Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Så förstår jag det rätt så är egentligen textures det enda jag kommer behöva sänka i framtida spel pga 3.5-grejen? Allt annat kommer dom fortsättningsvis palla ett tag till? Jag vet att man aldrig kan vara 100% men vill känna någon slags hyfsad säkerhet över framtiden. Kommer också alltid hålla mig på 1080p. För i så fall håller jag mig till originalplanen med ett framförallt TYST 970, aldrig mer dammsugarna som är AMD.

Skulle också kunna tänka mig detta, kylningen/ljudnivån i balans med superklockningen känns ju ganska lovande.. eller?

Dammsugare? Inte värre än Nvidias i alla fall. semi passivt är något som kommit med 970 (dock inte gigabytes kylare, om dom inte ändrat firmware) och kommer garanterat på nya kort från amd med. Ingen idé att kosta på gamla kort en uppdaterad ny kylare. tri-x är ingen dålig kylare häller.

asus,msi och gigabyte fuskade när dom satte på kylare på amd korten och tog näst intill identiska som 7xx serien och resultatet blev varmare kort.

Skrivet av Deemlin:

Så de tog defekta 980-kretsar och satte de i 970 istället? Ursäkta ev. dum fråga

Inte omöjligt, Intel kör samma idé på sina cpuer. Dom tar ju bort lite SM kluster på 970 för dom inte fungerar t.ex. Men just det med minnet är riktigt skumt, inte kan det vara så pass många med just en L2-cache icke fungerande. Borde i så fall vara några ex med två tre avstängda i så fall eller kasseras just dom?

Känns rätt otroligt, vore rätt hög felprocent i så fall på trasiga kretsar. Känns mer som en hund begraven, men det är inte första gången Nvidia gjort märkliga saker.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Dammsugare? Inte värre än Nvidias i alla fall. semi passivt är något som kommit med 970 (dock inte gigabytes kylare, om dom inte ändrat firmware) och kommer garanterat på nya kort från amd med. Ingen idé att kosta på gamla kort en uppdaterad ny kylare. tri-x är ingen dålig kylare häller.

asus,msi och gigabyte fuskade när dom satte på kylare på amd korten och tog näst intill identiska som 7xx serien och resultatet blev varmare kort.

Hade ett Gigabyte 290 som låg stadigt på 85-90 med 100% fläkt efter 15 min under tyngre spelande. Gärna 100% fläkt oavsett om det var Portal 2 eller Dragon Age: I. Skiftade mellan fullvarv eller strax innan under laddningsskärmar och in-game. Tål att sägas att jag gillar svala rum och det är inga problem med mitt luftflöde. Andra gången ett AMD-korts temperaturer och ljudnivå gör mig besviken, och ja - min burk ska vara tyst

Permalänk
Hjälpsam

Ni som byter in till AMD CF kanske skall kika lite på modellerna med 8GB, de är inte så farligt dyra.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s208091836&o=produkt_pr...
Lägg märke till att Saphires variant är bestyckad med troligtvis den bästa luftkylningen som finns till R9 290, Vapor-X, 4 GB varianten med Vapor-X kostar 4300kr.
Nu säger säkert någon att 8 GB är tilltaget i överkant, då säger jag bra! det videominnet lär inte ta slut i första taget.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ratatosk:

Ni som byter in till AMD CF kanske skall kika lite på modellerna med 8GB, de är inte så farligt dyra.
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s208091836&o=produkt_pr...
Lägg märke till att Saphires variant är bestyckad med troligtvis den bästa luftkylningen som finns till R9 290, Vapor-X, 4 GB varianten med Vapor-X kostar 4300kr.
Nu säger säkert någon att 8 GB är tilltaget i överkant, då säger jag bra! det videominnet lär inte ta slut i första taget.

Med tanke på hur mycket minne en del spel börjar ta idag och nästan garanterat kommer göra framöver i och med att fokus går över till PS4/XO från PS3/360 så kommer mitt nästa kort köra minst 8GB VRAM.

