av dig till oss om du har några ytterligare frågor eller funderingar.
"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Fick samma svar jag idag, de kör med en fuling !

Permalänk
Medlem
Skrivet av at900:

Som jag trodde då! Då får vi se hur de ska lösa det här!

Permalänk
Medlem

skulle behöva en ny extern hårddisk någon som sett något fynd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Det kan mycket väl vara så att armbandet fasas ut tills det är slut på lager. Jag tog det sista armbandet som fanns i butiken idag, så jag kanske hade tur.

Jag kan tänka mig att de kommer att köra denna kampanjen tills mobilerna är slut på lager och sen helt enkelt inte ta in fler fören kampanjen är över. Det är ganska kul att söka på Z3 på blocket, där är SJUKT många mobiler till salu just nu!

Vill minnas att armbandet var Januarikampanj

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av at900:

Jag fick min!
Beställde två saker, iofs med olika leverantörer. BT skickades från Intoplex...

Visa signatur

Mamma är bäst!

Sur o Deppig?
Läs lite goda nyheter!
https://www.goodnewsmagazine.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Stå på sig. Du har all rätt enligt konsumentköplagen att få din vara. Gick den första sönder ska du få en ny. Ni har ett avtal och det ska hållas. Givetvis kan de inte hävda att varan gick sönder bara för att slippa undan, det är rent skitnack!

Enda gången säljaren kommer undan är vid så kallade Force major, dvs naturkatastrofer och dylikt. Detta är inte en sådan situation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morfeus:

Jag fick min!
Beställde två saker, iofs med olika leverantörer. BT skickades från Intoplex...

Toppen, då har jag lite mer att gå på!

Skrivet av guos89:

Stå på sig. Du har all rätt enligt konsumentköplagen att få din vara. Gick den första sönder ska du få en ny. Ni har ett avtal och det ska hållas. Givetvis kan de inte hävda att varan gick sönder bara för att slippa undan, det är rent skitnack!

Enda gången säljaren kommer undan är vid så kallade Force major, dvs naturkatastrofer och dylikt. Detta är inte en sådan situation.

Jag kommer att stå på mig. Har inga problem alls med att ta en diskussion om att få mina prylar. Sjukt dåligt skött då uppenbarligen några har fått sina varor. De insåg väl att priset var alldeles för lågt och att för många ville ha att de satte stopp.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SYRE:

Exakt samma svar här, orkar du maila och ifrågasätta detta så skulle det vara kul att höra deras svar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SYRE:

Fick samma mail.... Vet inte om jag orkar bry mig, men som sagt, berätta gärna hur det går!

Permalänk
Medlem

Man borde kunna hänvisa till KKöpL 12§ och kräva att köpet fullgörs.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SYRE:

Toppen, då har jag lite mer att gå på!

Jag kommer att stå på mig. Har inga problem alls med att ta en diskussion om att få mina prylar. Sjukt dåligt skött då uppenbarligen några har fått sina varor. De insåg väl att priset var alldeles för lågt och att för många ville ha att de satte stopp.

Skrivet av ducedo:

Man borde kunna hänvisa till KKöpL 12§ och kräva att köpet fullgörs.

Och butiken kan hävda att priset var oskäligt lågt, och då kan köpet hävas utan problem för butikens del.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Och butiken kan hävda att priset var oskäligt lågt, och då kan köpet hävas utan problem för butikens del.

Då vore det rimligt att de anger det som skäl och inte drar någon hitte-på-historia...