Jag tyckte 4GB GDDR5 kändes rätt fläskigt för ett år sedan när jag köpte mitt R9 290 Tri-X men med tanke på hur minnesanvändningen börjat dra iväg under förra årets spel och även med årets lanserade och kommande spel så lär ett kort på 6-8GB inte vara så tokigt ändå.

Permalänk
Avstängd

Ja Sapphire´s Vapor-X kylare är ruggigt bra.

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/zardon/sapphi...

Visa signatur

5930k, asus x99 deluxe, gtx 980 sli, ax860, rog swift 1440p

Permalänk
Medlem

Ni som returnerat till Netonnet, bjuder de på returfrakten eller får man stå för den själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

Ni som returnerat till Netonnet, bjuder de på returfrakten eller får man stå för den själv?

De skickar en retursedel på mail till dig. Har dock inte skickat in mitt ännu då de inte kunde garantera att returen gick igenom men andra här har gjort det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av welllpapp:

Hade ett Gigabyte 290 som låg stadigt på 85-90 med 100% fläkt efter 15 min under tyngre spelande. Gärna 100% fläkt oavsett om det var Portal 2 eller Dragon Age: I. Skiftade mellan fullvarv eller strax innan under laddningsskärmar och in-game. Tål att sägas att jag gillar svala rum och det är inga problem med mitt luftflöde. Andra gången ett AMD-korts temperaturer och ljudnivå gör mig besviken, och ja - min burk ska vara tyst

Ja gigabyte gör inte jätte tysta kylare även nvida kort låter den lite. Men det du pratar om låter som antingen stock kylare eller kylaren är defekt. Men som jag skrev så passar endast tri-x och varpor bäst på AMD, dom andra anpassa inte kylaren till amds grafikkort och blir varmare och låter mer. Men inte har jag hört det ska behövas 100% fläktkurva, mitt kort från gigabyte börjar bli rkigt hörbart vid 45% fläktkurva.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Medlem

Inet vill alltså att jag ska starta en felanmälan på hemsidan eller gå in i butik med grafikkortet, lämna in det och vänta cirka 5 arbetsdagar innan de bestämt sig vad de ska göra med mitt kort. Datorn är ju helt obrukbar fram tills dess.. Detta är ju verkligen illa för att vara "årets datorbutik"...

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xervz:

Inet vill alltså att jag ska starta en felanmälan på hemsidan eller gå in i butik med grafikkortet, lämna in det och vänta cirka 5 arbetsdagar innan de bestämt sig vad de ska göra med mitt kort. Datorn är ju helt obrukbar fram tills dess.. Detta är ju verkligen illa för att vara "årets datorbutik"...

Du får pengarna tillbaka ! Sen om det tar 5 dagar vet jag inte..
Dom kommer kolla så kortet såklart är helt rent fysiskt. Är allt ok så får du dina cash

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndraBullar:

Från Inet:

"Enligt Nvidia anses korten ej som felaktiga.

Inet har ej marknadsfört grafikkorten felaktigt, de har specificerats på vår webbsida som GTX 970 4GB grafikminne och det är 4GB grafikminne på korten.

EVGA har nu gått ut med ett utbytesprogram http://www.evga.com/support/stepup/ som de löser med konsumenter som kontaktar EVGA. Det kan vara så att fler tillverkare erbjuder detsamma med inget vi vet idag.

Inet erbjuder våra kunder följande:

Om problem upplevs med ditt kort vänligen gör en felanmälan på http://www.inet.se/support eller om ni inhandlat kort i butik så kan ni komma in med kortet till butiken med kvitto.

Vi kommer att hantera de returer som felanmäls på sedvanligt vis, om fel kan påvisas kommer vi kontakta er för att lösa ärendet på bästa sätt."

Och detta har ni röstat på Sveriges bästa datorbutik!??!

Både komplett och webbhallen har redan tagit tillbaka dem.
Värt att nämna nästa år, när alla soff-röstare röstar samma som de gjort år och år igen.

Skrivet av Fluf:

Vad föredrar du?
1. Ett grafikkort med stympat minne (3,5GB)
X. Ett grafikkort med hybridminne som har en mellanhastighet 0,5GB buffert till totalt 4GB till samma pris som alternativ 1
2. Ett grafikkort som presterar näst intill identiskt med alternativ X men kostar 20% mer för att få full fart på alla 4GB?

1. Utan tvekan, som kommer fungera nu, imorgon, med SLI, i alla spel, i alla inställningar, utan ev problem och utan ev drivrutins oprimering, varje gång. Skiter fullständigt i de sista 0,5GB minne, då de gör mindre nytta än risken för problem är.

Tror inte 3GB kort är dåliga, och inte heller 3,5GB kort. Men det farliga är när man "antar" att en drivrutin eller inställning, ska hålla kortet från att göra bort sig. Så få felkällor som möjligt, och om du i framtiden ska köra SLI, kommer du få problem, precis som 7970 har varit usla i CF. Vem vill ha det problemet när det kan ordnas så enkelt, med så liten förlust???

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av anon5930:

Med tanke på hur mycket minne en del spel börjar ta idag och nästan garanterat kommer göra framöver i och med att fokus går över till PS4/XO från PS3/360 så kommer mitt nästa kort köra minst 8GB VRAM.

Jag tyckte 4GB GDDR5 kändes rätt fläskigt för ett år sedan när jag köpte mitt R9 290 Tri-X men med tanke på hur minnesanvändningen börjat dra iväg under förra årets spel och även med årets lanserade och kommande spel så lär ett kort på 6-8GB inte vara så tokigt ändå.

Ja, jag köpte mitt förra hösten, trodde att 4GB skulle räcka även till CF, nu känns det osäkert, kan man maxa videominne med GTX970 3.5 GiB SLI, lär man också kunna göra det med ett kort på 4GiB (GTX980 SLI, R9 290 CF och R9 290x CF).

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Paddanx:

Värt att nämna nästa år, när alla soff-röstare röstar samma som de gjort år och år igen.

Folk kanske får en pingvinstång i stället, då är nog allt förlåtet.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av welllpapp:

MSI Gaming och Asus Strix är det tystaste 970 korten. Har själv ett MSI Gaming och det är verkligen tyst även vid full belastning. Texturer tar mycket minnesutrymme och genom att sänka dem ett steg så minskar förmodligen minnesanvändningen en hel del.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Anti-aliasing tycker om videominne, testade Hardline betan igår lite snabbt, allt på ULTRA i 2560x1440, med AA i 4X så låg minnes användningen på ca 2800MB (skiljer beroende på karta) stängde jag av AA så sjönk användningen till 2400MB, värt att tänka på de som spelar i högre upplösning där AA inte ger så mycket egentligen.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

1. Utan tvekan, som kommer fungera nu, imorgon, med SLI, i alla spel, i alla inställningar, utan ev problem och utan ev drivrutins oprimering, varje gång. Skiter fullständigt i de sista 0,5GB minne, då de gör mindre nytta än risken för problem är.

Tror inte 3GB kort är dåliga, och inte heller 3,5GB kort. Men det farliga är när man "antar" att en drivrutin eller inställning, ska hålla kortet från att göra bort sig. Så få felkällor som möjligt, och om du i framtiden ska köra SLI, kommer du få problem, precis som 7970 har varit usla i CF. Vem vill ha det problemet när det kan ordnas så enkelt, med så liten förlust???

Nu måste jag försvara Inet här. Dom tar emot kort så vad pratar du om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Cdon.com vägrade låta mig byta

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deemlin:

Så de tog defekta 980-kretsar och satte de i 970 istället?

Det är så det fungerar, japp. Men det är inget nytt. Man gör likadant med alla GPU'er, och CPU'er. Sedan... Um, Alltid, typ. Det som skiljer här är att man har en ny "smart" funktion som låter en koppla på minnen på samma plats som tidigare, trots att minneskontrollern som skulle hanterat det minnet är avstängd. Man skulle helt enkelt ha sålt korten med fysiskt 3.5GB minne, och inte trollar runt vid sidan av. Även om de sista 0.5GB'na är snabbare än RAM, så förlorar man prestanda på resten av minnet, i samma ögonblick som man börjar försöka access det. Något som ger en rätt så dramatisk prestanda drop när det väl händer. Lite trist, när det hade varit så enkelt att undvika...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kimkimone:

Bara kasta kortet och köpa ett du är nöjd med, grannen fick mitt kort och vart glad.

Hade Gigabyte som de vägrade att byta då tillverkaren inte vill det.

Permalänk
Medlem

Dustin.se då, byter dom ut korten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Borde i så fall vara några ex med två tre avstängda i så fall eller kasseras just dom?

Känns rätt otroligt, vore rätt hög felprocent i så fall på trasiga kretsar. Känns mer som en hund begraven, men det är inte första gången Nvidia gjort märkliga saker.

Vad pratar du om? ALLA gör så här, och har alltid gjort. Chip med defekta beräkningsenheter blir CPU'er med färre cores. För att det ska passa ens lineup så har man grupper med vissa antal defekter, och alla som hamnar i gruppen 1-4, blir 970 i stället för 980. De med 5-8, blir 960, osv. I takt med att man blir bättre på att tillverka sina chip, maskinerna blir bättre injusterade, små revisionsförändringar i layout, osv, så blir färre och färre chip med defekter tillgängliga, och då tar man de från en högre bin och stoppar i samma produkt.

Skrivet av maaakn:

Nu måste jag försvara Inet här. Dom tar emot kort så vad pratar du om?

Det är vissa brister i deras kommunikationer... hade de bekräftat att alla som vill returnera sitt 970, får det på grunderna att de per default är "defekta" så hade jag köpt ditt argument. Som det är just nu så slingrar de sig. Inga klara besked, ger sura miner.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimkimone:

Samma här, är dock långt ifrån klar med dom.

Asus har börjat "städa" efter sig också med raderade inlägg har jag noterat, både här och på FB, censurerar också andras inlägg genom att radera på de ställe de kan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Vad pratar du om? ALLA gör så här, och har alltid gjort. Chip med defekta beräkningsenheter blir CPU'er med färre cores. För att det ska passa ens lineup så har man grupper med vissa antal defekter, och alla som hamnar i gruppen 1-4, blir 970 i stället för 980. De med 5-8, blir 960, osv. I takt med att man blir bättre på att tillverka sina chip, maskinerna blir bättre injusterade, små revisionsförändringar i layout, osv, så blir färre och färre chip med defekter tillgängliga, och då tar man de från en högre bin och stoppar i samma produkt.

!

Det jag menar är att det känns som en märklig slump att just en L2 cache är trasig och inte flera, 960 bygger på annan kärna, men vet inte om minnet är uppbyggt på samma vis som 980 och 970. Verkar inte vara en skuren krets i alla fall.

Är ju som att slå med en tärning, du får inte 1 hela tiden ibland 3 och ibland 6 Så det är just det jag undrar, hur kan just bara vara en L2 vara trasig/avstängd? Är det kommande 960 och 950 som kommer använda dom trasiga chippen då (fast verkar inte som dom hamnar i 960 för den kör annan uppbyggnad )?

Visa signatur

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det är så det fungerar, japp. Men det är inget nytt. Man gör likadant med alla GPU'er, och CPU'er. Sedan... Um, Alltid, typ. Det som skiljer här är att man har en ny "smart" funktion som låter en koppla på minnen på samma plats som tidigare, trots att minneskontrollern som skulle hanterat det minnet är avstängd. Man skulle helt enkelt ha sålt korten med fysiskt 3.5GB minne, och inte trollar runt vid sidan av. Även om de sista 0.5GB'na är snabbare än RAM, så förlorar man prestanda på resten av minnet, i samma ögonblick som man börjar försöka access det. Något som ger en rätt så dramatisk prestanda drop när det väl händer. Lite trist, när det hade varit så enkelt att undvika...
B!

Skrivet av Broken-arrow:

Det jag menar är att det känns som en märklig slump att just en L2 cache är trasig och inte flera, 960 bygger på annan kärna, men vet inte om minnet är uppbyggt på samma vis som 980 och 970. Verkar inte vara en skuren krets i alla fall.

Är ju som att slå med en tärning, du får inte 1 hela tiden ibland 3 och ibland 6 Så det är just det jag undrar, hur kan just bara vara en L2 vara trasig/avstängd? Är det kommande 960 och 950 som kommer använda dom trasiga chippen då (fast verkar inte som dom hamnar i 960 för den kör annan uppbyggnad )?

Fast Nvidia måste ju låta alla GTX 970 bli lika, därför inaktiverar de manuellt en L2-del även om den fungerar. Om fler än en ensam L2 är trasig skrotas kretsen eller omvandlas möjligen till någon mobil variant. Antagligen är yielden såpass hög att det känns som en rimlig kompromiss.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Gilgamesh:

Anti-aliasing tycker om videominne, testade Hardline betan igår lite snabbt, allt på ULTRA i 2560x1440, med AA i 4X så låg minnes användningen på ca 2800MB (skiljer beroende på karta) stängde jag av AA så sjönk användningen till 2400MB, värt att tänka på de som spelar i högre upplösning där AA inte ger så mycket egentligen.

Nu vet jag inte om EVGA fipplat med Precision X... men i BFH har jag ungefär 1.7-1.8GB och i BF4 ungefär 2.4-2.8GB VRAM-användning. Inte direkt dragit ner något och kör lite custom settings med low på nåt, ultra på viktiga saker och high på resten samtidigt som jag tror jag har 2x AA i upplösningen 3440x1440.

Jag spelar huvudsakligen Battlefield-serien och känner att kostnaden upp till två 980's är för stor när jag egentligen inte har några bekymmer med det jag huvudsakligen spelar. Sen att hålla på och returnera korten och ta ut 290X till ungefär samma kostnad känns också lite som ett dumt byte, vet inte ens om agget klarar av överklockning på två såna

Permalänk
Medlem

Näe ska inte handla mer på inet efter flera år som kund men när de bli så här och andra butiker tar tebax sina kort så borde även inet göra de. Kan tyckas vara löjligt men man måste ändå markera när någon handling inte är ok. Annars bli man som kund överkörd om och om igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Nu vet jag inte om EVGA fipplat med Precision X... men i BFH har jag ungefär 1.7-1.8GB och i BF4 ungefär 2.4-2.8GB VRAM-användning. Inte direkt dragit ner något och kör lite custom settings med low på nåt, ultra på viktiga saker och high på resten samtidigt som jag tror jag har 2x AA i upplösningen 3440x1440.

Jag spelar huvudsakligen Battlefield-serien och känner att kostnaden upp till två 980's är för stor när jag egentligen inte har några bekymmer med det jag huvudsakligen spelar. Sen att hålla på och returnera korten och ta ut 290X till ungefär samma kostnad känns också lite som ett dumt byte, vet inte ens om agget klarar av överklockning på två såna

ok som sagt, jag körde ALLT på ULTRA, är som sagt inga problem även med 4X AA men värt att tänka på i andra titlar.

Visa signatur

GAMING
G60SD QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 9800X3D|CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 5090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
AM6B+|77S95D QD-OLED|HT-A9M2+SW5

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Nej förmodligen inga problem. Jag behåller själv mitt 970 då jag inte vill betala 2000 kr till för att få ett 980. Om det mot förmodan blir problem i något framtida spel så behöver man förmodligen bara ställa ner textures ett steg.

Har du kollat in AMD 290 o 290x? Ligger i pris med 970 o 290x presterar bättre än 970 enl swec prestandaindex i både 1080 o 1440.
Om inte så kolla in dem så kan du byta ditt 970 utan att lägga 2k på ett 980. Sen sitter du säkert i båten och behöver inte oroa dig för när spelen når 3,5gb i Vram usage.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Skrivet av stimpen:

Har du kollat in AMD 290 o 290x? Ligger i pris med 970 o 290x presterar bättre än 970 enl swec prestandaindex i både 1080 o 1440.
Om inte så kolla in dem så kan du byta ditt 970 utan att lägga 2k på ett 980. Sen sitter du säkert i båten och behöver inte oroa dig för när spelen når 3,5gb i Vram usage.

Jag vill inte ha 290(X) heller eftersom de har 100W högre värmeutveckling.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p